Tvůrci:
Beau WillimonHudba:
Jeff BealHrají:
Kevin Spacey, Robin Wright, Michael Kelly, Rachel Brosnahan, Mahershala Ali, Nathan Darrow, Michel Gill, Reg E. Cathey, Sebastian Arcelus, Kate Mara (více)VOD (1)
Série(6) / Epizody(73)
Obsahy(3)
Francis Underwood (Kevin Spacey) vás vezme na dlouhou cestu, během níž si vybírá svou pomstu na těch, kteří ho zradili – včetně členů jeho vlastní vlády i prezidenta Spojených států osobně. Elegantní, prohnaný, metodické a zlý Frank Underwood spolu se svojí manipulativní manželkou Clair (Robin Wright) berou Washington útokem. Příčku po příčce stoupají po hierarchickém žebříku, aby dosáhli toho, po čem tak zoufale touží – po moci. (AXN)
(více)Videa (25)
Recenze (771)
Kdy jindy sepsat komentář k tomuhle seriálu než v den inaugurace prezidenta, jenž střídá ve funkci osobu, která z amerického prezidenství udělala live verzi House of Cards?:) Nebo minimálně jeho poslední řady, která byla už totálně WTF... Kevin Spacey a Robin Wright jsou nepochybně skvělí herci, ale jak se ukázalo, bez showrunnera Beau Willimona to sami neutáhli. Takže vzato stručně - první dvě řady jsou geniální, poslední záběr druhé řady byl zcela "mindblowing". Když se ve třetí začal děj rozplizávat kolem Douga Stampera a jeho lavírování, začalo to drhnout, a zhoršovalo se to s přibývajícím "creepy" vlivem jistého životopisce. Čtvrtá řada byla víc o blouznění Franka Underwooda než o čemkoliv jiném, a nejsvětlejším místem byl prezident Petrov. Pátou řadu už v zásadě držela jen tehdy aktuální "skandální" linka se sociálními sítěmi. Ano, přišel sice i silný "záporák" guvernér Conway (a jeho online dokonalá rodinka), ale cirkus, jakým se Underwoodovi snažili zachránit volební výsledek, byl už úplně mimo. No a pak se to stalo... Me Too, děsivá zjištění ohledně Kevina Spaceyho, a jeho rázný konec... a ukrutně zoufalá snaha vyplnit prázdno, které po něm zůstalo. Kdo jiný než Netflix, který "drží prst na tepu doby", takže neváhá obsadit do historického seriálu z Británie nejen černošského hlavního hrdinu, ale i královnu anglickou, by mohl dospět k závěru, že to pravé bude najednou otočit kormidlo na GIRL POWER? Jo to jak poslední řada Ally McBeal - najednou úplně nové postavy, tvářící se, jako by u všeho byly od začátku, a tady navíc ještě srabácké odklizení Franka Underwooda někde v pauze mezi pátou a šestou řadou, výsledkem čehož je nevyhnutelně "Hamlet bez Hamleta":) A pokud mi někdo bude schopen vysvětlit, proč musela poslední řada skončit po osmi epizodách, naprosto uprostřed děje, kdy se neuzavřela snad ani jediná dějová linka, ale naopak bylo dokonale relevantní začít se ujišťovat, že tohle byl opravdu, ale opravdu konec, tak dostane moje doporučení do PR týmu ANO. Takže si to shrňme - první dvě řady byly fascinujícím a i formálně nápaditým příběhem psychopata deroucího se všemožnými intrikami k moci (při zachovávání sluníčkového veřejného profilu). Od třetí začal sešup dolů, v páté byl zoufale vidět i úpadek výpravy (některé scény na balkóně Bílého domu úplně křičely "polystyrén!"), a šestá to naprosto zabila. Měla sice ztíženou situaci, ale takovýhle konec nekonec si House of Cards nezasloužil... Seriál jako celek, no, asi zvládne udržet červenou zónu, ale pokud můžete, nedívejte se na jeho druhou polovinu:) 70% a to tak, že těsně. ()
Zatiaľ mám za sebou len prvý diel a pocit z mimoriadne profesionálne odvedenej práce všetkých tvorcov. Najviac ma zaskočili pohľady a prehovory Kevina Spaceyho do kamery, čo by som v tomto type seriálu vôbec neočakával. Ale je to perfektný ťah pre bližšie spojenie s divákom a jeho intenzívnejšie vtiahnutie do deja. Takto to nepôsobí len ako fiktívny seriál z prostredia veľkej politiky, ale tieto dokumentárne prvky mu pridávajú ešte viac na realistickosti. Pilot sľubuje ešte poriadne pútavé sledovanie. ()
