Reklama

Reklama

VOD (1)

Slavné filmové drama se hned po svém uvedení v amerických a následně i ve světových kinech zařadilo mezi komerčně nejúspěšnější tituly 70. let. Příběh úspěšného reklamního pracovníka Teda Kramera, který po nečekaném odchodu manželky zůstává sám se svým sedmiletým synem, vzniklo podle stejnojmenného románu Averyho Cormana (přeloženého i do češtiny) a svojí tematikou se přesně strefilo do ožehavých problémů neúplné rodiny a ženské emancipace, jež se v té době řešily snad ve všech médiích. Působivě realizovaný film je postaven na bezchybných hereckých výkonech protagonistů titulních úloh, tehdy už zavedené herecké hvězdy Dustina Hoffmana a pomalu ale jistě se prosazující Meryl Streepové. Jim velmi zdařile sekundují i herci v epizodních rolích (zejména Jane Alexanderová v roli rodinné přítelkyně Margaret a Howard Duff jako advokát Shaunessy). Zvláštní zmínku si zaslouží představitel sedmiletého Billyho Justin Henry. Jeho výkon je mimořádně přesvědčivý, k čemuž nepochybně přispělo i režisérovo moudré rozhodnutí natáčet celý film v chronologickém sledu. Za pozornost stojí i promyšlená výtvarná stránka filmu, na níž měl lví podíl francouzský kameraman kubánského původu Nestor Almendros, a využití klasických hudebních motivů z děl Henryho Purcella a Antonia Vivaldiho. Kromě diváckého úspěchu film Kramerová versus Kramer posbíral i desítky nejrůznějších ocenění, mezi nimiž vyniká pět Oscarů (nejlepší film, režie, scénář podle předlohy, mužský herecký výkon v hlavní roli - D. Hoffman, ženský herecký výkon ve vedlejší roli - M. Streepová). Rozhodnutí hollywoodského studia Columbia klasifikovat kvůli lepším oscarovým šancím roli Joanny Kramerové jako vedlejší nakonec paradoxně zabránilo filmu v zisku všech pěti hlavních Oscarů, k čemuž do té doby došlo pouze dvakrát (Stalo se jedné noci - 1934, Přelet nad kukaččím hnízdem - 1975) a potom zatím jen jednou (Mlčení jehňátek - 1991). (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (419)

Matty 

všechny recenze uživatele

Sociálně psychologické drama. Občas zbytečně patetické. Dustin Hoffman i Meryl Streep předvádí jedny z nejlepších výkonů svých kariér. Nejlepší scénou je Edova a Billova příprava toastů na samém konci. Smutný příběh, ale pěkně natočený. 5 vět protentokrát musí stačit - asi zimní únava. 85% Zajímavé komentáře: Oskar, berg.12 ()

Djoker 

všechny recenze uživatele

Věhlas souboje rodičů Kramerových přisuzuji faktu, že byli jedni z prvních, kteří na plátno přinesli ožehavé téma soudní tahanice o dítě. Není to ani tak o hereckých výkonech, ale sází se na citové vydírání. U soudu se párkrát zvýší hlas, což asi nikoho nepřekvapí. Nechybí scény s dítětem, které nechce jíst a rozbije si hubu na hřišti. Fakt peklo. ()

Reklama

Šakal 

všechny recenze uživatele

...je snímek podle (stejnojmenné) literární předlohy A. Cormana vyprávějící příběh (ženatého) T. Kramera (úspěšného reklamního agenta), přičemž divák vstupuje do příběhu právě ve chvíli, kdy Teda opouští jeho manželka Joanna a ponechává ho napospas se svým (jejich) sedmiletým synkem Billym. Létají tu výrazy jako „přespříliš patetické, doják, laciný ždímač divákových emocí“.... Já osobně bych napsal, civilní, komorní, umírněné, s patřičným nadhledem, přitom plné emocí, které k tomuto ožehavému tématu neodmyslitelně patří a s citem zahrané všemi ústředními představiteli, tj. trojlístkemm D. Hoffman-M. Streep a mladičkým přirozeným J. Henrym. V prvé řadě však stále aktuální, jak by také ne, když scénář psal sám život. S osobním dovětkem na závěr. Je mi smutno z faktu, že v tom spousta z vás vidí jasný (oscarový) kalkul. Téma (mně) blízké. Není (pro malé děcko) nic horšího, než když se vám rozvádí rodiče, špína létá na všechny strany, vy jste uprostřed toho, přičemž logicky toho nemůžete spoustu „pobrat“ a jste to právě „vy“, kteří na to nejvíce doplácí(te). A (bohužel) narozdíl od snímku samotného, ve skutečném životě (v dosti případech) ne(z)vítězí (pokud se to dá v tomto případě tak vůbec nazvat) rozum(ná) dohoda. „Povinnost (nejen) pro všechny (rodiče)“. Silný (100%) zážitek, přičemž nemyslel jsem, že mě (vyjma pohledu na prázdný resp. plný talíř) ještě někdy něco rozbrečí, ale stalo se. Za tyto slzy se však nestydím. ()

InJo 

všechny recenze uživatele

Politicky korektní, povrchní, jednoduché, průhledné, sentimentální... A přesto téměř bezchybné. Někdy holt stačí od všech možných zbytečností osekaný scénář s jasně daným cílem (srozumitelně divákovi představit postavy, jejich motivace a vytvořit mezi nimi věrohodné vztahy) a dva (nebo možná dokonce jen jeden!) prvotřídní herci a silné lidské drama je na světě (a ta sentimentalita je navíc dávkována velice vkusně). Cílevědomost a odhodlanost projevované při snaze postarat se sám o syna a následně získat ho do své péče by Tedu Kramerovi mohl závidět i nejeden akční hrdina. ;-) Krásná a dojemná pohádka. 90 % ()

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Zpočátku mi chvilku trvalo, než mě Kramer vs. Kramer do sebe vtáhl, ale potom už jsem se docela pěkně bavil. Určitě bych nechtěl podobnou záležitost zažít, ale je jasné, že takové věci se stávají docela často. Jako hlavní hvězdu filmu bych viděl skvělého Dustina Hoffmana (jeho filmová proměna je velmi znát). Meryl Streep taky odehrála dobrý part, ale svému kolegovi nesahala ani po kotníky. Pěkné drama s pěknými herci, které si jistě zaslouží uznání. ()

Galerie (123)

Zajímavosti (40)

  • Meryl Streep bola v čase natáčania tehotná. V poslednej scéne bola v pokročilom štádiu, preto má na sebe Joanna pláštenku. (megajalec)
  • Dustin Hoffman a Meryl Streep si často doberali Justina Henryho, aby si vybral jedného z nich. Hoffman sa ho raz spýtal, s kým by bol radšej. "S ňou. Je krajšia," odpovedal Henry, na čo mu Hoffman odvetil: "Pracuj s ňou päť týždňov a uvidíme, čo povieš." (megajalec)
  • Nahá scéna JoBeth Williams (Phyllis Bernard) byla opticky ztmavena, aby se film vyhnul Rkovému ratingu. Některé televizní verze však ukazují její tělo ve větším světle. (Kulmon)

Reklama

Reklama