Režie:
Michael BayKamera:
Bojan BazelliHudba:
Lorne BalfeHrají:
Ryan Reynolds, Mélanie Laurent, Manuel Garcia-Rulfo, Ben Hardy, Adria Arjona, Dave Franco, Corey Hawkins, Lior Raz, Payman Maadi, Jurij Kolokolnikov, Kim Kold (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Miliardář předstírá vlastní smrt. Naverbuje mezinárodní tým agentů, který se vydá na odvážnou a krvelačnou misi s cílem odstranit brutálního diktátora. (Netflix)
Videa (3)
Recenze (578)
V tomto filme bol Michael Bay opät ako odtrhnuty z retazi a pri akcnych scenach si nedaval ziadne servitky pred usta. Brutalne krvave sceny ma prekvapili, ale Netflix mu dal zrejme volnu ruku a natocil si to podla svojich predstav. Nie, ze by som sa nebavil, prave naopak, prva polhodinka akcneho komedialneho ohnostroja ma bavila, avsak ocakaval som, ze takto zostane cely film a namiesto toho prisla vazna tema vojny, ktoru pozname i zo skutocnych vojnovych konfliktov v Syrii. Kombinacia humoru a dramy mi nesadla, aspon sa teda vaznosti mohol reziser drzat cely film, tak ako pri 13 HOURS: THE SECRET SOLDIERS OF BENGHAZI (2016). Taktiez casove skoky boli podla mna zbytocne a vyrusoval ma aj scenar. Dobre casy, ked este Bay dokazal natocit z mojho pohladu kvalitnu akcnu jazdu THE ROCK (1996) su uz asi prec, ale stale dufam, ze sa Michael raz dostane aj k nejakemu scenaru, ktory ma nadchne viac, ako len zbesile strelby a nahanacky. ()
Zo začiatku som mal z toho trochu hokej - boli mŕtvi alebo nie? No postupne sa mi práve postup odhaľovania celého príbehu začal páčiť. Tej akcie ale bolo už miestami veľa. Napríklad hneď tá prvá - naháňačka s autami. Vyzeralo to dobre, no po pár minútach to už začalo nudiť. Privítal by som kratšie akčné scénky a radšej viac nápadov. Celkovo sa to však nepozeralo zle. Lepší priemer. 65/100 ()
Vzpomínáte si na dobu, kdy se všichni snažili napodobovat Bayův styl a byla to hrozná otrava? Tak tady se Míša zase snaží (bůh ví proč) připomínat střihem, záběrováním i skladbou pozdního Tonyho Scotta a... no víte, jak to s kopiemi bývá, ne? Cením Míšův pokus o návrat ke kořenům, kde se nebál jezdit po mrtvolách a napětí narušoval dvojicí šukajících krys. Jenže 6 underground nemá o moc víc než vztyčený prostředníček vůči poslední Bayově family-friendly tvorbě. Dějově je to jeden velký bordel, který se složitou střihovou skladbou snaží maskovat to, že tu moc k vyprávění není. Vlastně se dobrou třetinu filmu jen něco exponuje, což je téměř pekelná formule. Medailonky jednotlivých hrdinů nevýrazné a vůbec to má v rámci struktury až příliš společného s dějově podobně přebordeleným, a přitom vnitřně vyprázdněným Sebevražedným oddílem. Úvodní akce fajn, ale neustálé teleportace mezi lokacemi mi narušovaly její průběh. Navíc si pravidelně si dopřávám vzrušující jízdu s Roninem, oproti němuž je akce ve Florencii sice prosluněnější, ale prosta skutečného napětí. Ono se ostatně obtížně sžívá s postavami, které mají být v napjaté situaci, ale současně mají potřebu pořád něco hláškovat a tvářit se nad věcí (hlavně u Reynoldse to boří veškerý pokus o nějakou hloubku jeho hrdiny). Nejpřekvapivější je úvodní "náraz" ve stylu první Mission: Impossible. To byl fajn blafák. Ale pak už se jen únavně skáče tam a zase zpátky, představuje se plejáda nezajímavých postav a občas se Bay připomene v hezky nasnímané akci. I ta má ale rezervy - zrychlení střihem není u Baye nic nového (klipař klipařem zůstane), ale třeba v případě parkourových montáží to úplně ničí veškerý jejich potenciál (podobně jako u Jackieho Chana je v takové akci jediné smysluplné řešení nepřerušovaný celek). Herecky nejsympatičtější Mélanie Laurent a Ben Hardy. Obsahově nůďo s pár nápady. A formálně takové nijaké. Věřím, že Tony Scott by hrdinům (a vlastně i celku jako takovému) dodal styl, který by miliardářovu sebevražednou misi prodal. Míša to nedal. 50% ()
Lidumilný Deadpool a Míša Zálivka, co se hrozitánsky rád vyřádí v mistrovské akci. To, co Milionům chvilek trvá sáhodlouhé měsíce, tihle dva sfouknou během dvou (mimořádně akčních) hodin a střelhbitě zatočí s politickou diktaturou. Sedm statečných agentů bez identit a s vymazanou minulostí, jejichž číselná kódová označení na stupnici 1 až 6 usnadňují diváckou orientaci mezi nimi, kterých je záhy vlastně jen šest. Vede je miliardář Ryan Reynolds, který se s nimi hned od prvních minut vyřítí do nadupané akce na všechny možné i nemožné způsoby. A to trvá jen s mini přestávkami po celé dvě hodiny. Takže to je ráj pro příznivce dynamické akce (s efektivní výpomocí kouzelníků od ILM), kde je znát preciznost i manýry režiséra. Michael Bay ze svých zavedených manýrů příliš neslevuje - zpomaluje záběry, kamera obsedantně krouží, scény jsou maniakálně efektní a vše má až bláznivý a svérázný ráz, kdy se jednu chvíli koketuje s nechronologickým stylem vyprávění Herci jsou do jednoho špičkoví. Reynolds hláškuje, Mélanie Laurent je nejatraktivnější agentkou a je zralá jak herecky, tak i k prudkému opíchání, Adria Arjona jí konkuruje též ve spodním prádle a Manuel Garcia-Rulfo s Corey Hawkinsem se předhánějí, kdo si vezme na bedra bláznivější a smrtelnější akční eskapádu, ovšem maximálně šílené kousky, s nimiž oslňuje, obstarává parkourista Ben Hardy. Celý film šlape, Bay tuhle mašinu zdárně promazal a je evidentně ve svém živlu. Nezanedbatelnou část tvoří také soundtrack, který přispívá k dobré divácké náladě. S filmem procestuje divák kus světa, kupříkladu od standardní destinace v Itálii se také natáčelo v exotickém Abu Dhabi. Dvě hodiny napakované akcí svižně ubíhaly. Bay "odklizený" na Netflix je krutý trest, pravda, po posledních Transformerech už nikdo netoužil vidět další předraženou blamáž v jeho režii a jeho tvůrčí zánik, ovšem tohle je režisérovo znovuzrození. Těším se, že mu tahle obrovská forma vydrží a jsem pln naděje, že se s šestkou agentů nevidím naposled. Bral bych nášup v podobě dvojky. 10/10 ()
Úvodná 20-minútovka je najbesnejšia a asi najlepšie natočená automobilová naháňačka všetkých čias. A to je len začiatok dvojhodinového baygazmu s neuveriteľným počtom výbuchov, na franforce rozmrdaných áut a čvachtavých headshotov. K tomu zábavné postavy, za hrsť vtipných hlášok, krásne buchty, vrtuľníky na pozadí zapadajúceho slnka, krúživé podhľady, famózna prestrelka v hongkongskom penthouse a šialená scéna s obrovským magnetom. Príbeh? Priamočiary, akurát trochu osolený prehádzanou chronológiou, žiadne prepracované heisty, len frenetické tempo, machrovanie, cool nápady a cynické násilie. Najlepší akčný film za mnoho rokov a určite najlepšia bayovina minimálne od Bad Boys 2, možno aj od Skaly. "Adios, asshole!" ()
Galerie (40)
Photo © Netflix
Zajímavosti (18)
- Letadla útočící na nemocnici v Turgistánu jsou F-16. (DerfelCadarn)
- Během automobilové honičky v Itálii si auto hrdinů urazí obě zpětná zrcátka, která se pak v dalších záběrech postupně objevují zpět a chvílemi na autě nejsou. Totéž platí pro chvílemi poškrábaný lak na boku. (jujec)
Reklama