Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Danny Sharp (Jake Gyllenhaal) je charismatický gauner, který chystá největší bankovní loupež v dějinách Los Angeles a potřebuje spolehlivé parťáky. Will Sharp (Yahya Abdul-Mateen) je jeho nevlastní bratr a válečný veterán, který potřebuje ranec peněz na náročnou operaci své ženy. I když Will ví, že spolupráce s Dannym smrdí průšvihem, v bezvýchodné situaci se dlouho přemlouvat nedá. Danny má totiž dokonalý plán, který se nemůže zvrtnout. Jenže se zvrtne a lupiči se ocitnou v pasti, v podzemních garážích banky, obklíčení armádou mužů zákona. Jedinou únikovou cestu představuje sanitka, která přijela pro těžce zraněného policistu. Will a Danny ji unesou, společně s postřeleným mužem a záchranářkou Cam Thompsonovou (Eiza González), která i v nelehkých podmínkách dělá všechno pro to, aby pacienta udržela naživu. To je ostatně v zájmu i obou řidičů. Dokud bude převážený muž žít, jeho kolegové si zachovají odstup. Danny ví, že potřebuje náhradní plán. Pokud možno naprosto geniální, což nebude uprostřed největší honičky, jakou kdy Los Angeles zažilo, vůbec jednoduché vymyslet. (CinemArt)

(více)

Videa (7)

Trailer 1

Recenze (378)

tron 

všechny recenze uživatele

„Plameniakov teraz pusti z hlavy, to je úplne iná akcia!“ Trochu iná Sanitka, než s Hanzlíkom. Čo sa to s nami stalo? Prečo zrazu toľko zloby? Toľko negatívnych recenzií? Toľko špičkových vyštudovaných kritikov? Áno, Michael Bay je nepochybne minimálne čiastočný kretén. Ale kebyže takýto film vidím v pätnástich, tak sa z toho po..., dám 10* z 5 a pasoval by som to za film roka. Áno, je to dlhé, ale skôr robustne dlhé, než únavne dlhé. Bay občas kde-koho vykráda, či už svojho menovca Manna v legendárnej scéne pouličnej prestrelky, alebo sám seba (vystúpenie z auta á la Bad Boys). Ale komu to vadí? Mne nie. Herci sú úplne fajn, najmä charizmatický Jake Gyllenhaal (prekvapivo mi nevadilo ani že to dával medzi megapsychopatom a sympatickým strejdom z piateho poschodia), Eiza González a Garret Dillahunt (a samozrejme jeho pes, väčší ako auto). Je to vtipné a citlivé (pri spievaní som sa skoro roztiekol) a samozrejme neskutočne akčné. Natoľko akčné, až uznávam, že to na niekoho môže pôsobiť azda až ubíjajúco a kontraproduktívne, ale... fakt si u akčného filmu sťažujeme na to, že je akčný? Ak mi niečo vadilo, tak vari to, že zločinci sú čiastočne romantizovaní a občas sú prítomné odľahčovacie scény, ktoré ale nesedia k zvyšku filmu, ktorý, keď si to tak vezmeme, je vlastne hrozne temný, drsný a krvavý (neskutočná „gore“ scéna). Na strane druhej, Bay si týchto rizík bol zjavne vedomý, na konci to všetkým zráta a každý dostane to, o čo si koledoval. Či už v dobrom... alebo v zlom. Koniec je potom možno síce trochu divný (v zmysle, že začne byť uprednostňovaná postava, ktorá dovtedy bola predsa len skôr vedľajším štatistom), ale zas vedie to k dojemnému finále, takže si sťažovať nebudem. Oceňujem tiež skvelú atmosféru rozhorúčeného veľkomesta, ktoré režisér zjavne miluje a spolu s kameramanom sa s ním hrá, s jeho hlavnými tepnami, ale i zapadnutými uličkami, chudobnými štvrťami, proste všetkým, čo robí mesto mestom. Jemne by som skritizoval scenár, v ktorom každého na začiatku strašne trápi zranenie „len“ jedného policajta, ale neskôr už nie je problém kosiť ich rotačákom (!) a strieľať na policajné vrtuľníky. Ale opäť: to sa teraz budeme tváriť, že Skala mala menej blbý scenár? ()

AppleCore 

všechny recenze uživatele

Bay je přerostlý dítě, který má to štěstí, že si z bezedných zdrojů může kupovat nový techno hračky. Jenom by mu měl někdo sdělit, že natočit dronem půlku vysoko-rozpočtovýho filmu prostě nemůže fungovat. A tak tu půlku filmu sledujeme kameru ulítávat jaksi zcela mimo dění, kde se všichni snaží vydat ze sebe maximum, ale všichni se bojí Bayovi říct, že je kokot. Mít to klasickej vizuál i střih, vytřískala by se z toho skvělá drsná kriminálka. ()

Reklama

Eliott 

všechny recenze uživatele

Ambulance je zářným příkladem toho, že k dobrému filmu je třeba mnohem více, než enormní rozpočet a líbivý vizuál. V posledních letech se však Michael Bay vzmůže jen na megalomanskou akční šaškárnu bez sebemenšího náznaku souvislejšího děje. Není proto žádným překvapením, že se to jen stěží vleče a akční scény, které zde tvoří 99% stopáže splývají v jednu nekonečnou zívačku. V úvodu přichází krátký a nepříliš promyšlený pokus o vyloupení banky a ne, že bych měl zdlouhavé automobilové honičky ve filmech příliš v lásce, ale zbytek se promění na představitelně nejméně nápaditou naháněčku v sanitce. Možná kdyby byla stopáž o hodinu kratší, dal bych 2 hvězdy, ale tohle?? Je to natolik jednotvárné, že kdybych se při sledování v kterémkoli bodě rozhodl přetočit půl hodinu kupředu a ušetřit si tak část utrpení, rozhodně bych nezpozoroval žádný rozdíl ve vývoji. Jako by se tvůrci při natáčení pokoušeli vyhovět každému a film tak na jednu stranu podřídili zoufalé snaze šokovat obecenstvo a na druhou se snad o to více pokoušejí vyhovět řvoucím menšinám. Výsledek je vcelku prázdný a já si nebyl schopen oblíbit jedinou postavu. Jakkoli to působí uměle a nepřirozeně, alespoň mohu kladně ohodnotit kameru. Z čehož ostatně pramení mé 1* hodnocení. 25% ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Na jednu stranu zamrzí, že Bay s vyvázánímí se z žoldu "Transformerů" přišel o zvrhle naducané rozpočty a musí tak po letech bezuzdného hýření dělat formální kompromisy. Které ostatně sám hořce přiznává, když o některých CGI záběrech "Ambulance" říká, že jsou "shit". Ale stejně je super vidět tohoto Johna Waterse mainstreamu a Daria Argenta akčňáků zase zběsile řádit. Nikdo jiný si nedokáže formálně tak ulítnout jako mistr povrchnosti. Nechápu floskule, že u Bayových filmů se má vypnout mozek. Naopak jen, když ho člověk zapne a naladí na camp režim, může si bayhem plně užít. Bay netočí realistické filmy a nezajímají ho klasická vyprávění. V jádru si ani jeho filmy nelze užívat pouze pasivně, že by se u nich diváci "jen" bavili či dojímali. Nádherně to zpřítomňuje právě porovnání původní severské dramedy "Ambulance" a Bayovy variace na ni. Dánové vzali žánrové elementy a procedili je empatií a nedhledem, čímž vytvořili právě onen perfektní divácký film. Bay naopak z původního vyprávění vzal pouze základní premisu. Vyhodil vše civilní či (filmově) realistické a před diváky rozprostřel svůj svět reklamní über-reality a soapoperových emocí, kde je všechno vytočené nikoli jen na jedenáct, ale spíš až k dvacítce. Podobně jako u Zdeňka Trošky se také v bayversu všechny postavy vyjadřují především křičením či štěkáním holých vět s povahou sloganů. Čím méně prostoru konkrétní figury ve filmu mají, tím více představují vyhrocené karikatury, jejichž předobrazem ale není každodenní realita, nýbrž umělá iluze PR videí a videoklipů. Všechna auta jsou tu fungl nová a naleštěná, hrdinka i v nejvypjatějších chvílích operace v polních podmínkách má dokonalý make-up a členové policie se rekrutují výhradně z řad steroidových mastodontů. Stejně jako zmíněný Argento také Bay se nezatěžuje blbostmi jako jsou uvěřitelnost či logika, ale jde mu pouze a především o to, aby každý jednotlivý záběr byl co nejstylovější a nejefektnější. A v tomto ohledu je "Ambulance" absolutní žrádlo. Bay totiž dospěl do (prozatímního) vrcholu své ADHD filmařiny a sází jeden zhůvěřile vymazlený a okázale samoúčelný záběr za druhým. A navíc si na hraní vzal drony, respektive machry na jejich ovládání, které pustil zcela ze řetězu. Vedle fantasmagorických dronových záběrů a reálné akce s minimem digitálních efektů pak na "Ambulanci" nejvíce pobaví Bayův pokus nasednout na vlnu aktuálních progresivních tendencí hollywoodské kinematografie. Jenže protože sám je esencí termínu "douchebag", tak jeho verze diverzity a reprezentace nevyhnutelně nabývá podobu absurdně zhovadilé karikatury. Bay prostě zase dokázal, že u jeho filmů diváci především nevěřícně kroutí hlavou. A při správném naladění se v tom skrývá úžasná slast. ()

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Přesně ten typ bayovek, které jsem vždycky měl a stále mám rád. Michael Bay se i po třiceti letech vyžívá v kamerových jízdách a nádherně prosluněném vizuálu a mně prostě podobné typy filmů chybějí. Nemusejí být nutně v kině, za mě jsem si Ambulanci krásně užil doma ve 4k a jsem hodně zvědavý, kde Míša po dalším propadáku zakotví dále, když na Netflixu už to předtím nevyšlo. Každopádně za mě hodně doporučuji, když už ne kvůli režisérovi, tak kvůli sympatickým hercům. ()

Galerie (51)

Zajímavosti (14)

  • V čase 01:38:00 střílí Danny (Jake Gyllenhaal) z otevřených dveří sanitky, ale v dalším střihu už je v kabině u řidiče. (Duoscop)

Související novinky

Nový Sonic drtí všechny rekordy

Nový Sonic drtí všechny rekordy

11.04.2022

Kdo by to ještě před pár lety řekl, že tím prvním filmem podle videohry, který prolomí ono proslulé prokletí nepovedených, a především neúspěšných herních adaptací na stříbrném plátně, bude až Ježek… (více)

Jake Gyllenhaal a Guy Ritchie spojí síly

Jake Gyllenhaal a Guy Ritchie spojí síly

10.10.2021

Přestože zatím o příštím filmu britského filmaře Guye Ritchieho (Rozhněvaný muž, Sherlock Holmes) nevíme takřka nic, projekt už se pomalu začíná blížit před kamery. O hlavní roli teď navíc jedná Jake… (více)

Jake Gyllenhaal se upsal dalšímu komiksu

Jake Gyllenhaal se upsal dalšímu komiksu

30.08.2021

Přestože se roky držel v komorních a nezávislých filmech, v posledních letech se Jake Gyllenhaal přesunul do blockbusterové produkce. Ve Spider-Man: Daleko od domova ztvárnil záporáka Mysteria a brzy… (více)

Ambulance Michaela Baye nabírá obsazení

Ambulance Michaela Baye nabírá obsazení

12.12.2020

Je už téměř jisté, že po netflixovském 6 underground: Tajné operace bude dalším režijním počinem mistra přestřelené akce Michaela Baye thriller pro studio Universal s názvem Ambulance. Před časem… (více)

Reklama

Reklama