S1/S2: Vôbec prvý¹ seriál produkovaný štúdiom pre Netflix a zároveň počin, ktorý ho spolu s vysielaním Breaking Bad poslal do stratosféry. Do výšin a čias, keď ešte červené N znamenalo kvalitu a nie prvotriednu žumpu. BB svojou všestrannou dokonalosťou zbúral piliere štandardnej klasickej televíznej tvorby,² House of Cards zase podobne "zbúral" trh, vyšliapal cestu streamovacím službám, otvoril im bránu do sveta a umožnil im budúci enormný rast, inými slovami – spustil éru streamingu. Tiež ukázal, že dialógy v seriáloch nemusia byť toporné, môžu byť vycibrené rovnako ak nie viac ako tie na filmovom plátne a tiež, že produkčne môžu byť dovedené do absolútnej bezchybnosti.³ Kevin Spacey sa s postavou Franka Underwooda zacementoval v historických knihách umenia a jeho fotka by mala byť vo výkladovom slovníku vedľa Daniela Day-Lewisa pod heslami charizma a pravé herectvo. Strhujúca konverzačná jazda, z ktorej nechceš a nemôžeš vystúpiť. Až kým nie je koniec. A ani potom nie, pretože sa aj tak vrátiš... Aktuálne nemám viac čo dodať, eventuálne doplním. Koment som ani písať nechcel, stojí za hovno, ale keď už tu máme takýto pekný dátum – 22.2.2022 x) --- ¹Toto je trochu viac zamotané. Nie je celkom prvý. O rok ho "predbehol" nórsky Lilyhammer a aj ten bol vysielaný o týždeň skôr na NRK1. ²Áno, beriem na vedomie Lost, 24 či Prison Break a áno, uvedomujem si kontradikciu, nakoľko tieto sú tiež produkty televíznej výroby. ³Niečo podobné už dokázalo krátko po prelome milénia HBO so svojim The Wire, bavíme sa teraz ale o streamingu, všakže? --- / (S1 - 2.1.2014) (S1-S2 - 11.7.2014) / (S1 - 7.2015) (S1-S4 4.3.2016) / (S1 - 18.2.2022) (S2 - 22.2.2022) (S3 - 19.10.2022-25.10.2022) (S4 - 16.12.2022-18.12.2022) (S5 - 29.12.2022-31.12.2022) (S6 - 31.12.2022-1.1.2023) ()
Jasně, Kevin Spacey byl magnetem na tenhle seriál a po skončení třináctého dílu jsem maximálně spokojená, stala jsem se totálně závislou a moc dobře vím, proč mám Kevina v mojí TOPce. Kvalita, realita, vynikající herecké výkony, skvělá podívaná do zákulisní politické mašinérie a marasmu a to není politika zrovna moje hobby. ()
Vysoká škola „machiavellištiny“, ve které by se, kdyby se dívali, určitě našla velká většina příživníků v našem slovutném parlamentu. A je lhostejno, jestli jste demokrat či republikán, socan, či odeesák, nakonec se v tý špíně moci smočíte všichni. Takže konečně tu máme seriál, který nesází na rádoby šokující zvraty, či již okoukané „háčky“ na konci každého dílu, aby se nadržený divák zase příště uráčil přilézt k obrazovce. Naopak, je tu velmi důmyslný scénář, ze kterého chvílemi mrazí a kde si svoji politickou svini doslova vychutává Kevin Spacey, i se svými nezvyklými monology přímo na kameru. Člověk se jenom nesmí nechat odradit slabším rozjezdem, protože to nejlepší přichází s pozdějšími díly a ke konci to vše fantasticky graduje. Tak šup sem s 2.sérií. ___ 2.série je ještě lepší. Tvůrci osekali vedlejší dějové linie na minimum, ubrali na počtu Underwoodových protivníků a nechali ho čelit jedinému silnému, což seriálu prospělo. Závěrečné díly jsou emocionální masakr, poslední záběr je pohled pro bohy a Franka Underwooda tímto oficiálně vyhlašuji největší lidskou špínou v historii TV tvorby. ()
Galerie (796)
Zajímavosti (39)
- Tuto epizodu režírovala Robin Wright, představitelka Claire Underwood. (Coleator)
- V epizodě můžeme vidět Mercedes-Benz, patřící Remymu Dantonovi (Mahershala Ali). Vůz má registrační značku HX 0S6Z, vydanou federálním distriktem Washington D.C., s nápisem „taxation without representation“. Ve skutečnosti mají registrační značky formát XX 0000. Písemná řada HX navíc v té době ještě nebyla používaná. (noirre)
- V seriálu mají téměř všechny postavy mobilní telefon značky iPhone. Jen Frank Underwood (Kevin Spacey) používá telefon značky Blackberry. (Punisher)
Reklama