Režie:
Petr NikolaevKamera:
David PloyharHudba:
Kristian KollHrají:
Ondřej Vetchý, Lukáš Vaculík, Jan Vondráček, Jiří Dvořák, Vica Kerekes, Kryštof Hádek, Pavel Nečas, Filip Kaňkovský, Andrej Hryc, Zuzana Čapková (více)Obsahy(1)
František Vedral byl vekslákem, podvodníkem i mafiánem a nakonec se stal i vrahem, kterého se bálo mnoho lidí. Původně začínal jako malý podvodníček a vekslák ve skupině, kterou vedl za socialismu JUDr. Tipl se svým synem. Skupina prodávala na Západ výměnou za elektroniku kradené umělecké předměty. Když byli chyceni, právě Vedral se dostal z celé záležitosti na podmínku a převzal šéfovy obchody. Po revoluci začal Vedral uplácet politiky a na všechny sháněl kompromitující materiály. S podivným privatizačním fondem se zúčastnili s Tiplem kupónové privatizace. Krytí jim poskytoval jejich kamarád Strnad, který v té době pracoval pro tajnou službu. Jako první začal ohrožovat Vedralovu skupinu novinář Smetana. Ve chvíli, kdy zjistil, že ho nemůže uplatit, zaplatil si jeho vraždu. To už na Vedralově kauze začal pracovat policista Cajthaml, který získal dostatek důkazů na zatčení. Od Strnada se Vedral dozvídá, že jeho kauzu přebírá neúplatná státní zástupkyně, tu také nechá zavraždit. Zdá se, že Vedrala s Tiplem nic nezastaví. Cajthaml odchází od policie a své vyšetřování vede na vlastní pěst. (TV Nova)
(více)Videa (3)
Recenze (708)
Výborní herci, Petr Nikolaev, poutavý příběh a kvalitní provedení tohle vše bere vítr plachet všem těm, kteří si myslí že není možné natočit v Česku porevoluční kvalitní film. Za sebe musím konstatovat že jsem si to nikdy nemyslel, přestože mě asi navždy bude chybět tvorba dvojice Svěrák/Smoljak. V Příběhu kmotra ovšem vše šlape přesně tak jak má. Nejen přesvědčivé duo Vetchý/Vaculík odvádí cenné služby celku. Obsazení menších rolí je přímo ukázkové a koukat na likvidátora Andreje Hryce je přímo láhůdka. Chválit je tedy co a v porovnání s Kmotrem vychází Kajínek jako totální hloupost. Ona to tedy hloupost částečně byla i ve své době. Kdo chce vidět poctivou kriminálku z důvěrného známého prostředí neměl by si tohle nechat ujít. ()
Mé nitro je rozerváno jak šestkrát použitý prezervativ a to, že je vlastně kmotr Mrázek pan Fanda Verbal, nebojaksetamenoval, bylo již nabíledni, či nad sumce jasnější... to pro blby. Rozebírat dané téma a vztekat se a plakat nad dvaceti pěti lety u nás v Absurdistánu, Kokotistánu, prostě tady u nás v Prdeli, je alespoň mně zapovězeno, neboť můj veterinář jasně diagnostikoval mou srdeční chlopeň nacházející se v hajzlu a doporučil mi vynechat nedělní, zlodějské tv debaty a omezit chlast. No, a chlast já mám rád, navíc se dá pak prázdnou láhví umlátit kdejaká zkorumpovaná policejní kurva, či dobráček, kterému se brejličky mlžily... tedy spíš kéžby. V tomto duchu nemá cenu dále pitvat zmíněné a platí výše uvedené... Film mě kupodivu mile potěšil a z řady těch americky se tvářících, kde je bezvadně vidět, co vše bylo odkoukané, co je notoricky oblíbené, proto taky okopírováné (většinou špatně), je tenhle skutečně na jiném levelu. Na druhém břehu od všech Kajínků a Sametových vrahů... a hlavně, oči jako má Vica Kerekes, vždy bravurně a s převahou převálcují lajdáky ondatry Bendové. Dalším bonusem z dovozu byl minimálně Hryc, pro mě překvápko desetiletí a vlastně celý herecký ansábl byl vybrán nadprůměrně. Až teď, díky blížícímu se MS v hokeji, mi došlo, koho mi připomínal střílející Mongol, on to Jirka Hudler, ejhle, pokračování nově zavedené tradice z Babovřesků. Proto nezakončím svůj plk původně zamýšleným zvoláním Mrázka do každé rodiny, ale Češi do toho!!! No, ale i přesto (nebo právě pro to) se mi chce blejt! ()
Exploatace jak noha od režiséra, do kterého se po cyrilometodějské mystice a vyhlazovacím patosu převtělila asi jedna šestnáctina Tonyho Scotta. Škoda, že to má doslovnou „nováckou“ dramaturgii, při které se na věci upozorňuje tak okatě až to bolí, není to ani trochu temné, už vůbec ne dobové (ve smyslu propracovaného fikčního světa) a Vaculík tu nedává tláču (vysněná aluze tohoto uživatele). Zase jsem se jednou zvrhle bavil a nestydím se za to. ()
,,NEJHORŠÍ JE SMRT Z VYDĚŠENÍ...“ /// Příběh frajera, kterej věděl, že všichni jsou ke koupi nebo na prodej, a že vítězí právo silnějšího… Umělecky podaná zpráva o jedný osobě, která nikoho nejmenuje, ale stejně mluví dost osobně. Mám fajn pocit, že (konečně) sleduju kus naší historie. Možná to je jednodušeji podaný, ale co když třeba někdo neví… Nikolaevovi bych nezazlíval, že nechal zvítězit obsah nad formou. Na fotbal a na politiku se totiž vždycky nejvíc nadává tam u nás ,,dole“. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Chystám se vybudovat archiv. 2.) Přemejšlím, kde jsem udělal při kupónový privatizaci chybu. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ ne ()
Další řemeslně slušně zvládnutý film podle scénáře bez chuti a bez zápachu. Není to gangsterka, není to kriminálka, co to vlastně má být zač? Některé postavy za těch dvacet let nezestárly ani o den, Vaculíkův komentář nám říká i to, co kamera ještě nestihla ani zabrat... Pro jednou to šlo, a víckrát to neuvidím. ()
Galerie (79)
Zajímavosti (32)
- Některá vozidla, která se ve filmu objevují, mají značku s pruhem vozů Evropské Unie a evropskou značkou 3A2, přestože v době, do které je snímek zasazen, ještě ČR součástí EU nebyla. (janek85)
- Režisér filmu Petr Nikolaev je jen o šest měsíců mladší, než byl skutečný František Mrázek. I proto si Nikolaev myslel, že může Mrázkovu dobu, motivaci a postupy chápat lépe, než kdyby točil film o někom, kdo žil před sto lety. (navabaca)
- Když Bohoušek (Kryštof Hádek) řekne: „Vemem tady autobus a pojedem do Saint-Tropez za četníkama,“ tak tím naráží na slavnou italsko-francouzskou filmovou sérii Četník ze Saint-Tropez (1964–1982). (SONY_)
Reklama