poster

Konečně neděle!

  • Francie

    Vivement dimanche!

  • slovenský

    Konečne nedeľa!

  • anglický

    Finally, Sunday

  • anglický

    Confidentially Yours

Komedie / Krimi / Mysteriózní / Thriller

Francie, 1983, 110 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • MarekT
    *****

    "Ještě než zemřu, rád bych vám řekl, že jsem svoji profesi opravdu miloval." Sice asi jen těžko mohl Truffaut počítat s tím, že tohle bude jeho poslední film (nádor na mozku mu, tuším, zjistili až během post-produkce), přesto pokud bych se měl vcítit do samotného pana režiséra a tento film popsat jednou větou, napadla by mě tato, také díky častým konkrétním narážkám (Kubrick). Rozhodně mistrovsky zrežírovaný epitaf a vynikající pocta Hitchcockovi, asi nejsympatičtější vůbec, a to i přesto, že žák svého učitele nekopíruje doslova, ale přidává sem i kousek své osobnosti - třeba vraždy Hitch nepopisoval až tak detailně, i v takovém Frenzy se mírnil, a samozřejmě ruku dílu přidávají i zmíněné filmové reference. Ale moje zalíbení je celkem pochopitelné - je to jako když aktivní žák obohatí profesorovo zadání seminární práce, asi jen těžko by se vyhnul jedničce s hvězdičkou. A jelikož se své myšlenky zcela držím, nemohu dělat nic jiného, než tím pádem Truffautovi opět aplaudovat. Přece jen, je opravdu umění vrátit se k téměř třicet let mrtvému žánru, a to takovým způsobem, že se dá tento snímek s klidem řadit mezi jeho plnohodnotné zástupce, ba přímo i vzory.(12.10.2009)

  • Jiří K.
    *****

    Adaptace krimi povídky "Dlouhá sobotní noc". Zdánlivě banální policejní případ vraždy manželky muže v příběhu, který je svým stupňovaným průběhem naprosto jedinečný! Tato krimi pod režiserní taktovkou F.Truffauta svým napětím nemá obdoby! Podle mého názoru, vedle kriminálek s mjr.Kalašem (Strach a Vrah srývá svou tvář) nejlepší krimi, jaké byly kdy natočeny.(30.7.2004)

  • sportovec
    *****

    Evropská obdoba amerického remaku tvoří v pomyslném řetězci předčasně uzavřené Truffautovy filmografie jeden z nejzářivějších bodů. Černobílý film je součástí režisérova záměru právě tak jako obnažená otevřenost příběhu. Francouzský romantismus tímto pojetím získává nový rozměr. Konfrontace mužského a ženského pohledu má poměrně komplikovaný základ, do něhož se vedle přirozené odlišnosti mužských a ženských přístupů řešeného problému (obvinění z vraždy) mísí ve vzrůstající míře i momenty ryze feministické a posléze citové. Je to proslulá americká drsná škola a není to americká drsná škola. Fanny Ardantová, snad ještě smyslnější a intelktuálnější symbol neopakovatelného francouzského ženství než její starší generační vrstevnice Deneueová, zřejmě právě v posledních Truffautových dílech dostala své nejvděčnější herecké příležitosti. Ku prospěchu filmu i jeho diváka.(2.12.2007)

  • kobejn
    *****

    Chacha, Truffaut si zase střihnul jeden "hičkokovskej" film, kterej je "hičkokovštější" než Hitchcock sám, a aby toho nebylo málo, jako správný cinefil par excellence, přihodil nádavkem ještě jednoho Kubricka, no jo, "filmofil" se nezapřel, jen nedopatřením jde o poslední film tohoto frankofonního cinefila, škoda.(22.2.2013)

  • gudaulin
    ****

    Konečně neděle je poslední snímek význačného francouzského režiséra Francoise Truffauta a jako takový může dobře sloužit k identifikaci specifického režijního stylu. Jako detektivka pro mě tak silně nefunguje, vraha jsem uhodl už po půl hodině a literární předloha, kterou jsem nečetl, je údajně dost slabá. Film je ale odlehčený, všudypřítomnou lehkou parodickou nadsázkou, byť označení snímku jako komedie nebo čistá parodie je zavádějící, protože pod tím si divák může představit gejzír gagů ve stylu Růžového pantera, a to v tomhle případě prostě neplatí. Truffaut si ale s divákem hraje a překvapuje drobnými nálady, jako jsou nohy tří postav během rvačky, které se pohybují v tanečním rytmu, nebo když se z předpokládaného pachatele vyklube katolický kněz. Film je silný zejména v dialozích, kdy to mezi Ardant a Trintignantem jiskří ve stylu starých amerických konverzačních filmů. Zatímco Trintignant hovoří o pachateli vraždy, Fanny Ardant se zasněně dívá do dálky a vzdychá, jak je dneska krásně po dešti. Tahounem filmu je právě Fanny Ardant, Truffaut jí věnoval tento snímek jako hold jejímu půvabu a hereckým schopnostem. Byla právě na vrcholu, pokud jde o fyzickou přitažlivost i herectví. Celkový dojem: 85 %.(25.2.2008)

  • - V 35. minutě, kdy zdravotníci vynášejí mrtvou ženu, lze ve chvíli, kdy kamera najíždí ženě na obličej, vidět, že herečka "pokukuje" po kameře, než nasadí strnulý výraz mrtvé. (Amper01)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace