Nastala chyba při přehrávání videa.
  • movie
    ***

    Promarněná látka. Příběh Johna Dillingera by si snad zasloužil lepší scénář, určitě ale i lepší zpracování. Od Manna jsem čekal impozantní a krásnou podívanou, místo toho se mi dostalo 140 minut experimentu s digitální kamerou. Moje zklamání těžko uhasí i vysvětlení celého technického konceptu filmu. Pardon, ale takhle jsem to vidět nechtěl.(1.8.2009)

  • Jara.Cimrman.jr
    ***

    "Chceš bejt mrtvej hrdina nebo živej srab?" Zamilovaný zbojník John Dillinger bohatým stylově bral a na chudé s přehledem sr*l. S tím mám trošku problém, protože rozhazovační zločinci jsou zde zobrazeni jako velcí sympaťáci a brutalitou hýřící policisté, tedy s čestnou vyjímkou Purvise, jsou prostě zmetci. Zkrátka mi vadí typický rys dnešní doby, kdy je člověk chodící denně do práce považován za debila a frajírek, který po nocích v barech rozfofruje nakradené finance, je brán za vzor. Kromě tohoto problému jsem si taky občas zívnul, ale Mann mě vždycky uměl vtáhnout do příběhu, takže nebudu Veřejné nepřátele splachovat do odpadu, nýbrž mu raději udělím silnější tři než slabší čtyři hvězdy.(28.11.2016)

  • Bluntman
    *****

    VEŘEJNÍ NEPŘÁTELÉ jsou OBČANEM KANEM gangsterského filmu, a to píšu bez jakýchkoliv přehánění (až uvidíte, pochopíte, klíčová slova: "Bye Bye Blackbird/Rosebud"). Pokud s filmem má někdo problém (viz okolní podpůrměrná a průměrná hodnocení s pseudoargumenty jako "nuda", "Depp přehrává Balea" či "Mann neumí s digitální kamerou pracovat"), není schopen přistoupit na koncept a rozpoznat ústřední téma.____________________________________________________ Koncept spočívá v tom, že jednotlivé scény jsou přesně tak dlouhé, jak je zrovna vnímá postava, jejíž optikou je nám vše podáváno, přičemž nesledujeme celou dobu dění subjektivně vnímané jednou postavou či dvěma hlavními (jako tomu bylo v předešlých Mannových filmech), ale hned několika. Proto může pro vyprávění zdánlivě nepodstatný přechod z místa A do místa B, který ale vytváří určité napětí a očekávání, být ukázán celý, i z toho důvodu převážně diegetická hudba glosuje emoce či myšlenky postav v jinak chlapsky chladné podívané. Téma spočívá ve vztahu film - skutečnost/skutečnost - film, jak se vzájemně utvářejí a ovlivňují. Na to snímek několikrát zpětně upozorní, když z natáčení vyznamenání mladých chlapců přejdeme do již natočeného materiálu promítaného v kině, popř. když Dillinger v onom kině sedí a přitom je na plátno promítnuta jeho podobizna jakožto "veřejného nepřítele č. 1" a jsou osloveni diváci v sále, v kterém se najednou rozsvíti, aby se rozhlédli kolem sebe. Proto je film natočen na digitální kameru, která mu dodává realistický look, čímž se zároveň tento retro příběh podle skutečné události vymezuje jednak vůči protonoirům 30. let, jednak běžným biografiím. (Na rozdíl od takové AUSTRÁLIE, INDIANA JONESE 4 či PODIVUHODNÉHO PŘÍPADU BENJAMINA BUTTONA, kteří jsou formální nápodobou filmů klasického Hollywoodu, přičemž poslední zmíněný má s VEŘEJNÝMI NEPŘÁTELI společné to, že oba vypovídají něco o tom, jak v tomto kinematografickém období byly utvářeny hvězdy.)____________________________________________________________________________ Vztah film-skutečnost/skutečnost-film se ještě problematizuje, když si uvědomíme, že se natáčelo na místech, na kterých se před desetiletími odehrála onen "opravdový případ", že jakékoliv akční scény sází na zvukové efekty, jejich razanci a údernost, co největší uvěřitelnost, a úvodního titulku s názvem se dočkáme až v závěru; o paralelách s dnešní dobou (Krize, mučící prostředky při výsleších...) ani nemluvě. A douška na závěr: nejedná se o vyprávění o dvou lidech stojících na opačných stranách zákona (HEAT, COLLATERAL) či na těch stejných (MIAMI VICE), ale o jednom gansgterovi, který dojel - obdobně jako Denzel Washington v AMERICKÉM GANGSTEROVI - na to, že byl až příliš žánrový/filmový (viz Depp a jeho podoba s Clarkem Gablem). I proto ve vyprávění precizně dávkujícím informace se vše podřizuje postavě Dillingera. (A psát, že Bale, který hraje očima a hlasem - jížanským přízvukem, je stejný jako předtím a Depp ho přehrává, není argumentem sloužícím jako výtka.) 10/10(9.7.2009)

  • tron
    ***

    „Nič si z toho nerob. Sú to ľudia a odniekiaľ pochádzajú. To je normálne. Všetci odniekiaľ pochádzame. To nie je dôležité. Dôležité je, kam ideme.“ – „A ty ideš kam?“ – „Tam, kam chcem.“ V podstate ROAD TO PERDITION – akademicky a po technickej stránke špičkovo suchopárne spracovaná nuda s inak kvalitnými hercami (okrem protivne sa snažiaceho Balea), ktorí sa ale tentoraz rozhodne od práce nepretrhli (dokonca aj Depp je matný). Akčné scény sú nakrútené dobre, ale je ich minimum. Dialógy sú fajn, ale málokedy strhnú. I jednotlivé scény (a že ich v zbytočne dvojhodinovom filme je!) sú fajn, ale v 120-minútovej dĺžke ma dostalo snáď len dojemné odnášanie na toalety a Dillingerova návšteva policajnej stanice (!). Dve výborné scény, to je na dvojhodinový film za desiatky miliónov dolárov alarmujúci výsledok. Zdĺhavé, patetické, zjednodušujúce a pritom miestami zbytočne komplikované (množstvo postáv).(27.5.2011)

  • AngelAngie
    *****

    Johnny Depp není můj oblíbenec, ani Christian Bale. Za to Marion Cotillard a Giovanni Ribisi víc než dost... ale tenhle film je prostě klenot. Michael Mann je MISTR svého řemesla a od prvních do posledních vteřin jsem byla prostě přikovaná. Atmosféra nemá chybu, digitální kamera mě vtáhla bez toho aniž by na mě byl vyvíjen jakýkoli tlak. Neskutečný kousek! A na velkém plátně! Ouch!(13.11.2009)

  • - Pretty Boy Floyd byl ve skutečnosti zastřelen až tři měsíce po zabití Johna Dillingera, na rozdíl od filmu, kde je zabit dříve než John. (Witta)

  • - Při přestřelce v lese drží detektiv (Christian Bale) Thompsona jen jednou rukou. Ve skutečnosti jsou potřeba obě ruce, protože Thompson má velkou zpětnou razanci. (Mandalorian)

  • - Anna Sage dostala za udání Dillingera 5.000 dolarů a za 21 měsíců byla deportována zpět do Rumunska. (HellFire)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace