poster

Americká nakládačka

  • USA

    An American Pickle

  • Austrálie

    An American Pickle

  • Velká Británie

    An American Pickle

Komedie

USA, 2020, 89 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Nin
    ***

    Seth Rogen je sympaťák a námět tohohle filmu mi přišel opravdu zajímavý a zábavný, a tak jsem se zhlídnutím dlouho neváhal . Rogen ve své dvojroli je opravdu sympatický, i když v průběhu filmu je čím dál víc zjevný, že jako starý morous z neexistující evropské zemičky je mnohem přesvědčivější než jako hipster-mileniál, co vyvíjí aplikace na mobil. Občas je to až zvláštní casting a skoro jsem si až přál, kdyby se vykašlali na tu dvojroli a mladého Greenbauma hrál někdo jiný. Starý Greenbaum je ale super. Film si nehraje na bůhvíjakou realističnost, takže se třeba nikdo dvakrát nepodivuje nad tím, že mezi nimi žije resuscitovaný chlápek z dávné minulosti. Hlavně u první poloviny to vůbec nevadí, protože v ní jde spíše o různé vtípky. Často si American Pickle utahuje z dnešní společnosti. Později je ale film přeci jen trochu zjednodušující a ne příliš chytrý. Greenbaumové se (kvůli docela pitomosti) pohádají a dělají si naschvály. Tady má být film i dojemný a trošičku je, ale o žádnou velkou "dramedy" se rozhodně nejedná. American Pickle je nakonec spíš průměrnější komedií, která je místy sympatickým filmem, ale nejedná se o nic, co bych někomu chodil nadšeně doporučovat. (6/10)(27.9.2020)

  • bourec
    *

    Moje představy, jak se po stovce let v sudu s lákem bude Rogen chovat, a jak se bude vyvíjet děj filmu,naprosto neshodly se skutečností.Vlastně vůbec nevim, co nám autor chtěl říct.Blbost, která má sice do klišé dost daleko, ale nuda je to obrovitá.Tohle je na současnejch 55 procent dost málo film.20%.(12.9.2020)

  • lamps
    ***

    Při sledování téhle Nakládačky jsem si vzpomněl primárně na dva dost odlišné filmy - na Méďu (ano, toho Méďu s Markem Wahlbergem) a na německou satiru Už je tady zas, v níž do současnosti procitá sám Adolf Hitler. První zmíněný titul připomíná Americká nakládačka přístupem okolí a světa k hlavní postavě, která by vůbec neměla být naživu - po jejím probuzení padne vědecké vysvětlení, které divák neslyší, a všichni jsou uspokojeni a záležitost dále neřeší (jak je ostatně v Méďovi zmíněno, 'Každému je to u prdele'). S druhým snímkem lze nalézt spojení v procitnutí 'mrtvého' protagonisty v nové historické etapě a posléze také jeho poznávání sociálního či ekonomického systému a vliv na politicky a nábožensky formované okolí. Film tak na pomezí několika žánrů ustavuje konflikt, jenž se na vnější úrovni odvíjí mezi dvěma hlavními aktéry a dvěma přístupy k dnešní společnosti, zatímco na vnitřní úrovni a v rámci konstrukce díla spočívá v oscilaci mezi historickým kontextem ve znamení tradic židovské kultury a sociální dramedií o muži, který skrze vlastní nevědomost vyvolává dojem své neuchopitelné geniality. V tomto ohledu není snímek vůbec špatně koncipovaný a obě roviny zaklapne do plnohodnotně uzavřeného rámu, ale tyto roviny bohužel nejsou sami o sobě dostatečně propracované a soustředěné. Po onom svérázném ustavení a setkání dvou hlavních postav se začíná mezi rovinami dost manipulativně přepínat, a zatímco cesta Herschela k veřejné slávě a kontroverzi je zábavná a vynalézavá, konflikt s jeho potomkem postrádá hlubší nádech a veškeré dramatické momenty přebíjí poněkud nezáživné komediální vsuvky. Nevyhnutelně tak zůstává znatelná pachuť nad nenaplněným potenciálem zajímavého námětu - humorně pojaté přemýšlení nad přetrvávající společenskou segregací a vlivem internetu je fajn, ale je poměrně rychle odbyté a chybí mu silnější argumentační stanovisko. Jde zkrátka o podařenou komedii s dramatickým přesahem, která však nevyhnutelně trpí zjednodušováním. Palec nahoru ale už jen za další filmovou variantu cestování časem, jakou bych dosud očekával leda tak v Rickovi a Mortym. 65%(19.9.2020)

  • D.Moore
    ***

    Ať si to tempo udrží, ať si to tempo udrží, přál jsem filmu po skvělém čtvrthodinovém úvodu, ale bohužel marně. Bylo tu našlápnuto na takřka funèsovskou komedii se satirickým podtextem. Nepovedlo se. Neříkám, že jsem se při zbytku Americké nakládačky (skvělý překlad) už nepobavil, například frankensteinovská scéna prvního zavařování byla úžasná, jenže jinak to všechno bylo takové očekávatelné. Tweety, takřka vše s Benem... Seth Rogen je ale super, tradičně skvělá byla i Sarah Snook (akorát jí bylo málo) a velmi se mi líbila neznámá Molly Evensen v roli Herschelovy stážistky. Absolutní chválu nicméně musím pět na hudbu - nejžidovštější soundtrack, jaký jsem slyšel od Schindlerova seznamu, a nejzábavnější židovský soundtrack od Dobrodružství rabína Jákoba.(23.8.2020)

  • Houbiczska
    ***

    An American Pickle nemá jenom zábavný překlad (=nakládačka), ale nakonec je i zábavným filmem sám o sobě. Seth Rogen v jeho dvojroli je skvělý, ostatně jako vždy, už je to takový pro mě "otec komedií", protože tenhle žánr mu jednoduše nejvíc sedí. Pokud by se udělovala cena za nejvíce absurdní film, je tady jasný vítěz. Člověk, který se vzbudí v budoucnosti ze sudu s nakládanýma okurkama a snaží se rozjet okurkové impérium je prostě geniální nápad. Do toho soupeření se svým pravnukem o to, kdo druhého ze hry dříve vyřadí, spousta hlášek, vtipů a dalších bizárních situací a světe div se, ono to bohatě stačí. Celý film je třeba brát s obrovskou nadsázkou (genderová konference, celé město pojídající okurky...), ale já jsem se královsky bavil i přesto, že příběh je bezduchý, ke konci dost sentimentální a zbytečně se občas snaží poučovat. Díru do světa film neudělá, ale zábavu určitě zajistí, takže fanoušci parodií/Sandlerovek by vyloženě zklamáni být neměli.(28.9.2020)

  • - Velká část filmu se natáčela v Pittsburghu v Pensylvánii. (SONY_)

  • - Uprostřed závěrečných titulků je možné vidět krátkou scénu, kde Hershel a Ben sledují film s Barbarou Streisand. Jedná se o film Jentl (1983). (MTHRFCKR)