Reklama

Reklama

Jak ukrást Venuši

  • USA How to Steal a Million (více)
Trailer

Obsahy(1)

Koníčkem Charlese Bonneta je falzifikátorství uměleckých děl. Na poslední aukci se mu podaří úspěšně prodat padělek Cézannova obrazu. Jeho sebevědomí to ještě posílí. Jeho dcera Nicole, která otce neustále zrazuje od jeho počínání, jednou v noci překvapí v domě distinguovaného muže, o němž si myslí, že je to zloděj. Simon Dermott je však specialistou na padělky a přišel odebrat vzorek barvy z domnělého obrazu Vincenta Van Gogha, aby mohl Bonneta usvědčit z podvodu... Bonnet se mezitím rozhodne vystavit v prestižní pařížské galerii falzifikát sošky Venuše od Benvenuta Celliniho. Sošku již před dávnými roky padělal Nicolin dědeček a jako model mu stála Nicolina babička. V galerii je soška z bezpečnostních důvodů umístěna uprostřed kruhu infračervených paprsků, při jehož přerušení se spustí alarm. Nicole Bonnetová se schází s americkým obchodníkem přes počítače Davisem Lelandem, z něhož se vyklube zájemce o sošku Venuše. Nicole zdůrazní, že je soška neprodejná, a když ho políbí, Leland si začne  dělat naděje. Daruje jí zásnubní prsten. Za Bonnetem přichází pojišťovací agent, aby podepsal dokument, podle něhož bude soška Venuše pojištěna na milion dolarů. Svým podpisem však Bonnet dává také svolení k odborné expertíze. Nicole se zděsí a kontaktuje Dermotta. Chce, aby jí pomohl sošku ukrást, než se na podvod přijde… Dermott se Nicole ptá, proč chce ukrást něco, co jí patří. Také jí řekne, že se mu zdá, že soška Venuše je Nicole nápadně podobná. Ale Nicole se mu líbí, a proto souhlasí... Oba navštíví galerii a obhlížejí situaci a bezpečnostní opatření. Dermott je znepokojen, když zjistí, že naproti galerii je přísně hlídané sídlo ministra vnitra. Přesto však vymyslí plán. (TV Prima)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (297)

Rocky62 

všechny recenze uživatele

S přibývajícím počtem shlédnutých filmů tohoto velmistra se mi postupně odhaluje jeho charakteristický rukopis a šarm, jaký dokázal svým filmům vtisknout. Nejinak je tomu i v případě How to Steal a Million. Vlažnější rozjezd bohatě žehlí kouzelná Audrey s intelektuálním elegánem Peter O'Toolem. Několik chytrých fórů skvěle doplňuje mix romantiky a loupeže. Zkrátka poctivá filmařina, která díky geniální režii zahřeje na srdci i moderního diváka, neboť i po tolika letech si stále zachovává svůj půvab a styl. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Nehynoucí půvab staré filmové školy, v jejímž rukopisu stále cítíme atmosféru čtyřicátých a padesátých let, konvenčnost, která dnes působí neobvykle svěže a mile. Ptát se, zda k tomuto následnému blaženému stavu diváckému i kritickému vedly skvělé herecké výkony protagonistů nebo sice nenápadná, ale důmyslná režie, je tak trochu chozením do lesa. I rutina se může povznést do tvůrčí úrovně, i ustálený tvar může nabídnout uměleckou i řemeslnou svěžest. A zdaleka ne vždy k tomu potřebuje nostalgii, touhu ohlížet se nazpátek do pomyslných "starých zlatých časů". Je jen jisté, že po celou dobu promítání je stále nač se dívat a čím se dojímat. Pro právem spokojeného diváka to rozhodně není málo. ()

Reklama

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Kdo lže, ten krade. Kdo krade, může se i zamilovat.. Pokud se aristokratická elegance snoubí s humorem, drží si na distanc snobství. Wyler to věděl, Hepburn s O´Toolem názorně předvedli.. Za pozornost určitě stojí i neobvyklé hudební aranžmá v té době ještě nepříliš známého Johna Williamse (kytarové grify či sci-fi motiv při letu dětského bumerangu). ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Wylerova komédia Ako ukradnúť Venušu ma príjemne prekvapila, priam až nadchla. To bolo pred štyridsiatimi rokmi. Ako obvykle som mal tradičné obavy, keď som si ju dnes po tých rokoch pozrel. Koľko mojich obľúbených filmov z mladosti už neprežilo opakovanú projekciu po desiatkach rokov. Nie je to však prípad tohto filmu. Má jednoduchý takmer hlúpučký dej, obsahuje stále dobré situačné vtipy a kraľuje mu neuveriteľne sympatický pár. Výsledkom je film, ktorý je príjemný, aj keď v ňom ide o zlodejov, falzifikátorov a bezcharakterných milovníkov umeleckých diel, vrátane kradnutých. Štyri hviezdičky síce ponechávam, ale oproti pôvodným sú slabšie. Napriek všetkým možným nedostatkom má tento film výhodu v tom, že si ho určite zapamätáte. To sa stáva málo filmom. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Spojenie Wyler a Hepburn už raz dokonale zafungovala, tak prečo to neskúsiť znova. Ale na rozdiel trebárs od dvojice Marshall - Roberts tento ťah na poli romantickom nepôsobí vôbec ako chladný štúdiový kalkul, ale ako logický ťah. Scenár, na svoju dobu chytrý a originálny, pôsobí sviežo aj dnes a omnoho prirodzenejšie (vďaka hercom), ako mnohé neskoršie napodobeniny. Sympaťák O Toole, nádherná Audrey a zopár luxusných fórikov robia z tejto komédie ďalšiu nesmrteľnú klasiku žánru, ale tak je to skoro s každým Wylerovým a Hepburnovej filmom.Vadí snáď niekomu, že William Wyler nemal nejaký výrazný režisérsky štýl, keď točil tak dokonalé filmy? Ku komédii, krimi a romantike si ešte pripočítajte rozprávku, toto by sa rozhodne za žiadnych okolností nikdy a nikde nestalo tak, ako je to podané v tomto filme. ()

Galerie (105)

Zajímavosti (19)

  • Soška se skládala ze tří částí, ze sochy samotné, stříbrného podstavce a mramorového soklu. Když ji ale ukradli, na místě zanechali mramorový sokl. (sator)
  • Scéna z malého kumbálu v muzeu, v němž se tísnily dvě hlavní postavy, se natáčela jedenáct dní. (Mirokukii)

Související novinky

Zemřel „modrooký ďábel“ Peter O'Toole

Zemřel „modrooký ďábel“ Peter O'Toole

16.12.2013

Odešla jedna z velkých hereckých osobností. Legendární britský herec byl v pátek hospitalizován v londýnské nemocnici Wellington, kde v noci ze soboty na neděli vydechl naposledy. Dožil se 81 let,… (více)

Reklama

Reklama