poster

Ostermanův víkend

  • český

    Vražedný víkend

  • anglický

    The Osterman Weekend

Thriller / Krimi / Drama

USA, 1983, 103 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Cushing
    ****

    Je to Peckinpah? Je. Je to politický thriller? Je. Jsou tam zneužívané ženy? Jsou. Tak v čem má kdo problém? Navíc -- divák vůbec neví, jak to bude dál, tomuhle říkam F.S.N.N.D.: film s naprosto nepředívatelným dějem :-). A tak to mám rád. Vy ne? Je to sice z r. 1983, ale kritické politikum 60. a 70. let je tedy velmi znát, pronikalo tenkrát do lecjakých žánrů -- vzpomeňme třeba na Bullitův případ nebo na Kozoroh 1. A v neposlední řadě: Jan Tříska jako "ruský" agent Michajlovič, trousící nakrklé poznámky s českým přízvukem! Má výhrada je asi k obsazení Hauera do hlavní role -- myslím, že na charakternější, psychologičtější herectví ten pán nemá... měl provždy zůstat androidem.(22.11.2007)

  • Goldbeater
    ****

    Na Ostermanův víkend mě nalákal ten naprosto cool americký plakát, aniž bych věděl, co mám vlastně čekat. A chápu, proč je poslední snímek Sama Peckinpaha vnímán tak rozporuplně. Je mírně znát ten produkční chaos, co natáčení doprovázel, ale mně se přesto líbil. Scénář a gradace děje fungují, hudba Lalo Schifrina baví a to herecké obsazení je velice zajímavé - John Hurt se překonává, Craig T. Nelson překvapuje a jindy excentrický Dennis Hopper je zde nezvykle v nejvíc uťápnuté roli. A jakmile se dostavila pro Peckinpaha typická akce se slow motion záběry, nemohl jsem odtrhnout oči a vyloženě mi to připomínalo styl Michaela Manna. Ostermanův víkend mohl být samozřejmě ještě lepším filmem (můžeme si jen domyslet, jak by to vypadalo, kdyby režisér nebyl před sestříháním snímku vyhozen), i přesto se podle mého názoru jedná o zajímavý thriller, který by si zasloužil více pozornosti. Jako finální dílo velkého režiséra žádná ostuda.(12.9.2018)

  • D.Moore
    ****

    Samu Peckinpahovi se rozloučení s (nejen) filmovým světem docela povedlo. I přes to, že námět Ostermanova víkendu působí vzhledem k jeho předchozí tvorbě opravdu jako zjevení, vznikl v řadě ohledů typický peckinpahovský film. Děj se mi líbil, nepředvídatelná atmosféra toho "tahání za nitky" byla řádně hutná, Rutger Hauer hrál na jedničku stejně jako John Hurt a další... Jenže co naplat, vrcholem - vlastně několika vrcholy - filmu jsou (příběh nepříběh, zvraty nezvraty, paranoia neparanoia) akční scény. Režisér se nedal zahanbit, vysekl špičkovou autohoničku a souboj s baseballovou pálkou, který mě přiměl ani jednou nemrknout. Závěr snímku? Více než dobrý. Myslím, že to, co chtěl Robert Ludlum říct, nám Sam Peckinpah přetlumočil velmi zručně. A to nejen na poměry na smrt nemocného, pitím a drogami prožraného chlapa.(10.12.2013)

  • tomtomtoma
    ***

    Film, který promrhal svůj možný potenciál. Nechybí mu napětí a akce, je plný zbytečného násilí, má nepochopitelný až zvrácený děj, kdy už samotný střet obou hlavních postav je více než nesmyslný. Ctihodný občan a televizní moderátor John Tanner (Rutger Hauer) je vtažen do nebezpečné špionážní hry: rozkryj v kapitalistické velmoci komunistickou špionážní síť. Až pozdě pochopí do čeho je zatažen a začíná mu boj o holý život. Agent CIA Lawrence Fassett (John Hurt) si v brutální hře vyřizuje účet se svým nadřízeným, který stojí za smrtí jeho ženy. Stal se z něj podivín, který likviduje nevinné lidi a lpí na zvrácené formě osobní spravedlnosti plnou kruté brutality a zabíjení. Z dalších rolí: Tannerovi přátelé Bernard Osterman (Craig T. Nelson), Richard Tremayne (Dennis Hopper) a Joseph Cardone (Chris Sarandon), ulévajíc si peníze do Švýcarska a oběti Fassettovi zlovůle, Tannerova manželka Ali (Meg Foster), vyděšená průběhem událostí, Tremayneova partnerka Virginia (Helen Shaver), projíždějící si nosem bílý prášek, Tannerův malý syn Steve (Christopher Starr), všemocný šéf CIA Maxwell Danforth (dobrý Burt Lancaster), skutečný cíl zvrhlé Fassettovi hry, a ruský tajný agent Andrei Mikalovich (Jan Tříska). Podivné ve své neuvěřitelnosti, nepochopitelné ve svém ději. A přesto je to dílo s jistou syrovou silou, která působí na diváka.(30.8.2012)

  • Crocuta
    ****

    Inu, špičku režisérovy tvorby "Ostermanův víkend" určitě nepředstavuje. Ty tam jsou westernové kulisy "Divoké bandy" a "Pata Garretta...", znepokojivě apokaliptické Mexiko z "Alfreda Garcii", zběsilé tempo "Útěku" i zoufalý boj osamělého intelektuála proti přesile ze "Strašáků". A přece má poslední autorovo dílo s těmito snímky společného i něco víc, než tipicky zpomalené záběry. Je to výsostně peckinpahovské téma přátelství a jeho rozpadu, loiality tvrdě zkoušené okolnostmi a také vnějšímu tlaku vystaveného vztahu mezi mužem a ženou. "Ostermanovým víkendem" se Sam Peckinpah rozloučil s režií důstojně a já se k tomuto snímku vrátím určitě raději, než třeba k dnes již hodně naivně působící "Jízdě vysočinou".(28.9.2007)

  • John Hurt

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace