• Adam Bernau
    ***

    Rumburak je sice složen z nekonečné řady stejných drobných kreténismů jako o rok starší a v mnohém podobný Létající Čestmír, ale velké kreténismy se na skromější ploše naštěstí nestačí rozvinout, k čemuž podstatně přispívá skutečnost, že ústředními protagonisty jsou tentokrát dospělí a ne děti. Záhy po velmi pitomém prologu se Rumburak začíná pěkně rozjíždět, Lábusovo sólo sežvejkaného bývalého mistra zla je famózní a třeba takový Hašek místy dosahuje až smoljakovských poloh. Navíc stačilo obsadit místo Andrlové Jeníčkovou a hned to má jiný grády, díky čemuž je také ústřední dichotomie příroda - technika (sice provedená až hloupě primitivně, ale ve své extrémnosti a šikovné dramatické výstavbě docela půvabně) obohacena o jakousi moderní verzi mýtu o manželovi či ženichovi, který je v noci člověkem a ve dne zvířetem (vlastně nevím, jestli nějaký takový mýtus existuje, ale určitě to aspoň v nějakých exotických pohádkách bude). Což by s Andrlovou dost dobře nešlo, kdežto Jeníčková je zde, abych tak řekl, přirozeně mythopoetická. Teda jestli mi rozumíte. Důležitý komentář má vypravěč, ostatní netřeba číst.(3.2.2018)

  • Gemini
    **

    Ano, děti, přesně takhle dopadnete, když budete zlým čarodějem. Tedy, pokud budete žít v našem světě a ne světě fantazie, a proč by čaroděj takovou blbost dělal:) Zvláštní zasazení s pohádkou neodmyslitelně spjatého Rumburaka do skoro reálného světa mě nezaujalo. Obzvlášť scény s počítačem jsou...no...možná ve své době svým způsobem zábavné, ale dnes už škoda mluvit.(19.12.2006)

  • vypravěč
    ***

    Deprimující outsiderovský epilog k Arabele mě již v dětství oslovil (spíše než svou /zevšednělou/ fantaskností či /neúčinným/ humorem) osamoceností, jurodivostí a mimoběžností většiny postav, díky níž celek připomíná spíše zlý sen než pohádkové podobenství o vítězném boji dobra nad zlem. Neútěšnou atmosféru zesiluje nesmělý ekologický akcent: samo téma ochrany přírody je však v souladu s opatrnickým tlením osmdesátých let (jejichž hnusnou šeď film věrně tlumočí) spíše zlehčováno, když se vykládá jako staropanenské tmářství, pionýrské chovatelské hobby či jako fanatismus pošetilých kantorů. Namísto vysněného probuzení však přichází happyend v podobě socialistického coniunctio oppositorum: pohádka a skutečnost se slučují v cudném erótu před obrovským mluvícím počítačem. A někde tady započal Vorlíčkův Untergang...(24.5.2014)

  • Anderton
    ****

    Ja som vždy tak nejak podvedome držal palce Rumburakovi, takže samostatný film, venovaný práve jemu, ktorý znamená jeho rehabilitáciu, ma potešil. Jedná sa o typických Macourka a Vorlíčka s niekoľkými luxusnými bláznivými gagmi, takže určite by som očakával vyššie hodnotenia. Kedysi som bol nadšený, dnes, videné po dlhých rokoch, celkom milo prekvapený funkčnosťou jednotlivých fórikov. Jasné, že je to stále v klasickom českom crazy duchu a nič originálne tu už nie je, ale je to aspoň v rámci známej mytológie a na čele s charizmatickým Lábusom.(21.4.2013)

  • WANDRWALL
    *****

    Prvotřídní scénář, který má básnický rytmus a především dramatický obsah. V něm se skrývá tragikomedie lidství - samota, soužití s nevhodným partnerem, hledání čím se zabývat, co za to hlavní postavě stojí. Řada komediálních scén, které nejsou pro každého, ale pro mě ano. Pod dobrou režisérskou taktovkou se i herci, v špatných scenářích a špatně režírovaných filmech velice špatní jsou zde dobří a to proto, že děj vyprávění odsýpá, má sevřený tvar (žádné zbytečné odbíhání) a je pro mě radostné si občas takový film pustit. (7.3.2011)(18.11.2010)

  • - Scény z tréninku krasobruslení se natáčely na zimním stadionu ve Slaném. (henrycruel)

  • - Titulní hrdina Rumburak (Jiří Lábus) je jedinou postavou, která se objevila také v původním seriálu Arabela (od r.1979). (Olík)

  • - Dvoudílný film Rumburak byl většinou sestříhán z jiných klapek než jednodílná verze. (JariR)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace