• lsd
    ****

    Hodně povedená komedie, která nestrácí nic ze svého kouzla i po téměř 70ti letech. Zápletka je zajímavá, děj také, a ještě je to dobře, vtipně a zábavně natočené. Velkou devízou je i herecké obsazení(především geniální komediální výkon pana Marvana, který by snad utáhl film i zcela sám:-). Výborní jsou i Pivec s Pištěkem. Škoda jen některých slabších scén, pak by to byla opravdu perla mezi českými komediemi.(27.1.2007)

  • dr.fish
    ***

    Já tentokrát nadšení nesdílím. Slavínského klasika, situační komedie na základě záměny osob. Problém je nikoli ve filmu samém, ale v obsazení. Jan Pivec je sice výborný, ale Marvanovi role vyloženě nesedí a Marta Fričová je dosti nepřesvědčivá. Standartně průměrný scénář tedy nemá kdo vytáhnout nahoru a zůstává jen u průměrné komedie na nedělní odpoledne. 60%(20.6.2012)

  • insurgentes
    ****

    Marta Fričová oplývá zvláštním druhem ležérního charismatu, o němž má člověk tendenci dumat, zda se náhodou nejedná o obyčejnou sprostotu. Ve filmu se plouží její zhroucená postava (ta že byla tanečnice?) a zní její nedbalá intonace sociální pracovnice z Perlovky. Ale když podruhé omdlela, to jsem se teda od srdce zasmál. Marvan a Pivec skvělí jako vždycky.(16.3.2015)

  • Marthos
    ****

    Necelý rok před konfiskací filmové společnosti Slaviafilm, která úspěšně vzdorovala nacistickým rasovým zákonům (majitelem byl producent židovského původu Josef Auerbach) od března 1939, vznikly v její produkci dvě úspěšné veselohry režiséra Vladimíra Slavínského. Úsměvný letní příběh druhé z nich je situován do luxusního centra luhačovických lázní, v jejichž okolí se pohybuje sňatkový podvodník a zadlužený velkostatkář s pohlednou dceruškou. Pásmo komických nedorozumění na sebe ostatně nenechá dlouho čekat. Slavínského trefa naslepo, kterou byla volba Marty Fričové pro hlavní dívčí roli, se sice minula účinkem, ale zásluhou dalších zúčastněných se žádná zoufalá prohra nekonala. Marvanovo temperamentní herectví, nabývající na intenzitě právě v protektorátním období, zde dosahuje jednoho ze svých vrcholů, stejně jako se Jan Pivec s Raoulem Schránilem bez rozpaků pohybují ve svých milovnických šaržích. Příjemný, na vlnách kultivovaného situačního humoru nesený film nabízí i v současnosti neobvyklou podívanou a v určitém ohledu dává zapomenout veškerým válečným útrapám, umlčených ve jménu smíchu. Pro Slavínského toto odlehčené dílko znamenalo jeden z jeho výraznějších uměleckých úspěchů, na něž později navázal ještě dvěma filmy s Vlastou Burianem a především vkusnou adaptací milostné romance Muži nestárnou.(3.10.2008)

  • pytlik...
    ****

    Ani tento snímek mi nezodpověděl pradávnou záhadu starých českých filmů: Na jedné straně je hlavní hrdina velice úspěšný byznysmén, vlastní přinejmenším vilu a dva sloužící, na druhé straně se vyznačuje absolutní neschopností ve vztahu k druhému pohlaví. Přitom by člověk řekl, že k získání bohatství je potřeba určité suverénnosti v chování k ostatním lidem, takže lámat ženská srdce by neměl být problém. Ne, beru zpět, je to naopak velmi logické, stačí vzít v úvahu staré cimrmanovské "oč by bylo více síly pro sekery, dláta, pily pro lopaty, pro motyky nebýti té erotiky". Takže muž, dokud si žen nevšímá, má plno energie fyzické i psychické na budování něčeho velkého, nebo alespoň na kariéru. Jakmile se ožení, chátrá a jde do háje. Škoda, že nám pan režisér neukázal Pivce po dvaceti letech manželství, kdy se z něj stoprocentně stala vyschlá duchem nepřítomná troska s prázdným pohledem. No a Fričové se trochu divím, já být na jejím místě, dám před poněkud slizkým Pivcem jednoznačně přednost Futuristovi. Pravda, sice jeho vzhled není moc kůl, ale za to je s ním legrace.(23.8.2015)

  • - Film sa natáčal v Luhačoviciach. (dyfur)