Komentáře uživatelů k filmu (168)

  • Tsunami_X
    ***

    Exploatace jak noha od režiséra, do kterého se po cyrilometodějské mystice a vyhlazovacím patosu převtělila asi jedna šestnáctina Tonyho Scotta. Škoda, že to má doslovnou „nováckou“ dramaturgii, při které se na věci upozorňuje tak okatě až to bolí, není to ani trochu temné, už vůbec ne dobové (ve smyslu propracovaného fikčního světa) a Vaculík tu nedává tláču (vysněná aluze tohoto uživatele). Zase jsem se jednou zvrhle bavil a nestydím se za to.(31.10.2013)

  • Tetsuo
    ***

    Řemeslně zvládnutý, dějově naprosto banální film, který nevysvětluje nic, spíš fikčně zamlžuje. Informační hodnotu to má jako průměrný článek v novinách, emoční hloubku vesměs žádnou. Celkové hledisko vyhovuje jednoduchému moralizujícímu nadávání na poměry bez vidiny budoucnosti. Ondřeji Vetchému jsem Mrázka moc nevěřil, je to spíš takové divadelní deklamování než filmové převtělení. Lukáš Vaculík ztělesňuje jedno velké klišé.(24.10.2013)

  • Malarkey
    ****

    Vlastně ani nevím, proč jsem tenhle film chtěl vidět. Když jsem se na něj nakonec dostal do kina, tak na jeho konci jsem jenom nadával a nadával a vlastně jsem se téhle nálady nezbavil ani do teď. Petr Nikolaev příběh kmotra Mrázka natočil dobře a určitě viditelně dost profesionálně. Ze začátku mi teda vadil hodně střih. Nedokázal jsem si zvyknout na tu hromadu efektů, co tam poletovalo spolu se střihem z jedné scény na druhou. Pak už jsem si ale zvyknul. Ono se to taky docela uklidnilo. Rozjeli se totiž skvělé herecké výkony a to především Vetchýho a Vaculíka. U Vaculíka mě dokonce i zamrzelo, jak ho, jakožto charismatického herce, v takových rolích skoro vůbec nevídám. Tady zahrál naprosto skvěle. Co se ale týče samotného příběhu, tak u něj mi bylo na blití. Na blití a smutno. Hlavně z toho, jak je to ve své podstatě všechno hrozně jednoduché. Nechce se mi věřit, že až tak strašně. No…asi jo.(15.11.2013)

  • Enšpígl
    ****

    První část filmu ve který vidíme jak Vedral přichází k moci mě nakvasila jak svini. Vidět jak mu před revolucí jdou na ruku komouši a po revoluci "demokrati po česku" je fakt hustý. Samozřejmě nevím co vše je pravda co je jen pro potřeby dramatičnosti filmu, ale o kontaktech gaunerů na politiky nepochybuju a vždy mně to spolehlivě nasere, takže tady to měl film s mejma emocema hodně jednoduchoučký. Druhá část byla více thrilerová řekl bych a v ní mě nejvíc zaujala bezmoc český policie proti mafiánsko - politické koalici. Film jsem dojížděl vytočenej do červenýho, protože se mně v hlavě honily všechny ty kauzy z poslední doby a mám sto chutí vzít plavky a jít dělat barmana někam na ostrov Svatýho Tomáše, žrát mořský dary a pozorovat velký prdele tamních domorodek. Když se odprostím od emocí a myšlenek, který ve mě film vyvolal a který jsou jeho největším argumentem pro vysoký hodnocení, musím filmu přiznat i velmi kvalitní herecký výkony, zejména Ondra Vetchý je fakt milionovej. Možná moh mít Příběh kmotra více gradující finále a celkově větší tempo, ale jak říkám nejpodstatnější jsou u mně vždy emoce a ty byly.(27.10.2013)

  • T2
    **

    Rozpočet $-miliónovTržby Celosvetovo $1,171,000▐ zas taká čudná spleť žánrov, nepomôžem si ale toto som nepochopil akým smerom sa to chcelo vlastne uberať, lebo vážne scénky mixnuté z odľahčeným doberaním mi tam vôbec nesedeli, len povrchná hra na niečo, hmm /40%/(8.11.2013)

  • Nathalie
    ***

    Okresní přebor, žádná Liga mistrů.Ale zaplaťpámbůh (a Fond na podporu kinematografie) za solidní českou žánrovku. 50%(9.11.2013)

  • JFL
    ***

    Podle hlavního hrdiny, mafiána Vedrala, je prý nejhorší smrt z vyděšení. Přesně to si asi říkali i tvůrci, takže ve výsledku nejpozoruhodnějším aspektem "Příběhu kmotra" je jeho kompletní předvídatelnost - nikoli však ve smyslu dějových zvratů, ale celého konceptu. Když k filmu přistoupíme jako k dalšímu přírůstku do bohaté kategorie české exploatace, pak nemá naprosto nic, čím by překvapil. Právě tím se pak liší od jiných czechsploitation posledních let jako "Kajínek", "Hodinu nevíš", či "Czech Made Man", kde šlo ocenit alespoň žánrové a stylové ambice tvůrců či naopak se vysmát patlalství a neumětelství. "Příběh kmotra" je jen přímočaře bulvární celovečerní verze "Na vlastní oči", která nám nepřímo potvrzuje marasmus současné české společnosti, jejíž předsudky a hodnoty nepřímo zrcadlí. --- Podrobněji v recenzi pro Cinepur(1.12.2013)

  • Gilmour93
    ****

    Nikolaevova Báječná leta veksláckého psa jsou takový český Mesrine - malý, ale náš.. Rezervy se samozřejmě najdou (některé herecké výkony, klišé spravedlnosti, obecnost), ale Vedral jako určitá výpověď doby funguje dobře. Dokáže hravě vyvolat vztek, či bezmoc a tím, jak mlží, vplouvá do fikce a neoznačuje věci (lidi) pravými jmény, se nejen že vyhne žalobám, ale i nás diváky částečně ušetří smrti z vyděšení, pocitu znechucení a touze jít přímo z kina vyplnit imigrační formulář na ambasádu Tanzanie. Vlastně, co si stěžujeme, vždyť situace se u nás každým rokem zlepšuje. Vezměte si třeba bílé ponožky do mokasín - ty už šíbři dávno nenosí..(4.11.2013)

  • Xmilden
    ****

    Výborní herci, Petr Nikolaev, poutavý příběh a kvalitní provedení tohle vše bere vítr plachet všem těm, kteří si myslí že není možné natočit v Česku porevoluční kvalitní film. Za sebe musím konstatovat že jsem si to nikdy nemyslel, přestože mě asi navždy bude chybět tvorba dvojice Svěrák/Smoljak. V Příběhu kmotra ovšem vše šlape přesně tak jak má. Nejen přesvědčivé duo Vetchý/Vaculík odvádí cenné služby celku. Obsazení menších rolí je přímo ukázkové a koukat na likvidátora Andreje Hryce je přímo láhůdka. Chválit je tedy co a v porovnání s Kmotrem vychází Kajínek jako totální hloupost. Ona to tedy hloupost částečně byla i ve své době. Kdo chce vidět poctivou kriminálku z důvěrného známého prostředí neměl by si tohle nechat ujít.(21.11.2013)

  • Šakal
    ***

    Příběh kmotra je snímkem rozdílných třetin. První třetina, tj; doba, kdy byl Mrázek resp. Vedral neškodným vekslákem a v teplákovce a stylovejch kotletách s kamarádíčkama okukoval lentilky ve sprchách fotbalové šatny je nejpovedenější, druhá, tj; doba převratu a následné kupónové privatizace a raketového Mrázkova vzestupu se veze stále na vlně té předchozí. Ostatně co víc už si může tvůrce přát, než když má divák permanentní úsměv na rtech a přitom je mu nikoliv stydno, ale plně si uvědomuje tu hořkotrpkou příchuť resp. pachuť. Poslední třetina, tj; doba, kdy se kolem Mrázka stahují mračna a utahuje smyčka, zasloužila mnohem více tlačit na pilu. Především je však zatraceně uspěchaná. Přičemž si troufám jednoznačně tvrdit, že je to způsobeno faktem, že je zde nejvíce bílých míst v Mrázkově životu a Nikolaev resp. Oščatka si s tím bohužel nedokázali uspokojivě poradit. Je to velká škoda, protože Ondra Vetchý, i přes ten kratičký prostor, dokázal umně zachytit ten přechod ze sebejistého frajírka po raněnou lovenou zvěř. Korunu tomu všemu nasazuje rádoby hollywoodský závěr, za který by tvůrci zasloužili kulku společně s Mrázkem. Jedna nečekaná, přesně mířená kulka po vystoupení z auta, by přitom splnila účel mnohem efektivněji. Ve výsledku, vzhledem k nulovým očekáváním, to rozhodně není průser, ale s přihlédnutím k nesmírné síle a troufám si tvrdit i stále přetrvávající aktuálnosti tématu, z toho šlo rozhodně vytěžit více. Spousta klišé (růže), přibyla kontraproduktivní milostná zápletka, vyšetřovací tým zůžen na partičku “čtyřech proti všem” taky není z nejšťastnějších řešení, příliš zjednodušující, heslovité…. Přesto, pokud k snímku přistoupíte a řekněme si upřímně, ono ani nic jiného nezbývá, nikoliv jako životopisu Františka Mrázka, ale fiktivnímu příběhu inspirovaného skutečnou postavou, tj; “nejbohatším invalidním důchodcem v Evropě“, nebudete zklamáni. 65% [Co se hereckých výkonů týče, Ondra Vetchý se ctí, úhlavní nepřítel Lukáš Vaculík i díky nešťastně napsané jednobarevné postavě (charakteru) nemá moc co hrát, zbytek nepřekračující svůj stín.Vyjma Andreje Hryce coby sadisty Farkaše, aneb když se vám práce stane koníčkem].(7.11.2013)

  • Pepinec
    ****

    Když vás baví film o hajzlech toho nejhrubšího zrna, znamená to, že jste buď sám extraligovej hajzl anebo že rejža odvedl dobrou práci. Už jen kvůli sobě samotnýmu doufám, že si Péťu Nikolaeva pro změnu zase jednou obhájím. I když ona se takováhle látka asi zpracovává sama. Byl to ode mě fakt výbornej tah jít na Příběh kmotra den před volbama, umíte si asi představit můj výraz, když jsem házel obálku do urny... No a teď mi řekněte, co mám odpovědět, až se mě zase jednou někdo zeptá "seš hrdej na to, že jsi Čech?"(28.10.2013)

  • Sonnery
    ***

    Režisérskej průser, o velikosti rošlápnutýho pomeranče. Hudba v hazjlu, rádoby střihová "moderna" typu Kriminálka Miami nasraná do dobových scén na mě působila jako Betlémská kaple vytetovaná na ohambí exotické tanečnice. Prostě českej přístup, kterej nesleduje zahraniční kolegy (třeba Veřejný nepřítel č. 1 - myslím styl). Naštěstí Ondra Vetchý je je dostatečným důvodem, proč film neudat protikorupční jednotce.(30.10.2013)

  • packa
    ***

    Zjevná inspirace žánrovou klasikou se nezapře, v jednotlivých scénách poznáváme tu Scarface, tu Heat či Pulp Fiction a hudba místy zní, jako by ji komponoval sám Hans Zimmer. Jen herci světových parametrů nám tu jaksi chybí. Ústřední duo Vetchý + Vaculík se snaží seč může a především Ondra "Vraník" Vetchý odvedl slušný výkon. Jen jim prostě nikdo z vedlejších postav nesekunduje, Kryštof Hádek nedokázal překonat omezení daná vlastní fyziognomií a se svým mladistvým vzhledem, sametově jemným hláskem se na roli policisty opravdu nehodí a i u Andreje Hryce jsme zvyklí na hlubší herectví. Z vedlejších představitelů tak zaujala snad jen krásná Vica Kerekes ... ehm ... scénou ve sprše. Záverečný verdikt - režiséru Nikolaevovi se po opravdu nepovedených Lidicích podařil vcelku slušný reparát, i kameraman se na české poměry opravdu vytáhl. Stopáž filmu je tak akorát, aby diváci ke konci nezačali koukat na hodinky. Jen ten casting se až tak nepovedl, proto zatím "jen" za tři, ale jsou to opravdu silné tři hvězdičky. Po druhém zhlédnutí možná známku přehodnotím.(29.10.2013)

  • sharky
    ****

    Skoda, ze se tvurci v nejlepsim zalekli toho, co chystaji, z Mrazka udelali Verdala a bali se na nekoho konkréního ukazat prstem, takze spoustu akteru vynechali, nebo je zcela zmenili. Takhle je z toho jen velmi zrucne natocena, solidne odsypajici oddechovka (coz ale v Cesku znamena hodne, uz dlouho jsem nevidel domaci film s tak dobre zvladnutym tempem, i kdyz je to za cenu velkeho zjednodusovani). Ale mohl to být klidně i přelomový biják, který vyburcuje davy k defenestracím a vytvoří potřebný tlak veřejnosti vedoucí k dovyšetření některých zahlazených kauz. Velká škoda, takhle je to spíš sólo pro šikovného režiséra a dva charizmatikcé herce. 73% (14.11.2013)

  • Slarque
    ***

    Další řemeslně slušně zvládnutý film podle scénáře bez chuti a bez zápachu. Není to gangsterka, není to kriminálka, co to vlastně má být zač? Některé postavy za těch dvacet let nezestárly ani o den, Vaculíkův komentář nám říká i to, co kamera ještě nestihla ani zabrat... Pro jednou to šlo, a víckrát to neuvidím.(9.11.2013)

  • Chrustyn
    ***

    Na české poměry slušný, ale celkově přesto průměrný snímek, zpracovávající vzestup a pád všehoschopného gangstera. Herci nepřekvapí, režie slušná, ale pokusy o americký (nebo spíše scottovský) vizuál mi na vyprávění retro gangsterky přeci jen neseděl. Ale i já, odpůrce české filmové produkce, jsem se bavil a i přes veškerou průměrnost mohu "Příběh Kmotra" nazvat jedním z nejlepších českých filmů za posledních několik let. Ale ve výsledku to je docela smutné.(5.12.2013)

  • InJo
    ***

    AMERICKÝ GANGSTER počesku. A také možná jediný český politicko-mafiánský film, který nejen, že není k smíchu, ale dokonce snese srovnání i s některými zahraničními vzory (s těmi nejlepšími samozřejmě ne, ale to se dalo čekat). Pochopitelně to není žádný autentický a realistický dokument o Mrázkovi, spousta věcí je určitě hodně zjednodušena a uzpůsobena filmové dramaturgii klasických gangsterek a kriminálek, ale osobně v tom velký problém nevidím. Žánrovka, za níž se není třeba stydět. 70 %(29.10.2013)

  • Earl_23
    ****

    Na úvod musím říct, že tleskám po delší době české scéně a hlavně režisérovi Nikolaeovi, protože tohle je suverénně jeho nejlepší film. Příběh Kmotra je až překvapivě dobrá podívaná s nadstandardním scénářem a hereckým výkonem Vetchého (jak jinak, že...?). I když úvodní scéna to tak všechno trošku kazí, v kině jsem se nenudil ani minutu a tomuhle hutnému snímku musím jenom tleskat.(9.11.2013)

  • Greg
    *****

    "Všichni jsou ke koupi... nebo na prodej." Už při pohledu na první ukázky a na účast pro mě jednoho ze dvou nejlepších českých herců, mi bylo jasné, že tohle nebude vůbec špatný film. A přesně se mi to potvrdilo - z kina jsem vůbec neodcházel s depresí, naopak s nadšením z dalšího skvěle natočeného českého filmu. Režie i scénář se povedly na výbornou, stejně jako kamera. Možná ve filmu mohlo být o něco více akčních scén (napočítal jsem se doslova na prstech jedné ruky), ale zřejmě to nebylo primárním účelem filmu, což je na druhou stranu dobře. Stopáž taky naprosto v pořádku, myslím, že tohle je ideální délka tohoto typu filmu. Samostatnou kapitolu pak tvoří výkony dvou herců v hlavních rolích. Ondra Vetchý je prostě dokonalý herec a na co sáhne, z toho kouká opravdu neskutečný herecký výkon. A to předvedl i v roli Františka Vedrala. Scéna s proměnou jeho názoru na systém a společnost je neskutečně dobrá. A líbila se mi i role Lukáše Vaculíka, kterého jsem už dlouho v žádném filmu neviděl... a i jemu role také hodně seděla. A pochválit můžu i zbytek hereckého obsazení, nenašel bych v něm nikoho, kdo by mi vadil. Soundtrack k filmu je dobrý, místy sice nevýrazný, ale spíše to bylo jenom tím, že mě film tak pohltil, že jsem hudbu ani nevnímal. Výborné bylo namixování hudby k závěrečným titulkům. Prostě výborný film!(2.11.2013)

  • Gwaihir
    ****

    Kdo by neznal jméno a trpký osud muže, který to z "obyčejného" veksláka dotáhl až do postavení jednoho z nejbohatších a nejvlivnějších "podnikatelů" našich končin. Jeho příběh se proto v tomto filmu pochopitelně rozvíjí zejména na základě asi těch nejznámějších případů, o nichž se v souvislostí s jeho životem a smrtí kdy mluvilo. Obsah vyprávění je však i přesto místy poměrně mrazivý, k čemuž přispívají hlavně výborní herci. Atmosféra nemožnosti úspěchu v boji s organizovaným zločinem, který nehraje podle pravidel, je tu budována pozvolna a postupně houstne až do rozměrů téměř úplné bezmoci, což snad ani nemůže čestnějšího člověka nechat chladným a musí v něm vzbuzovat řadu otázek. Možná právě nyní žijeme v době, kdy se sen mnohých kmotrů o úplné legalizaci jejich "obchodů" a získání legitimní moci konečně naplňuje. 75%(29.10.2013)

<< předchozí 1 2 3 4 5 7 9