Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hudební komedie Jen ho nechte, ať se bojí, jejíž scénář byl napsán pro Luďka Sobotu a jeho spolupracovníky z divadla Semafor, je příběhem hudebního skladatele Aleše Brabce, který pro tvorbu zdánlivě potřebuje zvláštní atmosféru vyvolanou šokem... (Bontonfilm)

Recenze (169)

MM11 

všechny recenze uživatele

Název měl být spíše varovným apelem pro případné diváky. Luděk Sobota za časů slávy, ale už tehdy poznal, že jeho slavná role byla rolí jedinou a v nejlepším už jen opakovanou. Jinak totální pásovka sedmdesátých let -> umělecký přínos je nula, sázka na známé tváře a k tomu za zenitem dělající režisér. Touhu natočit skutečně poctivou komedii bych nevylučoval, ale je prázdná. Buď jak buď: Byť průměrná komedie, pro Sobotu v dalších letech už pouhá labutí píseň. ()

Potjoc 

všechny recenze uživatele

Ze starých českých komedií (pokud nepočítám ty bláznivé komedie typu "Slunce seno") je to absolutně jediný film, který se mi líbil a vůbec jsem pochopil pointě. Protože mělo zajímavou zápletku o tom, jak v napětí se dělá dobrá tvorba. Jinak je to ten typický český film, kvůli jejichž pomalém tempu a samých debat, mám s takovými filmy problém s pozorností už od dob, kdy jsem většinu hraných filmů pochopil, i když jsem se na ně nedíval a měl je jen jako kulisu. ()

Reklama

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Miluji semaforskou éru Miloslava Šimka, Luďka Soboty a Petra Nárožného... Doopravdy miluji. Tenhle film ale milovat nebudu. Je totiž velice znát, že Šimek ani Sobota (Nárožný moc nepřispíval ani do divadla) na scénáři nijak zvlášť nepracovali a nemohli mu vtisknout tu pravou osobitou drzost. A tak to smutně dopadlo. Humor občas je, ovšem pohříchu slabý, a to nejlepší přijde až v závěru s hořícím domem, kdy Helena Vondráčková zmizí z obrazu, Sobota v klidu piluje finální melodii a Šimek s Nárožným probíhají plameny s urvanou okapovou rourou. To jsou velmi divadelní a velmi "jejich" momenty. Kdybych měl vyzdvihnout ještě něco dalšího, pak snad jen hravý text druhé písně, který určitě napsal Jan Vodňanský ("Nemluvte za jízdy s řidičem, o ničem, o ničem, o ničem..."), a dialog ředitele Soukupa a jeho ženy pozorující skladatele Brabce: "Co vůbec dělá?" - "Sedí a čumí." - "Možná přemýšlí." - "Ten výraz tomu neodpovídá." ()

xenopus 

všechny recenze uživatele

Sobotův styl hloupoučkého humoru mě tahá za uši, i když musím uznat, že v práci s hlasem se v tomto výtvoru předvedl. Poněkud jednoduchá zápletka mající za cíl spojit k sobě scénky semaforského tria Šimek-Sobota-Nárožný ale na úrovni celovečerního filmu funguje. Helenka Vondráčková pokud zpívá, ok, ale jakmile má hrát, jde to trochu do kytek... Sedmdesátá léta se blížila ke konci, ale jejich odkaz si film nese dál -> slabé 2*. P.S.: Film nabízí poměrně hodně záběrů na místa, která už dnes vypadají významně jinak. ()

LEATHERFAC odpad!

všechny recenze uživatele

U některých filmů máte zpočátku pocit, jestli to nebude totální, debilní ultimátní píčovina... a do deseti minut máte jistotu, že jste se nespletli. Sobotova rádoby komika mi přišla vždycky totálně nevtopná a trapná a co se dalo přežít v Jáchymovi, díky jinak dobře udělanému filmu, v mizerném nepovedeném filmu jako je tenhle se ta trapnost projeví mnohem víc. I ten Šimek jindy na divadle zcela suverénní je tady nějak nesvůj a nevtipný až mizerný. A že Rychman sklouznul časem od Starců na chmelu k podobné tvorbě jako tato, mi nejde moc na rozum. Prostě celkově trapnost nad trapnost pro všechny zůčastněné. ()

Galerie (7)

Zajímavosti (26)

  • Točeno v Českem Krumlově a na Slapech. (M.B)
  • Skutečné Divadélko v suterénu existovalo v letech 1962/1964 v pražských Dejvicích. (NinadeL)
  • Scéna, kdy hoří dům, nebyla snadná. Museli být připraveny ústupové cesty pro štáb i herce. Scéna byla natáčena třemi kamerami najednou. [Zdroj: Robert Rohál, Vítek Chadima - České zpívající filmy] (M.B)

Reklama

Reklama