Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Filmový režisér Harry Dawes (Humphrey Bogart) už zažil úspěšnější časy. Nyní musí spolupracovat s arogantním milionářem Kirkem Edwardsem (Warren Stevens) a jeho tiskovým agentem Oscarem Muldoonem (Edmond O'Brien), pokud chce ještě natočit alespoň jeden film. Tato trojice odcestovala do Madridu, kde chce udělat zkoušku s atraktivní tanečnicí Marií Vargas (Ava Gardner). Maria neskrývá to, jak jí jsou Edwards a jeho upocený agent nesympatičtí; pouze Harry získá její důvěru a dokáže ji přemluvit ke smlouvě. Z neznámé tanečnice se pak po úspěchu jejího prvního filmu stane světoznámá star Maria d'Amata.. (Pohrobek)

(více)

Recenze (28)

Bigrambo 

všechny recenze uživatele

I přes nekonečný půvab Avy Gardner a nepopiratelné charisma Humphreyho Bogarta mě tento snímek nedokázal vtáhnout do děje a vytvořit si hlubší vztah ani k jedné ze zúčastněných postav. Zkrátka od režiséra Mankiewitczova formátu bych očekával propracovanější film. Proto je mi trochu záhadou, proč je zrovna tento snímek zařazen mezi 1001 filmů, které musíte vidět, než zemřete… ()

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Nestárnoucí Mankiewiczův film o zvláštním osudu jedné velké ženy. Vyprávěno retrospektivně v podání třech mužů, kteří měli kromě mnoha ostatních s velkou Marií Vargas co do činění. Bogartova typická mírně cynická postava je zřejmě i zastíněna zprvu úžasně nesympatickým, posléze spíše politováníhodným Oscarem výborného Edmonda O'Briena. Rossano Brazzi jako aristokrat z k vymření odsouzeného rodu též působí celkem věrohodně. Ovšem středem všech nelineárně podávaných sekvencí je velmi šarmantní, záhadná a vzrušující Ava Gardner, jež navždy zůstala popelkou očekávající svého dokonalého prince, aniž by se ovšem vzdala toho "obyčejného" života. Scénář je místy poněkud zvláštní - soud Mariina otce; snímek je ale i proto velmi působivý a postava Avy Gardner se řadí k těm nejpodivnějším a nejzajímavějším ženám, které mi kdy film představil. ()

Jossie 

všechny recenze uživatele

Velmi osudový film, který se k mému milému překvapení vyvíjel celou dobu jinak, než jsem podle obvyklých klišé čekala. Dlouho jsem si kladla otázku, jestli by Maria byla šťastnější, kdyby zůstala v Madridu a ještě stále to nevím. K nepopiratelným kladům filmu patří, že z Humphreyho Bogarta to charisma přímo sálá a Avu Gardner jsem nikdy neviděla krásnější. ()

berg.12 

všechny recenze uživatele

Dokonalý příklad, kdy se zajímavý scénář i herecké obsazení utopí v rutinní a nicneříkající Mankiewiczově režii. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Aj napriek tomu, že Bosonohá kontesa pojednáva o vzostupe filmovej hviezdy, film J.L.Manckiewicza sa drží emocionálne pomerne dosť na zemi. Nečaká nás žiaden pátos, žiadne preexponované emocionálne výlevy, takže ho jední môžu považovať za chladnejší, aký by mal byť a druhí, ako napríklad ja, ocenia jeho dramatickú stavbu a nespornú inteligenciu. Samozrejme ústredná bosonohá komtesa a jej predstaviteľka Ava Gardner je "klasicky" krásna. To znamená, že je krásna aj preto, že je inteligentná. Bogart v jednej zo svojich najzaujímavejších a najnetypickejších rolí. Doporučujem komentár v knihe 1001 filmov, ktoré musíte vidieť. ()

classic 

všechny recenze uživatele

Zo seňority Márii Vargas, tanečnice z Madridu sa stáva hollywoodska DIVA Mária d'Amata, po tom, ako uspela na kamerových skúškach v Ríme, kedy sa jej neustále dvoril filmový producent Kirk Edwards, ktorého čochvíľa pokorí bohatý finančník, čo má mimochodom Južnú Ameriku precestovanú v malíčku, čiže Alberto Bravano, ale ten je tak nevychovaný, že ho onedlho prefacká i smelý Gróf Vincenzo Torlato-Favrini, aby sa nakoniec z «Mariši» stala ešte aj na chvíľu grófka-Torlato-Favrini, ale to už zachádzam priďaleko, a tak treba ísť až na samý začiatok, keď sa schyľuje k pohrebu, počas ktorého leje, ako z krhly. Týka sa Márii, no nepoviem vám, ako zomrela a prečo ? To sa dozviete až na konci, kedy všetko do seba zapadá, ako ozubené koliesko do hodín. Predtým uvidíte na vlastne oči ucelenú retrospektívu, nadhľad späť, kde sa zoznamujete so všetkými udalosťami pekne poporiadku... _Patrí sa taktiež spomenúť ústrednú postavu filmového režiséra a scenáristu v jednej osobe, Harryho Dawesa, ktorý raz zavítal do klubu spolu s manažérom Oscarom Muldoonom a s citovaným producentom, kde sa prišli pozrieť, ako fantasticky Mária tancuje, no bohužiaľ, akurát dotancovala, nachádza sa v šatni, kam ju príde osloviť, najprv večne sa potiaci Oscar, o malý moment neskôr aj Harry, vďaka čomu sa rozpína Mankiewiczov príbeh, ktorý je až príliš technicolorovo do seba zahľadený pôsobivou kompozíciou Jacka Cardiffa, než aby ma poriadne niečím upútal. Legendárny Bogie na seba tentokrát nestrháva extra veľku pozornosť, prenecháva to najmä druhým, iným pánom na holenie, najmä Edmond O'Brien si svoju rolu narámne perfekcionisticky užíva ! Až miestami zatieňuje i celý zvyšný, herecký ansámbel, kde i napriek tomu, že Bogart s Gardnerovou stelesňujú režiséra/herečku (tanečnicu), tak ani jediný krát som ich nevidel priamo v akcii, na pľaci, ba áno, Mária mi predsa aspoň trochu zatancovala, a to pred početným, kočovným obyvateľstvom, ktoré vyplazovalo jazyky až na samú zem, až tak to bolo vzrušujúce, asi vôbec najlepšia sekvencia z filmu, ktorý ma inak väčšinou strašne nudil, že viac ako dve hodiny boli naozaj už vskutku dosť dlhé a neúnosné ! Od tvorcu-Všetko o Eve, som asi čakal trochu viac, a preto sa skôr dostavilo určité sklamanie, akési rozporuplné dojmy mám... ()

raroh 

všechny recenze uživatele

Občan Kane aplikovaný na filmový svět s mnohou kritikou a skvělou scénou v úvodu ve španělské putyce, kde tančící Avu nezahlédneme ani vteřinu (jen si ji musíme představovat podle temperamentní hudby a reakce diváků). ()

MontyBrogan 

všechny recenze uživatele

Citizen Kane mi pripadal ako príbeh o nesympatickom a možno trochu málo zaujímavom (v tom romantickom filmovom ponímaní) hrdinovi. Toto bol pre zmenu príbeh o veľmi sympatickej ale nevýraznej hrdinke (ktorá mala IBA to romantické filmové čaro). Občas som mal pocit, že natoľko nevýraznej, až nie je hodna filmového spracovania. Čiže to k čomu smerujem je slabá zápletka. Možno je chyba práve v tom spracovaní. ONA bola herečka, tak ju však nezobrazovali. ON bol jej režisér a scenárista, to o sebe ale len tvrdil. ONI mali nadštandardný vzťah, to nám bolo tiež iba povedané. Nemali sme možnosť vidieť ako sa to vyvíjalo. No v scenári pre rozprávača bolo zahrnutých množstvo pekných myšlienok, ktoré sa možno snažili zakryť skutočnosť, že bez toho by nám film nemal moc čo ponúknuť. Rovnakú funkciu zastával asi aj spôsob natočenia, kedy sa nám na začiatku predostrel koniec a potom sa k nemu smerovalo. Táto metóda bola už ale klišé možno aj vtedy. ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Forma podania príbehu je vskutku na brilantnej úrovni. Film skáče z postavy na postavu, pričom každá svojím rozprávaním prinesie do deja niečo nového. Avšak najväčším problémom je to, že samotný príbeh je jedna veľká, nudná sucharina, ktorú zmnohonásobujú nekonečné dialógy. ()

Cimr 

všechny recenze uživatele

Tento film si to vážně kazí jen a pouze dlouhou stopáží, protože se tam toho za ty dvě hodiny stane pramálo (chudá dívka ke štěstí.. no, spíš k penězům přijde a pak umře - nespoiluju, dozvíme se to hned na začátku), ale o to víc musíme snášet zbytečných dialogů. Dobrá polovina je jen plevel, což zamrzí o to víc, že ta druhá polovina je moc fajn. Jsou tam celkem trefné postřehy jak o Hollywoodu, tak o šlechtě a celkově. Navíc Bogart a Gardnerová rozbalili své charisma naplno. Škoda, že to nemá tak o 40 minut méně. Ono by to šlo. ()

Orlau32 

všechny recenze uživatele

Překrásná Ava GARDNEROVÁ, charismatický Humphrey BOGART. Příliš dlouhé monology, příliš dlouhé scény natočené v jedné místnosti a téměř nicneříkající děj. Zkrátka Joseph MANKIEWICZ už udělal lepší filmy. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

I když je snímek barevný, ve skutečnosti je to celkem klasické noir, navíc šmrncnuté vyprávěcím stylem "Občana Kana". Humphrey Bogart je prostě úchvatný a nemohl jsem z něj spustit oči. Ale není to pouze on, díky komu je snímek skutečně parádní tajemnou a emotivní jízdou, a to vlastně až dokonce. Velmi dobře zrežírované. ()

Skip 

všechny recenze uživatele

Velmi dobrá dvojice Humphrey Bogart a Ava Gardner. Ale celý ten film byl skoro až pitomě naivní. To neustálé toužení popelky po princi... Sakra, tak se seber a někam vypadni! To jsem si často říkal. A co si jako předstvoval ten stupidní hrabě? Fakt idiot, který zasloužil kulku, což měl Humphrey udělat. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Vyborny film, u ktoreho som dlho nevedel ako sa bude vyvijat. Teda cosi som si myslel, ze pojede cestou k A a potom k B .. na moje velke prekvapenie sa film uberal klukatymi cestami a kadejakymi krizovatkami k bodom C a D : 71 % ()

zette 

všechny recenze uživatele

Mankiewicz si se zajimavym namet ocividne neumel poradit. Nulova atmosfera, nudny a roztahany dej bez hlubsi myslenky. Nemit respekt k hercum, kteri byli v tomto filmu obsazeni, jdu s hodnocenim jeste o stupinek nize. ()

moviefilm 

všechny recenze uživatele

Tomuto hodnoteniu sa vyhýbam ako čert svätenej vody, pretože len veľmi málo filmov je natoľko zlých, aby sa v nich nenašlo nič dobré. Tu som skutočne našiel len málo dobrého. Úvod je pomerne pozerateľný a vlastne aj baví. Potom to už ide dole z kopca a to tak nezadržateľne, že aj posledná minúta filmu je neznesiteľne nudná. Už dávno som sa takto pri filme nenudil... ()

vitekpe 

všechny recenze uživatele

Ava Garner je opravdu extra TOP trida, co se krasy tyce... V tomhle trosku chaotickem a trosku dlouhem, nicmene dostatecne zajimavem a zvlastnim filmu, si ji uzijete dosytosti. :-) Upozornuji tez na vynikajici vykon vecne upoceneho Edmonda O'Briena. P.S.: Ta jeji socha (stejna) je asi pouzita i ve filmu "One touch of Venus"...alespon mne to tak pripada... ()

Reklama

Reklama