Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V průběhu literárního večera v jedné vinárně je postřelena zpěvačka (Miriam Kantorková). Jako podezřelý je zadržen básník Daneš (Petr Štěpánek), který krátce předtím ostře vystoupil proti útlaku v kultuře. Proti Danešovi chybějí přímé důkazy a případ se začíná politizovat... Zdroj: Kniha Daniela Růžičky: Major Zeman – propaganda nebo krimi? (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (21)

Snorlax 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Daneš je zřejmě nejlepší rolí Petra Štěpánka, je to úlisný zbabělec, pijan, pijavice a vlastně naprosto zbytečný člověk. Zřejmě každý básník by byl šťasten, kdyby mu k jeho veršům složil hudbu Zdeněk Lißka. Opět jiný, opět dokonalý, tak jako jsme ostatně u Lišky zvyklí. Díl má kriminální zápletku, která však záhy ustupuje do pozadí. Vše je zpolitizováno a postřelení zpěvačky Moulidové přestàvá být důležité, tím nejdůležitějším je zadržení Daneše. Kolem jeho osoby se točí několik lidí. Skvělou karikaturou je soudruh všech soudruhů v podání Molčíka. Zvláštní je, že proti jeho všeobecnému oslovování soudruhem se nebrání ani paní redaktorka, ani pan profesor, u nichž by to člověk očekával. Ono velké zvíře se hodí, i když se chová nevybíravě. Pan profesor coby poetická duše čte zraněné zpěvačce, aby se jí lépe usínalo. A tak na politiku zbývá jen paní redaktorka. V poetické vinárně jí pomáhá Jan v podání jako vždy enormně přehrávajícího Přeučila, který evidentně civilně hrát neumí. Zřejmě nejzajímavější postavou yklanů je vedoucí této vinárny. Za zamyšlení určitě stojí jeho pravdivá slova, že když mu SNB zavře vinárnu, kulturní fronta mu pomůže, když on pomůže policii, ta se na něj vykašle. Sequensovi s Procházkou se opět podařilo do příběhu, který měl být jednoznačně namířen proti antikomunistickým živlům, propašovat kritický osten, jenž soudruzi cenzoři nepostřehli. ()

carl.oesch odpad!

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Souhlasím sWacoslavem1. Komunista Štěpánek to zahrál perfektně a co se týká toho, co píše dál, tak ti, kteří takhle vystupovali v osmašedesátém a chvilku předtím velmi pohotově zapomněli, jak se chovali v padesátých letech, kdy stejně "přesvědčivě" posílali alespoň v rámci svých možností na "šibenice". Stačí se seznámit s životem třeba svazáckého básníka Pavla Kohouta, nebo vlastně řady veřejně činných jedinců, kteří po osmačtyřicátém vyháněli studenty a pedagogy ze škol a ničili život lidem kolem sebe, aby v osmašedesátém prozřeli a rok dva nato se stali disidenty. Kromě Pavla Wonky jim nikdo nic de facto neudělal a po listopadu v roce 1989 se zase vrátili, aby si definitivně urvali kus své moci a osobního pohodlí i falešné popularity. Nakonec, onen listopad jsem jako mladej prožíval se zápalem plic a nepřetržitě jsme sledoval televizi a už tehdy se mi dělalo zle, když ukazovali ty herecké agitky, vyrážející poučovat "národ", jak se má zachovat. Zejména obskurní dvojka dorazila na jakési vojenské shromáždění. Roesnera bych bral, ten měl s komunisty svoje problémy, i když jakž takž hrát mohl, ale s ním přijela - Regina Rázlová. Nesympatická, podprůměrná herečka, která těžila z toho, že její otec byl předseda komise přidělující investice a tajemník KSČ. Takže tak. Tím ale nijak neschvaluji manipulace v tomto díle, jako ostatně obrovské, větší i menší manipulace, lži a výmysly v celém seriálu. Nakonec Jára Cimrman.jr má (koukám) na celou věc dost podobný názor taky. ()

Reklama

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

No víte my spolu chodíme... Cože?! Do školy... No proto. Pro mě asi nejslabší díl celého Zemana. Kdo střelil zpěvačku je tu podružné, protože na scénu opět nastupuje politika a místy jsem se dost nudil. Body nahoru aspoň za Štěpánka a jeho perfektně sehraného budižkničemu a břídila který ovšem dokáže ukecat stovky lidí. Ostatně podobný žvanil a vinárenský povaleč se po roce 89 stal naším prezidentem...40% ()

Kakho-oto 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Kromě Třetích houslí, na které se již ani nedívám, se jedná o nejhorší díl seriálu. Epizoda silně komunisticky propagandistická a zároveň silně nezáživná. U Tatranských pastorále mě napadlo, jak se tvůrci seriálu "shazují" tím, že v této epizodě ukazují, jak filmaři chtějí točit vše po svém, bez ohledu na případnou látku vycházející ze skutečných událostí. Naproti tomu v Klaunech tvůrci útočí na uměleckou sféru, navíc na herce. Zeman (samozřejmě ústy herce Vladimíra Brabce) je označuje za pozéry, klauny...V seriálu je tak možné hledat i různé jinotaje, dvojsmyslné narážky apod. ()

sator odpad!

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Roli básníka Daneše v tomto díle kterou hrál (Petr Štěpánek) dostal nabídkou od režiséra Sequense Petr Čepek.Protože se ale jednalo o karikaturu aktivisty z let 1968 s kterou Čepek nesouhlasil, roli odmítl.Vyhradil si ale že to chce Sequensovi vysvětlit osobně, což mu bylo umožněno. Čepek potom vyprávěl že to by zajímavý inspirativní rozhovor a že mu Sequens řekl že chápe proč roli odmítá a že u něj má dál dveře otevřené.Jenže právě od této chvíle přestaly chodit Čepkovi jakékoliv nabídky z Barrandova k filmové práci. ()

Galerie (3)

Zajímavosti (2)

  • Roli básníka Daneše v této epizodě, kterou hrál Petr Štěpánek dostal nabídkou od režiséra Sequense Petr Čepek. Protože se ale jednalo o karikaturu aktivisty z let 1968, se kterou Čepek nesouhlasil, roli odmítl. Vyhradil si ale, že to chce Sequensovi vysvětlit osobně, což mu bylo umožněno. Čepek potom vyprávěl, že to by zajímavý inspirativní rozhovor a že mu Sequens řekl, že chápe proč roli odmítá a že u něj má dál dveře otevřené. Jenže právě od této chvíle přestaly chodit Čepkovi jakékoliv nabídky k filmové práci z Barrandova. (sator)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno