Reklama

Reklama

Lída Baarová

Trailer 1

Obsahy(1)

Česká herečka Lída Baarová je v roce 1934 pozvána do berlínských filmových ateliérů Babelsberg, považovaných za evropský Hollywood. Po počátečních potížích nakonec okouzlí i davy fanoušků v celém Německu. Tisk ji vynese na titulní strany jako jednu z nejkrásnějších žen Evropy. Užívá si slávy i náklonnosti Gustava Fröhlicha, tehdejšího idolu všech německých žen. Ten je nejen jejím partnerem před kamerou, ale stane se i jejím milencem. Obdiv neskrývá ani sám Hitler, který po návštěvě ateliérů Baarovou pozve k soukromé audienci na Říšském kancléřství. Hvězda Baarové strmě stoupá. Lída s Fröhlichem se nastěhují do luxusní vily na prestižní berlínské adrese. Aniž tuší, že mají tak významného souseda – pána filmového průmyslu, ministra propagandy Goebbelse. Goebbels je k sobě začne zvát na vyhlášené večírky za účasti umělecké i politické smetánky. A při nich postupně vtahuje Baarovou do svých „ďábelských" sítí. Fröhlich žárlí a po jednom z mnoha dalších žárlivých výstupů ji vyžene z domu. Na tuto příležitost čeká bezhlavě zamilovaný Ďábel. Chce se kvůli Lídě vzdát úplně všeho – rodiny, kariéry, Říše. Baarová odmítne nabídku na dlouhodobé angažmá v Hollywoodu, zůstane v Berlíně a nové lásce nezvladatelně propadne. Zásadní otázku, zda je možné milovat zločince, si bude klást až za pár let a pak po celý zbytek života. Hitler na základě proseb Goebbelsovy manželky rozkáže svému ministrovi, aby ukončil skandální, s velkoněmeckými ideály neslučitelný vztah s Baarovou. Goebbels protestuje, ale po Hitlerově nátlaku svou lásku zavrhne. Baarové je zakázáno hrát v německých filmech a nesmí opustit Říši. Během Křišťálové noci v roce 1938 se jí podaří uprchnout zpět do vlasti, kde natočí ještě několik úspěšných filmů. Po okupaci Československa ale musí před nacisty opět prchat. Když skončí válka, vrací se plná nadějí do Prahy. Zde se však setká jen s výsměchem a ponížením. To pravé peklo ji ale teprve čeká... (CinemArt)

(více)

Recenze (871)

kajas 

všechny recenze uživatele

Nejočekávanější film roku? Možná. Nezapomenutelný zážtek? Určitě. V žádném jiném snímku totiž neuslyšíte říkat Hitlera: "Máte hezký klobouček." Dokumentům zrovna neholduji, takže díky téhle nové renčovině jsem získala nové vědomosti a ty dvě hodinky v kině jsem si vlastně docela užila. Samozřejmě uznávám, že se nejedná o výpravné veledílo s geniálním scénářem. K záporům určitě patří nechtěná komičnost některých scén a zkratkovité vylíčení vztahu Baarové s Goebbelsem (jedno milování u krbu osudovou lásku vážně nedělá). Plusové body si zaslouží Stašová s Hubou a paní Procházková jako vypravěčka. P. S. Ve vší úctě k panu Preissovi, dabing byl kolosální průšvih a ubral jinak přesvědčivému Markovicsovi minimálně polovinu výrazu. ()

major.warren 

všechny recenze uživatele

Nejdříve bych chtěl jen říct, že nejsem žádným velkým fanouškem Filipa Renče a neschvaluji jeho vyznamenání za zásluhy Milošem Zemanem. Podle mého názoru by jsme ale na ČSFD měli hodnotit filmy podle toho, jaké jsou, a ne kdo je režisér filmu. Dle mě je Lída Baarová dost dobrý film. Dal jsem jí čtyři hvězdičky, které jsou po čertech zasloužené. Jedna hvězda je za vynikající výpravu, druhá za velice pěknou hudbu Ondřeje Soukupa, třetí za božskou Táňu Pauhofovou a ta poslední za odvahu natočit portrét zřejmě nejkontroverznější postavy našeho filmu. Lída Baarová za svá nešťastná rozhodnutí tvrdě zaplatila. Dá se pochopit, že ji lidé nenávidí, přesto je třeba uznat, že byla skvělou herečkou. Pauhofová Baarovou hraje výborně. Karl Markovics (Goebbles) a Gedeon Burkhard (Fröhlich) jsou též velice dobří. Pavel Kříž jako Hitler ale vážně není nic moc. Kamera je pěkná a celé je to poměrně bohaté. Přesto scénář Ivana Hubače není tím pravým pro celovečerní film do kin. Více by projektu slušelo uvedení ve formě minisérie např. na HBO. Ale není proč zbytečně hledat chyby. Lída Baarová je natočena dobře a rozhodně se nejedná o průšvih. Renč zkrátka točit umí. 65%. ()

halogenka 

všechny recenze uživatele

80milionová halucinace Filipa Renče o tom, že je filmový režisér. Trapné, patetické, strojené, místy nechtěně vtipné, v mnohém připomínající trashový Exodus do Šanghaje. ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Říkal jsem si, že udělám maximum, aby se mi zrovna tenhle film líbil; příjemné posezení, dobré kuřivo se skleničkou likéru, popcornová kukuřice s česnekovou majdou; žádné starosti, žádné termíny; mírná únava těla, ale bystrost mozku a srdce; kamarád, abychom si mohli vyměňovat spontánní reakce. No, ale, nestačilo to. Kamarád se opil a usnul - a já jsem mu záviděl. Pozn.: Technologii (nechci ani říct tvorbu) tohoto filmu mi připomněl rozhovor dvou dívek, který jsem onehdy zaslechl ve školní jídelně: "Já to nechci!", Tak to dělej jako já. Trochu to rozvrtáš, a pak to vrátíš." Ale zato se přece platí." "Ale kdetak, to platí sporožíro." ()

dyfur 

všechny recenze uživatele

...čakáte biftek a dostanete fašírku....iné mňa nenapadá....jedna hviezda za snahu a za podporu koruny ako obeživa- 80 milionov už odbehlo :) ()

sofiapetra 

všechny recenze uživatele

Tak už i já jsem se donutila se tedy kouknout - a takový propadák jsem tedy nečekala. Zejména v první půlce filmu jsem měla intenzivní a neodvratný pocit, že sleduji jen nějakou KARIKATURU známé látky (což jistě padá na hlavu režiséra). Už ale volba Pauhofové (kterou mám jinak ráda, Dagmar Burešovou v Hořícím keři si například střihla přesně) byl tragický přešlap - Baarové se nepodobala naprosto v ničem a zahrát ji prostě nedokázala. Pavel Kříž v roli Hitlera byl také spíš úsměvný než hrozivý (zde jsem ale ochotna připustit, že ze mě mluví spíš "zaškatulkování" - kdybych ho neznala ze "Štěpánků", tak komické by mi to asi nepřipadalo). Úplná parodie bylo ale dabování Goebbelse Viktorem Preissem, který snad vůbec nepochopil, koho dabuje. Řekli mu vůbec, že to není Rákosníček ani jiná dětská postavička, kde může bez uzardění dětinsky plačtivě pištět? Podle výsledku asi neřekli. Silný film zkrátka vypadá jinak. A hlavně: scénář se obvykle nesvěří do rukou daleko široko podprůměrnému scénáristovi... ()

OG_Swifty 

všechny recenze uživatele

Po premiere filmu se vsechny ceske celebrity rozplyvaly nad vysledkem financniho podvodu Filipa Rence, jenom ten Babis lakonicky prohodil, ze nevi kde je pravda. A ja s nim souhlasim - taky jsem neveril vlastnim ocim. Hvezdny casting z Komisare Rexe doplnily ceske exponenty ze serialu On je zena! a dely se veci... filmu chybi jakekoliv emoce, tim mentalnim dabingem to ztratilo jakoukoliv jiskru a nesmal jsem se uz ani u sexu u krbu, coz bylo vrcholem filmu (a pravdepodobne i Goebbelse). Pavel Kriz v roli Adolfa Hitlera pusobil znacne rozporuplne a kdykoliv byl na scene, snazil se pusobit zle (k cemuz se snazila dopomoct i zlovestna hudba), vysledkem byl namisto dramaticke vsuvky zabavny bizar. Nejvetsi zaporak tak byla Ljuba Hermannova, jejiz potomci tusim tvurce filmu za jeji vyobrazeni zalovali, ale jak to dopadlo nevim.. Silny podprumer s (nechtene) zabavnymi prvky. ()

Kosmik 

všechny recenze uživatele

Filip Renč se se scénáristou Ivanem Hubačem snažili film pojednat spíše pro konzumní publikum zvyklé na styl seriálové tvorby komerčních televizí. Bohužel se jim tato zajímavá látka posunula až za hranici kýče. Je to velká škoda, protože tento příběh v sobě ukrýval velký potenciál pro opravdový velkofilm. ()

maverick10 

všechny recenze uživatele

Výborná Renčova satirická vizualizace Lídy jako kurvy, která pro úspěch udělá všechno a kde nic nedává smysl. A pokud chtěl Renč natočit velkou lásku - tak to je teda průser!!! Oskarový námět jako prase a pan režižéér z toho udělal pitoreskní taškařici pro zdegenerované diváky Ordinace v růžové zahradě!!! Nejpřeceňovanější režisér současnosti opět zasahuje! ()

filmoid 

všechny recenze uživatele

Naprosto nechápu negativní recenze - film má dobrou výpravu, citlivý výběr interiérů, dobře využívá dobových materiálů, úspěšně evokuje atmosféru pozdních třicátých let - a co se týká hereckých výkonů, výborná práce, včetně kritizovaného Kříže. Snad jen trochu okoukaná kompozice - rámování formou interview je hodně nepůvodní. No, nehádal bych, že budu souhlasit se Zemanem: výborný! ()

easaque odpad!

všechny recenze uživatele

odpad O životě Lídy Baarové jsem něco věděl, ale zajímalo mě, jak se s tím popral Renč či Třeštíková a proto tento srovnávací komentář. Nejdřív jsem zkouknul hraný film a i když jsem předpokládal, že to žádná sláva nebude, tak výsledek na mě zapůsobil ještě hůř. Podle mě bylo zásadní chybou, že se Renč soustředil hlavně na to, aby to "dobře vypadalo", takže kostýmy byly dokonalé a kamera kýčovitě slušná. Ale přitom pozapomněl, že film je hlavně postaven na kvalitních hereckých výkonech a ty mi přišly hodně nepředvědčivé a nepřirozené. Když pominu že Lídu přehrávala necharismatická herečka a vystihla ji spíš jako manipulativní a namyšlenou naivku. Tak třeba Pavel Kříž mě překvapil jak je Hitlerovi hodně podobný, ale jeho pojetí bylo spíš k smíchu. A tak to bylo skoro u všech. Výsledek je na jednu hvězdičku, ale když si představím kolik je za tím peněz, tak nemůžu dát víc než odpad. Naopak dokument Třeštíkové se povedl. Hezky zkloubila autentickou výpověď Lídy Baarové s dobovými materiály a výsledek je celistvý, plný emocí a lze její naivní chování lépe pochopit. [ PŘÍBĚH: 1 /// ATMOSFÉRA: 1 /// TEMPO: 1 /// ORIGINALITA: 1 /// NÁLADA: 1 /// ART: 0 /// STYL: 2 /// CASTING: 1 (3*MAX) ] ()

Jigy 

všechny recenze uživatele

Ukrutně špatně natočená, sestříhaný a ozvučený film. Herecké výkony jsou děsné, příběh mdlý. Sledovat tohle dílo bylo za trest a už ho nikdy nechci vidět. ()

ilemas 

všechny recenze uživatele

Navzdory tak slabému hodnocení se mě film velice líbil. Jediné co mě nesedlo byl špatně zahraný Adolf Hitler se špatným dabingem. ()

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele

zajímavý příběh,který by se dal uchopit mnoha způsoby už jen díky své docela problematické morální uchopitelnosti.Renč bohužel tohoto nevyužívá a výsledkem je tak hezky vypadající,ale hodně neurčitý film,po jehož shlédnutí sám nevím co bych si měl o Baarové myslet.Možná to byl záměr,protože po většinu času to působí tak že ani sami tvůrci neví jak Baarovou vypodobnit.Spostu věcí,které by navíc mohli podpořit sílu příběhu je po hříchu nevyužitých a trošku zbytečně si v některých chvílích Renč pomáhá humorem,což ale působí skoro až nepatřičně.Vyloženě průser to ve finále není,nicméně je hodně vidět,že Renč zkoušel jít hodně na jistotu a to se ne vždy vyplácí...60% ()

rakovnik 

všechny recenze uživatele

Zajímavý hraný dokument, faktograficky přesný, celkem poutavě natočený. Jen režisérovy vizuální úlety byly spíše k smíchu. Pohnutý život naší velké herečky byl ale ztvárněn uspokojivě, od začátku do konce. Žena, která pro slávu, bohatství a kariéru byla schopná asi čehokoli, nedomnívám se totiž, že by byla tak naivní, až hloupá, že by netušila...soudit ale nechci, jen jsem plný emocí. Nemyslím si, že Táňa Pauhofová by mohla být "nejkrásnější ženou Evropy", ale hrála pěkně. Potěšila mě i Simona Stašová a Jiří Mádl, který dospěl k vážnému herectví. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

odporny Renc : uz sanitka 2 bola debilina na n-tu, ale toto je cista hroza. Minulo sa 80 milionov - opakujem, 80 milionov CZK a za co ? Kulisy plane, rozhovory iba obcas dobre, reia hrozna, bez tempa ....... no hruza tak za 20 % ()

kaposlav 

všechny recenze uživatele

Nemyslím si, že to bolo takto. Vlastne to aj naznačila sama LB, ale každopádne všetky historické príbehy sú nepresné a niektoré veci sú len domyslené asi ako to mohlo byť, či upravené kvôli dramatičnosti, alebo ako to pasuje momentálne režimu :/ ... 52% je podľa mňa menej ako by si film zaslúžil. Neviem či opäť niekto pri hodnotení nebral v ohľad aj svoj politický postoj a čo je podľa neho morálne respektíve nemorálne. Nemyslím si, že je to natočené dokonale, ale takých 70% som skôr čakal u takéhoto filmu. ()

Luicy 

všechny recenze uživatele

Bohužel se tento film stal jedním velkým zklamáním. Filip Renč to opět nezvládl a zahodil tak zajímavé historické téma, od kterého jsem si slibovala hodně. Herci místy působí jako banda robotů a obsazení Pavla Kříže do role Adolfa Hitlera mi nepřišlo jako rozumné řešení (hlavně jeho projev zněl naprosto směšně a celkově jeho herecký výkon nestál za nic). Stašová byla celý film na zabití a všichni kromě Huby v roli starostlivého tatínka to hráli moc na sílu. Vrcholem ohavnosti byla rádoby erotická krbová scénka Lídy a úchyláckého ministra propagandy Goebbelse, která byla doprovázená přehrávanými skřeky v ohni pro navození “té správné atmosféry”. Proboha proč? Tato scénka mě bude pronásledovat do konce mého života. Na druhou stranu se mi docela líbila paralela mezi starou a mladou Baarovou, ale bohužel ve mně za celý film nevzbudila ani špetku lítosti či pochopení. ()

Související novinky

Eric Serra zakoncertuje na SOUNDTRACKU Poděbrady

Eric Serra zakoncertuje na SOUNDTRACKU Poděbrady

18.07.2018

Mezinárodní festival filmové hudby a multimédií SOUNDTRACK Poděbrady 2018 navazuje na úspěch předchozího ročníku, který navštívilo přes třicet tisíc fanoušků nejen filmové hudby. Ti měli možnost… (více)

Startuje letní přehlídka BEST FILM FEST

Startuje letní přehlídka BEST FILM FEST

14.07.2016

Volné seskupení čtyř artových kin v Praze: Atlas, Evald, Lucerna a MAT pořádá od 14. do 20. července tohoto roku BEST FILM FEST, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších filmů první… (více)

Reklama

Reklama