Reklama

Reklama

Rodina na baterky

  • USA The Mitchells vs. the Machines (více)
Trailer 4

Obsahy(1)

Nesmírně talentovaná, leč trochu samotářská Katie Mitchellová je přijata na vysokou školu svých snů. Plány na odlet jí však překazí její táta Rick, svérázný milovník přírody, který rozhodne, že spolu se zbytkem rodiny Katie na vysokou školu odvezou, aby se ještě vzájemně naposledy užili. S Katie a Rickem se se na výlet vydává divoce pozitivní mamka Linda, mladší bratr Katie Aaron a roztomile vypasený psík Monchi. Plány Mitchellových však překazí nenadálá vzpoura spotřebičů, neboť všude po světě se proti lidem vzbouří elektronická zařízení, která mají lidé tak rádi, od mobilních telefonu po nejnovější modely osobních robotů. Za pomoci dvou porouchaných, ale za to přátelských robotů, se musí Mitchellovi vypořádat se svými problémy, spojit síly a zachránit svět. (Falcon)

(více)

Videa (3)

Trailer 4

Recenze (363)

SonGokussj 

všechny recenze uživatele

Jedna hvězda je vyloženě za grafiku, která je zde famózní. A to většinou za grafiku hvězdy nedávám. Vše ostatní však naprosto nezáživné, nudné, infantilní, už u poloviny filmy jsem nemohl udržet pozornost a vyloženě jsem vzdychl, že mi schází ještě další půlka, ... Děje se tam toho hrozně moc za neskutečně krátký čas, jde tam vidět důraz na detaily, art style je opravdu úžasný. Ale tím to prostě končí... Nic jiného nedovedu vyzdvihnout... Bohužel :-/ Normálně bych dal 2*, ale pokud bych to někomu doporučil, tak možná pro příklad, jak se dá udělat kreativita a přenést do animace. Grafický skvost bez špetky duše, komedie, příběhu a smyslu. Yawn... 45 % ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Co do scénáře není "Rodina na baterky" nikterak novátorská, pouze v rámci předvídatelného vyprávění zůstává solidně funkční. Hlavní přednosti filmu ale spočívají v jeho vizuální stránce a v tom, jak řeší, respektive překonává esenciální problémy počítačové animace. Animace se pohybuje mezi dvěma póly (hyper)realismu a abstrakce. Nejlepší animátoři dokáží ve své tvorbě spojit realističnost a stylizaci do funkčního celku. Třeba mistrovské grotesky Chucka Jonese sice pracují s tím, že porušují fyzikální zákony, ale současně esenciálně využívají fyzičnost a fyzikální logiku ve všem od pádu kovadliny po sebemenší gesta postav. Jones vytvořil postavy současně celistvé a soudržné, ale také ohromně flexibilní a chaotické, protože mu to umožňovalo médium klasické animace. S nástupem a dominancí počítačové animace, která pracuje s virtuálními modely, lépe řečeno loutkami s pevnou kostrou, se sice proces práce urychlil a zefektivnil, ale také přišel o svou expresivitu. Alespoň to platí pro oblast mainstreamové celovečerní animace, kde hlavní trendy udával průkopnický Pixar, jehož cílem bylo dosáhnout maximální fotorealističnosti. Paralelně s jeho mílovými kroky v tomto směru kráčelo studio Sony Animation, které naopak (vedle výdělečných franšíz) hledalo cesty, jak v rámci všemi užívané technologie přijít s něčím novým, a hlavně jak do počítačové animace navrátit stylizaci a nerealističnost. "Rodina na baterky" navazuje nejen na revoluční zjevení "Spider-Man: Paralelní světy" ale právě že i jeho méně očividné, ale vývojově zásadní předchůdce -  na cartoonově stylizované 3D animáky "Hotel Transylvánie" a "Zataženo, občas trakaře" i na první experiment studia, found footage animák "Divoké vlny". Zatímco "Paralelní světy" se sice v porovnání s dobovou celovečerní animací nevídaně rozkošatily, pořád zůstávaly svázané estetikou a výrazovými prostředky komiksů. v "Rodině na baterky" padají jakékoli hranice a nastupuje ještě odvázanější styl, který tentokrát už otevřeně odkazuje k onlinové tvorbě, a to nejen na YouTube, ale hlavně na mladších platformách s vestavěnými kreativními a expresivními nástroji jako Instagram a TikTok. Na projektu je znát, že jeho tvůrčí tým věkově sahá od čtyřicátníků až po čerstvé absolventy uměleckých škol, kterými se to hemží v oddělení animace, storyboardů a vizuálního designu. Když si k popisu výsledku pomůžeme referencemi, uvidíme zde expresivní barevnost "Speed Racera", světelný design "Tron: Legacy", ztřeštěnou fyzickou výrazovost i metažánrově sebereflexivní hravost "Gumballova úžasného světa" a to vše ještě přetaženo vrstvo stickerů, emoji a memů  právě ze jmenovaných sociálních sítí. Na rozdíl od jiných filmů, které se snaží nějak do sebe pojmout znakové výrazové prostředky internetu ale zdejší tvůrci jen zřídka využívají existující zdroje a naopak přicházejí s vlastními emoji v podobě osobitých čmaryků. Nad to si navíc tvůrci vytyčili cíl, že 3D animace má vypadat jako malované referenční obrázky s jejich charakteristickou barevností a malovaným stínováním. V tomto směru hodně velkou cestu prošlapal již celovečerák "Klaus", ale tady se pracuje s úplně jinou a mnohem sofistikovanější technologií malovaného stínování i dynamických okrajových linek. To vše pak slouží k posílení dojmu "kreslenosti", který také animátorům rozvazuje ruce v tom, jaké divočiny si mohou dovolit při kreativním zpracování jednotlivých akčních, melodramatických i komických momentů. Některé diváky navyklé na nesmyslnou pseudo-realističnost animovaných blockbusterů tak "Rodina na baterky" bude iritovat svou schizofrenií v neustálém frenetickém přepínání mezi vážností a cartoonovou nespoutaností, dynamickou fyzičností a naprostým výsměchem fyzice i mísením dramatického patosu s nezřízenou imaginací. Jiní si film zamilují právě díky tomu, že boří jednolitý styl animovaných blockbusterů a navrací do něj ztřeštěnost a kreativitu, která konečně není spoutána technologií. () (méně) (více)

Reklama

Praxis 

všechny recenze uživatele

Něco mezi čtyřmi a pěti hvězdami. Neuvěřitelně ulítlý film, který potřebujete kvůli těm tunám easter eggů vidět ještě jednou. Dojemná hypernaspídlá šílenost, kde hlavní roli hraje rodinná linka mezi otcem a dcerou. Samozřejmě si přidejte ještě sympatického psíka (nebo prase, nebo bochník chleba?) a máte tady nejlepší animák za posledních několik let! Furby a akce zblázněných robovysavačů (pro které je samozřejmě ponižující, když spadnou ze schodů - u toho jsem přímo řičel smíchy) je horor jaxviňa. 88% P.S.: Závěrečné titulky se skutečnými fotkami producentů, grafiků, režisérů, když byli ještě děti, jsou samozřejmě dojemné maximálně ()

Marcos22 

všechny recenze uživatele

Naprosto boží animák od Sony Pictures, využívající dosud nejprogresivnějším způsobem integraci moderních technologií do děje. Právě začleněním moderních technologií do příběhu byl v roce 2016 považován Disney animák Zootropolis: Město zvířat za ten vůbec nejrealističtější. Rodina na baterky však realističnost posouvá o level výš, nejenže jsou daleko více využívány sociální sítě jako Instagram a YouTube, ale svou lidskostí se každý divák může identifikovat s některou postav, a to je jednou z jeho nejsilnějších zbraní. Styl zpracování, začleněním grafických elementů do obrazu, silně připomína Scotta Pilgrima proti zbytku světa. Rodina na baterky boří veškeré mýty o tom, že film nemůže být určen pro všechny věkové kategorie. Teenageři konečně dostávají „moderní soudobý flák“, Ti starší si potom pošmáknou na nepřeberném množství popkulturních narážek a odkazů na ty nejlepší filmy ve stylu Ready Player One: Hra začíná. Okamžitě Vám tak vytanou na mysl, ať již vizuálně či hudebním podkresem, kousky jako Jurský park, Válka světů, Kill Bill, Pán prstenů či Gremlins. Právě veškeré odkazující filmy pojí důležitost přátelství a rodinných vztahů, což je i zde tou hlavní myšlenkou. Celý snímek působí neskutečně moderně, originálně, trendy, a nejraději byste si dali okamžitě opáčko, protože vše nelze na první dobrou pochytit. Nádherný animák, ve kterém dostanete pořádnou porci zábavy, výbuchů smíchu i emocí. Nejen za naprosto nejbožáčtější furby gremliní scénu dávám plnou palbu. Jednoznačná stovka. Za mě je Rodina na baterky ten nejdokonalejší rodinný animák všech dob! Chci víc, ještě! Prosím! Jdu dát opáčko, a pak znovu, a pak znovu, a pak...si pustím Dragostea Din Tei od O-Zone ") 💯 (30.04.2021) ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Po všech směrech nejnašlapanější a nejzábavnější animák minimálně od Klause. Hravá a vtipná jízda, která pracuje s klasickými rodinnými klišé, ale nabaluje na ně tolik nápadu, že by to vyšlo tak na 5 různých filmů. Zároveň upozorňuje i zesměšňuje otroctví, které způsobuje moderní technologie. Animováná jízda roku, která překonává vše od Pixaru za posledních několik let (minimálně od V hlavě). ()

Galerie (17)

Zajímavosti (27)

  • Ponožky, které nosí Katie, mají stejný vzor jako ikonický koberec z filmu Osvícení (1980). (Schyzartis)
  • V čase 1:32:00 se Katie zachytí za kraj budovy, ale v dalším záběru (1:34:00) Katie leží dole pod budovou. (Ondra.Simmer)

Související novinky

NEJ filmy a seriály roku dle žebříčků ČSFD

NEJ filmy a seriály roku dle žebříčků ČSFD

30.12.2021

Rok 2021 proběhl z hlediska kinematografie v o něco menší nejistotě než rok 2020, kdy byly v důsledku virové epidemie zavírány kinosály a filmové premiéry se houfně odsouvaly, což trvalo až do… (více)

Oscarová Olivia Colman se připojuje k Marvelu

Oscarová Olivia Colman se připojuje k Marvelu

20.04.2021

Herečka Olivia Colman (Favoritka, The Father) se letos uchází o svého druhého Oscara, má za sebou taky čerstvě druhou sérii seriálu Koruna, v němž ztvárnila královnu Alžbětu II., a rovněž nadabovala… (více)

Reklama

Reklama