Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Deset krásných let se mladá Mija (An Seo Hyun)  starala v srdci jihokorejských hor o svou obří zvířecí společnici Okju. Vše se ale změnilo ve chvíli, kdy se Okji zmocnila nadnárodní společnost Mirando Corporation, která ji přemístila do New Yorku. Bezcitná ředitelka společnosti Lucy Mirando (Tilda Swinton) má se zvířetem své vlastní plány a Mija se musí vydat na dlouhou a náročnou záchrannou misi, aby mohla svou milou Okju dovést zpět domů. Na cestě se ale setkává s dalšími lidmi, kteří mají o osudu zvířete své vlastní představy. (Kiisaki)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (148)

classic 

všechny recenze uživatele

„Okja” , vyslovuj "Okča" , má byť jedálničkom blízkej budúcnosti, kedy je už zrejme očividný problém vykŕmiť svetovú populáciu, čítajúcu 7 miliárd ľudí a viac, a tak sa nadnárodná spoločnosť Mirando Corporation, následne rozhodne podniknúť razantný krok, spočívajúci vo vyšľachtení a geneticky modifikovane upravených, v tomto prípade - super objemných prasiatok, pričom práve jedno z takýchto je aj vychované v horskej prírode, kde sa zrovna s takouto "mašurou" skamaráti dievčina Midža. V oficiálnych stanoviskách ich je 26, a to konkrétne roztrúsených všade po svete, čo je len bohapustým, krycím manévrom, keď v skutočnosti ide o niečo naprosto iné, čo priam najideálnejšie korešponduje, bezmála so záverom filmu, ktorý je zároveň i odkazom na istú a nedávnu dobu, počas ktorej boli ľudia takmer na úplne rovnakej úrovni so zvieratami, ak nie ešte horšej, že poukázanie kritiky sa netýka nielen týchto, hororových dejín, ale sú aj ďalšie, kedy si berie na mušku, trebárs média a ochrancov práv zvierat, keď i napriek danej vážnosti, tu existuje čierny humor, najmä nad extrémnymi aktivitami A.L.F. / Skompletizoval som kompletnú tvorbu juho-kórejského talentu Bong Joon Hoa, ktorý tentokrát opäť nakrúcal s anglicky hovoriacimi hercami, medzi ktorých patrili napríklad - Tilda Swinton, Jake Gyllenhaal, či Paul Dano, to sa miestami prelínalo s kórejským jazykom, čím v podstate dochádzalo k rečovej bariére, ale našťastie sa väčšinou vždy niekto našiel, kto by preložil repliky, bez tlmočníka by si asi neporadil ani pán režisér ? Býval som zvyknutý, že v jeho snímkoch bývalo často zamračené, kedy potom lialo, ako z krhly, čo sa teraz absolútne nepotvrdilo, najskôr len v čisto domácich počinoch, kde k tomu bežne dochádzalo. Okja mi svojim zovretím trochu pripomínala Monštrum, čo sa teda týka tej, vskutku ozaj abnormálnej veľkosti, ale aj súčasne i opačného významu, keďže ten zmutovaný experiment, sa predsa správal celkom inak. Bizarnosť, tá ma sprevádzala po celý čas. No, nie je to pre každého. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Další bez přehánění unikátní film Džun-ho Pona (jestli se takhle skloňuje), opět stoprocentně působivá kombinace mnoha žánrů, která ale nepůsobí přeplácaně, protože je zkrátka tak skvěle natočená a zahraná. Od roztomilého dětského dobrodružství je tu jenom krůček k akčnímu filmu, od grotesky k té nejnemilosrdnější kritice zacházení se zvířaty, která s vámi dokáže zacloumat. Agitka? No a? Jsem rád, že se na to někdo nebál ukázat. Tak jako poslední půlhodina tohohle filmu mi kdysi vzala dech povídka Prase od Roalda Dahla - nezapomenutelná stejně jako Okja. ()

Reklama

Fary 

všechny recenze uživatele

Bohužel hrozná blbina. Chvílemi člověk neví, jestli si to dělá srandu samo ze sebe nebo co vlastně, chvíli to zase brnká na smutnou notu. Mijin dědeček vypadá jako bezďák, kterýho našli na nádraží (a stejně tak chlastá) a ne jako nejlepší "local farmer". Celé je to takové nesourodé a charaktery postav se mění častěji, než ponožky jejich protagonistů. ()

Krt.Ek 

všechny recenze uživatele

SPOILER ALERT! Nemohu si pomoci, „čtu“ tenhle film jako kritiku instrumentální racionality (na okraj: kromě níže uvedeného mě k tomuto čtení vede i to, že východní si Asie po staletí pěstovala k „instrumentalismu“ kontra-tradici, resp. tento v tomto prostředí zakořenil – „díky“ – všeprostupující globalizaci mnohem později než v Evropě, potažmo Americe). Tolik legitimních cílů, ale co ty prostředky k jejich dosažení? Skutečně, jak se říká, účel světí…? Má Lucy Mirando (jako vždy perfektní Tilda Swinton) právo nakrmit (a přitom si - proč zastírat - slušně namastit kapsu) lidstvo masem geneticky modifikovaných prasátek? Má být osvobození zvířat absolutní (go vegan; konec vědeckých pokusů na zvířatech; uzavření cirkusů a zoologických zahrad; atd.) – nic na světě není zadarmo, pročež toto za cenu obětování jedné konkrétní, bolest cítící bytosti – jak si přeje Jay (talent od Pánaboha Paul Dano) a jeho parta? Může na samotě v horách živořící (a k smrti se blížící) dědeček zabezpečit svou sirotčí vnučku, avšak proti její vůli, za cenu zlomení jejího srdíčka? Jak už jsem naznačil, je bohulibé bojovat proti světovému hladu (Lucy) a každodennímu utrpení zvířat (Jay), je chvályhodné snažit, aby váš potomek po vašem odchodu netrpěl materiální bídou (děda) a je ospravedlnitelné (pro rozvoj společnosti možná dokonce žádoucí) chtít být úspěšný a bohatý (opět Lucy, resp. její zlé dvojče), v čem tedy tkví problém/kontroverze? V tom, že ani jednoho z těchto plánů nelze dosáhnout bez manipulace, bez zneužití Okji. Nakonec i ta partička zdivočelých ekologů potřebuje, aby Okja doputovala na místo určení (jak je v jejím životě pěkně vše nalinkováno), aby mohlo být zaznamenáno, jak ošklivě je s ní zacházeno. I proto – tedy ne kvůli tomu, že by se Džun-ho Pong obával, že budu obviněn, že straní ekologickým aktivistům – nejsou tito vykresleni neproblematicky (totiž s jistou špetkou směšnosti, hysterie a sklonům k násilí), i když samozřejmě s mnohem většími sympatiemi pro jejich konání než u nadnárodního korporátu reprezentovaného Lucy. A tak jedinou osobou, která je zde vykreslena jako hodná následování, je Mija. Ta jediná k Okje přistupuje jako k živé, cítící, autonomní bytosti. Nepohlíží na ni zkrátka jako na věc, neškatulkuje ji (kupř. jako potravu, hračku, kuriozitu, prostředek v boji za osvobození zvířat), nýbrž se k ní vztahuje jako k příteli, bezprostředně. Když nad tím tak přemýšlím, tak i tohle by mohl být jeden z těch pozitivních rysů dětství v očích těch, kteří považují dětství za mravní ideál, za vyšší stupeň humanity (po ztrátě dětství už následuje pouze regres). Možná (ta prokletá) dospělost vskutku začíná v bodě, kdy o Druhých (živých bytostech) začneme přemýšlet v kontextu toho, kterak se nám hodí do našich životních plánů a proč je dobré si je držet blízko (nebo naopak daleko) u těla, namísto toho, abychom se hned skamarádili, brali Druhého (jeho zájmy, preference, senzitivitu) jako odraz sebe sama, jeho štěstí jako naše štěstí a jeho bolest jako naší bolest. 75 % () (méně) (více)

Viktooorka 

všechny recenze uživatele

Vytvoříme geneticky Superprase, které bude srát ekologická hovna a nebude svým prděním znečišťovat prostředí. Jen musíme udělat projekt, kterým lidi přesvědčíme, ať kupují hlavně naše maso aneb jak zase pro prachy udělat cokoliv. Superprase, obyčejné prase, pes.. všechno to jsou živé bytosti a jejich životy jsou stejně důležité jako ten můj, pro mě možná i více jak ten můj! Okja je přesně ten film, který tlačí lidi zamyslet se nad tím, že jakákoliv živá bytost může mít pro někoho cenu zlatého prasete i když je geneticky vytvořená. Vůbec se malá Mije nedivím, také bych se snažila o záchranu!! Okja je film, který asi moc lidem nesedne, protože je to boj za práva zvířat, ale mě zasáhl. Spoiler: I když Okju zachránili, ostatní jejího druhu šla na talíř a při těch záběrech brečím, protože tohle se děje dnes a denně a miliardám je to jedno. Konec spoileru. Tilda Swintom má talent hrát nesympatické lidi a Jake hrál solidního magora. Film se mi svou myšlenkou a poselstvím líbil, ač je pro mě hodně depresivní a právě proto, už ho nechci nikdy vidět. ()

Galerie (161)

Zajímavosti (7)

  • Tvár Okji bola vymodelovaná na vzor Lamantína. Ide o morské zviera aké obýva oblasť od juhovýchodu USA až po severovýchod Južnej Ameriky a karibskú oblasť. (dwdb)
  • A.L.F je skutočná organizácia, ktorá zachraňuje zvieratá z bitúnkov a klietok a taktiež narušuje ekonomiku veľkých firiem tohto odvetvia. (Astonko)

Reklama

Reklama