Komentáře uživatelů k filmu (176)

  • Tosim
    ****

    70%. Přesně tak, žádná bomba. Srovnávat by se ovšem nemělo ani s nejhorším, ani s nejlepším a mělo rozhodně v rámci žánru. Takže - Bukowsky je seriál, u kterého není třeba se stydět ani za jedinou jeho složku. A počítám v to i českou současnost. Téměř osamocenou vadou je jistá tuctovost, páč všechno, co jsme viděli, jsme už přirozeně viděli. Kupředu kus táhnou herci, hlavně Hynek Čermák, který se etabluje čím dál víc. Skutečně jsem už pomalu přestal věřit, že se u českého seriálu nebudu smát při větách typu "Poslední věc, kterou bych si přál, je vrátit se zpátky do Děčína." Ovšem největší klad je počet dílů. Konečně někdo pochopil, že kvalita nerovná se kvanitia. Jen tak dál! Naděje!(19.12.2013)

  • Fr
    ****

    ,,MOJE JMÉNO VŽDYCKY ZPŮSOBOVALO PROBLÉMY…“ /// Smolař. Kdyby se vyhnul románku s Editou Tichou, všechno by teď bylo jinak. Byl by ochuzenej o pohled na pár mrtvol, nestal by se terčem několika pokusů o vraždu, vyhnul se cele předběžnýho zadržení (a nemusel z ní zdrhnout). Možná proto má důvod přijít na to, proč se to pořád děje … Vyprávění s lehce ironickým podtextem. Na českej seroš solidní dialogy a ničím neprudící filmařina. Všechno zdá se bejt naprosto normální! Dokonce i ten Klepl má pohodovou roli! Detektiv amatér a (téměř) Willisovsky drsnej policajt se snažej dokázat, že i v našich končinách se může podařit natočit kriminálku neobvykle. Možná, že je ten příběh vobyčejnej a cirkus je tady jen proto, aby mohla bejt z vokýnka maringotky k vidění kmitající se bílá prdel (tahle narážka nemá rasovej, nýbrž sexuální podtext!...), ale vono se na to fakt dalo koukat! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Často se ocitám ve společnosti fízlů a děvek. 2.) Marika. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ **(13.1.2014)

  • DaviD3141
    ***

    {Po 1. časti} » (50%)▐ Priemer 50% = 2,5*(31.10.2013)

  • Djoker
    ****

    Nečekal jsem, že takovou perlu najdu zrovna ve vodách českého krimi, tedy žánru, který skutečně neumíme. Hodně dělá samozřejmě moderní přístup, kdy je jeden případ roztažen na celou sérii, pomalejší průběh vyšetřování diváka více vtáhne do děje a hlavně nemusíme sledovat rutinní postupy nudné vyšetřovací skupiny. Technicky je seriál daleko před většinou současné produkce. Kamera, střih i hudba jsou opravdu skvělé. O hercích ani nemluvím. Řezníček je jako sarkastický seladon dokonalý, vnitřní monology popravily už mnoho postav, ale jemu jsem žral každé slovo. Čermákům démony zkoušený polda staré školy je dalším velkým tahákem. Této nesourodé dvojici je opravdu těžké nefandit. Exotovi Bjelacovi role opět sedla jako prdel na hrnec a světská nymfa v podání Šoposké je pak třešničkou na dortu. Stále je řeč o produkci tuzemské. Nechápavé výlevy místních nedodělků, které zaskočilo, že se nejedná o úroveň typu Breaking Bad, jsem celkem nepobral. Stejně jako v případě Okresního přeboru, který se krátce po vstupu na scénu zmocnil komediálního trůnu, tak i k Cirkusu Bukowsky se hrdě hlásím, protože projekty takové kvality je u nás nutné hlasitě podpořit a ne jen remcat a nechávat se dál zavalovat kupou sraček. 1. série: 80%.(5.2.2014)

  • JFL
    *

    V souvislosti s "Cirkusem Bukowsky" se hodně mluví o severské škole televizních kriminálek, ale inspirace v tomto směru je pouze vizuální. Skandinávské, především dánské televizní produkce se vyznačují v prvé řadě komplexně rozvedenými a postupně rozkrývanými vztahy mezi postavami a mnohoznačností jednotlivých figur. Počínaje "Zločinem", jenž svým úspěchem posloužil jako inspirace i šablona pro další tituly jako "Most" či "Ti, co vraždí", můžeme vytyčit několik opakujících se postupů. V prvé řadě je to situování větší části vyprávění do nočních hodin, což seriálu dává onu temnější atmosféru, ale především vyvíjející se vztah dvojice vyšetřovatelů, ženy a muže, přičemž obě postavy dostávají osobní motivace, které je pozvedají nad standardní klišé. V případě "Cirkusu Bukowski" ale ono vztahování se k současným severským kriminálkám vyznívá spíše jako propagační snaha svézt se na mezinárodním trendu. Když ponecháme stranou zdařilé využívání atmosféry nočního velkoměsta, tak se severskými krimi tu jinak žádné souvislosti nenajdeme. Naopak tu příznačně najdeme zcela zjevné stopy naprosto odlišné tradice, a sice drsné školy, nicméně nikoli té klasické americké ze čtyřicátých let, ale naopak ve stylu ikonického "Posledního skauta". Když pomineme zcela přímé citace (probuzení v autě v prvním díle, obliba ve zraňěních nosní přepážky), snahu o stylizaci postav (umolousaný Kuneš svým věčným kouřením a chlastáním i osudovou sveřepostí vyznívá až jako cosplay za Joa Hallenbecka) a samotný koncept (dva různorodí chlapíci ze zcela odlišného prostředí, které spojuje vražda ženy, kterou oba nějakým způsobem znali, jež je vede do vyšších sfér společnosti a navzdory policii) se dědictví Shanea Blacka nese v prvé řadě ve zdejší podobě mužství. Podobně jako "Poslední skaut" také "Cirkus Bukowsky" se tváří hrozně osudově a nihilisticky, ale v jeho základu je naopak ryze optimistická oslava tradičního hrdinství a chlapáctví. Seriál je stejně jako film ódou na machismus v post-feministickém, či v případě českého prostředí (post)chcípáckém světě, který pro dobu, kdy už zdánlivě mají tradiční akční hrdinové odzvoněno a můžou se jen upíjet, ukazuje, že když dojde na lámání chleba, tak "this is a man's world". Čemuž ostatně odpovídá i situování děje do světa mimo tradiční společenské struktury jednak v rovině policisty vyloučeného ze sboru, ale především pak v prostředí světských a cirkusáků, které ještě dýchá příslibem dobrodružství a nevázanosti. V souladu s tím pak v seriálu (stejně jako v Posledním skautovi) jsou všechny ženské postavy zredukované jen na sexuální objekty s různým stupněm dostupnosti či schematické megery (vrcholem schematizace je příznačně zcela nepřítomná a ani nepojmenovaná manželka policejního majora, která mu jen volá s otravnými domácími nesmysly). Ženskou postavu v ranku Sarah Lund či Sagy Norén, ale ani alespoň zdánlivě se schématům vyhýbající Katrine Reis Jensen z "Ti, co vraždí" bychom v této chlapácké extravaganci hledali opravdu stěží. A stejně tak bychom tu nenašli komplexní vztahy postav ani profilaci nad rámec schémat. Byť nutno přinejmenším pochválit žánrový nápad na dramatický oblouk titulního hrdiny, který začíná jako chcípácký intouš, jak vystřižený z "Nestydy" či jiného českého filmu posledního desetiletí, ale díky cirkusu a krimi příběhu v sobě znovu objevuje opravdového chlapa. Navzdory veškeré povrchní umolousanosti, ponurosti a vyhrocenosti v nitru seriálu prostě tepe snaha dát české televizní produkci drsňácké kriminalisty-chlapáky, již mají být protipólem plakátových figurek ala "Major Zeman", ačkoli samy o sobě jsou jen dalším naivním ideálem. Po druhém díle by se sice mohlo vyprávění "Cirkusu Bukowsky" ještě pořád stočit ledasjakým směrem, ale něco mi říká, že i když si možná Bukowského žena nekoupí psa a Kuneš nezatančí jigu, pořád tu bude v jádru skautovské finále, kde naši hrdinové starými dobrými způsoby mimo všechna ta slabošská okleštění byrokratických postupů dají všem povýšeným šupákům nafrak a v cirkusáckém karavanu odjedou do západu slunce. ______ PS: Co do řemeslné stránky formálního zpracování je "Cirkus Bukowsky" projekt na úrovni světového standardu, ale spíše než ho jen díky tomu vyzdvihovat, měl by se opakovaně zdůrazňovat tristní stav větší části domácí tvorby. ______ Update po konci první série: Tuze smutný doklad úrovně nejen české seriálové produkce, ale především zdejší společnosti - v době, kdy špičkami quality TV jsou veskrze feministické seriály jako "Orange Is the New Black" či "Scandal" i dlouho běžící série rozkrývající a podrývající niternou zvrácenost genderových stereotypů či predispozicí jako "Breaking Bad" a "Mad Men", se jako vrchol české seriálové tvorby, který má "směle konkurovat" zahraničí, vydává tato odporně šovinistická óda na machismus. Nejen v tomto ohledu, ale také z hlediska kvalit, či spíše směšné absurdity scénáře vyznívá srovnávání "Cirkusu Bukowsky" se současnou britskou a skandinávskou tvorbou v detektivním žánru (bez rozmyslu přejímaná z PR materiálů seriálu) buďto jako smutná nesoudnost nebo prostě jen nehorázná drzost.(7.11.2013)

  • gudaulin
    **

    První reakce filmové publicistiky a televizních fandů byly nadšené a ve stylu "to tady ještě nebylo, konečně máme český seriál srovnatelný se světem", což mě, skeptika, zviklalo v přesvědčení, že se současnou českou televizní tvorbou není radno ztrácet čas. Inu, ve světě se toho točí hodně a jde spíš o to, s jakým patrem světové tvorby se chceme srovnávat. Zároveň je důležité, jaký při hodnocení Cirku Bukowsky použijete úhel pohledu. Pokud ho poměřujete s Ordinací v růžové zahradě a Rodinnými pouty, můžete pochopitelně používat slova plná chvály a hovořit o dynamické kameře, syrovosti, autentičnosti a všudypřítomném napětí. Pokud ale zvolíte srovnání se světovou špičkou, rychle zjistíte, že není nad čím jásat. Napodobování jihoamerických telenovel nám jde zkrátka daleko líp. Abych pravdu řekl, tahle hra na drsnou školu a thriller moderního střihu mi připomíná snahu party provinčních ochotníků přiblížit se světovému divadelnictví kopírováním scénických postupů úspěšných profesionálních pražských scén. Jednotlivosti se dají u Bukowského vyzvednout, ale spousta věcí skřípe. Kvalitní zahraniční seriály mají obvykle vícevrstevný scénář a postupně gradují ve strhující finále. Tady rozehraná partie spíš uvadá a poslední díl vyvolává ani ne tak euforii, jako spíš otázku: A to je vážně všechno? Celkový dojem: 40 %. Snad ještě vzkaz našim mediálním publicistům - příště by to chtělo trochu rezervovanosti a v některých případech možná i soudnosti. Chápu, že do malých českých poměrů se hodí i malá očekávání a nízké laťky, ale odsud posud.(11.12.2013)

  • Tom_Lachtan
    ****

    První díl je jednoduše výborně odvedená práce a to přesto, že se objevují dost laciné úvody, jako je je dědictví, nebo kolega-hajzl, které působí až moc prvoplánově, jenže to jsou věci, které se snad do budoucna vytratí a zbude jenom dobře natočená detektivka bez klasického detektiva, alespoň v to doufám. Na hony vzdálené od seriálové cz & sk tvorby posledních let, že působí lépe, než velká část kinoprodukce, obzvlášť u scén, kde je severská inspirace podle mě patrná nejvíc - letecké záběry na jedoucí auta, nebo vlak, které dokáží vykouzlit krásné a zároveň lehce depresivní záběry, u kterých věřím domácí původ snad jen díky stejnému vlaku, ve kterém jezdím... Výborný pilot. Po díle druhém: : méně klišé, haleluja, příběh se krásně rozbíhá na všech frontách (až na tu cirkusovou, která byla ku mé potěše trošku upozaděna), chemie mezi Bukowskym a zchlastalým policajtem (Čermák je super!) se začíná rýsovat, jen tak dál. I těch skvělejch záběrů na krajinu bylo v tomhle díle tak nějak víc. Po díle třetím a čtvrtém: Smrt brutálnímu množství voiceoverů! Tempo se na chvíli také trošku uvolnilo a navíc se zjevilo pár ne zrovna hezkých dějových zákoutí, ALE to je mi vlastně fuk, díky poslední půlhodince čtvrtého dílu, který šlápl na plyn a ukázal, že tohle bude ještě hodně zajímavé. A co jsem ještě nezmínil - hudba je super. Po díle pátém: Nářez! Skvělé tempo. prohloubení do zápletky, vtip ve společných scénách Bukowskyho s detektivem... Asi nejlepší díl a jasný důkaz o kvalitě. Po díle šestém: Konec série jak má být, fuck you, debilní americké tvisty.(31.10.2013)

  • Davies182
    ****

    Den blbec? Depka jako vyšitá! Po dvou dílech je jasné, že jsem se do dnešní doby s ničím podobným na české televizní scéně nesetkal. Okamžitě toužím vidět ostatní čtyři epizody.(28.10.2013)

  • swamp
    ****

    Čerstvá krev mezi českými seriály. Řezníčkovi role sedí perfektně a to, že si tato minisérie bere hodně ze zahraniční televizní produkce je mi jedno - hlavně když to má pořádné grády.(6.1.2014)

  • Sonnery
    *****

    Po prvních dílech jsem chtěl napsat, že světový Bukowsky není - hovno, tak se mi postupně zažral pod kůži, až musím konstatovat (a se mnou i celá dermatologie), že světovej je. Sice jenom u nás, ale i tak je paráda se po dlouhý době koukat na něco, za co si člověk užívá svoje koncesionářský poplatky. A to i přesto, že Cirkus vlastně je takový paskvil jednoho fanouška, co má očividně hodně rád Hanka Moodyho a Posledního skauta. Ale proč ne! Nebo to třeba takovej Tarantino dělá jinak?(22.4.2014)

  • triatlet
    **

    Seriál se snaží o atmosféru, ale působí na mě nepřesvědčivě. Vadí mi, že hlavní hrdina má snad sedm životů...(20.11.2013)

  • Kimon
    ****

    Myslím, že v současné televizní tvorbě ČT z krimi žánru zatím to nejlepší. Za tohle díky, ČT.(8.1.2014)

  • Mgb21
    *****

    Po hodně dlouhý době jsem každý týden usedával k televizi a sledoval český seriál. Skvěle napsané postavy a příběh pádící stále dopředu. Užil jsem si každý dialog mezi Řezníčkem a Čermákem. No a v neposlední řadě mě nadchlo filmové zpracování. Konečně někdo začal používat filtry a nebál se kameru sundat ze stativu a nechat ji pořádně proletět. Máme v Čechách krásnou krajinu, tak proč ji neukázat. Celkově jsem si všech šest dílů opravdu užil.(8.1.2014)

  • Snorlax
    *

    Není to ani noir, ani thriller, ani road movie, ani detektivka, ani pořádný seriál, je to od každého něco, ale zdá se mi, že jen to nejhorší. Z noiru to má ponuré barvy, režisér dospěl k závěru, že čím méně barev, tím více noiru. U thrilleru bych byla alespoň malounko napjatá, třebas bych se i bála, ale zde zívu. Road movie to je asi ze všech žánrů nejvíce, stále se někam jezdí a o nic přitom nejde. Seriál, který by měl právo se tak hrdě nazývat, by musel divákovi předvést nějaký vývoj postav, zde nula od nuly pojde. Věřit Řezníčkovi, že je několik let bezdomovcem, kterému nebyl umožněn přístup do sprch, bych mohla z fleku. Věřit, že něco takového by mohlo učit, nedokážu. Ostatní postavy jsou obdobně nesympatické, mnohdy i nedůvěryhodné. Pachl je na svoji práci hrdý, zajímalo by mě, pod vlivem jakých omamných látek k té hrdosti dospěl.(29.1.2014)

  • bouncer
    ****

    Slušný seriál, který u nás ční nad většinou produkce jako Rodman v Koree. Mám s tím jen pár problémů - příliš mnoho záběrů na cigarety a sexu. Chápu, že to byl záměr stylizovat hrdiny takto (asi do noir stylu), ale nonstop podívaná na cigára to být nemusela (stylizace přehnaná). Spousta zbytečných postelových scén - jasná inspirace v amerických seriálech, ovšem úplně zbytečná - nechat tam jednu nebo dvě by stačilo a seriál pak mohl mít o jeden díl méně. Chválím výběr auta na poslední 2 díly ;-)(1.5.2014)

