poster

Domek z karet (TV seriál)

  • Česko

    Dům z karet

  • USA

    House of Cards

Drama

USA, 2013 - 2016, 44 h 45 min (Minutáž: 52x50 min)

Předloha:

Michael Dobbs (kniha)

Hudba:

Jeff Beal

Hrají:

Kevin Spacey, Robin Wright, Michael Kelly, Rachel Brosnahan, Mahershala Ali, Nathan Darrow, Michel Gill, Reg E. Cathey, Sebastian Arcelus, Kate Mara, Corey Stoll, Kate Lyn Sheil, Molly Parker, Jimmi Simpson, Kristen Connolly, Constance Zimmer, Larry Pine, Sandrine Holt, Ben Daniels, Jayne Atkinson, Kim Dickens, Tawny Cypress, Boris McGiver, Daisy Tahan, Kathleen Chalfant, Al Sapienza, Wass Stevens, Curtiss Cook, Teena Byrd, Gerald McRaney, Reed Birney, Kevin Kilner, Michael Ahl, J.C. MacKenzie, Suzanne Savoy, Karl Kenzler, Francie Swift, Charlie Dreizen, Bill Maher, Mozhan Marnò, David Clennon, John Scurti, Sam Page, Benito Martinez, Jenna Gavigan, Emily Dorsch, Rachel Maddow, Terry Chen, Joanna Going, Gil Birmingham, Malcolm Madera, Malcolm Goodwin, Carme Boixadera, Catalina Parks, Gene Jones, Spencer Garrett, Ben Hyland, Laura Poe, Kara Jackson, Erin Fritch, Angela Christian, Armand Schultz, Gabrielle Senn, Alex Webb, Lyon Beckwith, Monica Sanchez, Olivia Luccardi, Anthony Hackett, Lars Mikkelsen, Naděžda Tolokonnikova, Pjotr Věrzilov, Marija Aljochina, Elizabeth Marvel, Paul Sparks, Christina Bennett Lind, Kristof Konrad, Christian Camargo, Annie Parisse, John Henry Cox, Rick Zahn, Lance E. Nichols, Armando Gutierrez, Deanna Dunagan, Mark Falvo, Poorna Jagannathan, Jeremy Bobb, Jean Brassard, Andy Clemence, Isabelle McNally, Beau Willimon, Michael Siberry, Robert Eli, Maryann Plunkett, Geoffrey Cantor, Dominique McElligott, Chance Kelly, Derek Cecil, Murphy Guyer, Alex Russo, Thomas Gobena, Theodore A. Adams III, Monica Lee Bellais, Jamie Nocher, Bill Phillips, Dennis Miller, Silvia Baldassini, Kenneth Tigar, David Andrews, Phyllis Somerville, William Hill, Dan Ziskie, Peggy J. Scott, Charles Borland, Cotter Smith, Tanis Parenteau, Litefoot, Erik Jensen, Scott Thurman, Stephen Colbert, John Rue, Shawn Doyle, John Doman, Ellen Burstyn, Chuck Cooper, Waleed Zuaiter, Mark Lotito, Rick Crom, Finnerty Steeves, Richard Toth, Eisa Davis, Mike Hayes, Ben Livingston, Dave Quay, Heidi Armbruster, John King, Kelly AuCoin, Lester Holt, Neve Campbell, Joel Kinnaman, Cicely Tyson, Jimmy Gonzales, David Alexander, Damian Young, Michael Beasley, Richard Barlow, Ed Moran, Jose Miguel Vasquez, Devin Druid, Colm Feore, Erika Rolfsrud, Seán Cullen, Allie McCulloch, Wendy Moniz, Julian Gamble, Andrew Polk, Jeremy Holm, Lance Lewman, Katie Carpenter, Christopher Mann, Sean Cullen, Dan DeLuca, Vincent De Paul, James Saito, Ian Blackman, Jessica J. Stowes, Karen Pittman, Sam Freed, Mark Zeisler, Corey Maher
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • arachneuss
    *****

    Edward Meechum out of five. Když už si divák myslí, že scénáristy má přečtené a tentokrát jej už opravdu ničím nepřekvapí, tak právě v ten moment slabosti zasadí Spaceyho antihrdina (jehož každá věta se rovná historickému citátu) ještě silnější úder do dramatické kostry dějového oblouku. Nudná látka přetavena do chytrého a až odporně zábavného eposu o zradě, vzestupech a pádech. Season One: 90% Season Two: 100% Season Three: 80% Season Four: 100%(8.12.2014)

  • Rover
    *****

    (1. série 5*, 2. série 4*, 3. série 5*)(27.4.2015)

  • StarsFan
    *****

    Seznamte se s Francisem Underwoodem, politikem, kterému by za jeho schopnost manipulovat s lidmi a předvídat kroky ostatních složil poklonu nejspíše i Niccolò Machiavelli ve Vladaři. Když totiž Francisovi prezident nedá slíbenou pozici ministra, vydává se ambiciózní kongressman na cestu pomsty, jejíž cíl mi zůstával skrytý tři čtvrtiny série, abych pak mohla jen ohromeně pozorovat, jak pečlivě si hlavní hrdina připravil půdu pro svůj závěrečný tah. Knihu napsanou poradcem Margaret Thatcher jsem nečetla, původní seriál BBC jsem neviděla, ale tahle moderní americká adaptace mě nadchla. I když si ho totiž dovedu představit ještě zhuštěnější podobě (o tři epizody méně by v tomto případě bylo více) a i když mi jeden čin hlavního hrdiny (konec jedenáctého dílu) přišel za hranou i pro člověka, jakým je on, mám vždy ráda dílka z politického prostředí, která se nesnaží o politickou korektnost, a v tomto případě jsem se u závěrečných titulků nikdy nemohla dočkat dalšího dílu. Konec první řady je navíc přesně takový, jaký bych si přála. Jednu významnou kapitolu uzavírající, ale vedlejší linie stále nechávající dostatečně otevřené na to, aby případné pokračování nepůsobilo násilně. 1. řada 100 % | 2. řada 110 % | 3. řada 80 % | 4. řada 100 % | Poznámka: Chcete-li si plně užít House of Cards, je podle mě docela nutné ovládat angličtinu. Prakticky pořád se tu mluví, takže spoléháte-li se na titulky, přijdete o velkou část Spaceyho výrazového herectví. A český dabing, který jsem měla možnost zahlédnout na České televizi, podle mě činí tento seriál naprosto nekoukatelným.(8.4.2013)

  • kulyk
    ****

    Proč jen za čtyři? Neboť se (pro někoho možná paradoxně) seriál kolem skutečných sudů hnusu, souvisejících se získáváním moci, pouze jemně obtáčí, občas si v nich namočí sáček, někdy si zašmrdolí prdelkou o hranu barelu, ovšem málokdy vyděsí dostatečně. Za vyzdvižení stojí ztvárnění úhlavní dvojice elitářů, jejich selfspokojenost, podtržená aseptickým prostředím jalové domácnosti, je výborným počinem. Téměř i lituji, že není dopřáno většího prostoru myšlenkovým pochodům Robin, protože dokáže při pohledu na ,,řadové" ovčany nasadit skutečně úžasný výraz emočně plochého chlapce, sledujícího mrskání jím odkřídlené mušky. V této drobnosti překonává i pana Spejskyho, kterého mi prozatím nestačila znechutit ani snaživá Papstová.(25.1.2014)

  • gudaulin
    ***

    Považuju se za racionálního člověka, který se navíc nerad ukvapuje, takže emocemi se nechávám ovládat jen výjimečně - obvykle tehdy, když mi něco těžkého nebo ostrého spadne na nohu. Lásku na první pohled odmítám, přesto jsem už po pár minutách prvního dílu cítil, že mezi mnou a seriálem vzniká silné pouto - zkrátka se dokonale strefil do nálady i mého vkusu. Satiru počítáme mezi komické žánry, obvykle ji spojujeme s nadsázkou a absurditou, s groteskou a černým humorem. Zkrátka u ní předpokládáme salvy smíchu. Svého času mě překvapilo, že morbidní román Kupec dětí, který ve mě vzbuzoval úplně jiné emoce, je recenzenty rovněž označován za satiru. Pod označením politická satira si nejspíš představíme seriály typu Ano, pane ministře, případně hubatější Je to soda. Domek z karet je na první pohled serióznější, jde mu o věrohodnost a nesnaží se vyvolávat salvy smíchu. Na první pohled vychází ze vzorce společenských dramat. Ambiciózní muž, který spojil svou budoucnost s prezidentským kandidátem, očekává po vítězných volbách tučnou kořist. Hostina pro privilegované je mu však zapovězena s tím, že má mít dohled nad závodní jídelnou, která má přece nepopiratelnou kvalitu a nikdo v ní nehladoví. Jenže závodní stravování nemůže uspokojit Francisův mocenský apetit, a proto začne jako zkušený kuchař míchat ingredience tak, aby zasolil šéfkuchaři a vyvolal v kuchyni pozdvižení. Francis je dokonalý technolog moci, intrikán znalý lidské psychologie i fungování státních institucí, manipulátor i obratný vyjednávač. Francisův nadhled, ironické glosy a komentáře, kterými se obrací na diváka, prozrazují, že přes věcnost a snahu o analytický pohled jsme skutečně na půdě satiry. Domek z karet vytváří nelichotivý obraz americké vysoké politiky manipulované lobisty, rozkládané osobními ambicemi a pletichami. Ušlechtilé ideály tady až příliš často podléhají v souboji s cynickým pragmatismem a manipulacemi. Kouzlo seriálu spočívá ve virtuozitě, s jakou Francis prochází příběhem a řídí běh událostí. I ti nejlepší antičtí řečníci by museli vzdát hold za výstup v kostele, kde mistrovským způsobem dokázal zlomit hroty nenávisti a získat sympatie přítomných. ------ Chtě nechtě se musím po čase ke komentáři vrátit. Mýlit se je lidské a já se kajícně ke svému omylu přiznávám. Některé seriály záhy ztratí dech, scénáristovi dojdou nápady a příběh jde do kytek. Tady mám spíš pocit, že jsme se se scénáristou na nějaké křižovatce úplně rozešli. Chtěl jsem v Domku z karet vidět něco, čím objektivně vzato není a ani nechce být. Měl mě varovat už sexuální poměr Franka s ambiciózní mladou novinářkou, protože, upřímně řečeno, mi k jeho postavě a ambicím absolutně nesedl. Frank by se prostě s někým, kdo mu může nabídnout tak málo, nezahazoval. Pravý úder ale přišel s první vraždou. Ve vysoce politice se, to dá rozum, nepohybují neviňátka, ale už slušných pár století bývá dobrým zvykem, že se špinavá práce svěří někomu, kdo se dá v případě potřeby odstranit nebo hodit přes palubu. V ideálním případě někomu, kdo se s objednatelem jen těžko dá nějak spojovat. Frank tady působí spíš jako nevypočitatelný psychopat, než jako velký hráč. Po druhé vraždě jsem nad seriálem definitivně zlomil hůl. Obsazení je sice skvělé, ale to, co scénárista předvádí, slibný potenciál zabíjí. Celkový dojem: z původních nadoblačných výšin jsem v druhé sérii klesl hodně hluboko, takže těch 60 % je svým způsobem kompromis. Navíc s vědomím, že s každým dalším dílem bych šel o pár procent dolů.(8.2.2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace