Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Gwaihir
    ****

    Tenhle film má prakticky dvě tváře, stejně jako Káčko sám. Jedna nešetří gaunerským nadhledem a kousavým vtipem, ta druhá je zvrásněna bezcitností a násilím. Celkově jde mnohem více o jakousi mozaiku složenou ze střípků části života jednoho mafiána, než o kompaktní vyprávění jeho příběhu, která je protkána komentáři, jež někdy dobře doplňují děj, ale místy bohužel brání hlubšímu vcítění se do prostředí organizovaného zločinu, které je jinak ve své propletenosti nastíněno s nejvyšší dávkou uvěřitelnosti. Letecké záběry provazující některé scény jsou nádherné a pro mírné zpomalení přeskoků mezi jednotlivými lokacemi fungují bezvadně. Osobně se mi nejvíc líbily temnější a volněji plynoucí momenty mající větší hloubku, jichž je však ve snímku menšina oproti momentům působících spíše zábavně, z čehož mám trochu rozporuplný pocit, protože ve skutečnosti to tedy rozhodně žádná sranda být nemůže. 75 %(26.9.2015)

  • Jara.Cimrman.jr
    ****

    "V tomhle státě je takovej bordel, že nikdo ani netuší, co kdo komu krade." Jméno Krejčíř jsem poprvé zaslechl až při jeho legendárním "odchodu" z vily a od té doby se nestačím divit, kde ten člověk neustále bere drzost a peníze. Díky Káčkovi to už vím, ale nevím, co s tím mám dělat. Já totiž penězi v zásadě pohrdám, ale tady se pohybujeme ve sférách, ve kterých milion už zdaleka nemá svoje kouzlo, charakter člověka se pozná podle typu auta a každý se dá uplatit. Káčko si zasouváním milionů do správných kapes vydláždil cestu k miliardám a já si to s ním užíval. Může za to zejména skvělý Hynek Čermák, který dal Káčkovi to, co ve skutečnosti nemá - lidský rozměr. Nyní doufám v to, že se mé zájmy nikdy nestřetnou s nějakým Káčkovým klonem, že si Káčko v JAR odsedí zbytek života a že druhý díl bude stejně výživný jako tento.(1.3.2016)

  • Enšpígl
    ****

    Gangster Ka má svoje pihy na kráse, příliš skáče v ději a občas tak unikají dějové souvilosti, krom postavy Káčka, v podstatě není šance poznat žádnou jinou postavu, včetně postavy hlavního vyšetřovatele, ale tak je jasný, že film zastává názor, že silnější pes nejen mrdá, ale má mít i svůj film, takže one man show Kraviec, klapka jede. Hynek prakticky nesleze z plátna a nominačka na Českýho lva by mu neměla uniknout. Děj má dynamiku, není přitažený za vlasy a celkově člověk nemá dobrý pocit z toho, že vše působí opravdu reálně. Skutečně nemám problém věřit propojení politiky a organizovaného zločinu (nezapomente zase jít k volbám naivní ovečky, nebo se pohádat u piva, kvůli politice). Mocipáni si z náš všech dělaj rohožku, ale naše ovčí chování všem těmhle Káčkům, Ičkům modrým, oranžovým, rudým, černým, zeleným sajratům dokonale vychází vstřc. Tenhle film není o Krejčířovi, ale o státě kde můžou pánové v luxusním obleku beztrestně vykrádat co se jim zamene, kde prostituky ze stranických sekretariatů můžou řídit vojenskou rozvědku pro své soukromé učely........ještě před půl rokem bych byl z toho všeho jen nasranej, ale dneska si říkám, že Gangster Ka by nikdy nevznikla, kdyby tahle země neměla 90% ovcí bez zájmu o cokoli jinýho než plný panděro. Vyšší hodnocení dávám mimo jiné i za odvahu tvůrců pouštět se do takových témat , docela profesionální filmařskou práci, o té herecké ani nemluvě a kdyby scénář nedělal zbytečný vlnky, klidně bych dal filmu i bůra, navzdory tradičně kritické kritice českých filmů tzv. filmových rádobyználců.(15.9.2015)

  • castor
    ****

    Denně sledujeme ve zprávách, jak je ten svět prolezlý špínou a korupcí. Když pak nad nějakým „podnikatelem“ zlomí i obhájce hůl a pobyt za mřížemi je neodvratný, máme z toho upřímnou radost. Takoví prostě jsme. Nadávání na poměry, které u nás panují, se stalo už jakýmsi folklórem. Ve filmu to máme rádi jakbysmet. Když to tudíž nějaký poměrně mladý dravec za kamerou zabalí do svižného kabátu, předloží několik průstřelů hlav, kufrů plných peněz i odhalených hrudníků, divák je vesměs spokojený. Ten český zvlášť. Jenže většinou to pokazí hodně mizerné dialogy a pitomé situace. Politické thrillery holt u nás moc neumíme. Respektive mě osobně žádný nijak zvlášť nenadchnul. Tady je to jiné. Život Radovana Krejčíře asi není třeba nějak pitvat. Náš „jiný“ hrdina se jmenuje Radim Kraviec. Je to osobité hovado, které je extravagantní, buranské, přesto inteligentní, manipulátorské, původně moravské, přitahující prsatou playmate s hudebním talentem a (ne)zdravou sebejistotou oškubat každého, jenž se nabízí. Vyvázne z pokusu o likvidaci a jeho moc sílí. Jenže rodinná tragédie a pobyt za mřížemi v něm rozdmýchají i instinkty mstitele. Takže jeho oddaný zabiják začne leštit bouchačku. Námět je fajn, dialogy netahají za uši, pocit trapnosti nevzbuzují, děj je přehledný. Jen role vypravěčů ruší. Autoři si jinak nicméně nepomáhají okatými berličkami, nevyužívají laciná gesta nebo okázalé machrování a ramena. Hynek Čermák je naopak dělat může, protože mu tenhle gangster sakra sednul. Jemu a režisérovi Janu Pachlovi (včetně scénáře) patří slušivé uznání. Navíc bacha: je to české!! :-) I proto dám ty lehce přepálené čtyři hvězdy.(6.3.2016)

