Nastala chyba při přehrávání videa.
  • H34D
    ****

    Mann se trochu změnil a přesto zůstal stejný, své oblíbené zaměření na postavy a jejich vztahy malinko zrychlil, zakčnil, ale přesto jim zůstal věrný a celou skutečnou událost odvýprávěl jejich subjektivníma očima, proto se scénám nedostává prostoru (času) podle relevance, ale podle vnímání postav - zejména Dillingera. Snímek si však i přes svou stránku "fajn akční gangsterky", ve které divák sympatizuje s charismatickým a dokonale zahraným (!) záporákem, zachovává jistou komplexnost a díky vyšperkovanosti dobové výpravy i historickou výpověď. Další zajímavý protiklad se týká moderní, kinetické, digitální kamery v dobovém filmu - někdy to opravdu zvyšuje pocit autentičnosti, jindy trochu ruší, přeci jen akční scény už Mann natočil i trošku lépe (narážím na les)... Což mě přivádí k tomu, že i charaktery už Mann vykreslil lépe (Heat) a dokonce i atmosféru už Mann zinscenoval lépe (Collateral). 8/10(21.8.2009)

  • tron
    ***

    „Nič si z toho nerob. Sú to ľudia a odniekiaľ pochádzajú. To je normálne. Všetci odniekiaľ pochádzame. To nie je dôležité. Dôležité je, kam ideme.“ – „A ty ideš kam?“ – „Tam, kam chcem.“ V podstate ROAD TO PERDITION – akademicky a po technickej stránke špičkovo suchopárne spracovaná nuda s inak kvalitnými hercami (okrem protivne sa snažiaceho Balea), ktorí sa ale tentoraz rozhodne od práce nepretrhli (dokonca aj Depp je matný). Akčné scény sú nakrútené dobre, ale je ich minimum. Dialógy sú fajn, ale málokedy strhnú. I jednotlivé scény (a že ich v zbytočne dvojhodinovom filme je!) sú fajn, ale v 120-minútovej dĺžke ma dostalo snáď len dojemné odnášanie na toalety a Dillingerova návšteva policajnej stanice (!). Dve výborné scény, to je na dvojhodinový film za desiatky miliónov dolárov alarmujúci výsledok. Zdĺhavé, patetické, zjednodušujúce a pritom miestami zbytočne komplikované (množstvo postáv).(27.5.2011)

  • POMO
    ****

    Ďalší opus, v ktorom Christian Bale hrá druhé husle. To je zároveň jeden z dôvodov, prečo Mann nedosiahol na perfektnosť jeho klasiky Heat, kde si protagonisti boli rovní. Hviezdou je tu Depp, respektíve jeho Dillinger - drsný bankový lupič so srdcom na dlani jeho milovanej Marion Cotillard. Neduhy digitálnej kamery (lacný home-made vizuál, šum) tu taktiež vnímam ako handicap - to, čo účelne funguje v Cloverfielde, pretože je to zrkadlom súčasného vývoja techniky a definíciou nového subžánru, nemôže dobre fungovať v gangsterke z 30. rokov. Pozítiva: Režijne s gráciou servírované, chlapácky drsné retro krimi s geniálnym Deppom, ktorý je jeho alfou a omegou. Šťavnaté prestrelky, kvalitná výprava i kostýmy, skvelé dialógy medzi Deppom a Cotillard. Mann vykresľuje atmosféru doby brilantne, je správne film-noirovsky temný a nezabúda ani vzdať holt zlatému veku Hollywoodu. Public Enemies nie sú tak hlbokí ako Heat, ale ani tak povrchne prázdni ako Miami Vice. Držia sa niekde medzi a hoci som čakal o niečo viac, som spokojný.(1.7.2009)

  • CheGuevara
    ****

    Díky digitální kameře mě Michael Mann chytil pod krkem a chtě nechtě mě vtáhl do svého filmu. O to víc pak člověk prožíval všechny ty přestřelky, naháněčky ale i tuctové tlachání u stolu. Jedinou výtkou tak je poněkud nevyrovnané tempo snímku, který pak i přes všechny uhrančivé Johnny Deppy působí poněkud hypnoticky, a to tentokrát v pravém smyslu slova.(19.8.2009)

  • EvilPhoEniX
    ****

    Skvěléj gangsterskéj flick! Lituji, že jsem film tak dlouho odkládal. Johnny Depp je zde absolutně bezkonkurenční, akce je parádní, výstřely z thompsonů slyším ještě teď, skvělé dialogy, poutavá forma vyprávění, jsem opravdu nadšen. Tenhle typ filmů v poslední době začínám mít čím víc radši. 80%(15.6.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace