Komentáře uživatelů k filmu (428)

  • Tsunami_X
    ***

    Exploatace jak noha od režiséra, do kterého se po cyrilometodějské mystice a vyhlazovacím patosu převtělila asi jedna šestnáctina Tonyho Scotta. Škoda, že to má doslovnou „nováckou“ dramaturgii, při které se na věci upozorňuje tak okatě až to bolí, není to ani trochu temné, už vůbec ne dobové (ve smyslu propracovaného fikčního světa) a Vaculík tu nedává tláču (vysněná aluze tohoto uživatele). Zase jsem se jednou zvrhle bavil a nestydím se za to.(31.10.2013)

  • Tetsuo
    ***

    Řemeslně zvládnutý, dějově naprosto banální film, který nevysvětluje nic, spíš fikčně zamlžuje. Informační hodnotu to má jako průměrný článek v novinách, emoční hloubku vesměs žádnou. Celkové hledisko vyhovuje jednoduchému moralizujícímu nadávání na poměry bez vidiny budoucnosti. Ondřeji Vetchému jsem Mrázka moc nevěřil, je to spíš takové divadelní deklamování než filmové převtělení. Lukáš Vaculík ztělesňuje jedno velké klišé.(24.10.2013)

  • Isherwood
    ***

    Technicky parádní provedení, které divoké devadesátky dávkuje ve vizuální dikci úderného videoklipu, za sebou vleče suverénně nejvíc „rádoby“ mafiánský epos, který tady kdy vzniknul. Ployharova kamera může lítat jak na pouti, ale když Vetchý staticky vypráví tradiční zaříkávací formulky o cestě na vekslácký vrchol a Vaculík už nemůže mít vousy šedivější a vaky pod očima nafouklejší, začnete tušit, že se tady zase pendluje na tradiční české plytkosti, u které nevíte, jestli jí víc chybí dramaturg, nebo jen prachy na další půlhodinu navíc.(20.5.2014)

  • Malarkey
    ****

    Vlastně ani nevím, proč jsem tenhle film chtěl vidět. Když jsem se na něj nakonec dostal do kina, tak na jeho konci jsem jenom nadával a nadával a vlastně jsem se téhle nálady nezbavil ani do teď. Petr Nikolaev příběh kmotra Mrázka natočil dobře a určitě viditelně dost profesionálně. Ze začátku mi teda vadil hodně střih. Nedokázal jsem si zvyknout na tu hromadu efektů, co tam poletovalo spolu se střihem z jedné scény na druhou. Pak už jsem si ale zvyknul. Ono se to taky docela uklidnilo. Rozjeli se totiž skvělé herecké výkony a to především Vetchýho a Vaculíka. U Vaculíka mě dokonce i zamrzelo, jak ho, jakožto charismatického herce, v takových rolích skoro vůbec nevídám. Tady zahrál naprosto skvěle. Co se ale týče samotného příběhu, tak u něj mi bylo na blití. Na blití a smutno. Hlavně z toho, jak je to ve své podstatě všechno hrozně jednoduché. Nechce se mi věřit, že až tak strašně. No…asi jo.(15.11.2013)

  • Enšpígl
    ****

    První část filmu ve který vidíme jak Vedral přichází k moci mě nakvasila jak svini. Vidět jak mu před revolucí jdou na ruku komouši a po revoluci "demokrati po česku" je fakt hustý. Samozřejmě nevím co vše je pravda co je jen pro potřeby dramatičnosti filmu, ale o kontaktech gaunerů na politiky nepochybuju a vždy mně to spolehlivě nasere, takže tady to měl film s mejma emocema hodně jednoduchoučký. Druhá část byla více thrilerová řekl bych a v ní mě nejvíc zaujala bezmoc český policie proti mafiánsko - politické koalici. Film jsem dojížděl vytočenej do červenýho, protože se mně v hlavě honily všechny ty kauzy z poslední doby a mám sto chutí vzít plavky a jít dělat barmana někam na ostrov Svatýho Tomáše, žrát mořský dary a pozorovat velký prdele tamních domorodek. Když se odprostím od emocí a myšlenek, který ve mě film vyvolal a který jsou jeho největším argumentem pro vysoký hodnocení, musím filmu přiznat i velmi kvalitní herecký výkony, zejména Ondra Vetchý je fakt milionovej. Možná moh mít Příběh kmotra více gradující finále a celkově větší tempo, ale jak říkám nejpodstatnější jsou u mně vždy emoce a ty byly.(27.10.2013)

  • T2
    **

    Rozpočet $-miliónovTržby Celosvetovo $1,171,000▐ zas taká čudná spleť žánrov, nepomôžem si ale toto som nepochopil akým smerom sa to chcelo vlastne uberať, lebo vážne scénky mixnuté z odľahčeným doberaním mi tam vôbec nesedeli, len povrchná hra na niečo, hmm /40%/(8.11.2013)

  • Radek99
    ***

    Konečně film reflektující nejzásadnější fenomén polistopadové historie, totiž netransparentní ekonomickou transformaci státního majetku, na který se dá po všech těch bulvárních Hranařích a tématicky spřízněné Vorlově slátanině Ulovit miliardáře alespoň trochu dívat... Tam kde ve výše zmiňovaných případech scházela tvůrčí poctivost a vadila tendenční bulvární motivace, Petr Nikolaev prostě vypráví příběh. Je tedy pravda, že Nikolaev nijak zvlášť neexceluje a formálně je film zhruba na úrovni běžné novácké kriminálky, všechny ty laciné zrychlovačky a pseudoefektní hry s kamerou vychází z estetiky Kriminálky Anděl a i tam je každý z dílů zpracován invenčněji, Petr Nikolaev měl ale k dispozici opravdu silný příběh. To je ovšem zároveň i problém - unikátní látka životopisu Kmotr Mrázek se panu režisérovi trochu vydrolila mezi prsty a je vlastně div, že z tak silného námětu vznikl jen celkem průměrný film. To není právě lichotka směrem k Nikolaevovým režisérským a tvůrčím kvalitám. Každopádně vznikl film, kontroverzní film, film, proti němuž se ohradili Mrázkovi příbuzní a kde musela být dokonce kvůli tomu kamuflována Mrázkova identita. Jsem zvědav, kdo další sebere odvahu a natočí príběhy dalších gaunerů, všech těch Kellnerů, Bakalů, Babišů, Chrenků, Řebíčků, Dlouhých, Starků a dalších a dalších. Je to sice surfing na vlně blbé nálady, ale je potřeba na tyhle novodobé mafiány ukazovat...(25.7.2014)

  • Nathalie
    ***

    Okresní přebor, žádná Liga mistrů.Ale zaplaťpámbůh (a Fond na podporu kinematografie) za solidní českou žánrovku. 50%(9.11.2013)

  • Boss321
    ****

    Tak jsem se dočkal. Konečně pěkně zpracovaný, řekl bych téměř hollywoodský scénář. Mimochodem Ondřej Vetchý zraje jako víno a je čím dál tím lepší. Vřele doporučuji zajít do kina a podpořit českou kinematografii, jelikož Příběh kmotra si to určitě zaslouží....(19.5.2014)

  • Fr
    ****

    ,,NEJHORŠÍ JE SMRT Z VYDĚŠENÍ...“ /// Příběh frajera, kterej věděl, že všichni jsou ke koupi nebo na prodej, a že vítězí právo silnějšího… Umělecky podaná zpráva o jedný osobě, která nikoho nejmenuje, ale stejně mluví dost osobně. Mám fajn pocit, že (konečně) sleduju kus naší historie. Možná to je jednodušeji podaný, ale co když třeba někdo neví… Nikolaevovi bych nezazlíval, že nechal zvítězit obsah nad formou. Na fotbal a na politiku se totiž vždycky nejvíc nadává tam u nás ,,dole“. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Chystám se vybudovat archiv. 2.) Přemejšlím, kde jsem udělal při kupónový privatizaci chybu. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ ne(7.5.2014)

  • JFL
    ***

    Podle hlavního hrdiny, mafiána Vedrala, je prý nejhorší smrt z vyděšení. Přesně to si asi říkali i tvůrci, takže ve výsledku nejpozoruhodnějším aspektem "Příběhu kmotra" je jeho kompletní předvídatelnost - nikoli však ve smyslu dějových zvratů, ale celého konceptu. Když k filmu přistoupíme jako k dalšímu přírůstku do bohaté kategorie české exploatace, pak nemá naprosto nic, čím by překvapil. Právě tím se pak liší od jiných czechsploitation posledních let jako "Kajínek", "Hodinu nevíš", či "Czech Made Man", kde šlo ocenit alespoň žánrové a stylové ambice tvůrců či naopak se vysmát patlalství a neumětelství. "Příběh kmotra" je jen přímočaře bulvární celovečerní verze "Na vlastní oči", která nám nepřímo potvrzuje marasmus současné české společnosti, jejíž předsudky a hodnoty nepřímo zrcadlí. --- Podrobněji v recenzi pro Cinepur(1.12.2013)

  • Jara.Cimrman.jr
    ***

    Nepatřím mezi elitu, která si přivlastnila státní majetek a nyní s tím má jenom trápení. Musí si v našlapaném diáři najít čas na úplatky, výhrůžky, vraždy, fotbal, golf i krmení tygra, takže na skutečný život jim nezbývá čas. Přesto se stále objevují další dobrovolníci, kteří jsou ochotni tuto ohromnou oběť vzít na svá bedra a řídit přitom politiky tak, aby orgáni činní v trestním řízení dokázali přehlédnout jejich smradlavou stopu. V ČR se zkrátka žije fajn a já jen doufám, že Mrázkův osud bude následovat co nejvíce jeho nadšených nástupců. A taky doufám, že o tom někdo natočí o dost lepší film než pan Nikolaev. Ono je totiž dost obtížné z tak nosného tématu udělat tak průměrný film.(11.7.2014)

  • Gilmour93
    ****

    Nikolaevova Báječná leta veksláckého psa jsou takový český Mesrine - malý, ale náš.. Rezervy se samozřejmě najdou (některé herecké výkony, klišé spravedlnosti, obecnost), ale Vedral jako určitá výpověď doby funguje dobře. Dokáže hravě vyvolat vztek, či bezmoc a tím, jak mlží, vplouvá do fikce a neoznačuje věci (lidi) pravými jmény, se nejen že vyhne žalobám, ale i nás diváky částečně ušetří smrti z vyděšení, pocitu znechucení a touze jít přímo z kina vyplnit imigrační formulář na ambasádu Tanzanie. Vlastně, co si stěžujeme, vždyť situace se u nás každým rokem zlepšuje. Vezměte si třeba bílé ponožky do mokasín - ty už šíbři dávno nenosí..(4.11.2013)

  • castor
    ***

    Je jedno, kdo kde tuneloval, koho uplácel, na koho sháněl kompromitující materiál, kdo je prolhaný a kdo prohnilý. Tenhle zahořklý český kousek á la na každou svini by mělo jednou dojít, nás protáhne několika společenskými náladami a pokusí se nás přesvědčit o tom, že před sebou máme sakra velký příběh. Ve skutečnosti se toho o prohnilosti moc nedozvíme, když jde do tuhého, uskočí se a slibně rozjetou situaci pak tvůrci zbytečně rozmělní. Vaculíkovy voice-overy nakonec nevadí (on samotný mě ale příliš neoslovil), Vetchý je na tom o poznání lépe, jejich společné scény fungují. Chronologický pohled na vzestup gaunera nicméně nestrhne, zdviženému ukazováčku na zkorumpovanou policii, justici i politiku chybí „opravdová“ naléhavost. Znovu vadí ono neosobní řemeslné tajtrdlíkování, naštěstí je snaha kopírovat vizualitu zaoceánských thrillerů jen v první půlhodince. I tak by měl někdo za to laciné experimentování s kamerou a střihem vrátit honorář. Místy slušné, místy hodně k smíchu. Ve výsledku slabší tři hvězdy!!(16.5.2014)

  • Xmilden
    ****

    Výborní herci, Petr Nikolaev, poutavý příběh a kvalitní provedení tohle vše bere vítr plachet všem těm, kteří si myslí že není možné natočit v Česku porevoluční kvalitní film. Za sebe musím konstatovat že jsem si to nikdy nemyslel, přestože mě asi navždy bude chybět tvorba dvojice Svěrák/Smoljak. V Příběhu kmotra ovšem vše šlape přesně tak jak má. Nejen přesvědčivé duo Vetchý/Vaculík odvádí cenné služby celku. Obsazení menších rolí je přímo ukázkové a koukat na likvidátora Andreje Hryce je přímo láhůdka. Chválit je tedy co a v porovnání s Kmotrem vychází Kajínek jako totální hloupost. Ona to tedy hloupost částečně byla i ve své době. Kdo chce vidět poctivou kriminálku z důvěrného známého prostředí neměl by si tohle nechat ujít.(21.11.2013)

  • paascha
    ***

    nejvíc tomuto filmu uškodila obrovská zkratka, daná stopáží. Téma naší nedávné historie, zlodějin, špinavých kšeftů a sviňáren, chamtivých politiků, zlodějských sviní v kožených křeslech, hajzlů ve vedení státu i firem, šmejdů na všech stranách a hlavně stále rostoucí patie a zhnusení by totiž potřebovalo rozměr nekonečného seriálu(18.5.2014)

  • NinadeL
    *****

    Dobrovolně bych na Příběh kmotra nikdy nešla, ale jako projekce na slepo mě to velmi překvapilo. Čistě jako filmové drama to funguje na výbornou. Včetně zrcadla doby. (Pominutelné jsou jen ty všudypřítomné kozy Vicy Kerekes, která se nám stala Markétou Hrubešovou současnosti.) #finaleplzen(3.5.2014)

  • PinokKio
    ***

    Nemastné neslané. Petru Nikolaevovi opravdu nemůžu přijít na chuť a Příběh kmotra mě v tom utvrzuje, protože ho nasnímal stylem televizní Kriminálky Anděl, tedy jen jako slušně natočené drama bez rychlých střihů či experimentování s kamerou. Film má pro mě, jako kladeňáka, zvláštní příchuť, jelikož se z většiny natáčel u náš ve městě, dokonce na místě kde jsem se narodil a to na Sítné. Jen v tom údolí nějak není ten fotbalový stadion, což je možná škoda. A ta Vedralova bílá vila je vlastně restaurace Galerie, kde zároveň sídlí i regionální rádio Relax. Pikantní je ještě jedna věc a to, že jsem do té restaurace navrhoval interiér, takže si ho při závěrečné oslavě užijte : )(9.5.2014)

  • D.Moore
    ***

    Spousta věcí je pouze "rádoby", řada herců hrozných a nejlepší část odehrávající se po revoluci už do konce nic netrumfne, ale Ondřej Vetchý je více než dobrý, poměrně rozumná stopáž odsýpá, tak proč ne. Rozhodně lepší než Kajínek nebo Hranaři, jenže na druhou stranu překonat takové paskvily asi nedalo moc práce.(17.5.2014)

  • Sarkastic
    ****

    Základní otázkou zřejmě každého diváka je: „Jak moc je/není tento film inspirován realitou?“. Ale sami tvůrci si svým prohlášením: „Nejedná se o autentický životní příběh…“ dělají dostatečné alibi a publikum se musí ptát samo sebe, čemu je ochotno/schopno věřit. A proto i výsledné hodnocení každého jednotlivého diváka se tak může opravdu hodně lišit. Mě příběh bavil (sem tam i trocha humoru) a rychle mi utekl. Bohužel postava policajta Cajthamla byla tak zoufale černobílá, (i když ji pak tvůrci zkoušeli „přibarvit“), nudná až otravná, že jsem měl skoro chuť začít fandit Kmotrovi. To považuju za základní dramaturgické selhání, ať už byla realita jakákoliv. Ale snaha o moderní „cool look“, která jistě nejednomu zdejšímu uživateli zvedla mandle, z mého pohledu v niveč nepřišla, mně se líbila. Za mě to budou slabší, ale přesto 4*.(12.7.2014)

<< předchozí 1 2 3 4 6 12 17 22