  • kingik
    ****

    Pokud Krejčířovi (ne)závidíte jeho 35letou jihoafrickou milenku, měli byste se podívat, jak to s ním bylo, než smočil do JARky. Co na tom, že film velmi často osciluje mezi krimi, životo(po)pisným drama, akčním dramatem a parodií. Síla filmu tkví v tom, že se v něm pojednává o "aktuální" postavě, respektive o člověku, který je naživu. Není to tedy případ žánrově spřízněného filmu "Příběh kmotra", v němž kmotr Mrázek už dávno poskytl dostatečné hnojivo fialkám. Každopádně je český film bohatší o nový žánr, jehož název si může každý divák vymyslet podle toho, co mu na filmu o signifikantních zločineckých postavách našich zdejších luhů tvořených z vytunelovaných bank a hájů, v nichž tihle ptáčci mocně a úspěšně cvrlikali, až jim jejich hrdélka zaškrtil mamon. Oba filmy spojuje jméno investigativního novináře Jaroslava Kmenty. Ten opět spolupracoval na scénáři a tím dodal filmu na určité věrohodnosti, která je ale dost relativní. Filmu rozhodně nejde o stoprocentní autenticitu, usiluje především o nezúčastněný náhled na zločince, který ovládal podsvětí, šířil strach a plaval kraul v penězích. Je nepřehlédnutelné, že Radim Kraviec alias Káčko je zde líčen jednostrunně, po celou dobu je bezcitným hajzlem, který nikoho nešetří. Jen minimálně dějem prosvitne jeho "citově" zvýšený zájem o (umučeného) otce ((ú)trapný Jaromír Hanzlík), atraktivní partnerku Sandru (sexuálně zajímavá Vlastina Svátková), ale jinak jde přes mrtvoly. A zajímavým zjištěním bylo, že panickou hrůzu v něm vyvolal pouze zvuk zubní vrtačky, co se linul ze zubní ordinace, když čekal na stomatologický zákrok. Kraviec byl obklopen bezcitnými sviněmi jako byl on sám. Ani jeden z jeho kompliců neměl v sobě zábavný rozměr. Obávaného vraha Siváka přezdívaného Řezník neopatřil Alexej Pyško žádným vyšším a zapamatovatelným rozměrem, "slušný" darebák Milota Miroslava Etzlera také za moc nestál, nejblběji a nejméně uvěřitelně působil (známý) politik Tomáše Jeřábka. Divák sice pozná, jakého ministra a budoucího premiéra vlády představoval jeho politik Klein, ale zde už film nabral nevítaný parodický rozměr. Nejzábavnější byl donchuánský "la(j)nař" v podání Jana Révaie. Větší prostor dostal Kraviecův důvěryhodný komplic ztvárněný Predragem Bjelacem. Ten story opatřil voice-overem hned, co příběh přestal komentovat jeden z vyšetřujících policistů, Filip Čapka. Ten spolu v tandemu se Zdeňkem Žákem působil jako zjevení. Ani o jednom z nich se nedozvíme nic z jejich soukromí, není to ani lepší s diváckými sympatiemi směrem k nim. A nechce se mně tvrdit, že by snad někdo dokázal fandit Káčkovi, ale Hynek Čermák ukázal, že má na to poškádlit divácké sympatie. Nyní k tomu, co film shazuje. Je to vlastně každá akční scéna, o kterou se film pokusí. I vraždy mohly být znatelně propracovanější i realizačně méně odbyté - vždyť jedna z obětí po smrti zřetelně dýchala(!), v nich měl navrch "Příběh kmotra". Pozornému divákovi možná neujde, že některé technologické vymoženosti v tom popisovaném období ještě neexistovaly. A sexuální scéna se Svátkovou potěšila prsa chtivé oko, ale k jejímu obnažení mělo dojít rozhodně víckrát. Film shledávám o stupínek zajímavější a podstatně dynamičtější a kupodivu i uvěřitelnější než byl ideově zatížený "kmotrák", i když známky za technické pasáže neudílím nijak vysoké. Na Seychelách prostřednictvím filmu, respektive pokračování, určitě nebudu chybět. 70%(23.2.2016)

  • - Příjmení hlavní postavy Kraviec (Hynek Čermák), vybral režisér Jan Pachl podle vlastních slov proto, že jméno je odvozené od místa původu Radovana Krejčíře (Těšínsko), kde jsou zpolštěná jména poměrně častá. (zbyshek)

  • - Před scénou, kdy vtrhnou policisté do domu Radima Kraviece (Hynek Čermák), projede kolem domu Predrag Bjelac v automobilu BMW třídy 5. V poslední scéně, kde je záběr, jak Radim Kraviec nastupuje do auta, je naráz autem BMW třídy 4 GranCoupé. Tato třída má na rozdíl od třídy 5 bezrámová okna. (jokis)

  • - V období, kdy se děj filmu odehrává ještě neexistovala společnost Leo Express, tudíž jejich vlakem nemohl nikdo cestovat. Stejně tak nově přejmenované Letiště Václava Havla se dříve nazývalo Ruzyně. Podobně jsou na tom i použité loga medií, které dnes již mají jinou podobu atd. (necisty)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace