Reklama

Reklama

Vlastička umřela. Vesnický kostel, pohřební kočár tažený koňmi, farář, obyvatelé Olšan a souputníci zvláštního života Bohumila Stejskala (Boleslav Polívka), multimilionáře z vůle Boží, z Dědictví I. Trochu zestárli. Bohumil (Boleslav Polívka) taky trochu zestárl. Přibyly mu majetek, starosti, kilogramy a děti. Ztratil ženu svého života. Hraje hudba, zpívá místní ženský sbor Křepelky, jehož byla Vlastička členkou (a Bohuš je sponzorem). Smrt známého sbližuje. Všichni jsou smutní, nebo tak aspoň vypadají. Za zdí hřbitova zastavil starší Mercedes a z něj vystupuje rovněž zestárlá „hérečka" Irenka. Pozoruje pohřeb přes zeď, dovnitř se neodváží. Odjede před koncem obřadu... Smuteční hostina v Bohušově sídle. Jsou tu všichni, které známe z původního filmu. Zjišťujeme, že Bohuš si postavil ohromné sídlo ve farmářském stylu obklopeném zoologickou zahradou. Má rád svou dceru (Anna Polívková) a visí na šestiletém vnukovi, jehož učí jízdě na koni. Má vlastní chov koní a považuje se za odborníka na to. Už sedm let nepije a celkem si zvykl na peníze. Bohuš je smutný, ale smutek v jeho podání má velmi výstřední podobu. Téměř každá promluva se mu proplétá s pohřební řečí a duch Vlastičky postupně výrazně vstupuje do jeho mysli i jednání. Vlastička dávala jeho životu řád...vnutila mu kázeň. Teď je zase Bohuš sám. A smutný. Je na čase vrátit se ke kořenům...k flašce. Po sedmi letech se Bohuš zase napije. A bude to jízda, během které se bláznivě zamiluje do herečky, málem se stane filmovým producentem a majitelem zámku, málem přijde o vnuka, málem uvěří, že Vlastička pořád žije, přijde o několik miliónů, rozbije v přímém přenosu finále soutěže Hvězdy tančí, aby nakonec pod tlakem dcery a věrného přítele Arnošta (Arnošt Goldflam) dobrovolně našel klid a sebe samého v protialkoholní léčebně v tichém rozjímání s bláznivým JUDr. Strážným (Jiří Pecha). Velká jízda... i tak by se film mohl jmenovat, kdyby nenavazoval na už tak proslavený název dílu prvního. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (4)

Trailer

Recenze (819)

Marigold 

všechny recenze uživatele

Ten film si o bulvární čtení do značné míry koleduje, tak pojďme do něj. Možné důvody, proč vznikl: a) pokus Bolka Polívky něco udělat s tíživou finanční situací b) potřeba Bolka Polívky se vyzpovídat jako komik, který už přestal být vtipný a neumí hrát ani sám sebe jako šaška (kdo viděl jeho tristní vystupování v Ano, šéfe, tak asi ví, o čem mluvím). V jeho scénáři nenajdeme příliš návaznosti na subverzivní frašku Věry Chytilové krom postav, Je to spíš taková sentimentální litanie o alkoholu, ženách a odtrženosti od reality. Vtipů je tam pár a nejsou nijak nápadité (situačně, ani verbálně). Výsměch si DII vyslouží i proto, že obsahuje pár scén, ve kterých Sedláček hodně přešlápl dosud pečlivě dodržovanou hranici svojí lidovosti a spadl někam k troškovskému pitvoření. Já se tomu vysmívat nechci. Sledovat lidi, ke kterým cítíte sympatie, jak si sahají na dno, není zrovna příjemné, na druhou stranu pokud si odmyslím, že tenhle film měl něco po Chytilové zdědit, je to v něčem zvláštně autentická lítostivá zpověď člověka, pro kterého svět končí ohradou s koňmi a placatkou ve vestě a zoufale touží po jakési ztracené "bodré nevinnosti". Prostě posezení s opilcem, kterej vám dvě hodiny hučí do hlavy moudra a nářky... sere vás, ale vlastně musíte uznat, že vás to v něčem zvrhle fascinuje. Z nedostatku point tak přidám několik střípků, které padly po projekci v sestavě Schmarc - Fila - Tesař - Stejskal: "Moravský Vlk z Wall Street", "Film mimo dobro a zlo", "Do bláboliva vylitej biják"... ()

CaptainNor odpad!

všechny recenze uživatele

Jak může držitel 3 českých lvů, režisér velice slušného psychologického dramatu Pravidla lži a zdatný dokumentarista vyplodit takovou hnojnici, takovou žumpu?! Tam nefunguje ani to nejmenší na čem stojí film jako takový a co ho drží pohromadě. Klidně mohl nastoupit i Krampol, Vydra, Uršula Kluková, Skamene a Sobota. Tohle dílo by vůbec neutrpělo. Hnus!! ()

Reklama

-bad-mad-wolf- 

všechny recenze uživatele

Bolek Polívka se potřeboval vyzpovídat ze svého současného stavu a nálady, jelikož valašského smutného klauna po šedesátce očividně nejvíce stíhají dluhy, flaša a vadnoucí pověst. "Hrajeme, protože vás máme rádi", řekl sám mistr v průběhu diskuze na Colours of Ostrava 2014 a zřejmě to myslel upřímně, přestože druhé Dědictví nejlépe vystihuje slovo nijakost. Humory nefunkční a na jedničku často okatě odkazující, herci ve svých standardech a paradoxními vítězi zůstávají hudba s kamerou. Navzdory vší pomyslné nezajímavosti a prázdnotě film svůj hořký význam má, ale to ať už si Bolek i diváci přeberou po svém... ()

anais 

všechny recenze uživatele

Nemá smysl příliš srovnávat předchozí film od Věry Chytilové s tímto. V Sedláčkově filmu nejde o popis/kritiku doby, ale spíš o posmutnělé bilancování života, který se chýlí ke konci. Polívkova postava tak stojí před několika rozhodnutími, které už nic moc nezmění, ale mohou věci nasměrovat k lepšímu konci. Film je hezky nasnímaný, a promyšlenou líbivostí mu nelze upřít profesionalitu. Jako by však krásné obrazy zakrývaly prázdnotu děje. Jako by Bohoušovo přešlapování na místě, nevěda, jak naložit s vlastním životem, charakterizovalo i Polívkův scénář. Diváka tak překvapivě nenapadají otázky, proč je to taková pitomost, ale spíš, proč je to taková nuda, proč se ve filmu vlastně nic neděje? A možná to byl tvůrčí záměr spíš než pochybení. Těžko říct. Ale jako první film, i tento prověří až čas... ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Strašně zbytečný a nevtipný film, kterému by bylo nejlépe obloukem se vyhnout. Sledovat celé to defilé výborných herců, kteří jsou nuceni odříkávat své debilní repliky, je vyloženě skličující - scénář je jedna velká ubohost, která parazituje na divácké popularitě jedničky a která nemohla vzniknout z jiných než komerčních pohnutek. Za sebe vážně nemám radost, že svůj odsudek k tomuto filmu musím konstatovat takto nevybíravými slovy, ale mám rád, když se věci nazývají pravým jménem. Tento film nikdy neměl vzniknout. ()

Galerie (34)

Zajímavosti (17)

  • Na natáčení filmu měl štáb pouze 28 dní. (Indy21)
  • Bolek Polívka (Bohumil) charakterizoval rozdiel medzi prvým a druhým "Dedičstvom" slovami: „Prvá časť bola taká groteskná moralita. Druhá, po 20-tich rokoch, je skôr horká komédia. V tom je posun, že oproti časom, keď sa nakrúcala jednotka, sa dnes všetko priostruje, doba je bezohľadnejšia." (Sufferer)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno