Reklama

Reklama

Smrt v přímém přenosu

  • Francie La Mort en direct (více)
Trailer

Obsahy(1)

Rok 2021. Lidé žijí spokojeně a šťastně a skandálních námětů je stále méně. Když televizní štáb zjistí, že Katherine Mortenhoe (Romy Schneider) umírá na rakovinu, přesvědčí dobrodruha Roddyho, aby si nechal do levého oka voperovat miniaturní kameru, pověsil se na paty nešťastné ženě a snímal prakticky každý její krok. Roddy musí dbát na dvě věci, pravidelně ošetřovat oční kameru speciálním roztokem a nesmí oko nechat déle než pět minut potmě, jinak oslepne. Honička za umírající zpočátku vypadá jako rutinní plnění povinností, ale když se Roddy s Katherine sblíží, dochází mu zrůdnost celé akce. Couvnout však už nelze...

Málokdo v době uvedení snímku na plátna kin tušil, že hlavní představitelce zbývá necelého půldruhého roku života. Vedle ní a Harveye Keitela si nelze nevšimnout Maxe von Sydowa, zato jen málokdo v tehdejší době zaregistroval Robbieho Coltranea v roli řidiče limuzíny. (Robbi)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (75)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Námětem hodně temná záležitost. Navíc aktuální i po čtyřiceti letech, což je snad ještě strašidelnější. Škoda ale, že film na mě působil hrozně nepřejícně a nepřístupně. V podstatě na mě film působil až tak, že si vlastně vypráví příběh tak, jak chce, nechce se zalíbit a diváku ty si to přeber tak, jak sám uznáš za vhodné. Sice tenkrát nikdo netušil, jaké tragédie Romy postihnou, ale musím říct, že do role dala vše, co mohla, včetně totální hysterie. Ale ani Harvey Keitel nebyl pozadu, včetně té hysterie. Škoda ale trošku přepálené stopáži. Stojí si ale počkat na závěr. ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Film jako bolení břicha - pozornost si získá, ale nepotěší. 1) Základní poselství snímku je jasné. Mediální hyeny obětujíce na oltář sledovanosti, potažmo zisku, morálku i obyčejné slušné chování, už rozšířily svůj revír do většiny zemí světa - všude tam, kde vládne zlaté tele. Film nesoudí ani nehledá recepty na vyléčení nemocné společnosti - jen smutně přihlíží._____ 2) V této souvislosti by mě zajímalo, jak autor obsahu Robbi došel k názoru, že lidé v zobrazované budoucnosti žijí "spokojeně a šťastně"._____ 3) Tématu role médií se dostalo podrobnějšího zpracování později (po americku přímočaře) ve filmu Truman Show._____ 4) Jinou otázkou je vizualizace budoucnosti. Bývá zábavné sledovat, jak si tvůrci představovali budoucnost, která mezitím nastala a my můžeme srovnávat. Bratři Strugačtí například hovoří o tzv. popisované budoucnosti, kam se jejich hrdina vydává na výlet strojem času (novela Pondělí začíná v sobotu)._____ 5) Bohužel představa tvůrců filmu z roku 1980 o roce 2021 je dost vágní. Na jedné straně kamera v lidském oku, ústavy blaženství či školní výuka pomocí telepatie. Na straně druhé průmyslový i další design beze změny, otlučené domy, rvačky na ulicích, potraviny na příděl._____ 6) Depresivní dojem povzbuzuje nervy drásající hudba, melodramatický (pro někoho možná artový) styl vyprávění a lokalizace do zachmuřeného Glasgowa a dalších skotských regiónů._____ 7) 39letý Bernard Tavernier předvádí velmi zvláštní svět. Ani nevím, jestli se mi snímek líbí anebo ne. Ale znovu se určitě nepodívám. ()

Reklama

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Spoilery! Rozhodně zajímavé vykreslení roku 2021. Snímek činí zajímavější fakt, že hlavní hrdince po uvedení snímku zbývalo už jen pár měsíců života, což trošku připomíná samotný děj. Bohužel děj, který byl pro mě osobně dost nezajímavý. Bavilo mě sledovat pouze dobu a prostředí, kam byl zasazen. Hlavní dějová linka s "umírající" ženou a mediálními krysami mi přišla neskutečně nudná. Její vývoj byl poté strašně předvídatelný. K mé škodě neumím francouzsky více než pár slov a titulky se mé pozornosti skryly, takže jsem musel snímek vytrpět v nepříliš vydařeném dabingu, který mi prznil zážitek. Hlavní hrdinové mě nebavili a velmi mě zklamal herecký výkon Romy Schneider. Nechápu, jak se Harvey Keitelovi podařilo přivodit tolika divačkám mokré sny. Až závěrečných 30 minut mi přišlo celkem zajímavých. Většina snímku pro mě ovšem byla spíše utrpením. Lepší dvě hvězdy. Viděno v rámci Filmové výzvy 2017. Film mi vybral uživatel nascendi. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

,, V jednadvacátém století je člověk nakonec závislý na kapesní svítilně za 3,50... připadám si jako malý kluk'' ----- Docela slušné vizionářské drama. Schneiderová i Keitel v hlavní roli super, hlavně Harveye mám moc rád. A potěšil i Max v závěru. Ačkoliv se má film odehrávat v budoucnosti, Anglie roku 2021 má podobodu Anglie roku 1980. To je dobře, nikdo neměl potřebu do filmu dávat auta připitomnělých tvarů (ve vztahu ke skutečnému dnešku), jak si tehdejší tvůrci představovali že by mohly vozy vypadat. Naopak. Policie má nové Range Rovery, ulicemi jezdí dvoupatrové autobusy... Docela jsem koukal jak Glasgow vypadal zhuntovaně. Mně ke konci film začínal mírně nudit. Katarzi Rodyho chápu, ale nepochopil jsem proč do celého projektu vlastně šel. Na svojí dobu měl film zcela jistě originální myšlenku, dnes už přeci jen tak trochu ztrácí s lety dech. Dávám za 3 mini kamerky. * * * ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

"Neznášam tú tvoju priblblú dobrotu!" Veľmi zaujímavý námet a ešte zaujímavejšie obsadenie. Film ma zaujal a bol som zvedavý ako to dopadne. Nevidel som mnoho filmov s Romy Schneider, najviac ma zaujala vo filme Strará puška, no i tu dokázala, že to bola veľmi talentovaná herečka. S mladým H. Keitelom si sadli. Príbeh je stále aktuálny, dnes snáď ešte viac ako v dobe svojho vzniku a ak by si niektorý zo starších filmov zaslúžil remake, tak rozhodne tento. Herecky ho asi neobsadia lepšie , ale technika, televízia, diváci, ovládanie verejnej mienky..., to všetko je dnes podstatne aktuálnejšie, preto by som si remake vedel predstaviť. 80%. ()

Galerie (28)

Zajímavosti (14)

  • Snímka je antiutopickou meditáciou o blízkej budúcnosti, kde sa programujú knižné bestsellery, kde existujú slumy, kde rozhlas v supermarketoch vyzýva k okamžitým platbám za účelom pocitu šťastia a kde kostoly, kedysi chrámy milosrdenstva, slúžia ako jednorazové nocľahárne pre bezdomovcov, ktorým sa pri odchode odoberajú odtlačky prstov, aby sa nemohli už znovu vrátiť. (Biopler)
  • Na konci filmu vypráví Max von Sydow své bývalé manželce, kterou ztvárnila Romy Schneider, o pohnutém osudu středověkého skladatele Roberta de Bauléaca, přičemž v pozadí zní z gramofonu jeho skladba. Po premiéře snímku se v obchodech s hudebními nosiči zvedla poptávka po nahrávkách zmíněného středověkého skladatele, prodejci ale museli všechny žadatele odmítnout. Robert de Bauléac totiž ve skutečnosti nikdy neexistoval, jeho postava byla vytvořena pouze pro účely filmu a hudba, kterou měl zkomponovat, byla prací skladatele filmového soundtracku Antoine Duhamela. (Komiks)
  • V jedné krátké scéně v parku pozoruje Romy Schneider hrajícího si chlapce. Oním chlapcem byl hereččin syn David, který rok na to tragicky zemřel. (Komiks)

Reklama

Reklama