Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pohádková komedie o Domu hrůzy a nezaměstnaných strašidlech... Malá Kačenka (H. Vitovská) se při krátkodobém pobytu v nemocnici seznámí s dědou Swobodou (L. Kostelka), který jí vypráví pohádky o strašidlech. Po nějaké době ji překvapí darem. Přenechá jí Dům hrůzy ve vídeňském Prátru, plný strašidelných figurín. Kouzelné hodiny, jež dovedou oživit tři z nich, Kačenku poslouchají, protože holčička na rozdíl od dědy ve strašidla věří. Strašidla – dr. Caligari (S. Beneš), Elvíra (E. Vejmělková) a Berta (J. Bohdalová) se s Kačenkou skamarádí. Rodiče Kačenky (J. Schmitzer a J. Krausová) usilují o to, aby atrakce byla přestěhována do Čech. Chtějí totiž Dům hrůzy postavit k babičce na zahradu. Strašidla jim v tom ochotně pomáhají. Tatínek chce však dům přestavět na bydlení a figuríny rozprodat. Kačence nezbývá nic jiného než hodiny ukrýt na půdě a se svými přáteli se rozloučit. Strašidla se však chtějí vrátit… (Česká televize)

(více)

Recenze (80)

zdeny99 

všechny recenze uživatele

Jindřich Polák uměl natáčet filmy. Především rodinné komedie, na které se dá dívat i v dnešní době. Tato je toho jasným důkazem. Je o malé Kačence, které starej děda Svoboda z nemocnice odkáže strašidelný dům v Prátru. Při prohlídce je krásný, děsivý, figuríny jsou parádní. Pak z nich tři oživnou, Svatopluk Beneš jako magický doktor Caligari, Eva Vejmělková jako jeho médium Elvíra a Jiřina Bohdalová jako čarodějnice Berta měnící se ve psa. Je doplňovaly dvojice Schmitzer - Pehrová jako rodiče Kačenky, kteří hráli velice lidsky a dvojice Nový - Jandák coby gauneři, kteří místo domu hrůzy chtějí kasino. [8178. hodnocení, 73. komentář, 54%] ()

otík 

všechny recenze uživatele

I dnes je tento snímek kvalitní a zajímavou podívanou pro děti i celou rodinu. Je úžasné, že i po 26 letech jsou triky důstojné a vůbec ne směšné, příběh sice není tím nejsilnějším prvkem filmu, ale scény ze strašidelného domu to nahrazují. Je velká škoda, že od poslední třetiny filmu se vytratí ono kouzlo strašení a zbude jen příběh o tom, co se strašidly a strašidelným domem. A to už děti moc nezajímá. Ale za dvě třetiny filmu dávám 70 %. ()

Reklama

Gemini 

všechny recenze uživatele

Celkem příjemná pohádka ze současnosti (skoro:)) o tom jak jedno děvčátko dostalo od skoro pohádkového dědečka (skvělý Lubomír Kostelka) jednu opravdu povedenou hračku - pouťový dům hrůzy. Jenom by mě zajímalo, co by Robert Wiene říkal na Benešova dr. Caligariho:) Jinak čarodějnice Berta je skvělá i ve psí podobě:) ()

Khotzilla 

všechny recenze uživatele

Moderní pojetí pohádky s mnohem silnějším morálně-výchovným vlivem, než mají mnohé pohádky klasické. Díky tomu, že si ji oblíbily naše děti, jsem oba díly viděl opravdu mnohokrát, a ani po páté či šesté se neomrzí. Vynikající L.Kostelka, solidní J.Schmitzer, J.Krausová nebo S.Beneš a naopak velmi toporný, až ochotnický Jan Jiráň. Atraktivní lokace videňského Prateru. Plus v Česku v té době nezvyklé zasazení drobných vtipů pro dospělé do dětské pohádky - dnes v tzv. rodinných filmech celkem běžné. Na rozdíl od jiných filmů sledovatelné s i odstupem dlouhých let. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Dětský film po revoluci upadl v nemilost. Ubylo tvůrců, kteří by se českému fenoménu věnovali. Jindřich Polák patřil ve své době k velmi pilným přispívatelům do postupně řídnoucích řad filmů pro děti a mládež. Na začátku devadesátých let už však byla situace jiná a mnohem těžší než dříve. Diváci v kinech vyhledávali to, co se jim dříve v kinematografii nedostávalo, a rozhodně mezi terč jejich zájmu nepatřily filmy pro celou rodinu. Proto byl zázrak, když u nich zabodovala koprodukční komedie s pohádkovými motivy o malé, zvědavé holčičce, co se kamarádí s vysloužilými strašidly z Domu hrůzy. Dr.Caligari, Elvíra a Berta se nejevili, že by dokázali zamíchat se stojatými vodami opomíjeného žánru, ale přesto si divácké sympatie získali a to i v následném pokračování "Kačenka a zase ta strašidla". I když se rozhodně nedá psát o vzkříšení, kdysi tolik oblíbeného žánru a ani o milníku. Jedná se o úsměvnou mozaiku, na které se hudebně podílel Karel Svoboda, a v hlavních rolích se objevila celá řada předních českých herců. Hůře si film vedl v zapamatovatelných scénách, kterých je ve filmu poskrovnu. Je to dáno trochu rutinním režijním vedením, které jede v jedné přímce, ze které ničím extra nevybočí. Oproti této slabině film z rytmu příliš nevypadával a scénář nějakou tu originalitu přinesl. Český film na dětského diváka postupem času zanevřel a později nabídl mnohem méně stravitelnější filmy s označením pro celou rodinu. Tohle je jeden z posledních, který ještě docela bavil, ačkoliv dnešní dětský divák je poněkud náročnější. A tohle už ho tolik neuchvátí. 60% ()

Galerie (3)

Zajímavosti (8)

  • Natáčelo se také ve vídeňském Prátru. (M.B)

Reklama

Reklama