Režie:
Jindřich PolákScénář:
Ota HofmanKamera:
Emil SirotekHudba:
Angelo MichajlovHrají:
Dagmar Havlová, Pavel Zedníček, Žaneta Fuchsová, Milan Šimáček, Miroslav Macháček, Jaroslav Moučka, Boris Rösner, Vlastimil Brodský, Kateřina Lojdová (více)Obsahy(1)
Film vznikl sestřihem původní televizní série a jeho hrdiny jsou opět manželé Holanovi s dětmi Evou a Honzíkem. A samozřejmě také dvě chobotničky, které děti vymodelovaly z prapodivné podmořské hmoty. I tentokrát působí figurky, pojmenované Modrý a Zelená, svou nezvyklou živostí a neutuchající zvědavostí řadu zmatků, nejprve ve Lhotě, kde jsou děti na prázdninách u dědy, a potom na pražské Kampě, kde Holanovi bydlí. Andrea, která zpívá menší role v Národním divadle, a Honza, jenž pracuje jako řidič kamionu, právě prohrávají vážnou manželskou krizi. Honza už se dokonce odstěhoval do karavanu na dvoře. Děti jsou z rozkolu rodičů smutné a chobotničky se rozhodnou dát rodiče dohromady. Pochopí, že příčinou sporů jsou Honzovy cesty do ciziny a Andreino zpívání, a tak jim to chtějí překazit, čímž všechno ještě zhorší. Navíc způsobí v divadle i na Kampě řadu zmatků a pozdvižení. Samy se vzápětí ocitnou v nebezpečí, protože kolem začíná kroužit Georgeův vědecký tým, který pátrá po ztracené hmotě. Potápěč Andreadis je přesvědčen, že o ní děti vědí, a je jim stále v patách. Zachraňovat manželství Holanových a ještě se skrývat před Andreadisem, to je však i pro tak zázračná stvoření obtížné. (TV Nova)
(více)Recenze (110)
Příjemná "oddechovka" pro celou rodinu. Kromě "zelené" a "modrého" a jejich napětí s dětskými protějšky potěší i hudba a krásné záběry Prahy. A samozřejmě i atmosféra Vánoc a dva dospělí, kteří k sobě hledají (zase) cestu... Jeden z filmů mého dětství, který mě potěší i po letech. Zajímavé komentáře: gouryella, berg.12, LiVentura, kingik, Ainy ()
Ani seriál, ani oba sestříhané filmy mne nikdy moc nebavily. Nejhezčí na tom jsou záběry z pražské Kampy a občas Macháček z vědeckého týmu a "zlý" Kanyza, ale to je tak všechno. Jinak je to vlastně rodinná vztahovka, kde mi lezli na nervy jak ti sourozenci, tak maminka v podání Veškrnové, a dokonce ani Zedníček to moc nezachránil. ()
Nepodařenou letní dovolenou u moře střídají rozluka a přípravy rodičů na rozvod ve vánoční Praze (seriálový pobyt u dědečka na vesnici je přeskočen), kam se od moře přesouvají i vědci pátrající po chobotničkách. Zároveň je tatínek ustájen v karavanu na dvoře a místo jeho kamioňáckých eskapád sledujeme maminku zpívající v Národním divadle a děti besídkující ve škole. Druhý film tak výrazně ztrácí na výpravnosti a exotičnosti, což se snaží dohnat chobotničkovskou akcí a tak se v rámci rozvodového vyrovnávání vtipně řeže vše napůl a piáno se proletí z druhého patra do Čertovky. Navíc se jeden z vědců profiluje jako záporák, který jde tvrdě po chobotničkách. Asi za to může ten deficit exotiky, že mě dvojka baví míň. ()
Každé Vánoce, během kterých jsem to viděl už jako malý kluk v TV reklamě (nejčastěji moment, kdy Veškrnová otvírá dveře k vánočnímu stromku) mě štvaly. Já nevím, jestli je to víc o nějakém smíchu, nebo rodinné krizi. Každopádně na Vánoce mi nepřijde, že by to mělo patřit na obrazovky. Ale v jinou dobu bych se na to už taky nepodíval. Hvězdu dávám za animace. ()
,,Maminko, pánům taky kafe! Pro pana učitele slabší.“ Zimní pokračování chobotniček mi přišlo o fous horší, než předcházející film. Vina podle mě leží v nezajímavé příběhové linii rozcházejících se manželů a také té detektivní, která je podle mě na dětský film moc vážná. Také oproti minulému filmu ubylo vtipu a komických scén, možná i trochu nadhledu. Za zcela zbytečnou považuji dlouhou operní vložku, bez které by se příběh klidně obešel. Ač jsem pouze kritizoval, stále je pro mě tento snímek ukázkou příjemného filmu, na který se rád podívám znovu, už kvůli sympaťákovi Honzíkovi a Zelený a Modrýmu. ()
Galerie (7)
Photo © Česká televize
Zajímavosti (7)
- Laďka Kozderková s Vlastimilem Bedrnou, kteří hráli manžele v lóži ND, byli manželi i ve skutečném životě. (funhouse)
- Když veze operní mistr maminku Andreu (Dagmar Veškrnová-Havlová) večer po představení domů a vjíždí autem do dvora, jde zřetelně vidět, že na místě spolujezce sedí úplně jiná žena než Dagmar Veškrnová-Havlová. (Stupet)
- Byt Holanových se nachází v Praze v ulici U lužického semináře. V záběru, kdy tatínek vychází z domu, je to dům s číslem popisným 100. Okna i balkón, ze kterého byl vyhozen klavír do Čertovky, se ale nachází na čísle popisném 94. (Gareth_Jones)
Reklama