poster

Smrt obchodního cestujícího (TV film)

  • USA

    Death of a Salesman

  • Československo

    Smrť obchodného cestujúceho

Drama

USA / Západní Německo, 1985, 130 min

Předloha:

Arthur Miller (kniha)

Scénář:

Arthur Miller

Hudba:

Alex North

Střih:

David Ray

Scénografie:

Tony Walton

Kostýmy:

Ruth Morley
(další profese)
  • Vampireman
    *****

    Bezútěšné téma rozbitých snů a beznadějného života s jednou z nejhutnějších atmosfér a podmanivými plynulými prolínáními mezi časovými liniemi na prostoru jediného baráku, kde po herecké stránce ruluje celá rodina Willyho Lomana. Syrovost televizního formátu trochu překvapuje, ale filmařské chyby jsou v něm až hrozivě viditelné, nicméně kardinální zásah toho filmu mé hodnocení nesníží.(2.10.2010)

  • Wheelcrusher
    ***

    Co říct, co v tom filmu nepadlo - tohle je prostě černá magie naší neslavný společnosti a já z ní viním především tu zkurvenou bezduchou psychologii, páč skutečná "psychologie" je kvantová mechanika... většina rodin se zakládá na iluzorním systému, stačí aby ho jeden prohlídl a bud s tím pudou "do hajzlu" všichni nebo ho odstaví jako černou ovci, páč jinak by to sami nemuseli životně ustát. Navzdor děsně uvěřitelnej'm hercům, kteří dokázali vybudovat fakt slušný dusno-psycho se to ale vleče v příšerně divadelním duchu, to už je lepší Kmotr 3:) Každopádně nejspíš jedna ze stěžejních inspirací mých milovaných Strážců aneb "Co se stalo s americkým snem?! No jen se rozhlídni... splnil se;)(25.9.2017)

  • mros
    ****

    Vynikající Dustin Hoffman a režie Volkera Schlondorffa dali možnost vzniku filmu, který je pojat velmi netradičně, téměř antihollywoodsky. Všechny scény jsou natáčeny v jednom jediném baráku, od bytu přes hotelový pokoj až po kancelář, čímž se prolínají jednotlivé časové roviny a převážně neakční kamery dílu dodávají divadelní atmosféru. Ale kamera je využita chytře, autor se netají nedodělanými scénami, a když osoby vycházejí před dům na zahradu, a jedna postava projde dveřmi, druhá z pohledu kamery neviditelnou dírou ve zdi, není to nedokonalost režie, ale záměr. Volker věděl co chce.(7.1.2004)

  • Lacike
    *****

    Maly neznamy televizny film, ktory v sebe ukryva jeden z najlepsich Hoffmanovych vykonov. Sice z toho cely cas citit divadelne korene a uvodna polhodina kym sa divak zoznámi s postavami a ich situaciou je trochu vlazna, ale postupne si film divaka natolko podmani, ze pri zlomovych hadkach pomaly zabudne aj dychat. Cez uchvatne vykony vsetkych styroch clenov ustrednej rodiny (trochu slabsi mi pripadal snad len suknickar Lang, ale asi len preto, lebo tu nemal tak silne vypjate sceny) nam je podany neprijemny pravdivy pribeh o tom jak casto dopadnu sny nemalej casti ludi s ktorymi sa divak nebude chciet stotoznit aj ked sa v nich do mensej ci väcsej miery uvidi. Ziadny Hoffmanov fanusik by tento film nemal opomenut a okrem depresie zo samotneho filmu mi na konci bolo luto, ze vsetkych tych americkych velikanov nikdy neuvidim v divadelnom predstaveni, kde maju ovela väcsiu prilezitost naplno predviest svoj talent. Vdaka tomuto filmu aspon u Hoffmana o tu prilezitost nie sme ukrateni. 9/10.(29.6.2017)

  • slunicko2
    **

    Kvalita, kterou neumím docenit. 1) Na můj vkus příliš divadelní. Jasně, že vím, že je to divadelní hra. Její televizní zpracování to nejen neskrývá, ale naopak na tom i staví. 2) Na můj vkus příliš americké. Jasně, že vím, že Arthur Miller je Američan (s polskými předky). 3) Na můj vkus příliš atmosféry padesátých let. Autor napsal hru v roce 1949 a věru, je to na ní znát. 4) Na můj vkus příliš depresivní. 5) Vynikající herecký výkon 48letého Dustina Hoffmana uvedené charakteristiky umocňuje, což je v mých očích další mínus. 6) 32letému Johnu Malkovichovi účes s patkou slušel.(1.6.2018)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace