poster

Zrcadlo mrtvého muže (S05E07) (epizoda)

  • Velká Británie

    Dead Man's Mirror

  • Slovensko

    Zrkadlo mŕtveho muža

Krimi / Drama / Mysteriózní / Thriller

Velká Británie, 1993

Režie:

Brian Farnham

Předloha:

Agatha Christie (povídka)

Scénář:

Anthony Horowitz

Kamera:

Norman Langley

Střih:

Chris Wimble
(další profese)
  • Autogram
    ***

    Slabší diel, ktorý núti zaspať pri opakovaní všetkých možných situácií z iných prípadov. Zápletka zvláštna, spôsob rozuzlenia pritiahnutý za vlasy, už na začiatku sa mi nepáčila duchárska vložka. (22.8.2013) Na druhýkrát som ochotný zvýšiť z dvoch na tri hviezdy, pretože pri čiastočnom poznaní riešenia viac vynikne detektívne pátranie a nejako viac mi všetko do seba zapadlo. Len ten bubák tam byť nemusel. (26.9.2015)(22.8.2013)

  • Godhaj
    *

    ,,Služby Hercula Poirota nejsou zrovna levné." Tento příběh je k uzoufání. Samotný děj je hrozně klišoidní a opět mi bylo naprosto ukradené, kdo byl vrahem. Co ale bylo horší, bylo zpracování. Nevím jestli jsem tu sám, ale navozování atmosféry nestálým ,,hrozivým" kvílením mi prostě rvalo uši. A kdyby to snad bylo jednou, dvakrát, ale to nesnesitelné kvílení se odehrávalo každých pár minut. To je jasný režisérský kiks. Jediné, co se opět povedlo bylo zvtárnění prostředí. Kostýmy, auta, interiéry, vše je opět dokonalé, to je ale vlastně u všech příběhů Poirota.(18.3.2012)

  • filmmovier
    *****

    Můj nejoblíbenější díl, který vznikl podle povídky. Předloha má skoro sto stran, ale tvůrci si s ní poradili naprosto dokonale. Způsob vraždy sice Agatha v Poirotovi zopakovala ještě několikrát, ale to je zkrátka ten nejmenší problém. Epizoda se odehrává v rodinném sídle s uzavřeným počtem podezřelých, což Agathě vždy šlo. Navíc tu jsou skvělé herecké výkony, působivá atmosféra a ke konci také trochu toho napěti. Takže vznikl úžasný výsledek.(25.12.2011)

  • Šandík
    ****

    V téhle detektivce opět defiluje pestrý výběr detektivkářských klišé nejen Agathy Christie. Nechybí záhada zamčeného pokoje, utajená svatba, nová nepodepsaná závěť, falešný výstřel, falešné obvinění, falešná sekretářka, fingovaná sebevražda a fingovaný dopis na rozloučenou. Ta fingovaná sebevražda je pochopitelně Poirotem okamžitě odhalena neboť zavražděný podle všech dobrých pravidel žánru třímá vražednou zbraň v nesprávné ruce. Kupodivu se v příběhu nevyskytují žádné falešné vousy, tedy zdá se... Celkově je ovšem zápletka (přes všechna ta klišata a obvyklé mlžení, jehož smyslem je pochopitelně vrhnout stín podezření na každého s výjimkou skutečného vraha) poměrně mazaná, i když její filmové zpracování v celé nahotě odhaluje značnou krkolomnost dosti překvapivého rozuzlení. Taky ta scéna s obrazem matky právě ztrácející své dítě jakožto jeden z klíčů k případu je pravděpodobná asi jako povodeň na Sahaře. Filmové zpracování je ovšem standardně dobré, takže pod čtyři hvězdičky jíti nelze... Celkový dojem: 75%(8.6.2011)

  • PhillM.
    ***

    Tentokrát bez slečny Citronové, zbývající maňásci Japp i Hastings jsou sice na svých místech, nicméně, že by byli v nějaké extra kondici, to se říct nedá. Prvek mystiky a hororová hudba mi k Poirotovi prostě nesednou (stejně jako např. v díle Sen), moc k smíchu to taky nebylo... Díl šokuje snad jen tím, že je v něm exploze celého domu, na poměry seriálu navýsost nezvyklé :-)(14.3.2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace