Režie:
Russell MulcahyScénář:
Katie FordKamera:
Thom BestHudba:
Christopher WardHrají:
Sigourney Weaver, Henry Czerny, Ryan Kelley, Austin Nichols, Carly Schroeder, Ele Bardha, Lauren Mae Shafer, Sam Logan Khaleghi, Tevis R. Marcum (více)Obsahy(3)
Pravdivý příběh Mary Griffithové, bojovnice za práva gayů, jejíž dospívající syn spáchal sebevraždu, protože matka nedokázala přijmout jeho odlišnou orientaci. Adaptace stejnojmenného románu Leroye Aaronse, který vyšel v roce 1995... Bobby Griffith (Ryan Kelley) pochází z konzervativní presbyteriánské rodiny. Když začne dospívat, uvědomí si, že je asi gay. Svěří se s pochybnostmi o své sexualitě staršímu bratrovi, a tato informace se díky tomu dostane i k ostatním sourozencům a rodičům. Všichni jsou ochotni, i přes odpor k takovému překvapujícímu odhalení, stát při něm. Kromě matky. Mary (Sigourney Weaver) se s tím nedokáže smířit, je přesvědčená, že její syn spáchal hřích a chce, aby se změnil s pomocí církve. Bobby se rozhodne, že nejlepší bude odejít z domu a doufá, že matka najde způsob, jak ho přijmout takového, jaký je. Mary ale neochvějně trvá na svém, a tím dožene syna k sebevraždě. Nikde pak nedokáže najít útěchu, ani v kostele. V zoufalství se obrátí na komunitu gayů a zjistí, že podpora někdy přijde z míst, od kterých bychom to nejméně očekávali. (TV JOJ)
(více)Recenze (131)
Hanba mi za toto hodnotenie a hanba môjmu holistickému prístupu, ktorý sa tu neuplatnil. Ešte štipka zdravého rozumu mi zostala, aby som nedal plný počet. Nechal som sa citovo vydierať, reval som pri tom a hanbím sa za to jak pes lebo Sigourney Weaver dostala odo mňa čo chcela čiže si môže v tomto smere odfajknúť ďalšiu kvíliacu ovečku. ()
Pro mě jeden z nejpůsobivějších a nejsilnějších snímků, které se zabývají gay tematikou. Na úvod musím říct, že jde hned poznat, že se jedná o TV film, což však není vůbec na škodu - pro taková dramata je to dokonce ideální formát. Od začátku do konce je film plný emocí a úvah a všechno prvky hrajou pro tento film - od technických záležitostí (kamera, prostřihy mezi dvěma časovými obdobími a hudba) přes silný scénář až k přesvědčivým hereckým výkonům - Sigourney Weaver znovu předvedla, že je Paní herečka. Film, který je i přes malý rozpočet prakticky ve všech směrech dokonalý. Poukazuje na to, jak se někteří mezi námi nedokážou vyrovnat s odlišností, která je zakořeněna v lidské přirozenosti. Tleskám a zvedám oba palce nahoru! ()
Když se berou náboženské texty doslova, je to průšvih. Používat tři tisíce let starou knihu napsanou v úplně jiném konextu a v jiné tradici jako neotřesitelnou sexuologickou příručku pro současnost, nemůže fungovat. Snad jenom v tom, že se ukáže, jak byla tehdejší zaslepenost stejná jako ta dnešní. Dávám filmu o střetu bigotnosti s realitou tři hvězdy jen za téma a výkon Sigourney Weaver. _____ Jinak je totiž film sám o sobě typická televizní produkce s jednoduchými, stokrát opakovanými schématy o uvědomění si, že svět je ve skutečnosti mnohem složitější místo, než aby se dal vykládat na základě jednoho (i když rozsáhlého) textu. Zvlášť když se z něj navíc vybírají jen určité pasáže. ______Snímek je dojímavý a návodný jako leporelo pro děti s až trestuhodně jednoduchým popisem cesty od jednoznačného odmítání až k absolutnímu pochopení. Je to dost trapný kýč, kde nechybí návodné představy (homosexuální mladík z věřící rodiny se vidí jako svázaný ostnatým drátem) ani americkou kinematografií tak milovaná scéna veřejného projevu, kdy konečně někdo (v tomhle případě matka) emotivně vysvětlí, jak je ona konečně osvícená a všichni ostatní (chovající se stejně jako před půl hodinou ona) najednou zpátečničtí. Závěrečná scéna objímání se na gay pochodu byla až urážlivě pitomá - odpusťme si, co jsme si, Bůh nás všechny miluje a na hřbitov budeme pravidelně nosit kytky klukovi, kterého jsme tam dohnali svou tupostí - od té doby už jsme ale jiní, lepší. _____ Silné téma, příšerné zpracování jak pro děti ze zvláštní školy. /30. 4. 14./ ()
"I zvířata vědí, s kým to dělat !!" Jako by spíš paradoxně mazák Mulcahy nevěděl, co má s tímhle skriptem dělat.. Příšerný a zejména zcela nepochopitelně vyhypeovaný bijásek, zjevně určený k promítání ve stroji času, s naopak naprosto famózní Sigourney Weaver, její hovadsky napsané postavě navzdory.. ()
Hlavní přednost snímku vidím v tom, že ukazuje, kam vede ideologicky motivovaná zaslepenost. 1) Příběh Bobbyho sám o sobě mě příliš nezaujal. Řeší běžné problémy a připomíná hraný dokument tím spíš, že vznikl podle skutečné události._____ 2) Spoiler. Slabošský otec, fanatická matka, fanatismem naočkovaní sourozenci - v tomto prostředí vyrůstá syn, který, poté, co si uvědomí, že je gay, v rodině oporu nenachází. Všichni ho vřele milují a všechny jeho smrt konfrontuje s výčitkami svědomí. Cítí, že mu nepomohli, když to potřeboval._____ 3) Matka pak hledá odpovědi. Bůh zkouší tvoji lásku, ženo. Dala jsi přednost učení před láskou, ideologii před vlastním poznáním. Slepá víra je stejně nebezpečná jako žádná._____ 4) Napadá mě souvislost s Pavlem Kohoutem. Tomu někteří vytýkají jeho slepé vášnivé zanícení pro myšlenky socialismu začátkem padesátých let. Postupně dospěl k poznání, že pravda je jinde a podle toho pak žil a psal. I matka postupně dojde k novému poznání. Není to bezbolestné a není to zadarmo. ()
Galerie (19)
Photo © Lifetime Television
Zajímavosti (11)
- Tento je film je televizním filmovým debutem v kariéře Sigourney Weaver. (_ksilt)
- Na konci filmu sa objaví skutočná Bobbyho (Ryan Kelley) matka - Mary Griffth v modrej košeli PFLAG, a to v sprievode vedľa chlapca, ktorého Sigourney Weaver objíma. (lepo)
- Na úvod můžeme slyšet píseň I need You to listen od Marty Haugen. Závěrečná píseň je Here I am od Leony Lewis. (pufina)
Reklama