Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Hlavní postava příběhu, mladá zdravotní sestra Marta Kavanová, která stojí poněkud stranou obvyklého rozložení rolí mezi "četníky a zloděje". Je "pouze" lehkomyslnou manželkou, která se nezajímá, odkud její manžel bere peníze na její blahobytný a bezstarostný život. Netuší, že peníze pochází nejen z podvodných kšeftů s obrazy a šperky, ale také z loupežného přepadení menší pražské pošty, během kterého jeden z Kavanových kompliců zastřelil mladou úřednici a zranil policistu. Teprve po manželově nečekané smrti Marta zjistí, že byl zapleten do podezřelých obchodů a vzápětí je ve svém bytě přepadena dvojicí neurvalých manželových kompliců, surově se domáhajících peněz z poštovní loupeže, které měl Kavan na čas někde ukrýt.
Když objeví fotografie mlýna, který muž nedávno koupil, donutí ženu, aby je tam odvezla. Cestou je však zahlédne nesmělý ctitel Marty, mladý fotograf Ivan, který začne trojici sledovat. Pokusí se ženu zachránit, ale je přitom zabit jedním z padouchů, všeho schopným Dolfim. Vyděšená Marta se pokusí o lest a namluví mužům, že peníze jsou uloženy u jednoho přítele v Praze. Milenec Milan, kterého se pokusí zkontaktovat, jí však odmítne pomoci, a tak se situace Marty zdá bezvýchodná. Přestože Bareš již pochopil, že žena o penězích nic neví, agresívní Dolfi se nemíní vzdát a je připraven peníze získat za každou cenu. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (78)

argenson 

všechny recenze uživatele

Ke kriminálkám z období normalizace přistupuju většinou s rezervou, ale tohle není špatný film. Rozhodně alespoň námět byl výborný. Pak se to ale celé utápí ve spoustě hluchých míst, navíc s naprosto směšnou figurkou kriminalisty s kravatou zastrčenou ve véčkovém svetříku. Na svou dobu musel hodně provokativně působit luxus půdního bytu hlavní hrdinky, ale tenhle interiér měl ve scénáři své logické místo. A výkon u nás nepříliš známé Zory Keslerové, bývalé pornohvězdy v Itálii, nebyl vůbec špatný. ()

McIron 

všechny recenze uživatele

Slušná krimi z ranných osmdesátek, famózní je ten všudypřítomný bordel na ulicích, špína, otlučené baráky, lešení, co mělo zajistit, aby na lidi nepadala omítka...syrově natočené s pár dobrými výkony, hlavně Dolfi Pavla Nového sedí dobře...nejsem si jist, zda ve filmu hrají jak Z.U.Kess, tak Jana Andresíková, není naopak Andresíková ta, kdo postsynchronuje (přemlouvá) Kesslerovou? Mimochodem, když jsme u postsynchronů jinými herci, bylo jich tady víc než jinde, Jiřího Klepla namluvil Jan Teplý, Josefa Fouska Oldřich Vlach, lékaře na ARU v roušce namlouvá Jiří Pleskot a myslím, že to není on, velkým majstrštykem je Eugen Jegorov, jehož přemluvil Zdedněk Svěrák!!! Zkrátka v tomhle filmu se zvukař vyřádil. A samozřejmě král českých postsynchronů, herec, jehož hlas se objevil suverénně nejvíckrát v různých amplionech a minirolích v dějinách české kinematografie - Mirko Musil!!! Jeho hlas se objeví na začátku na poště!!! ()

Reklama

HonzaBez 

všechny recenze uživatele

Detektivka drsného stylu (s brutálním Pavlem Novým), jaký u Jiřího Svobody zas moc nepřekvapí.  Co mě tedy (vedle poměrně dost nahoty - Zora Keslerová) překvapilo víc, bylo  předabování některých herců. Eugen Jegorov promlouvající hlasem Zdeňka Svěráka mi přišel poněkud bizardní. Vypjaté/akční atmosféře filmu velmi pomáhá hudba Vadima Petrova. ()

Iroquaise 

všechny recenze uživatele

...zajímavá kriminálka pojatá jako dynamická, agresivní studie...nejen kriminálního činu, ale společenských vztahů v obecnější šíři...díky dobře provedným žánrovým proprietám to přitom nevyznívá jako moralita...zpočátku mi to přišlo dramaturgicky nejisté...vadil mi počet postav, delší expozice, nezúčastněnost a absence hlubší psychologie ( žádná z postav není vyloženě sympatická, každá má v sobě jistou ambivalenci)...pak se ale ukáže, že je to záměr...všechno krásně zaklapne v dosti deziluzivním závěru...zajímavá práce s herci...na jednu stranu sebejisté herecké výkony ( Pavel Nový), na druhou nevýrazní - asi - naturščici ( hlavní vyšetřovatel) nebo poloherci ( mrmlající přítel hlavní hrdinky)...ale kupodivu se na to dá přistoupit právě díky odstupu od figur...divně působí akorát postsynchrony...nejvíc v případě Jegorova, kterého dabuje Zděnek Svěrák (hlavně deklamace větičky " a já mu na to povidám: to mi jí teda vrať !" jako by vyloženě vypadla z Cimrmanů:)))...vedle řady solidních momentů září jeden nechtěný vrchol - scéna, kdy postarší soused po varování lupiče "tam se nesmí, tam zatejká, ta střecha je zpuchřelá", jde zazvonit na byt plný unikajícího plynu, který tímto odpálí :)))))) ( až si člověk říká, jestli to nebyl nějaký subverzivní, ironizující záměr:)...každopádně se mi potvrdilo, že Jiří Svoboda je jeden z mála lidí, který u nás uměl ( a to ještě do nedávné doby) udělat dynamický a přitom autenticky působící thriller... ()

fantoci 

všechny recenze uživatele

Kriminální příběh o jedné poštovní loupeži a dychtivosti po získaném lupu. Film se hemží mrtvolami a svoji dobu je v něm více brutality prezentovanoz hlavně Pavlem Novým. Padouchy známe od první minuty. Film tedy nepřináší klasické vyšetřování a ani psychologický rozbor hrdinů, jak někdy bývá zvykem. Kriminalisté zde vystupují povětšinou jako anonymní postavy. Tvůrcům šlo asi hlavně tehdejšímu publiku přinést akční podívanou. Z části se to povedlo, z části ne. ()

Galerie (5)

Zajímavosti (5)

  • Film byl inspirován skutečnou událostí. Kriminalista Miloslav Dočekal, který případ vyšetřoval a na filmu spolupracoval jako odborný poradce, o něm ale řekl: „Pravdivý je jen popis události, vše ostatní je vymyšleno.“ (sator)
  • Hlavního ramenatého detektiva, který honí zločince po střechách, představuje neherec, ve skutečnosti právník a seriózní prokurátor. (hippyman)

Reklama

Reklama