Režie:
Michael BayKamera:
Roberto De AngelisHudba:
Lorne BalfeHrají:
Jake Gyllenhaal, Yahya Abdul-Mateen II, Eiza González, Moses Ingram, Garret Dillahunt, Colin Woodell, Keir O'Donnell, A Martinez, Devan Chandler Long (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Danny Sharp (Jake Gyllenhaal) je charismatický gauner, který chystá největší bankovní loupež v dějinách Los Angeles a potřebuje spolehlivé parťáky. Will Sharp (Yahya Abdul-Mateen) je jeho nevlastní bratr a válečný veterán, který potřebuje ranec peněz na náročnou operaci své ženy. I když Will ví, že spolupráce s Dannym smrdí průšvihem, v bezvýchodné situaci se dlouho přemlouvat nedá. Danny má totiž dokonalý plán, který se nemůže zvrtnout. Jenže se zvrtne a lupiči se ocitnou v pasti, v podzemních garážích banky, obklíčení armádou mužů zákona. Jedinou únikovou cestu představuje sanitka, která přijela pro těžce zraněného policistu. Will a Danny ji unesou, společně s postřeleným mužem a záchranářkou Cam Thompsonovou (Eiza González), která i v nelehkých podmínkách dělá všechno pro to, aby pacienta udržela naživu. To je ostatně v zájmu i obou řidičů. Dokud bude převážený muž žít, jeho kolegové si zachovají odstup. Danny ví, že potřebuje náhradní plán. Pokud možno naprosto geniální, což nebude uprostřed největší honičky, jakou kdy Los Angeles zažilo, vůbec jednoduché vymyslet. (Cinemart)
(více)Videa (7)
Recenze (386)
Ambulance je z ranku filmů, které jsou jednou velkou autohoničkou, jako Nebezpečná rychlost nebo Šílený Max: Zběsilá cesta, po jejichž kvalitě ale jen z dálky pokukuje. Nemá totiž ani tak sympatické nebo dokonce zajímavé postavy, ani strhující tempo a děj a ani výraznější akci. Kamera sice bayovsky neustále kolem někoho/něčeho krouží a bláznivě prolétává prostory nebo dírami po střelách, ale jinak je film jen přehlídkou fadních přestřelek (Bayem dlouhodobě fetišizovaných mužů ze speciálních jednotek v neprůstřelných černých vestách se samopaly) a random bourajících aut. V Bayově předchozím opusu 6 Underground přitom byla akce mnohem hravější, nápaditější i brutálnější. Celou dobu mi bylo upřímně jedno, jak to dopadne, a jakkoli freneticky se to tváří, je to pro Baye typicky natahované až uondané. Naštěstí se tu ale netlačí tolik na humor a mezi tradičními přiblblými fóry (poblitý pes) se najde i pár fajn hlášek. Gyllenhaal vyfasoval nejvděčnější postavu a dle očekávání to táhne, ale mj. mu chybí nějaký výraznější protihráč na straně policie. Film tak nejlíp funguje jako Bayův milostný dopis adresovaný Los Angeles (viz. legrační zdůrazňování LA v názvu na plakátech a v trajlerech), protože s jeho ulicemi, mrakodrapy a odvodňovacími kanály se kamera mazlí jako nikde jinde. ()
„Ambulance“ je film, který nastartuje svůj motor adrenalinovým impulsem a pokračuje v jeho udržování. Hned na začátku se na nás vrhnou dvě věci, a to postavy a samotný děj. Hned v prvním dějství se film rozjede na velmi rychlá kola, která v mžiku představí postavy, příběh a vše ostatní. Jednou z mála věcí, které se snaží upoutat naši pozornost, je akční a napínavé podání, které však funguje pouze jako steroidová vzpruha, a ne jako nástroj, který by nás přiměl do příběhu více investovat. Nelíbilo se mi, jakým způsobem tento film natočili a sestříhali - roztřesená kamera (díky některým záběrům, natočených pomocí dronu, si připadáte jako na horské dráze), extrémně rychlé střihy mezi scénami, Jake Gyllenhaal se celý film chová jako maniak, neustále řve, policisté dělají hloupá rozhodnutí. Nejlepší filmy Michaela Baye jsou akční filmy jako „Skála“, „Mizerové“ atd. Tohle vypadalo, že půjde v těchto šlépějích, ale bohužel tomu tak není. Nejlepší na tomto filmu je úvodní přestřelka a od ní to jde všechno hodně, hodně rychle z kopce. Příběh je jednoduchý, hloupý, nevěrohodný a dost natahovaný. Film by potřeboval rázně osekat, protože asi 80% stopáže se odehrává v jedoucí sanitce. „Ambulance“ se Bayovi bohužel moc nepovedla a film doporučuji těm, kteří si chtějí užít bezmyšlenkovitou akci. Já jsem byl na tohle všechno připravený a film jsem si přes všechny chyby a nedostatky dokázal alespoň trochu užít. /50%/ ()
Začíná to tak nějak (standardně bayovsky) debilně. Pak se to v jeden moment zvrtne až do takové debiloviny, že to začne být vtipné a jeden by si řekl, že je to možná debilní záměrně... a že to vlastně ve finále až tak debilní není... ale pak to zase začne být tak nějak standardně bayovsky debilní... že si jeden řekne, že je to asi jenom normálně debilní... 40% ()
Film, u kterého jsem si potvrdil, že Eiza González je asi nejhezčí současná herečka - přijde mi až strašidelně dokonalá a z každého záběru na ni jsem šel do mdlob. Ostatně její jméno mezi herci bylo jediným důvodem, proč jsem to chtěl vidět, protože mi bylo jinak jasné, že to bude klasická komerční sračka, jako všechno od Michaela Baye, což se v kině potvrdilo. Ne že by mě to vyloženě nebavilo - děj je vcelku zábavný (byť značně předvídatelný), hraje k tomu slušný soundtrack, a místy je to docela efektní zábava - ale nebyl-li jsem si celou dobu jistý, zda se mi to vlastně líbí nebo ne, tak ten příšerný patetický závěr nakonec stáhl výsledný dojem dolů - je to tak blbé, až se tomu člověk musí pohrdavě uchechtnout. A kdyby to bylo klidně o půl hodiny kratší, vůbec bych se nezlobil. ()
„Plameniakov teraz pusti z hlavy, to je úplne iná akcia!“ Trochu iná Sanitka, než s Hanzlíkom. Čo sa to s nami stalo? Prečo zrazu toľko zloby? Toľko negatívnych recenzií? Toľko špičkových vyštudovaných kritikov? Áno, Michael Bay je nepochybne minimálne čiastočný kretén. Ale kebyže takýto film vidím v pätnástich, tak sa z toho po..., dám 10* z 5 a pasoval by som to za film roka. Áno, je to dlhé, ale skôr robustne dlhé, než únavne dlhé. Bay občas kde-koho vykráda, či už svojho menovca Manna v legendárnej scéne pouličnej prestrelky, alebo sám seba (vystúpenie z auta á la Bad Boys). Ale komu to vadí? Mne nie. Herci sú úplne fajn, najmä charizmatický Jake Gyllenhaal (prekvapivo mi nevadilo ani že to dával medzi megapsychopatom a sympatickým strejdom z piateho poschodia), Eiza González a Garret Dillahunt (a samozrejme jeho pes, väčší ako auto). Je to vtipné a citlivé (pri spievaní som sa skoro roztiekol) a samozrejme neskutočne akčné. Natoľko akčné, až uznávam, že to na niekoho môže pôsobiť azda až ubíjajúco a kontraproduktívne, ale... fakt si u akčného filmu sťažujeme na to, že je akčný? Ak mi niečo vadilo, tak vari to, že zločinci sú čiastočne romantizovaní a občas sú prítomné odľahčovacie scény, ktoré ale nesedia k zvyšku filmu, ktorý, keď si to tak vezmeme, je vlastne hrozne temný, drsný a krvavý (neskutočná „gore“ scéna). Na strane druhej, Bay si týchto rizík bol zjavne vedomý, na konci to všetkým zráta a každý dostane to, o čo si koledoval. Či už v dobrom... alebo v zlom. Koniec je potom možno síce trochu divný (v zmysle, že začne byť uprednostňovaná postava, ktorá dovtedy bola predsa len skôr vedľajším štatistom), ale zas vedie to k dojemnému finále, takže si sťažovať nebudem. Oceňujem tiež skvelú atmosféru rozhorúčeného veľkomesta, ktoré režisér zjavne miluje a spolu s kameramanom sa s ním hrá, s jeho hlavnými tepnami, ale i zapadnutými uličkami, chudobnými štvrťami, proste všetkým, čo robí mesto mestom. Jemne by som skritizoval scenár, v ktorom každého na začiatku strašne trápi zranenie „len“ jedného policajta, ale neskôr už nie je problém kosiť ich rotačákom (!) a strieľať na policajné vrtuľníky. Ale opäť: to sa teraz budeme tváriť, že Skala mala menej blbý scenár? ()
Galerie (39)
Zajímavosti (14)
- Pôvodne si mala hlavnú ženskú rolu zahrať herečka Amber Heard. (MikaelSVK)
- Ve filmu jsou zmíněny snímky Statečné srdce (1995), Skála (1996) a Mizerové (1995). (Duoscop)
- V čase 01:38:00 střílí Danny (Jake Gyllenhaal) z otevřených dveří sanitky, ale v dalším střihu už je v kabině u řidiče. (Duoscop)
Reklama