Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Praha třicátých let minulého století. Do nabité tramvaje nastupuje mladá hezká dívka. Rázem upoutá pozornost mládence, který nejen oceňuje dívčin půvab, ale hlavně se snaží nenápadně ukrást její kabelku. A tak se seznamujeme s jednou z hlavních postav filmu Smrt černého krále, s podvodníkem, kapsářem a vůbec podivnou existencí Josefem Kořínkem alias Pépim. Kromě něj je příběh zalidněn dalšími postavičkami z pražské periferie. Ve filmu pochopitelně nechybí ani rozšafný rada Vacátko a jeho nerozluční vyšetřovatelé Brůžek a Bouše. Mají smutnou povinnost - vypátrat vraha inkasisty Krále, jenž byl nalezen mrtev a jenž cestou z banky přišel o sumu, která by mohla zajímat spoustu lidí z jeho okolí... Námětem k filmu se stala povídka "Otec Goriot ze Záběhlic" z knihy povídek Jiřího Marka "Panoptikum hříšných lidí". Vedle představitelů populární pražské mordparty pana Vacátka - Jaroslava Marvana, Josefa Bláhy a Josefa Vinkláře - se ve filmu setkáte s Vlastimilem Brodským, Stanislavem Fišerem, Janou Brejchovou, Josefem Somrem a Antonií Hegerlíkovou. Uslyšíte i několik "staropražských" písniček Zdeňka Lišky a Vladimíra Síse v interpretaci Věry Nerušilové. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (134)

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

To jsem si krásně zavzpomínala, dávno tomu, co jsem tento snímek viděla poprvé.. Rada Vacátko a jeho parta vyšetřovatelů má nový případ „zapeklitej a čert jim ho byl dlužnej“ se spoustou podezřelých.. Herecký ansámbl nesmírně sympatický, za všechny bych jmenovala Josefa Kemra, Vlastimila Brodského a Stanislava Fišera, k tomu nádherná hudba Zdeňka Lišky a úžasná atmosféra starých časů, u mě opakovaně spokojenost.. ()

lekr 

všechny recenze uživatele

Nejslabší film s radou Vacátkem. Zbytečně dlouhé, nevtipné, nenapínavé. Většinu snímku jsem se nudil. Navíc víc než čtvrt filmu se rada Vacátko se svou partou ani na plátně neobjevil a já jsem byl nucen poslouchat rádoby smutný trachtát o životě a smrti rodinou zbídačeného inkasisty, který by se dal stáhnout do pěti minut. Zkrátka a dobře, Sequens tentokrát zklamal. ()

Reklama

DAPDO 

všechny recenze uživatele

Defraudantská balada z předměstí je třetí celovečerní film o legendární partě ze čtyřky, která musí tentokrát řešit smrt inkasisty Krále. Asi nejzamotanější ze všech čtyř celovečeráků, podezřelelých je jak hub po dešti, "starej" si s tím ale jako vždycky poradí na jedničku:-). Budu se opakovat, ale pan Sequens zachytil atmosféru staré Prahy tak, jako nikdo před ním ani po něm. ()

filmmovier 

všechny recenze uživatele

Přestože se stopáž šplhá ke dvěma hodinám, je Smrt černého krále nejlepším filmovým případem party rady Vacátka. I přes tradičně banální zápletku, tento film překvapivě nepůsobí nijak natahovaně. Jsou tu všechny klasické přísady - magická atmosféra staré Prahy, fantastické herecké výkony (tradičně vynikající Marvan a Standa FIšer ve své nejlepší roli), úžasná hudba (nádherná píseň je tentokrát opravdu překrásná a moc se neopakuje, čímž pádem nezačne lízt na nervy) a závěrečné rozluštění za pomoci šachových figurek je špičkové. Přenádherná tečka za érou rady Vacátka. Tentokrát je to skoro na pět hvězd, ale seriál je seriál. 85%. ()

topi 

všechny recenze uživatele

Poslední celovečerní film ze série Hříšní lidé města pražského je nejsmutnější. Když zazní ten kouzelný klarinet, jsem v pasti. Mistr Liška dokázal každému filmu vtisknout tu pravou atmosféru, ať už se jednalo o cokoliv. Obsazení opět bezkonkurenční a zahrané s naprostým lidským umem, prostředí první republiky dokonalé. Hříšní lidé města pražského - ať už seriál nebo celovečerní filmy jsou nejlépe natočeným odkazem doby třicátých let minulého století - jak kriminálními případy, tak onou dobou, jak se dříve žilo. Jiří Sequens byl režisérem, který ve vyprávění prvorepublikových případů neměl konkurenci a velice rád se k jednotlivým dílům i seriálu pražské Čtyřky moc rád vracím. Takže někdy zase nashledanou pane rado Vacátko, pane Bouše, pane Brůžku a pane Mrázek (pozdravujte Kokiho). ()

Galerie (9)

Zajímavosti (10)

  • Panelák je v pozadí vidět i při scéně, kdy se Král (Vlastimil Brodský) vrací s penězi a udělá se mu nevolno. V tu chvíli kamera zabere Standu Kopečného (Jaroslav Moučka) a domek. Za domkem vykukuje poměrně velký kus paneláku. (jis)
  • Režisér Sequens vzpomínal, jak se měl točit pohřeb. Jenže den před natáčením nebyl na hřbitově ani jeden hrob vykopaný a tak přes noc požádal kolegy ze štábu a za láhev rumu mu ten hrob vykopali. (cariada)

Reklama

Reklama