Reklama

Reklama

V roce 2035 jsou roboti součástí každé domácnosti a lidé jim důvěřují. Až na jednoho – trochu paranoidního detektiva Dela Spoonera (Will Smith). Ten je přesvědčený, že zločin, který právě vyšetřuje, spáchal robot. Vyšetřování ho přivede k odhalení děsivé hrozby pro lidskou rasu... Společně s psycholožkou Susan Calvenovou vyšetřují smrt doktora Milese Hogenmillera, vědce, který pracoval s roboty pro U. S. Robotics. Příčinou smrti byla sebevražda, ale Spooner je přesvědčený, že vědce zavraždil robot. Tři zákony robotiky však zaručují, že taková věc je nemožná… (TV Prima)

(více)

Videa (4)

Trailer 4

Recenze (1 075)

sud 

všechny recenze uživatele

"Já, robot" je bohužel prototyp a vzorová ukázka toho, jak se v současné době točí sci-fi. Dialogy na úrovni mateřské školky, všude samé počítačové digitriky, žádná atmosféra, pointa... prostě nic. Willa Smitha rád nemám, ale tady mi připadá, že je jeden z mála kladů. Alex Proyas již v minulosti ukázal a dokázal, že má na mnohem víc. 35%. ()

kOCOUR 

všechny recenze uživatele

Je parné léto a k tomu neodmyslitelně patří pořádný popcornový nářez. A protože rudoch Hellboy se zatím pozdržel kdesi za oceánem, pozornost si zatím jednoznačně zaslouží testosteronový bijec Will Smith, o němž producenti i režiséři moc dobře ví, že zpomalený a naštvaný chutná úplně nejlépe. Jeho drsná frackovitá image se zúročila i zde - těžko si na pozici rozporuplného vyšetřovatele záhadné (sebe)vraždy v přetechnizovaném roce 2035 představit někoho stylovějšího. Hláška střídá hlášku, pátrání se příjemně rozvíjí a iluze fungujícího světa se neustále prohlubuje. Scénář po delší době přichází s poměrně originálním námětem, i když to občas malinko zaskřípe a zavane moderním popem pro celou rodinu - zlí roboti jsou červení, hodný robot všechny zachrání atd. V globálu je však atmosféra příjemně temná a lehce odkazuje na Blade Runnera, i když jeho kultovního statutu snímek určitě nedosáhne. Triky mají naprosto oslnivou kvalitu (roste tu velká konkurence ostatním trikovým gigantům), roboti působí zcela přirozeným dojmem a když přijde na akci, dostávají všechny vaše smysly pořádně zabrat - rotace kolem osy, bullet-time a ostatní trademarky současného „postmatrixovského standardu“ přicházejí v jednom úhledném balíčku. Alex Proyas pobral to nejlepší z Vrány, Bad Boys a Minority Report, celek mírně přisladil Asimovem (prostě si od něj vzal roboty ;) a pod nálepkou akční sci-fi prodal na velice líbivém podnose. Co na tom, že má jeho film mnohem blíže k čiré komerci, než k artfilmu, který by stál za delší přemýšlení - je přece to léto. Vyrážejte do kin! ()

Reklama

Gemini 

všechny recenze uživatele

Stálo to hodně úsilí zapomenout, že kdy existoval nějaký Isaac Asimov a přestat s úvahami, proč sakra, když už to s předlohou nemá vůbec nic společného, se to musí jmenovat zrovna takhle. Výsledek té snahy byl ve spojení s překvapivě povedeným akčním snímkem docela uspokojivý, na to že narozdíl od Asimova se ve scénáři nějaká ta díra najde a místo filozofických příběhů o třech zákonech a úloze a možnostech strojů je tu jen další umělá inteligence se syndromem Shodan a týpek "já vám to od začátku říkal" stojící proti ní, pochopitelně s fešnou intelektuálkou po boku. Proyasově filmu o robotech nelze upřít nabušený vizuál ani atmosféru, na které má svůj podíl i práce skladatele Marca Beltramiho. Nejde nepřiznat ani to, že některé scény pohltí i dost skeptického diváka (to jsem jako že já). Stejně tak ale nejde nepromluvit o překombinovanosti zběsilého otáčení celými záběry, obzvlášť patrného v závěru filmu a největší pecce do vazu, kterou je neskutečně trapný product placement (tím nemyslím Audi!!!) napasovaný do filmu stylem "hlavní hrdina je čistě náhodou zažraný do přelomu 20. a 21. století". To je nedůstojné i pořádného tak trochu temného akčního nářezu s jakousi myšlenkou, který se Alexu Proyasovi povedlo vytvořit. Ode mě 70% a poznámka, že ASIMOV NAVŽDY ZŮSTANE JEN JEDEN. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Možná nastal čas na opětovné zhlédnutí, nicméně spojení solidně natočené sci-fi s drobným přesahem mi v tomhle případě úplně nesedlo. Will Smith nikterak nesdílí nadšení z robotů, kteří se starají o blahobyt lidí, a zdá se, že kují nepěkné pikle. Tvůrci se snaží, leč občas zapínají autopilota a hlavně mohli být mnohem drsnější a temnější (přitom za kamerou stál specialista na temné vize Alex Proyas, nicméně Minority Report je v tomhle srovnání někde úplně jinde) než volit cestu letního limonádového blockbusteru. Přitom několik velmi slušných náběhů tam bylo, jen těch vyloženě drsných pomrknutí mělo být víc. Navíc se osvědčí příliš nepřemýšlet, mohlo by to blbě dopadnout. Rozpohybovaní roboti každopádně příjemně potěší, tak trochu umělá atmosféra nikoliv. Nicméně s ohledem na drsnější ražení v druhé polovině čtvrtou hvězdu přihodím. ()

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Hemží se to tu pochvalnými slovy, ale já v tom nic extra nevidím. A není to proto, že bych měla něco proti žánru jako takovému, ale nestačí mi sympatický polda, sympatický robot, sympatická vědátorka a trik na triku. Potřebuju být v napětí, mít strach, někomu fandit, v někoho věřit, potřebuju přemýšlet a hlavně potřebuju být překvapovaná. V tomhle filmu bylo na co se dívat, nebyla to nuda, byla to zábava, to bezesporu, ale když já holt chci, alespoň pokud jde o lidstvo na Zemi, nějakou tu hlubší myšlenku, ne revoluci v prášku. ()

Galerie (155)

Zajímavosti (40)

  • Písnička, která hraje na začátku filmu, když Spooner (Will Smith) ráno vstává, je „Superstition“ od Stevieho Wondera. Když chce doktorka Calvin (Bridget Moynahan) u Spoonera pustit přehrávač, hraje „Rescue Me“ od Fontelly Bass. (SONY_)
  • Na základě konceptu Audi RSQ, které bylo ve filmu coby tzv. product placement (tedy reklama), v pozdějších letech vznikl další koncept - Audi Le Mans Quattro. Z tohoto vozu se poté vyvinul sériově vyráběný automobil Audi R8. (epicride)
  • Během natáčení havaroval Will Smith na motorce v rychlosti 97 km za hodinu. (imro)

Související novinky

Ocelové jeskyně míří do kin

Ocelové jeskyně míří do kin

28.07.2016

Isaac Asimov vymyslel tři zákony robotiky a napsal stovky knih, takže je docela fascinující, že se dočkal jen dvou hollywoodských filmů. Chris Columbus natočil Pozitronového muže (aka Andrew - člen… (více)

Jaime Lannister jako mstivý egyptský bůh?

Jaime Lannister jako mstivý egyptský bůh?

07.06.2013

Další urostlý blonďák v roli nebešťana, který sestoupí mezi smrtelníky a předvede jim, zač je toho kladivo? I když v tomto případě spíš kopí, bitevní palici nebo efektní dvojzubec. Nikolaj Coster… (více)

Alex Proyas a sci-fi od tvůrce Hvězdné pěchoty

Alex Proyas a sci-fi od tvůrce Hvězdné pěchoty

15.04.2012

Po rozsáhlých přípravách mu studio Warner na poslední chvíli zrušilo biblickou akční fantasy Paradise Lost. Tvůrce Vrány, Já, robot a Proroctví tudíž hledá náhradní projekt. Zřejmě se jím stane… (více)

Nový Proyas, nový Cage a starý Poltergeist

Nový Proyas, nový Cage a starý Poltergeist

23.08.2008

Tři značně odlišné projekty v dnešní novince spojuje fakt, že osobnosti, které za nimi stojí, nedávno spolupracovali na mysteriózním thrilleru Knowing. Především je tady režisér Alex Proyas, tvůrce… (více)

Reklama

Reklama