Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Baladický příběh scenáristy Vladimíra Körnera a režiséra Milana Cieslara o dospívající dívce Grétce ze slezského pohraničí, která se dostala do nacistického programu Lebensborn pro vyšlechtění čisté nordické rasy. Mladičká Grétka Weiserová (M. Hilmerová) je pod záminkou rentgenové prevence proti TBC poslána do lesního sanatoria Isolde. O svém poslání zprvu nemá tušení. Neví, že sítem pro převýchovu prošla přičiněním učitele, který jí chtěl po matčině smrti pomoci k lepšímu životu, a díky osudové náhodě, protože se narodila ve stejný den jako sám druhý muž Třetí říše Himmler. Společně s dalšími „vyvolenými“ dívkami zde prochází nacistickou výchovou, aby posléze zajistily hitlerovskému Německu rasově čisté potomstvo. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (128)

sportovec 

všechny recenze uživatele

V českém hraném filmu ojedinělý pohled do prostředí u nás téměř neznámého - "reprodukovny panské rasy". Ve skutečnosti pohled do obludného nevěstince-kravína, v němž jsou obě pohlaví rovnoměrně ponižována ve jménu posedlých nacistických pseudoteorií. Nikoliv náhodou je spoluscénáristou tohoto filmu velká autorská postava tématu - Vladimír Körner. Asociace s ADELHEID nebo KRVÍ ZMIZELÉHO nejsou tedy náhodné. Jedna z největších tragédií moderního středoevropanství je více než přes ideologické slogany a velká slova nazírána důsledně pohledem zděšeného, nejistého děvčete, pochybujícího i o vlastním původu. Z plejády skvělých hereckých výkonů mimo Hilmerové určitě vyniká i Cibulková, dnes jedna z nejvyzrálejších původních osobností naší střední herecké generace. Námět i směřování filmu je jistým pandánem ke konzumistickým šekovým jistotám a důrazným varováním před tím, co by také, byť před lety zažehnáno, mohlo znovu příjít. Varováním ne marným a inspirujícím pro ty, kteří jsou připraveni naslouchat. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Tá smutná atmosféra tu je cítiť. Aj ducha doby. Ale už nie emócie. Tento príbeh nepriniesol nič srdcervúceho napriek tomu, že téma ponúkala mnoho scenárov, ktoré sa dali využiť, alebo aj zneužiť, filmové plátno je založené na fantázii a domyslieť sa dá čokoľvek. Ale malo by to diváka viac strhnúť. Nakoniec film ostane v pamäti len obnaženou Hilmerovou. ()

Reklama

freddy 

všechny recenze uživatele

Když už si člověk myslí, že o druhé světové válce bylo natočeno všechno, co může být jen trochu zajímavé, tak přijde film, který se věnuje problematice, o níž jsem zatím téměř neslyšel a vlastně jediný případ, kdy jsem něco málo o plánovaném tvoření árijské rasy zaregistroval, bylo ve filmu Obsluhoval jsem anglického krále, kde pokud se nemýlím hlavní hrdina pracoval v podobném zařízení, ve kterém se v tomto filmu ocitla i hlavní hrdinka. A musím říci, že tahle část z druhé světové války byla velice zajímavá a film na tuto látku rozhodně nahlíží velmi kvalitně a dá se říci skoro až strhujícím způsobem, ale bohužel zároveň také trochu s odstupem a velice chladně. A ten chladný náhled jakoby z odstupu, to je asi jediná věc, která mi na tomto filmu vadila, jinak se jedná o hodně zajímavý a kvalitní příběh, který určitě stálo za to vidět a který je hodně povedený. Jen by mě ještě docela zajímalo, jestli hlavní hrdinka to své dítě někdy našla, ale to je jen jakási malá nepodstatná osobní výtka. Pokud se podívám na herecké výkony, tak tam rozhodně musí směřovat má velká pochvala pro všechny zúčastněné, počínaje Monikou Hilmerovou v hlavní roli, přes Vilmu Cibulkovou, Bronislava Poloczka, Michala Sieczkowskiho, až např. po Martina Stránského v menší roli. Všichni se snažili, všichni hráli bravurně, a všichni se tak přičinili o kvalitní a na české poměry nevídaně povedený film. Nebýt toho chladného nazírání na celý příběh, které jsem z filmu cítil, tak to mohlo být i za pět hvězd, takhle jsou to "jen" čtyři hvězdy, ale hodně solidní a hodně kvalitní čtyři hvězdy. ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Po dlouhé době jsem velmi mile překvapená filmem o kterém jsem nevěděla, ale který mně byl doporučený. Ano, o dokonalých dětech pro Třetí říši jsem už slyšela, takže Grétčin příjezd a důvod, proč jela do velkého domu s více pěknými děvčaty byl jasný od samého počátku. Já se přiznám zcela otevřeně, že můj zájem se ustálil na hereckém výkonu mně neznámé Moniky Hilmerové a tradičně dokonalé Vilmě Cibulkové v roli ne zrovna záviděníhodné, ale inteligentní doktorky s jasnou představou o říši a čisté rase. Trochu se to odehrávalo téměř v mysteriózním duchu, ale to mně nevadilo. Jednou vidět válečný film bez vražedných akcí (kromě jedné a to byla spíš trpící akce) je také umění. Za mě to byla velká spokojenost. Bála jsem se závěru, ale nebyl k tomu absolutně žádný důvod a toho si také cením. Díky ! ()

raroh 

všechny recenze uživatele

Vladimír Körner samozřejmě nikdy nepsal realistické knihy a scénáře, ale v Pramenu života už je přeci jen příliš fantasmagorií (trochu mám podezření, že mu je ta nacistická kvazimystika blízká), nehledě na odpornou rádobyvážnou (z gruntu artrockového kýče) hudbu, která to vše sráží hodně nízko. Snad kdyby to točili Italové (Visconti, Pasolini, Bertolucci, Tornatore, ale i takový Brass), dokázali by filmu dát potřebný náboj, jaký nepostrádaly "fašistické" snímky zmíněných režisérů. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (8)

  • Rodný dům hlavní hrdinky stojí v osadě Květná u Starého Města pod Sněžníkem, kostel s hřbitovem se natáčel v Nových Losinách u Jindřichova v okrese Šumperk a Zámek s rybníkem jsou Žinkovy, západně od Nepomuku. Natáčelo se také v přírodní rezervaci Slowiński Park Narodowy Leba a v bývalémkoncentračním táboře Stutthof ve Sztutowu. (ČSFD)
  • Ukázat nahé tělo v milostné scéně představitelka hlavní role Monika Hilmerová striktně odmítla, a tak se musela sehnat dublérka. (hippyman)
  • Filmaři mimo jiné natáčeli roku 1999 i v okolí malé vesničky Semošice v západních Čechách. (Lynette)

Reklama

Reklama