Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hlavní postava příběhu, mladá zdravotní sestra Marta Kavanová, která stojí poněkud stranou obvyklého rozložení rolí mezi "četníky a zloděje". Je "pouze" lehkomyslnou manželkou, která se nezajímá, odkud její manžel bere peníze na její blahobytný a bezstarostný život. Netuší, že peníze pochází nejen z podvodných kšeftů s obrazy a šperky, ale také z loupežného přepadení menší pražské pošty, během kterého jeden z Kavanových kompliců zastřelil mladou úřednici a zranil policistu. Teprve po manželově nečekané smrti Marta zjistí, že byl zapleten do podezřelých obchodů a vzápětí je ve svém bytě přepadena dvojicí neurvalých manželových kompliců, surově se domáhajících peněz z poštovní loupeže, které měl Kavan na čas někde ukrýt.
Když objeví fotografie mlýna, který muž nedávno koupil, donutí ženu, aby je tam odvezla. Cestou je však zahlédne nesmělý ctitel Marty, mladý fotograf Ivan, který začne trojici sledovat. Pokusí se ženu zachránit, ale je přitom zabit jedním z padouchů, všeho schopným Dolfim. Vyděšená Marta se pokusí o lest a namluví mužům, že peníze jsou uloženy u jednoho přítele v Praze. Milenec Milan, kterého se pokusí zkontaktovat, jí však odmítne pomoci, a tak se situace Marty zdá bezvýchodná. Přestože Bareš již pochopil, že žena o penězích nic neví, agresívní Dolfi se nemíní vzdát a je připraven peníze získat za každou cenu. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (72)

choze 

všechny recenze uživatele

Námět a herci nejsou špatní, byla tu i snaha o akci (přepadení pošty, automobilová honička, honička po střechách, výbuch bytu), chybí ale větší napětí, spád a styl. Nemám nakoukané socialistické kriminálky, tak nevím, na kolik to vybočuje z jejich kolejí, ale dnes na tom filmu nic zvlášť drsného ani zajímavého nevidím. Pavel Nový good. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Je tady vidět jakási inspirace kriminálníma filmama z imperialistický ciziny. V porovnání s ostatní českou normalizační tvorbou je tohle neobvykle "akční", plný násilí a je tam na tehdejší poměry i dost nahoty. Ale je to spíš takovej pokus, kterej se nepovedlo dotáhnout k nějakýmu povedenýmu výsledku. Přesto se na to dá koukat. Zejména díky Pavlovi Novýmu, kterej si toho psychopatickýho násilníka zahrál evidentně s chutí. Jinak hodně herců ve filmu nemluví svym hlasem, ale jsou předabovaný. A podle mě to filmu spíš uškodilo. ()

Reklama

sud 

všechny recenze uživatele

Dost drsný film, jiný než ostaní detektivky 70. a 80. let. Dva lupiči přepadnou banku, zastřelí úřednici a zraní policistu. Lup ukryjí u šéfa, který však nešťastnou náhodou zemře. A tak je začnou násilím vymáhat z jeho mladé ženy, která o ničem neví. Film má na svoji dobu dosti drsné a naturalisitcké akční scény. Výtečný Pavel Nový v úloze surového zločince Dolfiho. Jiří Svoboda se k drsné krimi po letech vrátil snímkem "Sametoví vrazi". ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Zločin sa nevypláca. Pretože aj keď sa muž snaží vysokým životným štandardom plynúcim z lúpeží, falšovania obrazov a kšeftov so zlatom pripútať k sebe atraktívnu manželku, tá si milenca nájde. Kombinácia povinnej práce a zločinu snaživého manžela totiž pohlcuje totiž natoľko, že nestíha plnohodnotne ženu. Spravodlivosť predstavuje nezaujímavo pôsobiaci vyšetrovateľ, no napriek malej vizuálnej i celkovej telesnej atraktivite dopadne aj šelmovsky krutý typ zloducha. Subžáner akčnej normalizačnej československej kriminálky so sebou priniesol nahotu, neveru, násilie a akciu. A zároveň vniesol do týchto jednaní akúsi perverznú odpudivosť ostro kontrastujúcu so svetom prevládajúcich vyondulovaných trvalých, uniformnej šedivosti verejných priestorov aj panelákových interiérov a svetríkov z Ozety či Makyty. Veď si len zoberte - päť mŕtvych a nič poriadne sa nestane - nejaké vykradnutie lokálnej pošty, čo to je? Akoby normalizačných robotov ovládol v týchto filmoch (okrem Reťazí sa mi vybavuje ešte Smrť stopárok) kriminálny vírus, umožňujúci akčnú auto naháňačku či strieľačku v prefízlovanom priestore. Verejný zločin totiž v reáli mali v oku okrem oficiálnych policajtov bdelé pomocné stráže Verejnej bezpečnosti, strážcovia socialistického zriadenia v podobe členov Ľudových milícií a prešpekulovane dosádzaní agenti a iní posluhovači Štátnej bezpečnosti. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Svobodova variace na italské exploatační filmy se Zorou Keslerovou, které dal výjimečnou příležitost ukázat tuto svou hereckou zkušenost také českým divákům. Pro tehdejší Barrandov nevídaná míra surovosti, nadbytečné nahoty a všeho, v čem Zora uměla na západě tak dobře chodit. Nelze se divit dvojité gáži za fyzickou náročnost, kterou Zoře naši soudruzi přisoudili. ()

Galerie (5)

Zajímavosti (5)

  • Film byl inspirován skutečnou událostí. Kriminalista Miloslav Dočekal, který případ vyšetřoval a na filmu spolupracoval jako odborný poradce, o něm ale řekl: „Pravdivý je jen popis události, vše ostatní je vymyšleno.“ (sator)
  • Hlavního ramenatého detektiva, který honí zločince po střechách, představuje neherec, ve skutečnosti právník a seriózní prokurátor. (hippyman)

Reklama

Reklama