poster

Konečně neděle!

  • Francie

    Vivement dimanche !

  • angličtina

    Finally, Sunday

  • angličtina

    Confidentially Yours

  • Slovensko

    Konečne nedeľa!

Komedie / Krimi / Mysteriózní / Thriller

Francie, 1983, 110 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • dopitak
    ****

    Nesmíte u toho usínat, jinak víte houby. Takže brzy znovu. Konečně po asi osmi letech čekání jsem se dostal původnímu dabingu, protože ať se na mě pan Herec František Němec nezlobí, Moravec byl jen jeden. A K.M.Walló taky. ČB kamera je fajn, příběh je hodně košatý a pokud nejste stoprocentně soustředění, nevychutnáte si.(22.6.2018)

  • Vančura
    ****

    Osobně mám tendenci se k tomu filmu stavět spíš rezervovaně. Kupříkladu nechápu, co kdo vidí na Fanny Ardant - mně přijde vyloženě nehezká, což jsem konstatoval už u její předchozí role ve starším Truffautově filmu Žena od vedle - a s Jeanem-Louisem Trintignantem tvoří dvojici více než nesourodou (navíc jsem už alergický na klišé o sekretářkách zamilovaných do svých šéfů). Děj mi přišel dost překombinovaný, až jsem se v něm lehce ztrácel, a závěrečné rozuzlení mi přišlo zkratkovité a nepřesvědčivé - asi jsem chtěl, aby to skončilo nějak jinak. A vlastně i ten černobílý formát mi tam přišel veskrze zbytečný, ten film by podle mě dokonale fungoval i v barvě. Navíc jsem to viděl v nevalném českém dabingu, který tomu taky dvakrát nepomohl, a podle mě by to klidně i mohlo být o takových 20 minut kratší, takže za mě celkově spíše jen průměrný dojem.(25.3.2021)

  • mortak
    ***

    Jako prací unavený divák tento film miluji, neboť jde o inteligentní zábavu pro večerní tulení v křesle s drahou polovičkou a se sklenkou francouzského vína. Jako nesmiřitelný kritik však musím tvrdit, že tahle pocta filmu noir ani tak nepřipomíná Hitchcocka, ale spíš bláznivé francouzské komedie.(1) Film by se měl spíše jmenovat Barbara vyšetřuje, protože kráse Fanny Ardant je podřízený každý záběr a každá věta scénáře (Fanny jako prostitutka, jako milující žena, jako okouzlující herečka...) (2) Už předloha byla notně vykonstruovaná, ale filmový scénař (pokud byl nějaký) rezignoval na jakoukoliv logiku (proč byla v posteli uvaděčky nalezena brokovnice? a co s ní kněz domlouval chvíli předtím u vchodu do bytu?). (3) mnoho nápadů zůstává trestuhodně nevyužitých (Barbara běhá po Nice v divadelním kostýmu, ale žádná situace se z toho nevyklube...). Vůbec to všechno evokuje mnohem více Belmonda v Nenapravitelném či Kašpárkovi.(17.9.2008)

  • Šakal
    ****

    Upřímně, kdyby nebylo do očí bijící, že to Truffaut nebral resp. nemyslel tak úplně vážně a vezl se (i) na notně odlehčené vlně, plné nadsázky a nadhledu, stejně jako je nepřehlédnutelné to několikeré významné žánrové pomrkávání, (i) do vlastních řad, nemilosrdně bych jej za tu kriminální zápletku rozcupoval. Avšak ve světle vyřčeného a navíc, když se vašich představ zhostí a následně ho takovým osvěžujícím způsobem na filmové plátno převedou, skutečné herecké osobnosti, jakými bezesporu jsou F. Ardant resp. J.-Louis Trintignant, může mít člověk nějakých výraznějších námitek? Navíc, pokud trpíte stejně jako já, dlouhodobou slabostí pro inteligentní, dlouhonohé, pohledné brunetky s velkými plnými rty, co vyjma psaní všemi deseti a příležitostného vaření kávy, občas rády fušují do řemesla Sherlockovi Holmesovi, můžete si rovnou minimálně jednu hvězdu přihodit. Ta černobílá, nejen snímku, zatraceně sluší. To už sice nelze při plném vědomí říct i o dabingu, na druhou stranu, byl jsem svědkem mnohem nepovedenějších (čti rušivějších). Konečně Neděle! není nejlepším Truffautovým snímkem, nicméně že se jedná o více než zdařilé ukončení jedné dlouhé plodné kariéry, to si troufám bez jakýchkoliv pochybností konstatovat a je možné (více než pravděpodobné), že při další, originální projekci, tu pátou hvězdu (rád) přihodím. 85% [Pouze jedna nesrovnalost, pane Truffaute. Do Edenu na Kubrickovi Stezky slávy?! Nemělo to být spíše na Řebíčkovi pozdní “stesky (notně pošramocené) slávy"?].(5.11.2013)

  • DaViD´82
    ****

    Na sklonku života se Truffaut našel ve svém vzoru. Tato pocta jeho dílu je v mnoha ohledech "hitchcockovější" než-li většina děl samotného Mistra napětí. Nebýt poněkud předvídatelného závěru, tak ani není moc co vytýkat, jelikož vše od technické stránky, přes herce až po dialogy je zde skvělé. Více než důstojné rozloučení francouzského velikána s filmovou režií.(25.6.2007)

  • - V 35. minutě, kdy zdravotníci vynášejí mrtvou ženu, lze ve chvíli, kdy kamera najíždí ženě na obličej, vidět, že herečka "pokukuje" po kameře, než nasadí strnulý výraz mrtvé. (Amper01)