Reklama

Reklama

VOD (1)

V Benátkách mušketýři Athos, Porthos a Aramis s pomocí Milady de Winter kradou plány vzducholodí od Leonarda da Vinciho. Milady je však zradí, omámí a plány prodá vévodovi z Buckinghamu. O rok později d'Artagnan opouští svou vesnici v Gaskoňsku a míří do Paříže v naději, že se stane mušketýrem jako jeho otec. Tam se ale dozví, že mušketýři byli z finančních důvodů rozpuštěni. Ve venkovské hospůdce vyzývá kapitána Rocheforta, vůdce stráží kardinála Richelieu', k souboji poté, co ho kapitán urazil. Rochefort nechce bojovat, a tak ho pouze postřelí. Když se chystá d'Artagnana zabít, objeví se Milady a zabrání mu v tom. Jakmile je d'Artagnan v Paříži, potkává se postupně s Athosem, Porthosem a Aramisem a nechtěně všechny tři urazí. S každým si tak naplánuje samostatný souboj. Athos přivádí Porthose a Aramise k souboji jako své sekundanty. D'Artagnanovi dochází, kdo jsou muži vlastně zač. Richelieuovy stráže souboj překazí a chtějí je všechny zatknout, ale mušketýři proti nim bojují a vítězí. Všichni čtyři jsou předvoláni před mladého krále Ludvíka XIII. Richelieu na něj naléhá, aby je potrestal, ale i na královnu Annu zapůsobila jejich statečnost a společně s králem je místo toho odmění. Richelieu instruuje Milady, nyní svého komplice, aby umístila falešné milostné dopisy do komnat královny Anny, ukradla její diamantový náhrdelník a odnesla ho do Tower of London. To by usvědčilo královnu, že má poměr s Buckinghamem. Král Ludvík by ji nechal popravit a vyhlásil by válku Anglii. V tu chvíli by lidé požadovali silného a zkušenějšího vůdce, samotného Richelieu. Aby se pojistila, Milady požaduje, aby Richelieu písemně prohlásil, že pracuje jménem Francie, což on udělá a potvrzení jí předá. Falešné dopisy jsou nalezeny a předány králi Ludvíkovi, kterému Richelieu doporučí uspořádat ples, na který si královna Anna bude muset vzít náhrdelník – dar od svého muže. Pokud to neudělá, pak je její poměr skutečností a musí dojít k válce. Služebná královny Anny, Constance Bonacieuxová, odhalí Richelieuův plán a prosí d'Artagnana, aby ho zastavil. Mušketýři se rozhodnou mu pomoci... (TV Nova)

(více)

Videa (27)

Trailer 3

Recenze (992)

Gemini 

všechny recenze uživatele

Kdysi před spoustou let se se mnou můj otec díval na Lesterovu verzi Mušketýrů (tu s Michaelem Yorkem, Raquel Welch, Faye Dunaway atd.), a uchechtával se, co je oproti knize jinak, jak je to udělané na efekt, a tak podobně... o nějaký ten pátek později jsem se já díval na Herekovu verzi Mušketýrů, a na Muže Se Železnou Maskou, a na D'Artagnanovu dceru, a na nějakou příšernost s ninji, a možná ještě na něco... a vesměs to byla docela bída, především scénáristicky. Ale TOHLE?!?!?! To by se podivil tatíček Masaryk, chce se mi říct, ale to by se Paul W. S. Anderson nesměl intelektuálně snížit ze svého obvyklého levelu na dealera WS kráječů... Víte, dalo by se diskutovat o tom, že je to vlastně komedie, a je třeba to brát s nadhledem, ale to by to nesmělo být od první minuty tak ukrutně dementní a hlavně Orlando Bloom tak tragicky obsazený (o Ludvíkovi raději ani nemluvím...). Na druhou stranu... vizuální stránka byla vždy Andersonovou silnou stránkou, a jinak tomu není ani tady - bohužel, parní vzducholoď s rotačními kanóny, plamenomety a nevím čím ještě, to není v settingu jménem sedmnácté století něco, na co by se mělo plýtvat jakýmkoliv kapitálem nebo talentem - pokud tedy netočíte Barona Prášila. Ale to Anderson nedělá, ten z nějakého zvráceného důvodu "jen" dělá modernizovanou popcornovou verzi historické dobrodružné klasiky - a opravdu mě nepřesvědčí, že vizionářsky posouvá hranice vkusu a je teribilním infantem současné kinematografie. Pro dnešní zhovadilou, "todle znám, zaujmi mě něčím" (ačkoliv zná ho*no a navzdory až do ruky nastrčené informační dálnici nedokáže ani nic najít, pokud to nevyběhne na první dobrou z Googlu) mládež to může mít nějaký půvab, ale pro mě tedy rozhodně ne. Navzdory neobvykle hvězdnému obsazení je to nafintěná a nafrčená ubohost za 40%. ()

TheDarKnig 

všechny recenze uživatele

těžce šílené GP. Dumas se obrací v hrobě, ale já jsem se překvapivě dobře bavil, akce parádní (i přes to, že neoriginální), děj plný logických lapsů a nesmyslů, ale o ten tu přece nešlo. Tady šlo o ten WTF efekt (pravděpodobně), který se vyvedl na výbornou. Protože skvělí tři mušketýři, celou dobu nechutně hláškující, jako obvykle super Waltz (ale.. kdy dostane konečně zase tak plnohodnotného záporáka jako v IB?), Mikkelsenovo charisma smrdí na sto honů a.. no to je všechno. Lermanův ksicht je těžce přiblblý a ten herec se mi prostě vůbec nezamlouvá, protože narozdíl i od takového Orlanda mu nevěřím vůbec nic (co měl znamenat ten jeho neustálý úsměv?) a ty přihlouplé nevtipné dialogy, které dostal, mu taky moc nepomohli. A holky (a do jistých mír i Milla, i když to kung fu... Resident Evil) sexy i když herecké výkony výsměch. Výprava a kostýmy velmi slušné (růžová francouzská armáda mně nicméně vytáčela), kamera výborná, jak v soubojích tak i při celkovém snímání, střih v pohodě, takže technicky prospěl. Ale v mnoha ohledech prostě Anderson na něco lepšího nemá, originalitu či alespoň cit pro úplné využití tématu vyčerpal už velmi dávno (první polovina Horizontu událostí), a ted už bude setrvávat až do smrti na jednom bodě. Ale pokud to bude takhle, budu vidět jenom jeho každý druhý film a nepřeskočí mu naprosto, vždy vypnu mozek a užiju si to. Aspon se cítím vždycky tak nějak inteligentněji. SUMA: GP ale šlo by z toho vytěžit přece jenom ještě víc. Jako např. víc závěrečných scén :D PS: Soundtrack správně epický, no vykrádání Zimmera je až příliš slyšitelné, takže žel pochvalu za to Haslinger nedostane. Spíš pohlavek. PPS: Případ filmu, který podruhé nechci vidět, musel bych snižovat.. Pokud bych měl něco z filmu vidět a slyšet podruhé, pak jenom parádní první boj s Kardinálovými muži a "When We Were Young" ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Anderson odmítá dospět. Opět si na nevelké hrací ploše (hl. Versailles a Tower of London), s banálními pravidly a rozpočtem čítajícím několik desítek milionů hraje s hrstkou akčních postaviček, které lze vystihnout jedním slovem (drsňák, zelenáč, kráska…). K hraní a hrám je neustále odkazováno přímo ve filmu. Historické entrée připomíná deskovou hru, trochu větší figurky vojáků zaplňují pracovnu kardinála (zase nevyužitý Waltz), jehož oblíbenou kratochvílí jsou šachy (na šachovnicových dlaždicích se odehrává také střešní akční scéna s Mylady). Nekonzistentní strukturou Tři mušketýři připomínají sérii postupně obtížnějších misí, jež musí hrdinové s využitím svých zvláštních schopností splnit (kdo hrál třeba Commandos, bude před londýnským „levelem“ v obraze). ___ Celá přidebilněná zápletka, k jejímuž vyřešení by po chvilce zamyšlení (jímž se ovšem postavy nezdržují) stačilo zfalšovat jistý diamantový náhrdelník, je zasazená do zpotvořené verze 17. století se vzducholoďmi, plamenomety a jinými blbinami, jež dělají hodně rámusu a usnadňují zabíjení. Padouši k zemi padají bez číhokoli pozastavení jako hlavy během francouzské revoluce, aniž by vystříkl mililitřík krve. Teprve během souboje D'Artagnana a Rocheforta pár kapek ukápne, nejspíš abychom se alespoň pro tuto chvíli strachovali o zdraví nesympatického hlavního hrdiny. Z jeho věku i z jeho probojovávání se do světa dospělých je zřejmé, na jakou skupinu diváků tvůrci cílí. Totiž na stejnou jako tvůrci dnes tak naivních akčňáků z 80. let, na mladé muže, kteří hledají své dospělé vzory. Tři mušketýři jsou naivní už teď, ovšem s jednou nepřehlédnutelnou změnou v chování „učně“. Posun od mladého protagonisty, který ke svým zkušenějším vzorům vzhlížel s respektem ke zde prezentovanému přidrzlému, autoritami pohrdajícímu frackovi (bohužel) velmi trefně reflektuje stávající aroganci mladých vůči starším. ___ Celý svět novodobých mušketýrů je uzpůsoben hráčům videoher, obecně pubertálním geekům, jak jsou stereotypně vnímání. Tedy jako osoby, které potěší sebepitomější vulgární vtip a které vezmou za vděk jakoukoli odhalenou ženskou končetinou. Tady dráždivý pohled na dámskou nožku, támhle vtípek založený na zženštilém chování krále, případně velké potřebě opeřence. (Básnická licence stranou - vysere se tam pták. Dvakrát.) Jakože dospělé jsou jenom naprosto vyprázdněné proslovy o hrdinských činech, které je třeba vykonat. ___ Film po akčním prologu začíná nesmyslně nanovo - všechny je třeba opět seskupit -, ovšem zajímavým stavem, kdy je nezbytnost hrdinů (podobně jako v posledních bondovkách) relativizována. Nic nosnějšího než tento náznak ale scenáristé dále nenabízejí, což platí rovněž pro naťuknutou nemožnost věřit mocným, před nimiž nakonec hrdinové stejně sklánějí hlavy. Možností, jak v dnešní době naložit se čtveřicí mýtických postav, se přitom nabízí tolik… alespoň tím Sherlockem se pánové mohli inspirovat. ___ Opakování informací je vzhledem k průhlednosti záměrů každého intrikáře ubíjející. Dramaturgicky film totálně selhává, závěr, kdy je nám namísto očekávaného grandiózního akčního finále (jejda, ono už proběhlo?) naservírován feel-good taneček, působí jako, slovy jedné z postav, prd v lahvi. ___ Přese všechno napsané jsem se bavil. Méně než u Rallye smrti, kdy Anderson na věk diváků nemusel brát ohledy, ale bavil. Celé dvě hodiny. Akční scény jsou díky plnému využití prostoru (namísto nadužívání střihu) přehledné a nebijí do očí stejnou stylistickou vyčerpaností jako scény dialogové (během nichž kameraman neví, jak se okolo postav točit a neopakovat se, pročež se opakuje), bojová komba Milly navlečené do dobových kostýmů jsou neodolatelná a potěšil i tématicky odpovídající song pod závěrečnými titulky (When We Were Young od Take That). Možná do té stereotypní představy hráče videoher nakonec sám zapadám... (2D, titulky) 55% Zajímavé komentáře: Marigold, Psema, Falko, mcb, Iroquaise () (méně) (více)

Hild 

všechny recenze uživatele

Já věděla, proč se tomuto filmu tak dlouho vyhýbám. Nikdy by mě nenapadlo, že budu ve filmu o třech mušketýrech sledovat vzducholodní bitvu, ale fajn. Ostatně jsem od filmu nečekala nic jiného než nenáročnou zábavu, takže vzducholodě dokážu překousnout, alespoň je to nápad, ale bohužel film tak nějak vůbec nesplňuje svůj účel pobavit diváka, já většinu času jen nechápavě zírala, co že to má vlastně být. Navíc mi přišlo, že v tom filmu se vůbec nic neděje. O hereckých výkonech snad nemá ani cenu mluvit, ti co by za to stáli, dostali zoufale málo prostoru (Christoph Waltz). Postavy mušketýrů jsou strašně nevýrazné a spíše to jsou postavy vedlejší, mnohem více prostoru dostává například postava Milady, což je pro mě nepochopitelné, protože je to jedna z nejpitomějších postav, jakou jsem za poslední dobu ve filmu viděla. Ani James Bond by se nemusel stydět za kousky, které tady předvádí ona (ti co film viděli, toto přirovnání pochopí). Strašně zbytečný film a ztráta času. ()

Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Kašlu na to, že to nerespektuje předlohu. A v zásadě je mi i jedno, jaké akční koniny si do toho Anderson vymýšlí. Ale že je to blbě natočené, děj i akce se doslova vysmívají logice (a tím pádem i divákům) a vůbec to celé působí ještě o chlup tupěji, než Disneyho verze z roku 1993, to už mi dokáže hnout žlučí. Nejzbytečnější blockbuster sezóny, u něhož mě děsí především to, že by se to mohlo líbit mladším ročníkům, které nebudou řešit, že „tahle scéna už byla v Resident Evilu“, „tohle je soundtrack ze Sherlocka Holmese“ a že tam létají vzducholodě a v případě pohotovosti hlídá přístav celých PĚT vojáků (atd.). A ještě se možná zasmějí tomu, že Plancheta 2x posere holub. Good For You. ()

Galerie (100)

Zajímavosti (14)

  • Christoph Waltz, který ztvárnil postavu Cardinala Richelieu, má narozeniny 4. října, tedy ve stejný den, jako Charlton Heston, jenž si zahrál Cardinala Richelieu ve zpracování z roku 1973. (žvanimírek)
  • V čase 01:22:04 až 01:22:08 je vidět, že lana, která drží přivázanou Constance na přídi lodi, jsou volná, což je vidět, když Gabriella Wild dýchá. (Ace.A.T.L.)
  • Filmový Versailles je ve skutečnosti německý palác Fürstbischöfliche Residenz ve Würzburgu. (Haretix)

Související novinky

Zemřel herec Ray Stevenson

Zemřel herec Ray Stevenson

22.05.2023

Velice smutná zpráva zasáhla v pondělí filmový svět. Milovaný a uznávaný herec Ray Stevenson zemřel ve věku 58 let. Zprávu potvrdil server Deadline s tím, že Stevenson údajně zemřel v Itálii, kde… (více)

Tři mušketýři se dočkají nové epické verze

Tři mušketýři se dočkají nové epické verze

14.02.2021

Klasiku Alexandra Dumase Tři mušketýři už jsme tady měli na mnoho způsobů. Mezi poslední adaptace se řadí například britský seriál od BBC, v němž si zahrála Emily Beecham nebo Peter Capaldi, a ještě… (více)

Tak kdo si pochutná na člověčině?

Tak kdo si pochutná na člověčině?

06.06.2012

Hannibal Lecter má novou tvář, k tomu konec Spartaka a seriálový Vřískot. Ale popořadě: seriál Hannibal, který na motivy thrillerů Thomase Harrise, zejména pak Červeného draka, připravuje stanice NBC… (více)

Padoušský casting: Thor 2, Red 2, Iron Man 3

Padoušský casting: Thor 2, Red 2, Iron Man 3

29.05.2012

Hrdina je jen natolik dobrý, jak kvalitního zlosyna dokáže zdolat. Pokračování komiksových hitů dostala v tomto směru mimořádně vydatné posily. Penzionovaní agenti ze složky Red (vrátí se Bruce… (více)

Reklama

Reklama