• pytlik...
    ****

    Nespravedlivě podhodnocený film, protože dialogy a situace v něm se často vyrovnají těm ve Formanových a Papouškových dílech ze šedesátých let. Např. víceméně monolog Ježkové na téma Vokurkovy po smrti rozprášené ženy nebo milostná Husákova předehra v seníku nemají chybu. Navíc je chlípné oko divákovo sem tam potěšeno pohledem na obnažené svěží vnady lepých děv. Samozřejmě některé situace jsou kapku přetažené, jako Poloczkovo postříkání nebo Wiesnerovo odmítání hrátek s mladou Kornovou, když předtím tolik bažil po prvních zkušenostech se starší Steinmarovou.(14.6.2013)

  • xenopus
    **

    Matěji, proč tě holky nechtějí? je taková letní člověčinka, nijak dlouhá, s jasnou zápletkou, s ne nijak složitými postavami a s od začátku zřejmým koncem. Někdy značně impotentní dialogy (i když zcela v duchu doby vzniku) film kazí ještě víc, samozřejmě kromě podivné hudby a podivného hlavního „hrdiny“. Režisér si s dějovou návazností jednotlivých scén příliš hlavu nelámal, a tak ačkoliv sledujete bez problému dějovou linku, hodně obrazů na sebe příliš nenavazuje. Dita Kaplanová byla kost. Role Terezy Vokurkové jen ukázala to, co se dělo už tehdy a co není žádná novinka, jen pořád se to moc nebere v potaz – že dáma, ačkoliv je iniciátorem sexu a je-li chlapcem odmítnuta, stejně v očích ostatních zůstává tou slušnou a dobře vychovanou slečnou, zatímco chlapec je ten nechutný dobytek dychtící jen po sexu. Jinak tu také máme českou vesnici v předtroškovském podání: kradení koláčů na svatbě, vysedávání po hospodách už od odpoledne, praní se na vesnických zábavách, kde hraje dechovka, předhánění rodičů při řečech o věnu a majetku, vesnického prvního samce Evžena, který si o sobě myslí kdovíco, přitom… a tak… Celkově poněkud slabší snímek, ani nevím, co vlastně bylo pointou – a tu vyžaduju bez výjimky, zvlášť když zpracování samotné mě ani zdaleka neuchvátilo… Slabé 2*.(16.6.2011)

  • dobytek
    **

    Hlavní hrdina sice vypadal poněkud bizarně, ale všechny holky ho chtěly. Dokonce nakonec sbalil i tu svou vysněnou, kterou přebral Podhůrskýmu. Jinak Podhůrský tam měl fakt vostrou hlášku. Stará mu přinesla pivo a řekla, že to trvalo tak dlouho, protože právě naráželi novej sud. A Podhůrský pivo vyleje na zem a řekne něco jako: "No to si snad děláš prdel. Tohle pít nebudu. Padej pro nový." Jó, takhle se s čubkama musí jednat :-) Ale bylo tam víc takovejch hlášek, který mě pobavily. Ještě mě dostalo, co do toho filmu vybrali za exoty. Hlavně kámoš hlavního hrdiny byl solidní modýlek. Vypadal asi jako Jack Osbourne, ale byl snad ještě ošklivější, což je při levelu ošklivosti Jacka Osbourna docela husarskej kousek najít někoho takovýho. Prostě tenhle film je tak divnej, že mě až zaujal. Doporučuju sledovat pod vlivem alkoholu.(25.12.2010)

  • Master19
    ****

    Možná, že to přeženu, ale pro mě je to taková malá "Vesničko má, středisková". Nechávám být nezáživnost hlavního příběhu, a upozorňuju na skvělé postavy (Zdeněk Podhůrský, Bronislav Poloczek, František Husák, Milada Ježková - a taky Vokurka, co se vyjádřil) a výborné hlášky, kterých je sice poskrovnu, ale jsou!(5.3.2008)

  • Realmond
    ****

    Tato komedie, je vlastně hrozně zajímavý úkaz české kinematografie, herecký výkon hlavního hrdiny (což je tedy velmi zajímavý úkaz už sám o sobě) je tak kostrbatý až je vlastně hrozně autentický a svým způsobem zajímavý, spolu s ním i dalších kolegů jeho z řad převážně neherců. Herci v tomto filmu nasadili klasickou laťku. Celý film působí odlehčeně, vtipně a autenticky, což myslím že byl i záměr. Takže vlastně všechno dopadlo jak mělo.(21.3.2016)

  • - Film se natáčel např. v Týně nad Vltavou. (rakovnik)

  • - Yvetta Kornová když si přečetla scénář a zjistila, že se tam má svlíknout došla za režisérem a řekla, že to neudělá. On jí mezi čtyřma očima řekl, že to po ní chtít nebude. Pak přišel onen den a co se nestalo chtěl, aby se svlékla, což odmítla a musel se stopnout celý natáčecí den, což byl veliký malér. Naštěstí se producent a pak i celý štáb za Yvettu postavil. (cariada)

  • - Bronislav Poloczek vzpomíná, že ho při natáčení šoupli do traktoru a dali mi šesti radliční pluh a měl půl hodiny na to, aby se naučil s tím zacházet. Povedlo se mu skončit i v příkopě. (cariada)