• Aleee89
    ****

    Ani jsem netušila, že by mě nějaký film Machatého tak překvapil. Člověk zná dramata, najednou přijde komedie a je to taky super! Gustav Machatý byl prostě špica režisér, který měl pro filmovou práci cit. Zde hodně dělá i Hugo Haas, Načeradce zahrál dokonale. Film měl švih a spád, bavily mě hlášky, některé opravdu nemají chybu a měly by se tesat. A jako bonbónek, Načeradec mi dost připomínal otce, nejen proto nemůžu dát dalšímu Machatého počinu málo procent.(4.5.2013)

  • D.Moore
    ****

    Velmi dobrá komedie, líbila se mi více než Muži v offsidu, a to hlavně zásluhou Huga Haase, který byl i ve zmíněných Mužích tím nejlepším, ačkoliv nedostal příliš prostoru. Tady ovšem přímo exceluje, je nádherně cholerický a způsob, jakým se snaží své výbuchy vzteku krotit nebo jimi naopak zakrývat všemožné chyby, je neodolatelně vtipný. Řádí zkrátka jako Louis de Funès v té nejlepší formě. "Přijďte až po inventuře." - "Co je to?" - "Co je to... Židovský svátky!"(19.1.2017)

  • Mishelen
    ***

    Tak tohle rozhodně nemá nic společného s Muži v offsidu! Ani volné pokračování. Postava Načeradce se stala tak slavnou a povedenou v podání Hugo Haase, že nějaké další pokračování si situace zřejmě vyžádala. Kromě H. Haase se ve stejné roli objevila ještě J. Vagnerová, jinak ostatní herci kteří hráli v Mužích v offsidu hrají úplně jiné postavy - T.Pištěk, J.Vojta, B.Kysílková. Načeradec už není fanouškem Slavie, o fotbale jako by ani nevěděl a věnuje se jen konkurenčnímu boji a hlavně hraní karet a kibicování. Děj v podstatě chybí a jedná se jen o sled příhod p. Načeradce. Tahle role byla asi nejlepší rolí H. Haase, a díky tomu se mi tento film celkem zamlouval. Jen nechápu proč se tohoto projektu zhostil právě G. Machatý, jehož doménou byla spíš vážná umělecká tvorba. Tady tomu oproti "prvnímu dílu" chybělo hlavně tempo ale některé scénky celkem zdařilé. Film nijak neurazí. Takže hlavně za roli Načeradce dávám 3 hvězdičky. "Kampak asi pořád chodí pan Findejs?" "To víš že v tom bude nějaká vdaná panička." "Jo kdyby to tak byla ta moje, ale takový štěstí já nemám!"(6.9.2010)

  • Rami
    ****

    Dle mého je tento snímek silně podceňován. Oproti jiným tehdejším komediím (mezi které patří i skvělí Muži v offsidu) je tato zaměřena na retrospektivu společnosti s důrazem na vztahy. Nejedná se tedy o čistokrevnou, hloupoučkou komedii, jakých v té době vzniklo tisíce (některé povedenější, jiné pak méně). Tato komedie není vůbec naivní - právě naopak. Snaží se poukázat na pokrytectví, nevěru a honbu za mamonem běžných měšťáků. Lehce si bere na paškál židovské obchodníky, ale to jen ve vší počestnosti. Nad penězi zde bědují jak buhaté (Načeradec s likérem, ovocem, kartami či v obchodě), tak i chudé vrstvy obyvatelstva (babka prodávající hračky, jež mění cenu dle poptávky), snažíce alespoň trošku "uloupit" z bohatství těch druhých (třebas přátel). Nejsou zde idealizovaní ani chudí, ani bohatí, což nebývá ve filmech této doby běžné. Velmi důležitým tématem je zde i nevěra, faleš a vypočítavost. Tyto vlastnosti můžeme vidět jak Madam Tachecí a Freda, ale i tanečních párů v sále (důchodkyně s mladíkem, rozverná panička s "partnerem" a velkým, holohlavým panem manželem, pan továrních a jeho milenka, atd.). Nosná dějová linie je navíc doplňována humornými scénkami (Načeradec a forbes, kulečník, karty, hodiny; Žid, co rád čte a hromadí, přičemž nikomu nic nedá). Je toho opravdu hodně. Běžný divák až nestíhá všechno vztřebat na první shládnutí. Proč ale nedávám 5 hvězdiček? Protože některé pasáže, ve kterých Haas jen kibicuje a hádá se s ženou (přičemž stále dokola pronáší frázi, že je efektivně mrtvej muž), začnou diváka po čase nudit. Ani věčný hysterický řev Haase, který už není vtipný, ale přesto patří k jeho projevu, situaci moc nepomáhá.(6.12.2009)

  • Marthos
    *****

    Ohromný úspěch Innemannovy adaptace Poláčkova románu Muži v offsidu se stal vhodnou záminkou pro filmové producenty, kteří ani na okamžik nezaváhali a v rekordně krátkém údobí zadali přípravu scénáře k volnému pokračování Načeradcova soukromého života. Jméno režiséra Machatého zde jistě právem překvapí nejednoho diváka, přesto slova jako neúspěch či stereotyp nejsou namístě. Trumfem, vytaženým v pravou chvíli, byl dle veškerých očekávání nenapodobitelný Hugo Haas, tehdy již respektovaný divadelní i filmový herec, který v roli hartusivého obchodníka Richarda Načeradce interpretoval nejjemnější odstíny židovského žargonu, nesené v úsečných, břitkých poznámkách vůči svému okolí. Mezi plejádou dalších zúčastněných si nelze nepovšimnout sedmnáctileté Hany Vítové v jedné z jejích prvních filmových kreací a Stanislava Neumanna, který si v epizodní figurce příručího odbýval vlastně svůj komediální křest. Machatého neklidná povaha jen stěží odolávala zájmům producentů, přesto se zdá, že čas strávený před vznikem jednoho z nejslavnějších filmů všech dob, mezinárodně proslulé Extase, nebyl tak úplně marný. Zejména díky Haasovi a jeho vynikajícím ekvilibristickým gagům se onen efektívně mrtvej muž stává postavou z nejpopulárnějších a nejmilovanějších. Člověkem minulosti i současnosti.(5.10.2008)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace