Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Protagonistom je Bill (Jeremy Theobald). Bill je nezamestnaný ctižiadostivý spisovateľ, ktorý žije samotársky a nudný život v Londýne. Billa veľmi fascinujú ľudia s nádejou, že nájde nejaké podklady, o ktorých by mohol písať. Z davu ľudí si teda začne náhodne vyberať jednotlivých ľudí a sleduje ich. Stanoví si pravidlá, aby sa vyhol problémom a aby jeho sledovanie bolo vždy náhodné. Ale čoskoro poruší jedno z pravidiel a sleduje niekoho viac krát, než len raz. Osoba, ktorú často sleduje je Cobb (Alex Haw). Cobb ako sebaistý a inteligentný zlodej prichytí Billa pri sledovaní. Ale kto koho vlastne sledoval? (genetique)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (502)

Trajektt 

všechny recenze uživatele

Tak takhle jsem se u filmu dlouho nenasmál a to samozřejmě myslím posledních pět minut, kdy nám byla vysvětlena pointa celého filmu a my jsme zjistili, že z nás režisér, scénárista a i kameraman v jedné osobě udělali naprosté trubky s velkým T. Protože obsah filmu vypadá celkem nevinně a jednoduše a proto se člověk může divit, proč má tolik procent. Ale nenechte se zmýlit, protože zdání klame. V tomto dramatu můžeme opět vidět jednoho mladýho nemakačenka, kterej chce být spisovatelem a proto si na ulici vybírá lidi, které bude sledovat, aby získal nějaké ty zkušenosti a inspiraci ke psaní. Dá si svá pravidla, které nesmí porušovat a pustí se do toho, šmírák jeden. Po pravdě řečeno je nenápadnej jak letadlo na obloze, ale s postupem času zjistí, že on není ten co sleduje, ale že on je ten, který je sledovaný. A tím začíná napínavá podívaná plná nečekaných zvratů, která graduje v nečekaném a překvapivém konci. Režisér Christopher Nolan si ve svém prvním celovečerním filmu napsal perfektní scénář, který nás pomocí přeskakování v ději a různými flashbacky dostane přesně tam, kde nás chce mít. Do toho podmanivá hudba a to vše v černobílé barvě dělá z toho snímku originální záležitost, která se díky skvělým hereckým výkonům pro mě skoro neznámých herců zaslouží to nejvyšší možné hodnocení a proto dávám zasloužených 100% a vřele doporučuji všem budoucím divákům. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

I was lookin' back to see if you were lookin' back at me to see me lookin' back at you. Stejně jako Aronofsky, jehož geniální Pi řadím výše (srovnání obou filmů je nasnadě), i Nolan začínal jako natěrač ve dvou odstínech - černobílý záznam mu notně zrní, ale zkorigovat ho netřeba… a bodejť by jo, takovej screenplay, co si Nolan napsal, se 95% noirům z let 30tých až 50tých směje svou chytrostí pod knírek. Je v tom vznešená krása, ušlechtilá tragika - naprostá a osamělá nezávislost. Akorát herec Jeremy Theobald má hrozný britský přízvuk, a ono je otázka, jestli to je to vůbec herec, protože Nolan film spíchnul přes víkendy za pouhých $6,000. ()

Reklama

Kothy 

všechny recenze uživatele

Nolanův černobílý celovečerní debut mě dostal. Tak jako to umí jenom on. Konečně mám sjetou jeho kompletní filmografii. I na krátké stopáži dokázal předvést neuvěřitelné. Ve filmu nehraje nikdo moc známý. Je vidět, že byl levný a působí dost oldschoolově. Struktura děje mi připomněla Memento. Celé je to o chlápkovi, který nemá práci a jeho koníčkem je sledovat lidi. Vše se změní ve chvíli, kdy narazí na chlapa jménem Cobb. Ten ho naučí vykrádat byty a jemu se to zalíbí. Vše se zamotá ve chvíli, kdy se dá do hromady s jednou ze svých obětí. Problémy na sebe nenechají dlouho čekat a náš hrdina se dostane do situace, ze které není cesty ven... Konec mě dostal. "Každý má schránku." ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Zpočátku to vypadá, že Nolan se vydá zkoumat hlubiny duše jednoho bídného voyeura. Po čase však obratně stočí děj do roviny temného thrilleru, kde si divák nemůže být jistý ani zaměřením postav, ne natož tak dalšími minutami. Umná práce se střihem (děj se odehrává ve třech časových rovinách) a režisérova práce precizního soustružníka, nakonec vydává dílo, nad nímž jenom uznale pokyvuju hlavou. A závěrečná pointa si může podat ruku se Singerovými Usual suspects, bez debat. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Název velice výstižný. Jenomže mne to sledování různě přeházených střípků ze života "zlodějů z nudy" začalo po krátké době rovněž nudit i otravovat. Navzdory zajímavé pointě jsem si připadal jako v depresivním bludném kruhu neustálého vzájemného sledování, okrádání a podvádění, ze kterého bych raději utíkal co nejrychleji okamžitě pryč. Doba, kdy mohla podobná témata vyvolávat u diváků šok, byla již i v roce 1998 nejspíš dávno za humnama. Zbyla z toho pozoruhodná forma, snímek mi vzdáleně připomínal některá kriminální dramata francouzské nové vlny ze sklonku 50. let (např. Bressonova Kapsáře). Zajímavé při tom zůstává, že nápad točit dokumentaristicky bez umělého osvětlení na černobílý materiál i zde vznikl a byl realizován z důvodu nutnosti pracovat s nízkým rozpočtem. Určitě vynikající filmařina a pozoruhodný debut slavného režiséra, ale pro mě osobně jaksi bez hlubšího osobního přesahu. 60% ()

Galerie (37)

Zajímavosti (26)

  • Hodiny, které v tomto filmu Cobb ukradne, jsou ty samé, které se později objeví ve filmu Batman začíná (2005). (Ai.ma)
  • Jedna z věcí, kterou Bill ukradne, je i soundtrack z filmu Trainspotting (1996). (Ai.ma)

Reklama

Reklama