Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Filmový režisér Harry Dawes (Humphrey Bogart) už zažil úspěšnější časy. Nyní musí spolupracovat s arogantním milionářem Kirkem Edwardsem (Warren Stevens) a jeho tiskovým agentem Oscarem Muldoonem (Edmond O'Brien), pokud chce ještě natočit alespoň jeden film. Tato trojice odcestovala do Madridu, kde chce udělat zkoušku s atraktivní tanečnicí Marií Vargas (Ava Gardner). Maria neskrývá to, jak jí jsou Edwards a jeho upocený agent nesympatičtí; pouze Harry získá její důvěru a dokáže ji přemluvit ke smlouvě. Z neznámé tanečnice se pak po úspěchu jejího prvního filmu stane světoznámá star Maria d'Amata.. (Pohrobek)

(více)

Recenze (29)

kaylin 

všechny recenze uživatele

I když je snímek barevný, ve skutečnosti je to celkem klasické noir, navíc šmrncnuté vyprávěcím stylem "Občana Kana". Humphrey Bogart je prostě úchvatný a nemohl jsem z něj spustit oči. Ale není to pouze on, díky komu je snímek skutečně parádní tajemnou a emotivní jízdou, a to vlastně až dokonce. Velmi dobře zrežírované. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Aj napriek tomu, že Bosonohá kontesa pojednáva o vzostupe filmovej hviezdy, film J.L.Manckiewicza sa drží emocionálne pomerne dosť na zemi. Nečaká nás žiaden pátos, žiadne preexponované emocionálne výlevy, takže ho jední môžu považovať za chladnejší, aký by mal byť a druhí, ako napríklad ja, ocenia jeho dramatickú stavbu a nespornú inteligenciu. Samozrejme ústredná bosonohá komtesa a jej predstaviteľka Ava Gardner je "klasicky" krásna. To znamená, že je krásna aj preto, že je inteligentná. Bogart v jednej zo svojich najzaujímavejších a najnetypickejších rolí. Doporučujem komentár v knihe 1001 filmov, ktoré musíte vidieť. ()

Reklama

Bigrambo 

všechny recenze uživatele

I přes nekonečný půvab Avy Gardner a nepopiratelné charisma Humphreyho Bogarta mě tento snímek nedokázal vtáhnout do děje a vytvořit si hlubší vztah ani k jedné ze zúčastněných postav. Zkrátka od režiséra Mankiewitczova formátu bych očekával propracovanější film. Proto je mi trochu záhadou, proč je zrovna tento snímek zařazen mezi 1001 filmů, které musíte vidět, než zemřete… ()

majo25 

všechny recenze uživatele

Ak keď Bogart a Gardnerová sú ťahákom filmu, jeho príbeh mi prišiel viacmenej nudný. Spočiatku filmové zákulisie očami režiséra a producenta pri zháňaní novej filmovej tváre, neskôr však už iba nudná a ukecaná romantika bez dramatickejších situácií. Ava Gardnerová vo svojich 32 rokoch bola na vrchole a hoci podľa mňa nepatrila medzi top krásky Hollywoodu, mala niečo zaujímavé v sebe, niečo ťažko popísateľné a to niečo dokázala dostať aj do svojej role elegantnej herečky pochádzajúcej z chudobných pomerov vtedy zaostalého Španielska. Ale ako som už písal, ani toto nedokáže vytiahnuť z celku nudného romantického filmu viac. Mankiewicz vedel točiť aj daleko lepšie filmy. ()

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Nestárnoucí Mankiewiczův film o zvláštním osudu jedné velké ženy. Vyprávěno retrospektivně v podání třech mužů, kteří měli kromě mnoha ostatních s velkou Marií Vargas co do činění. Bogartova typická mírně cynická postava je zřejmě i zastíněna zprvu úžasně nesympatickým, posléze spíše politováníhodným Oscarem výborného Edmonda O'Briena. Rossano Brazzi jako aristokrat z k vymření odsouzeného rodu též působí celkem věrohodně. Ovšem středem všech nelineárně podávaných sekvencí je velmi šarmantní, záhadná a vzrušující Ava Gardner, jež navždy zůstala popelkou očekávající svého dokonalého prince, aniž by se ovšem vzdala toho "obyčejného" života. Scénář je místy poněkud zvláštní - soud Mariina otce; snímek je ale i proto velmi působivý a postava Avy Gardner se řadí k těm nejpodivnějším a nejzajímavějším ženám, které mi kdy film představil. ()

Galerie (85)

Zajímavosti (6)

  • Pro tento film se také Ava Gardnerová naučila flamenco, ve kterém našla postupně velké zalíbení - dokázala protančit celé noci. (džanik)
  • Místo Avy Gardner se ve filmu měla původně objevit velká hvězda čtyřicátých let Rita Hayworth, o níž film pojednává. Herečka byla však v té době ve sporu s hollywoodskými produkcemi, proto v polovině padesátých let většinu filmů odmítala, což je případ i tohoto snímku. (lucascus)

Reklama

Reklama