Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Chudobný student, jemuž rodiče umožnili studovat i za tu cenu, že přišli o všechen majetek, je zprvu vzorem ohleduplné morálky i cílevědomosti. Snaží se co nejrychleji dokončit studia, nezištně pomůže kamarádu v nouzi, aby se dostal zpět na správnou cestu. Jenže zklamání z nešťastné lásky, kterou zahořel k povrchní a lehkomyslné tanečnici, se právě jemu málem stane osudné. Film vznikl podle již zvetšené divadelní předlohy F. X. Svobody, která sice byla přenesena do současnosti, avšak více věrohodnosti tím nezískala. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (11)

Rattlehead 

všechny recenze uživatele

Po slabším úvodu se film přece jen trochu rozjede, oceňuji reálný závěr. Můj oblíbený Jiří Plachý zde bohužel své herecké kvality moc ukázat nemohl, více prostoru dostává Ladislav Boháč, který je tu opravdu dobrý. Hana Vítová (tentokrát v plavovlasém provedení) a Baldinka si odehrály svůj standard. Muži jistě nejvíce ocení odvážný záběr do dekoltu Hany Vítové... ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Soudobá aktualizace jedné z divadelních her F. X. Svobody vdechla navzdory určitým pochybnostem doslova nový život svým hrdinům, kteří se vlivem dramatických událostí ocitají na rozcestí života. Chudý student práv, lehkomyslná tanečnice a bezskrupulózní podnikatel. Charismatický Boháč, okouzlující Vítová, démonický Plachý, vynikající Baldová. Režisér Slavíček náležel k úzké skupince těch, kteří mířili výš a jeho tvorba bohužel stojí na rozhraní osudových dějinných údobí, která tomuto osobitému tvůrci příliš nepřála. ()

Reklama

Aelita 

všechny recenze uživatele

Jak si má chudák holka vybrat, když jeden nápadník je popudlivý suchar introvert a ten druhý namyšlený alfa samec - oba naprostí egoisté? Z deště pod okap nebo prašť jako uhoď. A nějak podobně je to i s těmi směry života obecně. To aby člověk šel svojí vlastní střední cestou jak ta chytrá horákyně - "ani ve dne ani v noci, ani ustrojená ani nahá, ani pěšky ani na voze" - a bral s sebou jen co mu je nejmilejšího. ___ Film se vyznačuje překvapivě vysokou na tu dobu mírou erotiky a odhalených ženských partií. ()

raroh 

všechny recenze uživatele

Přestože byl snímek přenesen blíže současnosti, stále zůstává vyzněním v době České moderny, blízký V. Mrštíkovi, F. Šrámkovi a celé řadě dalších. Samotný závěr pro mě velmi rehabilituje jméno F. X. Svobody, který byl i z osobních důvodů snižován F. X. Šaldou. Jiří Plachý opět v roli démonického světáka, Baldová vypočítavé matinky a L. Boháč romantizujícího mladíka, všichni výborní a typově přesní. Nelze zapomenout na účast významného českého choreografa (ve 30. letech pro Osvobozené divadlo) Joe Jenčíka, který je tu vidět více než v jedné akci. ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Směry života jsou filmem, který už tehdy poukázal na to, že ženy jdou povětšinou za lepším. Důležité je, kdo je dokáže lépe zajistit. Navíc už po staletí funguje osvědčený fakt, že taková nešťastná láska může člověku naprosto zničit život, když se nechá. To co vyčítal hlavní hrdina svému příteli, ačkoli u něj šlo spíše o alkohol, teď dělá sám. Nestuduje a chodí jen od ničeho k ničemu. A dívka? Když jí nevyjde jeden vztah, snad jí studentík vezme zpátky. Všimněte si, jak nadčasový film je. Muži jsou pořád stejně hloupí, ženy stále mazané. Není to objevný film a mezi jinými dramaty jistě propadne, ale za úplný průšvih bych to taky neoznačil. ()

Galerie (1)

Reklama

Reklama