poster

Domek z karet (TV seriál)

  • Česko

    Dům z karet

  • USA

    House of Cards

Drama

USA, 2013 - 2016, 44 h 45 min (Minutáž: 39x50 min)

Předloha:

Michael Dobbs (kniha)

Hudba:

Jeff Beal

Hrají:

Kevin Spacey, Robin Wright, Michael Kelly, Rachel Brosnahan, Mahershala Ali, Nathan Darrow, Michel Gill, Reg E. Cathey, Sebastian Arcelus, Kate Mara, Corey Stoll, Kate Lyn Sheil, Molly Parker, Jimmi Simpson, Kristen Connolly, Constance Zimmer, Larry Pine, Sandrine Holt, Ben Daniels, Jayne Atkinson, Kim Dickens, Tawny Cypress, Boris McGiver, Daisy Tahan, Kathleen Chalfant, Al Sapienza, Wass Stevens, Curtiss Cook, Teena Byrd, Gerald McRaney, Reed Birney, Kevin Kilner, Michael Ahl, J.C. MacKenzie, Suzanne Savoy, Karl Kenzler, Francie Swift, Charlie Dreizen, Bill Maher, Mozhan Marnò, David Clennon, John Scurti, Sam Page, Benito Martinez, Jenna Gavigan, Emily Dorsch, Rachel Maddow, Terry Chen, Joanna Going, Gil Birmingham, Malcolm Madera, Malcolm Goodwin, Carme Boixadera, Catalina Parks, Gene Jones, Spencer Garrett, Ben Hyland, Laura Poe, Kara Jackson, Erin Fritch, Angela Christian, Armand Schultz, Gabrielle Senn, Alex Webb, Lyon Beckwith, Monica Sanchez, Olivia Luccardi, Anthony Hackett, Lars Mikkelsen, Naděžda Tolokonnikova, Pjotr Věrzilov, Marija Aljochina, Elizabeth Marvel, Paul Sparks, Christina Bennett Lind, Kristof Konrad, Christian Camargo, Annie Parisse, John Henry Cox, Rick Zahn, Lance E. Nichols, Armando Gutierrez, Deanna Dunagan, Mark Falvo, Poorna Jagannathan, Jeremy Bobb, Jean Brassard, Andy Clemence, Isabelle McNally, Beau Willimon, Michael Siberry, Robert Eli, Maryann Plunkett, Geoffrey Cantor, Dominique McElligott, Chance Kelly, Derek Cecil, Murphy Guyer, Alex Russo, Thomas Gobena, Theodore A. Adams III, Monica Lee Bellais, Jamie Nocher, Bill Phillips, Dennis Miller, Silvia Baldassini, Kenneth Tigar, David Andrews, Phyllis Somerville, William Hill, Dan Ziskie, Peggy J. Scott, Charles Borland, Cotter Smith, Tanis Parenteau, Litefoot, Erik Jensen, Scott Thurman, Stephen Colbert, John Rue, Shawn Doyle, John Doman, Ellen Burstyn, Chuck Cooper, Waleed Zuaiter, Mark Lotito, Rick Crom, Finnerty Steeves, Richard Toth, Eisa Davis, Mike Hayes, Ben Livingston, Dave Quay, Heidi Armbruster, John King, Kelly AuCoin, Lester Holt, Neve Campbell, Joel Kinnaman, Cicely Tyson, Jimmy Gonzales, David Alexander, Damian Young, Michael Beasley, Richard Barlow, Ed Moran, Jose Miguel Vasquez, Devin Druid, Colm Feore, Erika Rolfsrud, Seán Cullen, Allie McCulloch, Wendy Moniz, Julian Gamble, Andrew Polk, Jeremy Holm, Lance Lewman, Katie Carpenter
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • ladynka
    ***

    Seriál, který oproti svému vzoru nabyl na objemu, ale nepřidal na hloubce. Lehce pozměněné charaktery jsou tam, kde se přibližují svým anglickým předlohám, sympaticky otevřené, v odlišnostech jsou mohem méně zajímavé (manželka - tady jako povrchní snobka) a nijak fascinujícící (vztah Underwood-Zoe). Rozpačitost u mě vzbuzuje délka seriálu také proto, že Underwood (skvělý Spacey) zde nemá až do závěru rovnocenného protivníka (Tusker). 1. série 70%.___Ještě více než v první sérii je ta druhá rozvleklá přehlídka manipulace, podvodů a politikaření. Karty jsou rozdány, hlavním postavám (manželům Underwoodovým) jde o to dostat se ke kýženému cíli. Žádný rozvoj charakterů ani u vedlejších postav, které jsou hlavně definovány tím, jaký postoj zaujímají k Frankovi a naopak. Vedlejší zápletky snad nejsou úplně zbytečné (potrat, nevěra, skrývání svědkyně), ale nikam neposunují dění, jen tvoří vedlejší napětí k hlavní linii a jeví se mi jako nezajímavé. Zkrátka a dobře, pokud nejde o Franka a jeho snahu protlačit se do Oválné pracovny, je to nuda. 2. série 60%.(20.6.2013)

  • gudaulin
    ***

    Považuju se za racionálního člověka, který se navíc nerad ukvapuje, takže emocemi se nechávám ovládat jen výjimečně - obvykle tehdy, když mi něco těžkého nebo ostrého spadne na nohu. Lásku na první pohled odmítám, přesto jsem už po pár minutách prvního dílu cítil, že mezi mnou a seriálem vzniká silné pouto - zkrátka se dokonale strefil do nálady i mého vkusu. Satiru počítáme mezi komické žánry, obvykle ji spojujeme s nadsázkou a absurditou, s groteskou a černým humorem. Zkrátka u ní předpokládáme salvy smíchu. Svého času mě překvapilo, že morbidní román Kupec dětí, který ve mě vzbuzoval úplně jiné emoce, je recenzenty rovněž označován za satiru. Pod označením politická satira si nejspíš představíme seriály typu Ano, pane ministře, případně hubatější Je to soda. Domek z karet je na první pohled serióznější, jde mu o věrohodnost a nesnaží se vyvolávat salvy smíchu. Na první pohled vychází ze vzorce společenských dramat. Ambiciózní muž, který spojil svou budoucnost s prezidentským kandidátem, očekává po vítězných volbách tučnou kořist. Hostina pro privilegované je mu však zapovězena s tím, že má mít dohled nad závodní jídelnou, která má přece nepopiratelnou kvalitu a nikdo v ní nehladoví. Jenže závodní stravování nemůže uspokojit Francisův mocenský apetit, a proto začne jako zkušený kuchař míchat ingredience tak, aby zasolil šéfkuchaři a vyvolal v kuchyni pozdvižení. Francis je dokonalý technolog moci, intrikán znalý lidské psychologie i fungování státních institucí, manipulátor i obratný vyjednávač. Francisův nadhled, ironické glosy a komentáře, kterými se obrací na diváka, prozrazují, že přes věcnost a snahu o analytický pohled jsme skutečně na půdě satiry. Domek z karet vytváří nelichotivý obraz americké vysoké politiky manipulované lobisty, rozkládané osobními ambicemi a pletichami. Ušlechtilé ideály tady až příliš často podléhají v souboji s cynickým pragmatismem a manipulacemi. Kouzlo seriálu spočívá ve virtuozitě, s jakou Francis prochází příběhem a řídí běh událostí. I ti nejlepší antičtí řečníci by museli vzdát hold za výstup v kostele, kde mistrovským způsobem dokázal zlomit hroty nenávisti a získat sympatie přítomných. ------ Chtě nechtě se musím po čase ke komentáři vrátit. Mýlit se je lidské a já se kajícně ke svému omylu přiznávám. Některé seriály záhy ztratí dech, scénáristovi dojdou nápady a příběh jde do kytek. Tady mám spíš pocit, že jsme se se scénáristou na nějaké křižovatce úplně rozešli. Chtěl jsem v Domku z karet vidět něco, čím objektivně vzato není a ani nechce být. Měl mě varovat už sexuální poměr Franka s ambiciózní mladou novinářkou, protože, upřímně řečeno, mi k jeho postavě a ambicím absolutně nesedl. Frank by se prostě s někým, kdo mu může nabídnout tak málo, nezahazoval. Pravý úder ale přišel s první vraždou. Ve vysoce politice se, to dá rozum, nepohybují neviňátka, ale už slušných pár století bývá dobrým zvykem, že se špinavá práce svěří někomu, kdo se dá v případě potřeby odstranit nebo hodit přes palubu. V ideálním případě někomu, kdo se s objednatelem jen těžko dá nějak spojovat. Frank tady působí spíš jako nevypočitatelný psychopat, než jako velký hráč. Po druhé vraždě jsem nad seriálem definitivně zlomil hůl. Obsazení je sice skvělé, ale to, co scénárista předvádí, slibný potenciál zabíjí. Celkový dojem: z původních nadoblačných výšin jsem v druhé sérii klesl hodně hluboko, takže těch 60 % je svým způsobem kompromis. Navíc s vědomím, že s každým dalším dílem bych šel o pár procent dolů.(8.2.2016)

  • KarelR
    ****

    Chybí tomu dramatická tíživost a sžírající osobitost Bosse, ale i tak hodně solidní žánrovka (s božskou Kate Marou!). Škoda, že nejlepší díly jsou uprostřed série.(5.2.2013)

  • Botič
    *****

    Amorální! Uhrančivé! Dusivé! Nejdepresivnější a zároveň nejzábavnější seriál široko daleko s neskutečnými hereckými tahouny, který je od začátku do konce chladnou a vykalkulovanou podívanou o jedné honbě za mocí. Hypnotická jízda, od které se člověk nemůže odtrhnout. Kdybyste náhodou nevěděli co s časem, tak ho rozhodně investujte do House of Cards! Tohle stojí za každou minutu! Update O druhé sezóně se dá napsat všechno možné, jen ne well-played. V nastoleném duchu první řady se drží pouze úvodní epizoda, které je šokující a nervy drásající, ale zbytek je jen scénáristické zametání nehodících se postav a vedlejších zápletek pod koberec.(23.12.2013)

  • arachneuss
    *****

    Edward Meechum out of five. Když už si divák myslí, že scénáristy má přečtené a tentokrát jej už opravdu ničím nepřekvapí, tak právě v ten moment slabosti zasadí Spaceyho antihrdina (jehož každá věta se rovná historickému citátu) ještě silnější úder do dramatické kostry dějového oblouku. Nudná látka přetavena do chytrého a až odporně zábavného eposu o zradě, vzestupech a pádech. Season One: 90% Season Two: 100%(8.12.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace