Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hudební komedie Jen ho nechte, ať se bojí, jejíž scénář byl napsán pro Luďka Sobotu a jeho spolupracovníky z divadla Semafor, je příběhem hudebního skladatele Aleše Brabce, který pro tvorbu zdánlivě potřebuje zvláštní atmosféru vyvolanou šokem... (Bontonfilm)

Recenze (161)

Tosim 

všechny recenze uživatele

Tak zle bych to neviděl. Já, narozdíl od jiných uživatelů této databáze, mohu vidět Luďka Sobotu i v jiných rolích, než byl Jáchym :-) Snímek je v podstatě sérií jeho skečů, které jsou dobré. Film plně využil známé trio ze známého divadla, ostatní jsou už jen větší či menší křoví, i Vladimír Menšík :-( ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Nuceným normalizačním optimismem prostoupená variace na hollywoodské backstage muzikály je vyjma urputně idiotského hereckého projevu Luďka Soboty (jehož vinou selhává romantická podzápletka) nad očekávání snesitelná a dobře šlape. Zejména zásluhou scénáře, nevariujícího stále dokola jeden nápad (takže nejde o pásmo ledabyle poslepovaných videoklipů), a zručné režie Ladislava Rychmana, který měl cit pro rytmus (jestli něco takového existuje). Dokonce i „akční“ scény (hořící dům) jsou přehledné a věrohodné a mají patřičně svižné tempo, což u českých komedií z tohoto období není pravidlem. Sklouznout se po tenkém ledě interpretace, můžeme premisu filmu chápat jako metaforu podmínek, v nichž byli nuceni tvořit umělci žijící za totality, tj. ve strachu. Ačkoli nositeli hrozby, kteří narušují lidumilnou image komunistického režimu, jsou dva kapitalisticky smýšlející podnikavci, pro něž má hotové dílo větší hodnotu než lidské zdraví a pohoda. 55% ()

Reklama

sportovec 

všechny recenze uživatele

Na této výrazně průměrné české veselohře upoutá mimo nesporně komický náboj, který do ní vložil režisér Rychman, skutečnost, že je hodnověrným dokumentem o činnosti Grosmannových semaforských pokračovatelů. Podařil se v ní i svého druhu zázrak: zpěvačku Helena Vondráčková, hraje-li zpěvačku Helenu Vondráčkovou, se mění v přijatelnou a místy i skousatelnou slušnou herečku. Je to svěží dílo, které potěší přesto, že nezanechává za sebou hlubší stopu. Patří při porovnání s obdobnými filmy té doby (ROMANCE ZA KORUNU) k tomu výrazně lepšímu. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Ten je tak vystrašenej, že je schopnej napsat celou operu." Kdyby mě strašilo komando pod vedením Metoděje Mydlocha, tak bych žádnou hudbu nikdy nesložil a bez toho strašení taky ne. Nicméně zamilovaně čumící skladatel Brabec je tím správným dementem sobotovského typu, strašáci se svými nápady taky celkem ujdou a tak snad jen Marcelčiny hitovky by mohly bourat hitparády poněkud razantněji. A ač je to celkem smutné, tak tohle za vlády srpu s kladivem bývala jedna z těch povedenějších a často reprízovaných komedií. ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Prumernej ceskej film, kterej neurazi, ale ani nijak nenadchne. Hodnoceni tohohle filmu zalezi na tom, jak moc muzete Ludka Sobotu a jelikoz me nevadi, tak se mi film celkem libil. Sice to jeho koktani je misty uz otravny, ale vetsinou ma dobry hlasky. Ostatni tu jsou vice mene proto, aby Ludkovi nahravali, ale treba takova Vondrackova tu jeste neni otravna. Co se tyce pribehu, tak neni podstatnej a je hodne jednoduchej, ale pisnicky nejsou uplne nejhorsi. Proste prumer. ()

Galerie (6)

Zajímavosti (22)

  • Hudbu k filmu měl skládat Jindřich Brabec, ale pro svou angažovanost v roce 1968 dostal zákaz, a tak hlavní postava hudebního skladatele nesla alespoň jeho příjmení Brabec (Luděk Sobota). (sator)
  • Scéna, kde Luděk Sobota zatlouká hřebík, je téměř celá nadabovaná. (Drtic)
  • Slávek Šimek se velmi bránil hrát ve filmu. Že není herec a že má rád svůj klid atd. Až ho pak přemluvili kolegové Nárožný a Sobota, aby prý měli aspoň vzpomínku, že spolu dělali. A tak souhlasil. (cariada)

Reklama

Reklama