Režie:
Todd SolondzScénář:
Todd SolondzKamera:
Frederick ElmesHudba:
Nathan LarsonHrají:
Selma Blair, Leo Fitzpatrick, Robert Wisdom, Maria Thayer, Angela Goethals, Aleksa Palladino, Mary Lynn Rajskub, Paul Giamatti, Xander Berkeley, Mark Webber (více)Obsahy(1)
Režiséra Solondza u nás poznáme najmä vďaka skvelému filmu Šťastie. Tentoraz nám ponúka film, skladajúci sa z dvoch častí - z "Fiction" a "Non-fiction". Tá prvá sa odohráva v univerzitnom prostredí polovice osemdesiatych rokov, konkrétne na kurzoch písania. Druhá časť je o filmárovi, ktorý sa snaží nakrútiť dokument o mládeži. Storytelling je zamyslením sa nad možnosťami rozprávania príbehov, o rôznych prístupoch a postupoch, akými sa dá príbeh vyrozprávať. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (57)
Český název je doufám míněn jako ironie. První povídka tedy nenabízí žádnou životnou postavu, jen několik klišovitě načrtnutých typů a nebýt Selmy Blair, byla by k neukoukání. Druhá je na tom o dost lépe a John Goodman i Paul Giamatti se snaží, aby se divák alespoň nenudil. A světe div se, hned několik postav tu vypadá velice uvěřitelně. První povídka jedna hvězdička, druhá tři, výsledek je na dvou. ()
Do teď stále nemohu pochopit, co se mi autoři filmu snažili sdělit...Už už jsem si pomalu říkal - to je ale paráda, skvělý syrový scénář, který nikomu nic nedaraju.. to jsem zvědav kam se to bude ubýrat..a...byl konec... Každopádně hodně nekonvenční, černo vtipný, ale podle mého názoru naprosto nedotažený film, který přestože má obrovský potenciál něco sdělit, ve výsledku vlastně nepoví téměř nic.. ()
„Mikey, existuje optimismus...a stupidita. A jsou si velmi blízko.“ Po těch 5 filmech, které jsem od režiséra viděl, se mi na jazyk okamžitě kradou slova „typický Solondz“. Tedy, to platí spíše pro druhou část filmu, poněvadž úvodní „Fiction“, krom dvojího velmi trefného hodnocení esejů, vlastně nic víc nenabídla. Za to „Non-fiction“ už se vezla na vlně Solondzových oblíbených témat a humoru (avšak i vážnějších chvilek) podstatně přibylo. Trochu mi vadila lehká vykrádačka Americké krásy (nebo snad odkaz?), ale i tohle zaváhání vynahradil do-vlastních-řad-střílející konec v podobě až mrazivého satirického pohlavku (a jízlivou definici dokumentaristiky režisér postihl už při prvním setkání Tobyho a Scoobyho: „Jste úchyl? – „Ne. Já jsem vlastně dokumentarista.“). Za mě to budou slabší 4*. „Tlak na to, abyste se dostali na univerzitu, je neuvěřitelný. Víte, nedávno dělali takovou studii na mládeži v Bosně během bombardování a zjistili, že stres, který tam mladí zažívali, byl menší než ten, který zažívají studenti amerických středních škol, když se snaží dostat na univerzitu.“ ()
Když člověk o tom filmu pořádně zapřemýšlí, najde v něm spoustu velkých a hlubokých myšlenek. Natočeno je to dost zvláštním způsobem. Mně tento styl nesedí, proto nejsem z díla nijak nadšen, ale cítím z něho sílu a touhu informovat, či donutit diváka k zamyšlení. S. Blair ještě není ta nádherná ženská, kterou dnes známe, i když ve tváři se vůbec nemění... Film pro mě průměrný. ()
Slušně vymyšlená a zahraná prázdná bytost mladého teenagera, který chtěl být zvláštní ,ale k tomu postrádal jakýkoliv potenciál. Scéna prznění éterické Selmy mě dost rozesmutnila, protože (nebo přestože) mám tu její smutnou krásu moc rád, ale své kvality její nepovedený pokus o poslední cokoliv.....měl rovněž. 60% ()
Galerie (12)
Zajímavosti (2)
- Natočena byla i třetí povídka, kde hrál hlavní roli James Van Der Beek jakožto vysokoškolský student objevující svou sexualitu, která byla z filmu nakonec vystřižena. (roorybacky)
- Emmanuelle Chriqui, Adam Hann-Byrd a Heather Matarazzo natočili scény, které byly z filmu později vystřiženy. (lucius789)
Reklama