• Aleee89
    ****

    Ani jsem netušila, že by mě nějaký film Machatého tak překvapil. Člověk zná dramata, najednou přijde komedie a je to taky super! Gustav Machatý byl prostě špica režisér, který měl pro filmovou práci cit. Zde hodně dělá i Hugo Haas, Načeradce zahrál dokonale. Film měl švih a spád, bavily mě hlášky, některé opravdu nemají chybu a měly by se tesat. A jako bonbónek, Načeradec mi dost připomínal otce, nejen proto nemůžu dát dalšímu Machatého počinu málo procent.(4.5.2013)

  • Marthos
    *****

    Ohromný úspěch Innemannovy adaptace Poláčkova románu Muži v offsidu se stal vhodnou záminkou pro filmové producenty, kteří ani na okamžik nezaváhali a v rekordně krátkém údobí zadali přípravu scénáře k volnému pokračování Načeradcova soukromého života. Jméno režiséra Machatého zde jistě právem překvapí nejednoho diváka, přesto slova jako neúspěch či stereotyp nejsou namístě. Trumfem, vytaženým v pravou chvíli, byl dle veškerých očekávání nenapodobitelný Hugo Haas, tehdy již respektovaný divadelní i filmový herec, který v roli hartusivého obchodníka Richarda Načeradce interpretoval nejjemnější odstíny židovského žargonu, nesené v úsečných, břitkých poznámkách vůči svému okolí. Mezi plejádou dalších zúčastněných si nelze nepovšimnout sedmnáctileté Hany Vítové v jedné z jejích prvních filmových kreací a Stanislava Neumanna, který si v epizodní figurce příručího odbýval vlastně svůj komediální křest. Machatého neklidná povaha jen stěží odolávala zájmům producentů, přesto se zdá, že čas strávený před vznikem jednoho z nejslavnějších filmů všech dob, mezinárodně proslulé Extase, nebyl tak úplně marný. Zejména díky Haasovi a jeho vynikajícím ekvilibristickým gagům se onen efektívně mrtvej muž stává postavou z nejpopulárnějších a nejmilovanějších. Člověkem minulosti i současnosti.(5.10.2008)

  • D.Moore
    ****

    Velmi dobrá komedie, líbila se mi více než Muži v offsidu, a to hlavně zásluhou Huga Haase, který byl i ve zmíněných Mužích tím nejlepším, ačkoliv nedostal příliš prostoru. Tady ovšem přímo exceluje, je nádherně cholerický a způsob, jakým se snaží své výbuchy vzteku krotit nebo jimi naopak zakrývat všemožné chyby, je neodolatelně vtipný. Řádí zkrátka jako Louis de Funès v té nejlepší formě. "Přijďte až po inventuře." - "Co je to?" - "Co je to... Židovský svátky!"(19.1.2017)

  • Rami
    ****

    Dle mého je tento snímek silně podceňován. Oproti jiným tehdejším komediím (mezi které patří i skvělí Muži v offsidu) je tato zaměřena na retrospektivu společnosti s důrazem na vztahy. Nejedná se tedy o čistokrevnou, hloupoučkou komedii, jakých v té době vzniklo tisíce (některé povedenější, jiné pak méně). Tato komedie není vůbec naivní - právě naopak. Snaží se poukázat na pokrytectví, nevěru a honbu za mamonem běžných měšťáků. Lehce si bere na paškál židovské obchodníky, ale to jen ve vší počestnosti. Nad penězi zde bědují jak buhaté (Načeradec s likérem, ovocem, kartami či v obchodě), tak i chudé vrstvy obyvatelstva (babka prodávající hračky, jež mění cenu dle poptávky), snažíce alespoň trošku "uloupit" z bohatství těch druhých (třebas přátel). Nejsou zde idealizovaní ani chudí, ani bohatí, což nebývá ve filmech této doby běžné. Velmi důležitým tématem je zde i nevěra, faleš a vypočítavost. Tyto vlastnosti můžeme vidět jak Madam Tachecí a Freda, ale i tanečních párů v sále (důchodkyně s mladíkem, rozverná panička s "partnerem" a velkým, holohlavým panem manželem, pan továrních a jeho milenka, atd.). Nosná dějová linie je navíc doplňována humornými scénkami (Načeradec a forbes, kulečník, karty, hodiny; Žid, co rád čte a hromadí, přičemž nikomu nic nedá). Je toho opravdu hodně. Běžný divák až nestíhá všechno vztřebat na první shládnutí. Proč ale nedávám 5 hvězdiček? Protože některé pasáže, ve kterých Haas jen kibicuje a hádá se s ženou (přičemž stále dokola pronáší frázi, že je efektivně mrtvej muž), začnou diváka po čase nudit. Ani věčný hysterický řev Haase, který už není vtipný, ale přesto patří k jeho projevu, situaci moc nepomáhá.(6.12.2009)

  • Rattlehead
    *****

    Na svou dobu hodně povedená komedie. Je pravda, že Muži v ofsajdu jsou z komediálního hlediska o třídu lepší, ale z toho filmového je rozhodně lepší Načeradec, král kibiců. Některé scény jsou opravdu povedené, u jiných ale jakoby scénárista vařil z vody. Hodně zajímavá je snová scénka, a rovněž některé pohyby kamery jsou na naši tehdejší kinematografii hodně nadprůměrné, a svědčí o režisérově osobnosti. Vrcholem budiž scénka, kdy bez jakéhokoliv slova vidíme domlouvající se milence a bedlivě pozorujícího Huga Haase (Alfred Hitchcock by měl radost). Přesně tohle je u mě film - vyprávění pomocí obrazů, a ne pomocí slov.(29.7.2010)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace