Režie:
Nora FingscheidtScénář:
Nora FingscheidtKamera:
Yunus Roy ImerHudba:
John GürtlerHrají:
Helena Zengel, Albrecht Schuch, Lisa Hagmeister, Gabriela Maria Schmeide, Melanie Straub, Victoria Trauttmansdorff, Maryam Zaree, Tedros Teclebrhan (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Emotivní drama o devítileté dívce s problémovým chováním a tváří anděla natočila jako svůj debut německá režisérka Nora Fingscheidt. Strhující příběh dítěte, jehož matka nezvládá péči o něj a rady si nevědí ani sociální pracovníci, je dechberoucím svědectvím o neutišitelném vzteku i touze po lásce. V hlavní roli filmu ubíhajícím v tempu podobně intenzivním jako hrdinčiny emoce podává autentický výkon Helena Zengel. (Film Europe)
(více)Videa (4)
Recenze (145)
„Tohle je Benni. Ze začátku je trochu plachá. Ale to se rychle změní.“ Benni je nevyzpytatelná, chodící časovaná bomba s problémem se ovládat. A když jí navíc někdo nedopatřením šáhne do obličeje (drsné bruslení), je schopná snad všeho. Systém neví, co dělat, a tak si Benni s dalšími průsery ničí zbývající, už dosti prořídlé možnosti, každý dílčí pokrok totiž může v mžiku vyznít do ztracena. A pak už je vcelku jedno, že se najdou i tací, kterým na ní skutečně záleží (a se ztrátou odstupu dávají vsázku nejen svou kariéru, ale dokonce i zdraví své či jejich rodiny), protože snažit se musí obě strany. Na to, že jde v případě Fingscheidt o její celovečerní hraný debut, je divák svědkem až překvapivě suverénní režie, zvlášť v případě práce s emocemi vůči hlavní hrdince (perfektní Zengel!). Nutkání separovat toho nezvladatelného spratka od ostatních je silné, stejně tak ovšem i lítost, kdy si člověk plně uvědomí, že současný stav není jen její chyba (alespoň z pohledu té empatičtější části publika). A závěr je více než výmluvný…kvalitka, dávám solidní 4*. ()
Bernadette “Benni“ Klaaß má 9 rokov, a je k tomu aj extra výbušnej, cholerickej povahy, ba hádam kľaje ešte oveľa horšie, než posadnutá Regan z legendárneho hororu - Exorcista, a byť v jej blízkosti znamená väčšinou hotový «HOROR» , pretože pomerne často býva extrémne náladová, asi podľa toho, ako sa zrovna vyspí, že dotyčný človek, ktorý je práve s ňou, nikdy nedokáže poriadne odhadnúť, aký bude jej nasledujúci krok...? O malú chvíľu je dobrá, ako anjelik, keď už o sekundu neskôr dokáže byť zase protivná, ako čert, ak ju čokoľvek nahnevá. S mamou bývať vôbec nemôže, úrady si s ňou nevedia dať rady, keď aspoň jeden „vychovávateľ” Michael “Micha“ Heller to skúsi. Je strašne hyperaktívna, divoká a nevyspytateľná. _ Sekvencie za sekvenciami sú jednak strhujúce, a taktiež i zaujímavé, asi najlepšia časť z filmu, je tá, v ktorej strávia niekoľko dní v chatke v lese bez elektriny, či samých výdobytkov techniky, pre ňu to bolo určite prospešné, ale ako, a či sa vonkoncom pozviecha zo svojich všetkých vnútorných i vonkajších aspektov, či bude úplne normálne dievča, ako jej rovesníčky, tak to nechám na divákovi, aby sa o tom sám presvedčil na vlastnej koži ? Ja osobne to už teraz viem, že s postupne pribúdajúcou agresivitou a drzosťou, udalosti naberajú čoraz viac na obrátkach, keď trochu načrtnem, ako sa snímok vlastne skončí... ? Poslednou scénou bude tá z letiska, kedy sa Benni chystá do africkej Keňe, „kde jej svitá na nádej, ktorá umiera posledná” . Zopár slov k réžii Nory Fingscheidt a k hlavnému hereckému výkonu predstaviteľky Heleny Zengel. Minimálne tá prvá forma sa mi zdala - nekonzistentná, absolútne mi neprirástla k srdcu. Druhé uchopenie pred kamerou bolo o čosi priaznivejšie a pozoruhodnejšie, i keď to nie je žiadna veľká sláva ! PS: Nemec - Albrecht Abraham Schuch, sa snažil, ako mu sily stačili. PS2: Čakal som od Narušiteľa systému v podstate ešte o trochu viac, než sa mi filmovým spôsobom dostalo. ()
Nikdo si s holčičkou neví rady. Nejblíže k tělu si ji pustí specialista na mladé delikventy. Představitelka Helena Zengelová by měla kandidovat na Oscara za dětský herecký výkon. Má uši rvoucí chorobné záchvaty vzteku a rudé vidění, které utlumuje léky. Zároveň touží vrátit se domů k matce. Ta ale má partnery, jiné děti a z dcery má strach. Příběh chvíli naznačí naději by za chvíli přišla zase beznaděj. Tento typ snímku úplně rozdírá, ale nepoužívá černobílé šablony. Pro Noru Fingscheidtovou je to vydřený debut. Nestranný a pozorovatelský. Diváka k sympatiím k holčičce nepřemlouvá. Protože pokud už ve své osamělosti k někomu přilne, drží se ho jako klíště se strašidelnou vážností: „Kdybych zabila tvou ženu a tvoje dítě, měla bych tě jen pro sebe.“ nakonec se vše začne pohybovat v bludném kruhu. ()
Extrémně uřvané drama, které zahraje na nervy, ale i na city. Až příliš upřímné a nemazlící se s divákem. Je to vlastně taková rádoby skrytá realita, se kterou se v běžném životě moc lidí nesetká, ale přesto tam někde v uzavřených budovách tyto děti existují. Linie příběhu je sice předem dost dobře odhadnutelná, ale na druhou stranu nabízí pár překvapivých momentů, při kterých diváci v sále tajili dech. Obdiv pro hlasivky hlavní protagonistky, která má potenciál vzbudit v evropskem filmu ještě pozornost. KVIFF 2019 ()
Toto je pani režiserka vasa prvotina ? Kuuurnik sopa! Klobúk dole. A tá mala Zengelka !!!! tento rok uz druhy film (v jednom perfektne sekundovala Tomovi Hanksovi). Ak jej sláva nestúpne do hlavy z toho dievčaťa nieco bude. Vynikajúca dráma o problémoch správaní sa mladého dievčata, s ktorou si nevedel poradiť ani nemecky socialny systém a uz vôbec nie jej egoistická matka. ()
Galerie (26)
Zajímavosti (3)
- Celosvětová premiéra proběhla 8. února 2019 na Mezinárodním filmovém festivalu v Berlíně. (ČSFD)
- Titul filmu je neoficiálním označením pro děti, které z nějakého důvodu nejsou zařaditelné do žádné existující sociální struktury. (ČSFD)
- Zástupcovia Nemecka zvolili snímku ako svojho kandidáta do boja o nomináciu na 92. ročník Oscara v kategórii Najlepší cudzojazyčný film za rok 2020. (MikaelSVK)
Reklama