  • Ištván87
    *****

    Tak po prvním dílu to zatím vypadá víc než dobře. Pavel Řezníček je výborný a ani jeho doprovodný komentář nepůsobí nějak neuměle, nebo papírově, taktéž Hynek Čermák opět vynikající. Michal Dlouhý a Jan Vlasák (o Jaromíru Hanzlíkovi nemluvě) zatím neměli moc prostoru, nicméně všichni, spolu s Marikou Šoposkou, jsou slibnými přísliby do budoucna. Ale hlavním plusem tohoto seriálu (vedle příjemně nedebilních dialogů) je celková expozice. Ten seriál vypadá o tolik líp, než 90% naší seriálové tvorby (ne-li veškerá naše seriálová tvorba), že se tomu skoro ani nedá uvěřit. I na naše filmové poměry to vypadá perfektně a má to atmosféru. Nerad bych předbíhal, zvlášť po prvním dílu, ale mám dojem, že na tenhle seriál jsme čekali. Scénář zřejmě nebude jen tak obyčejnou záležitostí, a těším se, co nás čeká v dalších epizodách. Vzhledem k tomu, že tvůrci vědí, kolik dílů chtějí natočit, tak zřejmě seriál nebude zbytečně rozvleklý, na druhou stranu ale nejspíš bude škoda, až tohle skončí, a zase tu budou strašit jen hrůzy typu Ordinace nebo Cesty domů.(30.10.2013)

  • Thomick
    ***

    Na poměry český louže zřejmě velká ryba, ale mně to napoprvý stejně ňáko neoslovilo. Ono často zmiňovaný t(aj)emno tu zatim působí jako jedna velká křeč; a nadužívaný voiceovery jakbysmet. Snad se to teda nějak s vývojem děje, jak by řekl Horníček, vystříbří - šanci tomu určitě dám, už jen kvůli Verunce a Čermákovi.(1.11.2013)

  • VenDulin85
    ****

    Na naše poměry více než solidní záležitost, zdařile nafilmovaná a odpad tomu můžou dát jen ti, co obvykle z českých seriálů sledují leda Ulici nebo Růžovku.. nebo české seriály nesledují vůbec a tomuhle dali bratru deset minut času. Líbil se mi celkově koncept těch úvodů, mám ráda, když do sebe věty takhle krásně nenásilně zapadají, když jsou podtrhovány slušnou hudbou a když s postupujícími díly trnete, jak se celá záležitost vyvine. Co se mi asi zamlouvalo nejvíc, byla dvojice nesourodých vyšetřovatelů, kteří by si dobrovolně toho druhého do party nevybrali. Přestože Řezníčka moc nemusím, s Hynkem Čermákem tvořil perfektní duo, kterému držíte palec. Jediné, co mi vlastně zabraňuje vrazit tam pátou hvězdu, je fakt, že má být příští rok pokračování, což mě lehce mate, ale tak, třeba si to ještě rozmyslím.(18.12.2013)

  • baribal
    ****

    Bukowsky neni žádná bukwice! Česká televize stvořila prvoligového nakladče, který by si henka údyho dal k večeři. Upřímně přeji Nestorovi co nejvíce neštěstí, protože jeho neštěstí = moje zábava. A teď to nemyslím nějak nepřejícně, ale zkrátka jen tak, že tohle je nejlepší český seriál ever, který svým příběhem dokáže zaujmout. Doufám, že konec seriálu nebude moc klišoidní a že ho Nestor zakončí nějakou epickou swingers, která je to jediné co zatím chybí. Škoda jen, že se to případně stane už v šestém díle a ne třeba ve dvacátém. Inu kvalita je v nepřímé úměrnosti k počtu dílů.(15.11.2013)

  • mirekem
    ****

    Tak tohle se naozaj povedlo.Česká kriminálka severskýho střihu,kde akce nejsou k smíchu a práce policie uvěřitelná?To tady dlouho nebylo.Potěšující herecký výkony a kozy mě donutily počastovat tuhle sérii celými čtyřmi hvězdami.Nestor Bukowsky rulez!(6.12.2013)

<< předchozí 1 2 3 4 5 7 9