poster

Henry: Portrét masového vraha

  • anglický

    Henry: Portrait of a Serial Killer

Drama / Thriller / Horor / Krimi / Životopisný

USA, 1986, 83 min

Režie:

John McNaughton

Producenti:

Steven A. Jones

Střih:

Elena Maganini

Kostýmy:

Patricia Hart
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Paldini
    ****

    K filmu nemám, co dodat, ostatní komentáře plně vystihují i mé pocity z téhle autentické záležitosti. Jen bych měl takovou zajímavost, týkající se hudby. Nevím nakolik to svědčí o kvalitě, ale ústřední melodii si vybral Mike Patton (ano, ten týpek z Faith No More) a předělal ji k obrazu svému do dosti drsňácké verze a vydal společně s jinými známými filmovými melodiemi (např. z The Godfather, Der Golem, The Omen) na desce Director´s Cut své formace Fantomas. Vřele doporučuji, pokud snesete dost tvrdou a zároveň dost alternativní muziku.(6.5.2006)

  • Isherwood
    ****

    Amorální hrdina, kterému rozumíme a v jistém slova smyslu s ním i soucítíme, mrtví lidé na každém kroku a přitom vraždící běsnění zabírá pouze zlomek stopáže filmu. Ryze atmosférická záležitost, které byla dopřána pevná režisérova ruka a perfektní herecké výkony, vám po svém skončení na náladě rozhodně nepřidá. Michael Rooker je děsivější než kdejaký vraždící „vidlák“ z hororových vod a přitom takových (od pohledu) sympaťáků potkáte denně stovky… nepříjemné, syrové, autentické, skvělé!(18.9.2006)

  • Frajer42
    ***

    To zase jednou tvůrci českého překladu upustili uzdu fantazii a tvořivosti a posíleni vlastní nevzdělaností a debilismem udělali z velmi úspěšného sériového vraha obyčejnou masovou nulu. Žánrové zařazení mezi horory je zde opět omylem. Jedná se o čisté životopisné drama. Divák v podstatě sleduje spíše pouze psychologický portrét hlavního aktéra. Samotných činů moc k vidění není, neboť to doba a technika ani pořádně neumožnila. Přesto atmosféra je moc pěkná. Každý člověk má určitě alespoň jednoho koníčka. Samotářský Henry si rád čas od času někoho zabije. Bylo docela příjemné sledovat nuzný život hlavních tří aktérů. Přežívali ze dne na den. Bez smyslu žití. Vraždy prováděli velmi spontánně a bez sebemenšího důvodu. Prostě se jen nudili. Tohle pro někoho zřejmě může být trošičku šokující a proto jsou v oficiálním textu distributora ty kecy ohledně nějaké kontroverze. Hvězdičkami plýtvat nebudu, protože musím ocenit jistou originalitu a fascinoval mě i ten hnus, který snímek celou dobu provázel. Jedná se o zajímavý portrét sériového vraha a lidé, kteří v tomto vraždícím oboru začínají by si snímek určitě neměli nechat ujít, neboť se jedná o záležitost inspirativního charakteru.(8.2.2015)

  • havLord
    ****

    Seznamte se s Henrym. Henry je sériový vrah. Vraždit lidi ho baví a je v tom velmi zručný, jedná chladnokrevně a vaz dokáže zlomit bez mrknutí oka. A tenhle film vám zprostředkuje ten nejsyrovější možný výlet do jeho pokřivené mysli. Samozřejmě, že budete Henryho jednání odsuzovat, zároveň však uvidíte, jak strašně svázaná je jeho mysl a že on sám musel prožít obrovská muka. 85%(20.11.2007)

  • Gilmour93
    ****

    „It´s always the same and it´s always different.“ McNaughtonův vražedný realismus ukazuje, že zabíjení je stejně snadné jako vzít si z ledničky plechovku piva. Čtyři natáčecí týdny, rozpočet lehce přes 100 tis. USD, živočišný výkon debutanta M.Rookera a brilantní realizace nápadu audiozáznamu mordu při pohledu na tělo oběti. Obyčejný a přitom velmi chytrý film, nechávající současné slashery na kusy rozřezané v zakrváceném kufru u cesty.(14.1.2010)

  • - Henry Lee Lucase (Michael Rooker) jezdí v Chevroletu Impala r. v. 1970, zatímco jeho partner Otis (Tom Towles) v Chevroletu Caprice r. v. 1974. (Lumberjack)

  • - Režisér John McNaughton dostal nabídku, že za 100 000 amerických dolarů si může splnit sen a natočit svůj první celovečerní film. Jediným požadavkem bylo, aby se jednalo o horor. Dle jeho slov by na nabídku kývl, i kdyby měl rozpočet činit jen 10 000 dolarů. Dodal také, že naopak i pokud by měl k dispozici peněz víc, na filmu by nic neměnil. (H34D)

  • - Film byl natočen během osmadvaceti dnů. (DaViD´82)