poster

Jako v zrcadle

  • Švédsko

    Sasom i en spegel

  • anglický

    Through a Glass Darkly

Drama

Švédsko, 1961, 89 min

Režie:

Ingmar Bergman

Scénář:

Ingmar Bergman

Kamera:

Sven Nykvist

Hudba:

Erik Nordgren

Producenti:

Allan Ekelund

Scénografie:

P.A. Lundgren

Kostýmy:

Mago
(další profese)
  • Hejtmy
    ****

    {378/1001} Krajně depresivní film. Bergman má (naštěstí) docela osobitý styl, na tom se asi všichni shodnou, ale že film nemá děj nebo že se neúměrně vleče? Nezdálo se mi, příběh tam je, navíc postavy jsou skvěle propracované a zahrané. Další výborný Bergmanův film, podle mě jeden z jeho nejlepších. 80 %(14.2.2012)

  • jojinecko
    ****

    Pozvolný a dá sa povedať nezaujímavý úvod je postupne vygradovaný do záverečného maxima,stiesňujúcej atmosféry a po skončení projekcie sa cítite akoby na vás padol betónový kváder o sile jednej tony. Ťažké, temné a predovšetkým metaforicky silné psychologické dielo, ktorému opäť vizuálne dopomohol maestro Nykvist za kamerou, pričom niektoré obrazy mi silne evokovali Tarkovského (najmä Obeť).(11.6.2007)

  • ad
    ****

    Jeden z prvních "tématických" Bergmanových filmů, jejichž téma se mělo stát jeho základním tématem... Bohužel pro něj jsem jej viděl až po všech ostatních (a známějších) filmech s podobným tématem i režijním zpracováním... paradoxně mi tak Jako v zrcadle přijde jako opakování již jinde viděného... V celosvětovém měřítku jinak samozřejmě výjmečné dílo...(2.10.2006)

  • mortak
    ****

    Ideje se zračí v hmotném světě jako odrazy na vodní hladině, jako plápolající odrazy světla na stěně. Dva světy - ten věčný, duchovní proti tomu kontingentnímu, hmotnému. A pod hladinou v podpalubí vládně hmota, tělo a sex. Je celé náboženství a víra v Boha jen výplodem extatických stavů nemocné duše? Může umělec zachytit něco nepojímivého pomocí slov složených do vět? / Distinkce dvou světů je v tomto filmů přece jen vyjádřena až moc explicitně (latina versus porno).(24.12.2009)

  • Tatatranka
    *****

    Vrásky – meandry vyschlého pramene života odlitého do tváře druhého jako memento. Syster och bror. Dotter och fader. Fader och bror. Maka och make och sa vidare… Přelévání životů – genetická věčnost s uměleckou vložkou, smrtí. Smrt skutečnosti i fikce. Svět bez opor v kladech a záporech. Moře. Nevědomí. Přelud se jménem Bůh vstoupil do tapety. PS: Učím se švédsky, odpusťte.(2.1.2010)

  • - Jedná se o první film Ingmara Bergmana, který se točil na ostrově Faro, kde si později zakoupil dům, ve kterém ve stáří bydlel. Dalšími snímky, které zde filmoval, byly Hodina vlků (1968) a Hanba (1968). (Hejtmy)

  • - Název filmu je narážkou na verš z Bible z prvního listu Korintským 13,12, kde se praví: "Nyní vidíme jako v zrcadle, jen v hádance, potom však uzříme tváří v tvář. Nyní poznávám částečně, ale potom poznám plně, jako Bůh zná mne." (gjjm)

  • - "Svita pro violoncello č. 2" Johanna Sebastiana Bacha (BWV 1008), která ve filmu zní, pochází ze slavného Bachova souboru svit pro violoncello z první čtvrtiny 18. století. Z tohoto souboru svit použil Bergman ještě jednu skladbu (svitu č. 5 - BWV 1011), kterou nechal zaznít ve svém filmu Saraband (2003). (Belsazar)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace