Režie:
Michael BayScénář:
Chris Fedak, Laurits Munch-Petersen (původní scénář), Lars Andreas Pedersen (původní scénář)Kamera:
Roberto De AngelisHudba:
Lorne BalfeHrají:
Jake Gyllenhaal, Yahya Abdul-Mateen II, Eiza González, Moses Ingram, Garret Dillahunt, Colin Woodell, Keir O'Donnell, A Martinez (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Danny Sharp (Jake Gyllenhaal) je charismatický gauner, který chystá největší bankovní loupež v dějinách Los Angeles a potřebuje spolehlivé parťáky. Will Sharp (Yahya Abdul-Mateen) je jeho nevlastní bratr a válečný veterán, který potřebuje ranec peněz na náročnou operaci své ženy. I když Will ví, že spolupráce s Dannym smrdí průšvihem, v bezvýchodné situaci se dlouho přemlouvat nedá. Danny má totiž dokonalý plán, který se nemůže zvrtnout. Jenže se zvrtne a lupiči se ocitnou v pasti, v podzemních garážích banky, obklíčení armádou mužů zákona. Jedinou únikovou cestu představuje sanitka, která přijela pro těžce zraněného policistu. Will a Danny ji unesou, společně s postřeleným mužem a záchranářkou Cam Thompsonovou (Eiza González), která i v nelehkých podmínkách dělá všechno pro to, aby pacienta udržela naživu. To je ostatně v zájmu i obou řidičů. Dokud bude převážený muž žít, jeho kolegové si zachovají odstup. Danny ví, že potřebuje náhradní plán. Pokud možno naprosto geniální, což nebude uprostřed největší honičky, jakou kdy Los Angeles zažilo, vůbec jednoduché vymyslet. (CinemArt)
(více)Videa (7)
Recenze (348)
Michael Bay nechá dva hrdiny po nepovedené loupeži ukrást sanitku i s rukojmím a začíná honička přes celé L.A. A je bayovsky efektní, plná zpomalovaček, šílených explozí a stylové práce s kamerou. Jenže tentokrát režisér zkouší být občas až nečekaně vážný a úplně nepodcenil práci s postavami. Bohužel to, co se chvilku tváří jako seriózní akční drama, které by mohlo i fungovat, nakonec stejně umlátí dětinským humorem, přestřelenou akcí a tím, že prostě točí to, co točil vždycky. Takže nakonec to je víceméně přesně ta divočina, jakou člověk od Michaela Baye čeká. Jestli je to dobře nebo špatně, si musí rozmyslet každý sám. ()
Až v poslední čtvrtině se postavy dostanou do situace, která mě začala vysloveně bavit. Všechno předtím je okoukaná rutina, zabalená do atraktivní Bayhem formy. A ani to ne pro každého. Epileptici to nedají. Co mi v Ambulanci chybělo nejvíc je důvtipnější scénář. Jediné, čím se film snaží akční jízdu sanitky posouvat dějově dál, je postupné odkrývání vztahů mezi postavami (kdo a proč koho odkud zná). A ty nejsou nijak zajímavé a do emocionálního drajvu filmu nic zásadního nevnáší. Nějaké emoce přijdou až v posledních minutách, ale jde pouze o tradiční, lehce trapný bayovský sentiment. ()
Glyhlenhrálův čas je pouhopouhé prozatím a můj čas po téhle sračce nevrátím… Mouřenín chvátá SOS, v zádech má buznu, jak je zvykem dnes, vrať mi kýlu mou, mrtvici mou, a té nejvíc! S nostalgií vzpomínám na doby, kdy ještě Bicle Gay točíval heterofilmy nejen plné poťouchlé megalomanské akce, ale taky podložené alespoň nějakým náznakem scénáře. Tady prostě, a to téměř doslova, přes dvě hodiny jezdi po ulicích sanitka, vezoucí vypleštěnou prkennou ropuchu Džejka, za ní jedno až sto policejních aut a kolem bezladoskladně vybuchují Losí Andělice. Po čtyřiceti minutách jsem toho měl fuckt plnou prdel a po sto třiceti šesti marného čekání na nějaký děj mě kromě gluteální nekrózy sklátila i akutní otrava unyle plytkým kokotismem. Rád, tak rád bych blil, dokud jsem to nestrávil… ()
║Rozpočet $-miliónov║ Tržby USA $22,309,115║ Tržby Celosvetovo $51,309,115▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA ║ Tržby za predaj DVD v USA ║ Posledný desať rokov to ide razantne dolu vodu u Baya. Jeho predajné vizuálne vychytávky sú čoraz viac utopené v maximálnom scenáristickom kentuse a v strašne zlom strihu. K tomu nepomáha ani moc dobre výber hercov, nestačí tu len obsadiť peknú tváričku Eizu González, ako doplnok hej ale herecky to nemá kam vytiahnuť, čo je horšie už ani Jake Gyllenhaal to nejak moc nedáva a len sa ležérne vlečie plytkým dejom. V podstate na čo Bay siahne to pokazí, no a keď už ani poriadnu akciu nedá, to je fakt veľmi zlé, fakt nemá už čo ponúknuť. Celý film na kočku, utrpenie. /20%/ ()
Když už Michael Bay pomrkvává v dialozích na své starší snímky, měl by si rozpomenout jak v nich natočil akční filmy, krásně, přehledně, dravě. Bohužel tady v tom je jak nepříčetnej, zoom na všechno v opkolí 100 kilometrů, 20 střihů za sekundu, dronové nadhledy, pohledy a další obrazové laskominky mě začaly velmi brzy nasírat. Přitom se jinak jedná o našlapanej akční blázinec, kde o napaětí není nouze, přestřelky působí jako přestřelky a ne jako střelba na matějšký pouti. Líbilo se mě i pojetí hlavní hrdinky, na jednu stranu správná frajerka co si umí poradit ve vyhrocené situaci, na druhou ženská, která má strach a je zranitelná. ()
Galerie (51)
Zajímavosti (14)
- Během odjezdu z banky se Cam (Eiza González) v sanitce mění krvavé stopy na obličeji. (Duoscop)
- V čase 34:35 můžeme na mřížích vidět otevřený závěsný zámek, kdežto v čase 34:44 už je zámek zacvaknutý a mříže neprůchozí. (DJMaroko)
- Úvodní titulky a část závěrečných titulků bliká červenými a modrými světly sanitky. (DJMaroko)
Reklama