Režie:
Alejandro González IñárrituKamera:
Emmanuel LubezkiHrají:
Leonardo DiCaprio, Tom Hardy, Domhnall Gleeson, Will Poulter, Forrest Goodluck, Duane Howard, Arthur Redcloud, Melaw Nakehk'o, Grace Dove, Lukas Haas (více)VOD (7)
Obsahy(2)
Americký západ, Jižní Dakota, 1823. Místo a čas s hodně relativní hodnotou lidského života. Zkušený lovec a trapper Hugh Glass (Leonardo DiCaprio) je se svým synem na výpravě s lovci kožešin. Uprostřed hlubokých lesů vzdorují nečekaným útokům indiánů a musí na své pouti překonávat nemilosrdnou, zatím nezmapovanou krajinu plnou nástrah. Glassovi se stává osudným střet s rozzuřenou samicí medvěda grizzlyho. Medvědí útok sice přežije, ale je těžce zraněný a lovecká výprava se musí rozdělit. Zatímco většina lovců pokračuje v cestě, s Glassem a jeho synem zůstanou jen dva muži, John Fitzgerald (Tom Hardy) a Jim Bridger (Will Poulter). Ti více méně jen čekají, až zemře, aby jej pak pohřbili a mohli pokračovat v cestě. Ale zraněný lovec stále neumírá, a tak se Fitzgerald rozhodne čekání na nevyhnutelné zkrátit. Při pokusu o nedobrovolnou eutanázii ho však přistihne Glassův syn, kterého Fitzgerald zabije. Ještě živého Glasse pak zahrabe v hrobě a spolu s Bridgerem zmizí. Jenže Hugh má hodně tuhý kořínek. V naprosto zuboženém stavu vyleze z vlastního hrobu, zoufale se potácí čarokrásnou, ale zcela lhostejnou krajinou. Při životě jej drží především nenávist a touha po odplatě. Musí překonat brutální zimu a hlad, divoké řeky, bojovné indiánské kmeny a dokonat svou pomstu. (CinemArt)
(více)Videa (20)
Recenze (2 352)
První hodina je naprostý orgasmus na plátně, drtil jsem si při sledování koule nadšením a říkal si, že jestli to takhle bude pokračovat až do úplného konce, mám tu čest sledovat žánrovku, která se zapíše do historie. Syrovost, špinavost a krvavost ovšem po sexu Leonarda s digitálním medvědem vystřídalo ředidlo tak strašně odlišné, že se z toho rázem stal úplně jiný film. Zběsilý survival thriller téměř ihned vystřídaly existenciální pohledy do krajiny, alegorie, flashbacky, pomalé záběry na proud tekoucí řeky nebo koruny stromů a jiné "krásy" filmařiny. Artové ambice režiséra tenhle geniálně jednoduchý, přímočarý a zábavný příběh znásilnily, když z něj udělaly rozbředlou jakžtakž stále fungující záležitost, která se spolu s hlavním hrdinou dobelhala až do konce a tam v zapomnění chcípla. 75% ()
Nič extra. Omnoho lepších dobrodružných survivalov tu už bolo kvantum a nepotrebovali ani takú premrštenú stopáž, ani také „hviezdne“ osadenstvo. Navyše Iňoritník servíruje silene artovo prehnaný audio-vizuál, kde potrebuje ukázať ako krásne vie natočiť nebíčko, stromčeky, kopčeky, ohníček, atd.; čo by bolo ok, keby to bolo iba doplnkom v určitej miere a nie ako primárna a repetitívna časť poloprázdneho celku. Pre nadšencov preceňovaných kúskov z rangu iritujúcej sošky zlatého prdelníka to možno bude žúžo, ale mňa to príliš neoslovilo. Najlepší tu bol medveď, najhorší Will Poulter. Nedocenený Carnahanov "The Grey" je IMFO neporovnateľne lepšou voľbou. ()
Kdo by to byl před lety čekal, že kdykoliv se nyní DiCaprio objeví před kamerou, je to zatraceně velké očekávání a vesměs i dokonalý zážitek. Naposledy spojil síly s oscarovým Iñárritem a ten si u mnohých spravil reputaci (ano, přiznejme si) po Birdmanovi, který mi v mnoha směrech nesedl. Kameraman Emmanuel Lubezki kouzlí jako u Malicka, často je to hlavně jeho film. Druhým lákadlem je právě jedenačtyřicetiletý Leonardo DiCaprio. Logicky si vystačí s minimem slov a hraje jen a pouze svým obličejem v podobě unavených očí a hlubokých ran, tu a tam mu na čele vystoupí vráska prozrazující zarputilost a odhodlání dotáhnout tuhle misi do konce. Vytrvat, nevzdat se, postavit se nepřízni osudu, na sto honů z něj sálá energie, charisma a touha překračovat hranice, které mu příroda a nepřítel přichystal. Jednoduše je skvělý, ale Oscara v jeho rukou bych raději viděl za energického Vlka z Wall Street, ve kterém polykal hrsti prášků a přepínal mezi nesmírně pestrým hereckým rejstříkem. Škoda, že tenhle survival a revenge v jednom je do tempa a atmosféry poměrně nevyrovnaný. Některé momenty okamžitě chytnou za ta správná místa, jiné vytváří dojem, že 156 minut dlouhý snímek je ještě mnohem delší. Za leccos může Oscarem naspeedovaný Alejandro González Iñárritu, kterému měl možná někdo krotit ego. Na druhou stranu střídá vizuální orgie s momenty, které dávají vyniknout hercům, jeho nadstandardní řemeslné zpracování, okořeněné sugestivním a strhujícím vyobrazením kritických momentů, je nicméně dechberoucí. Holt tihle trapeři, kteří se živí lovem kožešinové zvěře a z každé strany očekávají útok indiánů, jsou hodně ostří hoši. Drsně a suverénně na to šli i pánové za kamerou, jejichž potřeba něco sdělit mohla být místy o krapet silnější. ()
Obdivuji Leonarda, natočit všechny ty scény muselo být náročné, za to má můj respekt. Ale bohužel jsem s ním trpěla u filmu, protože jeho "nesmrtelnost" mi vadila. Já vím, že člověk dokáže být neskutečně silný a nezastavitelný, když ho žene motivace, ale.. Nedokázela jsem se přes to nějak přenést a kazilo mi to celkový dojem z celého Zmrtvýchvstání. ()
pardon, vobec nesadlo. nic. z kina som odisla absolutne frustrovana. ak Revenant vyhra, po Birdmanovi to bude najhorsi film v dejinach Oscarov, ktory si odnesie hlavnu cenu. nikto to nepovie nahlas, vsetci ten brak ospevuju. Jedine, co stoji za zmienku je kamera genia Lubezkiho, ktora vsak mne paradoxne priserne prekazala. Tento film proste nedava zmysel a najsilnejsi je v momentoch, ked v nom neuvidite ziadnych hercov, ale iba zabery na drsnu krajinu. ()
Galerie (105)
Photo © Twentieth Century Fox Film Corporation
Zajímavosti (62)
- Režisér Alejandro González Iñárritu v prvý deň nakrúcania zhromaždil filmový štáb na brehu rieky Bow, v provincii Alberta, kde sa mala natáčať akčná scéna v ľadových vodách. Každý dostal červenú ružu. Kultúrny poradca Craig Falcon viedol obrad, podporovaný náčelníkmi z miestneho kmeňa Stoney, aby požehnal filmu, tvorstvu a zemi. Potom Iñárritu všetkých požiadal, aby sa v tichu chytili za ruky a spoločne odišli k rieke, kde rozhodili okvetné lístky ruží. (classic)
- Producent Steve Golin řekl v pořadu The Hollywood Reporter: The Roundtables (od r. 2013), že Leonardo DiCaprio (Hugh Glass) nebyl v tělech skutečných mrtvých zvířat, nýbrž jen v jejich napodobeninách, a to maximálně 2-3 hodiny. (XeronCZ)
- Mnoho členů štábu se domnívá, že mohli ušetřit peníze (rozpočet byl překročen) i své utrpení v náročných, extrémních klimatických podmínkách (četná zranění, mnoho členů štábu bylo vyhozeno, někteří skončili sami), pokud by alespoň některé části natočili s počítačově vygenerovanými efekty. K tomu režisér filmu Alejandro González Iñárritu uvedl: "To je přesně to, co jsem nechtěl. Skončili bychom totiž před zeleným pozadím s kávou, v pohodlí, každý by byl šťastný, ale film by nejspíš stál za hovno." (Tristan Rafael)
Reklama