Nastala chyba při přehrávání videa.
  • sportovec
    *****

    Výtečná komedie osobitého herce a režiséra sahá k ojedinělému tématu - k sociologickému průzkumu, který slouží jako průnik generací - k té rozzívaně mladé i k té zrezivěle zralé. Splývání třicátníka se sotva nominálně ukončenou nezletilostí je stejně úžasné jako třeskutá vlídnost mládí stříbrného větru (větrů?) vůči mládí první životní zkušenosti. Vědcova pošetilost a naivita totiž jinou charakteristiku nezasluhuje. Poetika SKLEPA tu nesporně dosahuje svého vrcholu v žánru hraného filmu (tím dalším je stejně osobitý dokumentární seriál ŠUMNÁ MĚSTA s výtečným dalším sklepovcem Davidem Vávrou). Náznaky toho, že SKLEP dozrává a emancipuje se postupně z laskavého a vlídného spřízněného protektorátu Věry Chytilové bohužel nepřekonaly právě tuto vstupní úroveň naděje a očekávání. Způsob, jakým je zachyceno vědecké prostředí pozdní normalizace, je exaktně přesný. Pozornost zaslouží i vícevrstevná kompozice (gradující pokusy o manuální oslovení zadní části těla Haliny Pawlowské či strhující Duškovo blábolení, které vyvrcholí triviálním otěhotněním Blanarovičové). Ale i tak do mozaiky dnes už vlastně také historické sebereflexe pozdní normalizace přibyl další, nikoliv necenný příspěvek. Určitě k radosti českého - sotva jiného než českého - diváka.(17.9.2007)

  • DJ Obelix
    *****

    Období od roku 1989 - 1991 přineslo pro oko českého diváka několik nezapomenutelných snímků. Kromě tohoto můžeme jmenovat perly jako Kouř či Pějme píseň dohola. Z této trojice u mě těsně vyhrává právě tento film, kterým si Milan Šteindler nastavil tak vysokou laťku, že už jí nikdy nepřekonal. Nálada filmu, kterou dokresluje i vhodně vybraná hudba (hned bych skočil po soundtracku) vás uvrhne přímo do dění a chtě, nechtě musíte s Víťou Jakoubkem sympatizovat. Pro mě možná nejlepší česká komedie vůbec a to včetně zdánlivě nepřekonatelných klasik...(21.2.2007)

  • honajz
    ****

    Chytrá odpověď na všechny ty výzvy o angažovanosti tehdejších třicátníků, a nemožnosti se skutečně angažovat. Jakoubkova proměna je dokonalá, vedená v podstatě logicky i co se vedlejších postav týče, jen ten konec je spíše bonmotem. Přesto se ve filmu nachází několik hluchých míst, kde nebaví, a paradoxně ani kozy Pollertové to nezachrání.(10.5.2013)

  • honz
    *****

    "Aber Jakoubek nicht so schnell, bleiben Sie stehen!" Šteindlerovi se povedla "gymplácká" komedie, která je od začátku do konce fakt vtipná a svěží, a přitom absurdně realistická; stejně jako "netradiční metoda" jeho průzkumu :-) Skvělé jsou i postavy v Sociologickém ústavu - výborný Jiří Vala jako ředitel nebo otec a syn v šedých svetrech, či spolužačka - intelektuálka Eva Holubová...(30.11.2009)

  • Kothy
    ****

    Vtipný film s Milanem Šteindlerem. Aby pronikl mezi tehdejší středoškoláky, musí se vydávat za jednoho z nich. I když to jde ztuha, nakonec se mu to podaří. Co to ale napáchá v jeho osobním životě, to už je druhá věc... Btw Dana Batulková vypadá pořád stejně. ;) "Víťo, máš tady nějakou vyzobanou slunečnici!" :D(9.2.2013)

  • - Tesne pred slávnostnou premiérou zomrela na infarkt Věra Vlčková, ktorá vo filme stvárnila riaditeľku gymnázia. (Raccoon.city)

  • - Mládenca, ktorý Víťu púšťa sadnúť v MHD, si zahral spevák skupiny Plexis Petr Hošek. (Jello Biafra)

  • - Milan Šteindler (Jakoubek) mal po premiére filmu nemalé problémy. Neustále mu niekto telefonoval s odkazom "Vrať se do hrobu!" Dokonca ho v jednom pohostinstve napadol skinhead so slovami: "Ty vole, vrať se do hrobu, to je celý o mně!". (Raccoon.city)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace