Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Filmový režisér Harry Dawes (Humphrey Bogart) už zažil úspěšnější časy. Nyní musí spolupracovat s arogantním milionářem Kirkem Edwardsem (Warren Stevens) a jeho tiskovým agentem Oscarem Muldoonem (Edmond O'Brien), pokud chce ještě natočit alespoň jeden film. Tato trojice odcestovala do Madridu, kde chce udělat zkoušku s atraktivní tanečnicí Marií Vargas (Ava Gardner). Maria neskrývá to, jak jí jsou Edwards a jeho upocený agent nesympatičtí; pouze Harry získá její důvěru a dokáže ji přemluvit ke smlouvě. Z neznámé tanečnice se pak po úspěchu jejího prvního filmu stane světoznámá star Maria d'Amata.. (Pohrobek)

(více)

Recenze (27)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Aj napriek tomu, že Bosonohá kontesa pojednáva o vzostupe filmovej hviezdy, film J.L.Manckiewicza sa drží emocionálne pomerne dosť na zemi. Nečaká nás žiaden pátos, žiadne preexponované emocionálne výlevy, takže ho jední môžu považovať za chladnejší, aký by mal byť a druhí, ako napríklad ja, ocenia jeho dramatickú stavbu a nespornú inteligenciu. Samozrejme ústredná bosonohá komtesa a jej predstaviteľka Ava Gardner je "klasicky" krásna. To znamená, že je krásna aj preto, že je inteligentná. Bogart v jednej zo svojich najzaujímavejších a najnetypickejších rolí. Doporučujem komentár v knihe 1001 filmov, ktoré musíte vidieť. ()

classic 

všechny recenze uživatele

Zo seňority Márii Vargas, tanečnice z Madridu sa stáva hollywoodska DIVA Mária d'Amata, po tom, ako uspela na kamerových skúškach v Ríme, kedy sa jej neustále dvoril filmový producent Kirk Edwards, ktorého čochvíľa pokorí bohatý finančník, čo má mimochodom Južnú Ameriku precestovanú v malíčku, čiže Alberto Bravano, ale ten je tak nevychovaný, že ho onedlho prefacká i smelý Gróf Vincenzo Torlato-Favrini, aby sa nakoniec z «Mariši» stala ešte aj na chvíľu grófka-Torlato-Favrini, ale to už zachádzam priďaleko, a tak treba ísť až na samý začiatok, keď sa schyľuje k pohrebu, počas ktorého leje, ako z krhly. Týka sa Márii, no nepoviem vám, ako zomrela a prečo ? To sa dozviete až na konci, kedy všetko do seba zapadá, ako ozubené koliesko do hodín. Predtým uvidíte na vlastne oči ucelenú retrospektívu, nadhľad späť, kde sa zoznamujete so všetkými udalosťami pekne poporiadku... _Patrí sa taktiež spomenúť ústrednú postavu filmového režiséra a scenáristu v jednej osobe, Harryho Dawesa, ktorý raz zavítal do klubu spolu s manažérom Oscarom Muldoonom a s citovaným producentom, kde sa prišli pozrieť, ako fantasticky Mária tancuje, no bohužiaľ, akurát dotancovala, nachádza sa v šatni, kam ju príde osloviť, najprv večne sa potiaci Oscar, o malý moment neskôr aj Harry, vďaka čomu sa rozpína Mankiewiczov príbeh, ktorý je až príliš technicolorovo do seba zahľadený pôsobivou kompozíciou Jacka Cardiffa, než aby ma poriadne niečím upútal. Legendárny Bogie na seba tentokrát nestrháva extra veľku pozornosť, prenecháva to najmä druhým, iným pánom na holenie, najmä Edmond O'Brien si svoju rolu narámne perfekcionisticky užíva ! Až miestami zatieňuje i celý zvyšný, herecký ansámbel, kde i napriek tomu, že Bogart s Gardnerovou stelesňujú režiséra/herečku (tanečnicu), tak ani jediný krát som ich nevidel priamo v akcii, na pľaci, ba áno, Mária mi predsa aspoň trochu zatancovala, a to pred početným, kočovným obyvateľstvom, ktoré vyplazovalo jazyky až na samú zem, až tak to bolo vzrušujúce, asi vôbec najlepšia sekvencia z filmu, ktorý ma inak väčšinou strašne nudil, že viac ako dve hodiny boli naozaj už vskutku dosť dlhé a neúnosné ! Od tvorcu-Všetko o Eve, som asi čakal trochu viac, a preto sa skôr dostavilo určité sklamanie, akési rozporuplné dojmy mám... ()

Reklama

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Nestárnoucí Mankiewiczův film o zvláštním osudu jedné velké ženy. Vyprávěno retrospektivně v podání třech mužů, kteří měli kromě mnoha ostatních s velkou Marií Vargas co do činění. Bogartova typická mírně cynická postava je zřejmě i zastíněna zprvu úžasně nesympatickým, posléze spíše politováníhodným Oscarem výborného Edmonda O'Briena. Rossano Brazzi jako aristokrat z k vymření odsouzeného rodu též působí celkem věrohodně. Ovšem středem všech nelineárně podávaných sekvencí je velmi šarmantní, záhadná a vzrušující Ava Gardner, jež navždy zůstala popelkou očekávající svého dokonalého prince, aniž by se ovšem vzdala toho "obyčejného" života. Scénář je místy poněkud zvláštní - soud Mariina otce; snímek je ale i proto velmi působivý a postava Avy Gardner se řadí k těm nejpodivnějším a nejzajímavějším ženám, které mi kdy film představil. ()

Jossie 

všechny recenze uživatele

Velmi osudový film, který se k mému milému překvapení vyvíjel celou dobu jinak, než jsem podle obvyklých klišé čekala. Dlouho jsem si kladla otázku, jestli by Maria byla šťastnější, kdyby zůstala v Madridu a ještě stále to nevím. K nepopiratelným kladům filmu patří, že z Humphreyho Bogarta to charisma přímo sálá a Avu Gardner jsem nikdy neviděla krásnější. ()

Cimr 

všechny recenze uživatele

Tento film si to vážně kazí jen a pouze dlouhou stopáží, protože se tam toho za ty dvě hodiny stane pramálo (chudá dívka ke štěstí.. no, spíš k penězům přijde a pak umře - nespoiluju, dozvíme se to hned na začátku), ale o to víc musíme snášet zbytečných dialogů. Dobrá polovina je jen plevel, což zamrzí o to víc, že ta druhá polovina je moc fajn. Jsou tam celkem trefné postřehy jak o Hollywoodu, tak o šlechtě a celkově. Navíc Bogart a Gardnerová rozbalili své charisma naplno. Škoda, že to nemá tak o 40 minut méně. Ono by to šlo. ()

Galerie (85)

Zajímavosti (6)

  • Místo Avy Gardner se ve filmu měla původně objevit velká hvězda čtyřicátých let Rita Hayworth, o níž film pojednává. Herečka byla však v té době ve sporu s hollywoodskými produkcemi, proto v polovině padesátých let většinu filmů odmítala, což je případ i tohoto snímku. (lucascus)
  • Pro tento film se také Ava Gardnerová naučila flamenco, ve kterém našla postupně velké zalíbení - dokázala protančit celé noci. (džanik)

Reklama

Reklama