poster

Velké dobrodružství Čtyřlístku

  • angličtina

    Great Adventure of the Lucky Four

    (festivalový název)

Animovaný / Dobrodružný / Rodinný

Česko, 2019, 72 min

Režie:

Michal Žabka

Předloha:

Jaroslav Němeček (komiks)

Scénář:

Michal Žabka

Producenti:

Vít Němeček

Střih:

Lucie Haladová
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Lachtaan
    **

    Na nejznámějším českém komiksu jsem strávil četnou část mého dětství, a proto jsem si řekl, že i přes uvědomění toho, jak velmi daleko jsem za cílovkou tohoto filmu, si zkusím na tu hodinku na kdysi oblíbený Čtyřlístek zavzpomínat. Jenže mi vůbec nedošlo, jak hrůzné hovadiny se dneska vymýšlejí pro ty nejmenší a jak se i zdárně nevinná pohádka dokáže tolik nepovést. Samozřejmě bych jako dítě měl úplně jiný názor, ovšem v porovnání s animáky, na kterých jsem vyrostl já, jsem měl bez jakýchkoli keců typu “za nás bylo líp” kolem sebe mnohem snesitelnější a zapamatováníhodnější obsah.(27.10.2019)

  • Matty
    **

    Jsem přesvědčen, že vůči tvorbě pro děti bychom neměli být z principu shovívavější, ale klást na ni přinejmenším stejné nároky jako na filmy určené dospělým (samozřejmě s ohledem na cílovku). Proto se mi příčí vzít Velké dobrodružství Čtyřlístku na milost coby obstojnou českou alternativu k zahraničním animovaným pohádkám.___Ano, čtyři příběhy, z nichž film sestává, jsou krátké, rychlé, barevné a relativně vkusné (a dva z nich apelují na ekologické svědomí diváků), animace zachovává poetiku komiksů a epidemie product placementu se oproti Čtyřlístku ve službách krále nekoná. Současně je to až urážlivě primitivní jak vizuálně (což při častých detailech bije na velkém plátně do očí dvojnásob), tak dialogy a zápletkami, postavenými na jednom příběhovém vzorci a výrazně snížených kognitivních schopnostech postav.___Jediným vzorem pro dívky je pak hyper-submisivní Fifinka, která ve snaze být přínosná poprvé vykřikne „upeču buchty“, podruhé „umyju okna“ a potřetí „zadělám na buchty“. Možná dětské publikum přeceňuji, ale přijde mi to lepší, než jej podceňovat tak flagrantně jako tvůrci filmu. 40%(4.4.2019)

  • NinadeL
    **

    Líbí se mi, že tentokrát je film se Čtyřlístkem v hlavní roli povídkový. Na závěr jsem se docela příjemně vánočně naladila, bohužel premiéra se odehrála v dubnu ;) Trochu podpásovka je výběr trailerů na skutečně profesionální animované filmy, které jsou úplně jiná liga. Takže cokoli, od Toy Story 4 po Ugly Dolls velmi zastiňuje 2. film podle Jaroslava Němečka Velké dobrodružství Čtyřlístku. Nicméně odpolední představení jsou plná, děti jsou nadšené, rodiče platí za celé skupinky mrňat a jejich občerstvení, takže někomu to smysl dávat určitě musí. Milovala jsem Čtyřlístek v době, kdy se jeho četbou zabavila celá rodina, v posledních dvaceti letech jen smutně sleduju příklon na příběhy jen pro ty nejmenší. Nicméně v samotné knihovničce vycházejí mnohé jiné příběhy a vedle Němečka a následovníků Štíplové zraje celá nová generace komiksových tvůrců a tedy nad celým fenoménem nelámu hůl. Bohužel musím konstatovat, že ačkoli filmy Čtyřlístku režíroval týž režisér, jako seriál Anča a Pepík, pro Čtyřlístek jakoby Žabka snížil laťku úplně ve všem. Je mi líto, současný Čtyřlístek už není pro celou rodinu. A i když už se nevrátil otravný PP z prvního filmu, příběhy jsou zase na sílu výchovné. Bude ještě nějaké příště?(14.4.2019)

  • Gemini
    **

    Tak třeba to vyjde do třetice, že.... Jinak řečeno, oproti Čtyřlístku Ve Službách Krále je tu progres, ale jelikož je to už podruhé, co je výsledek takto, ehm, slabý, se budu opravdu divit, pokud nějaký třetí pokus bude, a ještě daleko více, pokud u toho bude pan režisér Michal Žabka. Budiž pochváleno, že tentokrát už se nekoná obludná komerce jako Pribináček rozhazující po Třeskoprskách Pribináčky nebo přípitky Robby Bubble. A že realizační tým moudře vyhodnotil svou neschopnost vyprávět ucelený příběh s nějakým náznakem vnitřní logiky (jako v případě kamene Mudrců, který začne měnit dotykem věci ve zlato zničehonic až v polovině filmu), a místo toho sestavil pásmo několika krátkých příběhů. Které si sice Čtyřlístek vypráví u táboráku s tím, že "proč si máme vyprávět, když jsme u toho všichni byli?", ale jak říkám, buďme rádi za pokrok:) Ten se bohužel jaksi nedostavuje u vizuální stránky, což je u komiksového filmu trochu problém;) Animace je dost chudá a detailní záběry na hlavu postavičky zkrátka nejsou - alespoň pro promítání v kině - dobrý nápad. A když už se objeví velkolepá pirátská loď se strašidly, tak se na ní všechno přestane hýbat ve 3/4 své pouti zleva doprava přes obraz... Ano, jde pochválit i akcent na ekologii, byť se realizuje šílenou historkou o pirátech ve vesmíru. Je tu toho zkrátka spousta nezvládnutého a jako kdyby postrádajícího jakoukoliv racionální profesionální kontrolu. A jako třešnička na dortu jsou tu promluvy postavy paní starostky, které znějí opravdu divně - ale pak se v titulcích dočtete, že hlas propůjčila paní Němečková, takže to vlastně dává perfektní smysl;) Takže zpátky na začátek - není to takový teror jako Čtyřlístek Ve Službách Krále, ale pořád je to urážka památky Čtyřlístku. Zfilmujte proboha Z Pohádky Do Pohádky nebo Poklad Kapitána Kida, a přestaňte s těmihle pokusy na lidech. 50%(6.7.2019)

  • rakovnik
    **

    Žádné dobrodružství jsem v tomto filmu nenašel. Příběhy, ze kterých se film skládá, jsou snad všechny nezajímavé, nebo spíše nezajímavě podané. Zaujalo mě jen silné výchovné zaměření příběhů - ovšem dosti naivní - a úvodní průvodce po Máchově kraji. Největší gól je ale vyprávění si příběhů, které všichni společně prožili. Musím ovšem podotknout, že se dívám dospělýma očima, zatímco našemu prckovi se film líbil. Mně se líbily kreslené příběhy mého mládí, toto za povedené dílo nepovažuji. Minulý film se mi líbil více, i když kvituji potlačení toho strašného PP.(31.8.2020)

  • - Tento film vychází z povídky Ďáblův palec, která byla samostatně uvedena na Zlín Film Festivalu. (NinadeL)

  • - 2. celovečerní film Čtyřlístku, 1. Čtyřlístek ve službách krále vyšel v roce 2013. (NinadeL)

  • - Film měl původně sloužit jako krátkometrážní snímek k znovuotevření muzea Čtyřlístku v Doksech, ve kterém probíhala rekonstrukce, ta se ovšem značně protáhla, proto tvůrci využili času a společně změnili formu filmu, který tak mohl vstoupit do českých kin. (mchnk)