Reklama

Reklama

VOD (1)

Eli putuje postapokalyptickým světem a neustále bojuje s nejrůznějšími gangy, některé z nich jsou i kanibalové. Celou dobu mu dělá společnost jedna kniha, ale on ji nikomu neukazuje. Eli jednoho dne dorazí do města, kde si chce nechat nabít jeden přístroj, ale to bude trvat hodiny. Jde tedy do baru, kde chce vodu, ale než mu ji krásná Solara donese, začnou se tam s ním prát místní. Eli všechny zabije, což udělá dojem na místního „starostu“. Carnegie mu nabízí práci, ale Eli ji odmítá s tím, že musí jít dál na západ. Carnegie ho přesvědčí, aby zůstal alespoň jednu noc. Eli dostane najíst a napít a Carnegie mu dokonce pošle Solaru, aby se s ním vyspala. Eli ale Solaru odmítne, jenže ona zase odmítne odejít, protože její matka žije s Carnegiem a on by jí ublížil, pokud by úkol nesplnila. Solara bude klidně spát na zemi, jak sama nabízí. Eli se s ní podělí o jídlo, ale před jídlem se společně pomodlí. Solara si všimne i toho, že má Eli u sebe knihu. Následujícího dne se Solara vrací k matce a před snídaní se s ní pomodlí. V tu chvíli Carnegiemu dojde, že Eli má u sebe Bibli, což je kniha, po které už velmi dlouho pátrá a za kterou mnoho lidí zaplatilo svým životem. Carnegie okamžitě běží k Elimu, ale ten je už pryč. Carnegieho muži zastihnou Eliho ještě ve městě, ale on je skoro všechny zabije a Carnegie je navíc postřelen. Eli míří z města a přidá se k němu Solara, ale on ji odstrčí. Solara ale pokračuje sama a málem ji zabijí kanibalové. Eli ji zachrání a přibere ji k sobě. Dvojice se na noc utáboří v bývalé chladicí věži jedné elektrárny a Solara konečně vidí Bibli. Chce ji vzít do ruky, ale Eli jí to nedovolí. Dalšího dne pokračují v cestě, ale Carnegie a jeho lidé jsou jim v patách... (TV Prima)

(více)

Videa (7)

Trailer 1

Recenze (1 125)

JFL 

všechny recenze uživatele

Béčková parafráze na "Cestu" Cormaca McCarthyho (tedy knihu, ne její filmovou adaptaci). Vše, co McCarthy vyjadřoval mezi řádky, je zde konstatováno s doslovnou jalovostí (od žánrové paralely s westernovými příběhy přes vytržení z letargie konzumní společnosti po motiv víry). Zatímco "Cesta" je ve svém přesahu obecná a nadčasová, zde se veškeré významy zplošťují na jednu konkrétní a především tradicionalistickou rovinu. Ačkoli se jedná o původní scénář, byl film příznačně propagován na Comic-Conu v San Diegu. Svým pojetím odpovídá americkým mainstreamovým komiksům, které také své publikum lákají na vycizelované obrázky a snaží se působit oduševněle skrze prvoplánové spoje s uznávanými díly západní kultury. Postapokalyptický svět je v "Knize života" jen kauzálně nepropojené leporelo, kde s každou stránkou scénáře vyskočí nějaký výjev a s další se zase ztrácí (stejně jako v "Terminator: Salvation"). Ale co na tom; ženy jsou tu krásné a nablýskaný styl pomáhá zakrýt fakt, že akční scény jsou koncipované s mizernou choreografií a za málo peněz. Škoda, že film není upřímný a sanží se působit jako něco víc; mohl to být dobrý přímočarý brak. Více v recenzi na Aktuálně.cz. ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Upřímně se mi do tohoto snímku moc nechtělo, ale postupem času jsem zjistil že tato odtažitá reakce pro mě byla naprosto zbytečná. Jedná se totiž o slušný apokalyptický akčňák s velice zajímavou zápletkou a pro mě nečekaným vyústěním. Řeči o bibli mě tentokráte neiritovaly a navrch měly i nápadité akční scény. Pokud se týče hlavního padoucha Garyho Oldmana tak se mi zdálo že neuvěřitelně zestárl. Režisérská jména mi nic neříkaly, až později se zde dovídám že natočili slušné Z pekla. Abych vše shrnul film mě bavil na 60%. Pokud bych měl v daném filmovém ranci zvolit kromě nedosažitelného Maxe nějakou postapokalyptiku tak bych si s chutí dal Doomsday. ()

Reklama

Hellboy 

všechny recenze uživatele

Book of Eli má asi takovou myšlenkovou hloubku, jako o 15 let starší Vodní svět. Oba filmy obsahují mnoho parametrů, které lze úspěšně srovnávat. Ostatně kniha přežití by se rovnou mohla jmenovat třeba Pouštní svět. Takovou vtipnou perličkou je třeba hlavní záporák. V obou filmech je to zasloužilý a prvotřídní herec, ve Vodním světě Dennis Hopper, zde Gary Oldman. Oba si bohužel vybrali hrozně brakový scénář, ale účty se musí platit, takže jim není co vytýkat. Oba naprosto dokonalým způsobem - tedy přehráváním ztvárnili šílené megalomany. Jeden z nich touží po ropě, druhý po bibli. Co je dnes cennější? A co bude hodnotnější za 20 30 či 50 let? Srovnávat se dá třeba hlavní postava, Kevin Kostner, respektive zde Denzel Washington. Pokaždé hrdina proti své vůli, v jednom případě s žábrami, v druhém případě vybaven pouze tmavými brýlemi a 6. smyslem. Tak jako tak, na Vodní svět se rád znovu podívám, protože je to zábavné akční béčko, téměř esence termínu guilty pleasure, zatímco Book of Eli je prostě jen velmi špatný film. A vůbec nesejde na tom, jestli to je nebo není "náboženská agitka". Je to špatně napsaný film tečka. ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Velmi originální námět zasazen do postapokalyptického světa, který se ukazuje jako drsný, ale spíš než např. k Cestě má blíž k Falloutu. Ultracool bojovej klerik (nebo co je zač) Denzel Washington snímán krásnými záběry putuje na západ šířit bibli. Po krku mu jde Gary Oldman, který jí chce využít k ovládání davů (jednou už se to podařilo, půjde to i znovu) a má k ruce Raye Stevensona, což mi udělalo radost, že se tenhle bouchač konečně prosadil. Navíc je tam tak akorát hezky vypadající akce na efekt a k Washingtonovi se pak přidá i božská Mila Kunis. Ten film prostě strašně dobře vypadá a udělal mi hroznou radost. Křesťanskej podtext tam nebyl využit vůbec hloupě, jak si tady někteří myslí. Naopak díky lačné postavě Garyho Oldmana to mělo smysl a bylo to chytře vymyšlené. Herci jsou přesní a chuť pařit Fallout po dokoukání nečekaně velká. ()

Radyo 

všechny recenze uživatele

(Varování ministerstva kultury: Tento komentář může obsahovat spoilery.) Tenhle film neměl nikdy šanci v našich končinách prorazit - poselství Bible tady oslovuje rozhodně menší procento obyvatelstva, než v USA. A když se z filmu stane v podstatě náboženská reklama, málokdy to ději prospěje, i když se tvůrci snaží okolo toho biblického těsta vařit nějakou rádobyzajímavou omáčku. Málo akční, málo dramatické, málo dobrodružné, málo sci-fi, prostě málo všeho. Denzel Washington de facto nic nehraje, jen jde a jde, ojediněle si s někým (sakra krátce) zabojuje a jinak jen deklamuje "slovo boží". Mila Kunis jako že na pokoukání budiž, ale tím je její role také jaksi vyčerpána. A Gary Oldman hraje prostě něco na způsob přerostlého umíněného děcka, které se snaží vyřvat si svou hračku tak dlouho, až nasere všechny, ale úúúplně všechny (myslím ty, co přežili). Tak trochu chápu, co chtěli tvůrci naznačit - že i v případě apokalypsy se přeživší budou potřebovat chytit nějaké jistoty. Jenže tohle téma lidi možná reálně osloví, až k té apokalypse dojde... ()

Galerie (90)

Zajímavosti (20)

  • Skoro všetky scény boli digitálne upravované, aby sa odstránili zvyšky trávy, buriny a podobných vecí, z dôvodu autentickosti postapokalyptického prostredia. (drake31)

Související novinky

Oldman opět zlý až do morku kostí

Oldman opět zlý až do morku kostí

06.02.2012

Za hlavní roli v špionážním dramatu Jeden musí z kola ven si právem vysloužil nominaci na Oscara. Teď se ale vrací k poloze, která je mu nejbližší. Pamatujete na časy, kdy byl králem hollywoodských… (více)

Jaden Smith zachraňuje taťku... a Shyamalana

Jaden Smith zachraňuje taťku... a Shyamalana

12.11.2011

Znělo to zpočátku hodně nepravděpodobně, ale zdá se, že k tomu opravdu dojde: Will Smith a jeho potomek č. 1 si spolu zahrají v postapokalyptické sci-fi M. Night Shyamalana One Thousand A. E. Stopne… (více)

Shyamalan, Smith, Smith a výpravná sci-fi?

Shyamalan, Smith, Smith a výpravná sci-fi?

06.04.2011

Manojovu kariéru může spasit jedině zázrak. Na jeho poslední filmy už se téměř nedá koukat, a když to náhodou někdo udělá, tak spíš pro tu srandu, jak moc špatné jsou. Poslední vládce větru na sebe… (více)

Futuristická Bible?

Futuristická Bible?

28.01.2009

Někdy z těch hollywoodských námětů zůstává rozum stát. Ale staré pravidlo pro tvorbu dobrých příběhů praví: „Vymysli co největší šílenost a pak ji publiku naservíruj nejlíp, jak umíš.“ Někdy to vyjde… (více)

Reklama

Reklama