Režie:
Tim BurtonScénář:
Linda WoolvertonKamera:
Dariusz WolskiHudba:
Danny ElfmanHrají:
Mia Wasikowska, Johnny Depp, Anne Hathaway, Helena Bonham Carter, Alan Rickman, Crispin Glover, Michael Sheen, Geraldine James, Christopher Lee (více)Obsahy(3)
Alenka Kingsleyová je devatenáctiletá dívka, kterou od malička pronásleduje jedna a ta samá noční můra o podivných bytostech. Nemůže kvůli ní spát, jediným lékem je milující otec, který ji vždy utiší. Po otcově smrti se dívce nejen vrátí noční můry, ale její obrovská představivost jí v mnohém komplikuje život. O 13 let později je z Alenky půvabná, trochu svérázná a bystrá dívka, která své okolí překvapuje podivnými nápady a nevšedními úvahami. Jednoho dne ji ale čeká nemilé překvapení, její matka ji hodlá provdat za přihlouplého, nevzhledného, avšak bohatého lorda Hamishe. Alenka prchá ze své zásnubní hostiny do lesa a utíká za králíkem ve vestě. Spadne za ním do hluboké jámy a ocitne se v podivném světě, aniž by si pamatovala, že už tam jednou byla. Vypije nápoj s nápisem "Vypij mě" a zmenší se na takovou velikost, aby mohla projít malinkými dvířky do fantastického království... (TV Nova)
(více)Videa (13)
Recenze (1 781)
Hodně špatné. Mám ze starého dobrého Tima pocit, jako by začínal točit pohádky pro děti po vzoru Rodrigueze. Když jsem se v kině usadil do stereotypní sedačky CineStaru, byl jsem nejprve po dvaceti minutách stopáže přesvědčen o skálopevných čtyřech hvězdičkách. Každou další půlhodinou mé osobní hodnocení klesalo... Dobré jsou tu vlastně jen tři věci: kouzelná Elfmanova hudba, která mne uchvátila od úvodních titulků, dále objevování nového světa ala Avatar pro děti, a nakonec patřičně vyšinutý Johnny Depp. Všechno ostatní je z mého pohledu prachobyčejným podprůměrem! Co na tom, že je celý snímek tak neuvěřitelně "počítačově pěkný", když jsou veškeré dialogy krutopřísně nudné, děj nezáživný a gradace nulová? Posledních několik minut jsem vyloženě přetrpěl - viz taneční kreace páně kloboučníka. Trapnost střídá nudu. Burton natočil děsně efektní pohádku s tunou sexy scének, ale absolutně bez srdce. Hlavní hrdince jsem nezbaštil jedinou scénu! ()
Rozprávková Alica mi je rovnako vzdialená ako jej knižný, či filmový originál, preto som sa k tomuto spracovaniu postavil bez očakávaní a bez predsudkov. Burton sa znova rozbehol oproti stene, do ktorej mohol buď v plnej rýchlosti naraziť a rozbiť si hlavu, alebo ju s hravosťou preskočiť a pokračovať v behu plnom prekážok, ktoré musí vo svojich filmových projektoch prekonávať. Subjektívne sa mu tie, ktoré mu po nohy hádzala Alica s prehľadom podarilo prekonať a ja som si tak užíval jednoduchý a pritom tak zložitý príbeh, plný nádherných farieb, hravosti a fantázie. Postáv, na ktorom stál tento film nebolo veľa, ale každá mala v sebe toľko osobnosti, že by sa o nej dal natočiť samostatný film. Dokonale bol vyvážený balans medzi rozprávkovosťou a dospelosťou príbehu a hudba, ako som predpokladal, len umocňovala pôžitok z každej scény. Mia Wiaskowska bola ideálnou voľbou čo sa týka všetkého okrem dokonalosti jej hereckých schopností, na ktorých bude musieť ešte trošku popracovať. Depp bol kategóriou samou o sebe, o tom som nemal najmenších pochýb a vlastne všetci, ktorých si Burton do svojich snímkov vyberie splnia takmer do bodky svoje úlohy. 90%. ()
To je špatný, to je tak špatný. Nikdy jsem neměla ráda Alenku (myslím knihu), viděla jsem jiné zpracování a taky mi připadalo zoufalé. S tímhle příběhem se nedá dělat nic moc. Možná, kdyby Alenka byla ve skutečnosti paní Colombová zamlada. Ale ten bílý králík neurotik, co kolem sebe hází nádobí, Kloboučníkův taneček, obě královny, houseňák a ten elegantní bílý králík v modrém sáčku. Každý jsme nějaký, někdo šel na Alenku, já šla na králíka a králík elegán i králík kazisvět stáli za těch 108 minut v kině. Mimochodem, stejně to je schizofenní, každý králík je elegantní ničitel v jediném balení, pusťte svého králíčka k drátům ke svému počítači a uvidíte. ()
Burton nevyprávěl, nýbrž prostě odvyprávěl. Nejčastěji kladenou otázkou z mé strany bylo, proč vlastně snímek není animovaný komplet, když je všechno umělé jak interiér čínského auta. V té přehršli ‚burtonovského vizuálu‘, kompletně v CGI, se ztrácí všechno… až na Miu Wasikowsku, která táhne celou tu zmatenou (!!) taškařici ke konci, který je tentokráte doslova vysvobozením. Sterilní, nudné, kýčovité, plastové… dokonalý repelent divácké empatie. ()
Burton natočil už daleko lepší filmy a tímhle rozhodně nijak neoslnil, ze začátku mě sice hodně zaujala hudba, ale ta se posléze trochu vytratila a zbyl už jen příběh, kterej je bohužel docela nudnej a moc zásadního se toho tam neuděje a tentokrát to Burtonovi nezachraňuje ani Depp, snaží se, ale ta šaškovitost je v jeho podání už mírně okoukaná, ale i přesto je to nejlepší z filmu, protože ani Mia Wasikowska jako Alenka tu nijak nezáří. Docela mě ještě zaujala kamera a celkově vizuál, ale tomu to zase trošku kazí ten fakt, že animace postav není nic světobornýho a spíš se to sune k průměru. Čekal bych to celý od Burtona ještě hravější, temnější a kompaktnější, tohle bohužel trošku zklamalo. 3,5* ()
Galerie (309)
Zajímavosti (60)
- Tim Burton si přál, aby postavy v říši divů vypadaly spíše reálně než animovaně. Než animátoři vytvořili Bílého králíka (Michael Sheen), strávili den pozorováním a natáčením skutečných králíků, aby zachytili nejmenší detaily jejich mimiky a pohybů. (Very_kuul)
- Představitelka Bílé královny Anne Hathaway, která svou postavu označila jako punk-rock vegan pacifistku, se pro roli nechala isnpirovat zpěvačkou hudební skupiny Blondie Deborah Harry, herečkou Gretou Garbo, dílem sochaře Dana Lavina a fiktivní Normou Desmond (Gloria Swanson), hlavní postavou filmu Sunset Boulevard (1950). (Rosaviva)
- Alenka (Mia Wasikowska) má na začátku na krku řetízek s medailonkem. Když ale spadne do nory, řetízek už nemá. (Mr.Hudson)
Reklama