Režie:
Otto BathurstKamera:
George SteelHudba:
Joseph TrapaneseHrají:
Taron Egerton, Jamie Foxx, Ben Mendelsohn, Eve Hewson, Jamie Dornan, Tim Minchin, Paul Anderson, F. Murray Abraham, Ian Peck, Josh Herdman, Björn Bengtsson (více)Obsahy(1)
Robin (Taron Egerton), válkou zocelený bojovník, se vrací z křižáckých výprav, aby společně s svým maurským přítelem Malým Johnem (Jamie Foxx) povstal proti zkorumpované anglické vládě v moderní vzrušující akční podívané plné zběsilých bojů, epické válečné choreografie i nadčasové romantiky. (Vertical Entertainment)
Videa (9)
Recenze (393)
To bylo tak neskutečně blboučké, že to bylo až zábavné. Pseudostředověká akční jízda, ve které absolutně nic nedává smysl a nikdo si tu neláme hlavu s logikou, scénářem ani přírodními zákony. Fyzik by zaplakal, psycholog by zaplakal dvojnásobně, historik by se chytal za hlavu. Ale co. Když může v Národním divadle pobíhat v současném oblečení Hamlet či Rusalka, proč by nemohl Robin Hood. Takže ta moderní stylizace mi tu vadila asi nejméně. Mnohem horší je to se scénářem, na kterém by mohli lékaři demonstrovat stadium pokročilé demence, a to jak u postav, tak u jeho autorů. Mohou k tomu s úspěchem využít libovolný dialog, libovolný plán či jeho provedení. Takže to jediné čím tahle bizarnost nakonec sbírá kladné body, jsou akční scény. Sice jsou taky nesmyslné, ale jsou rychlé a zběsilé a dostatečně zábavné. Navíc, kde jinde lze vidět tak efektní a zběsilou lukostřeleckou akci. ()
Svojí křečovitou a neúspěšnou snahou zmodernizovat klasickou historicko-dobrodružnou látku mi tento paskvil silně připomíná francouzskou slátaninu "Blanche - královna zbojníků", přičemž "Robin Hood" je o to horší, že mu naprosto schází smysl pro humor, titulní hrdina se neustále rádoby sveřepě ksichtí jak kyselá prdel a k naprosté nesnesitelnosti jsou dovedeny amatérské pokusy našroubovat na děj filmu "aktuální" narážky na současné světové dění (xenofobie, manipulace ze strany mocných a revoluce utlačovaných, atd., atp.), a patetické proslovy všeho druhu, nesčíslněkrát použité jinde a lépe. Nelze nevzpomenout na Kevina Costnera - ten Batthursta překonává o světelné roky nejen vlastním "Robinem Hoodem", ale co se zábavnosti a výrazně nižší míry blbosti týče i "Vodním světem" a bohužel i takovým "Poslem budoucnosti" - a to už je opravdu co říct! ()
Takže to teď zřejmě bude tak, že každý rok dostaneme jeden sci-fi propadák a k tomu navrch jednu modernizovanou legendu, která to v kinech taky ve velkém projede. Zatímco však Smrtelné stroje (abych se držel roku 2018) potopila nezajímavost postav, zkratkovitý děj a neschopnost přijít s pamětihodnou akční scénou, Hood se utápí v nehezké formě a až vzácně pitomém scénáři - s absurdním plánováním hlavních postav, kdy se každá jejich akce téměř rovná jisté smrti, může soupeřit jen demence hradní stráže v odhalování "kdo je asi kumpán toho jediného černocha, kterého tu máme a kterého jsme xkrát viděli po boku Loxleyho". Akční část je ucházející a i když chvílemi křičí "Guy Ritchie" tak moc, až je jednomu za Bathursta skoro trapně, rozhodně dokáže strhnout (třeba "Ben Hur vložkou"). Ale atmosféra nula, dějově to tak monstrózním způsobem nedává smysl, až je to ubíjející a vizuál vypadá díky hnusné kameře hrozně lacině. Taron Egerton a Jamie Foxx každopádně nejsou marná dvojka (nicméně u Egertona se ukazuje, že má své limity, pokud jde o charisma). ()
Nedivil bych se, kdyby si tvůrci při psaní scénáře řekli: "Co kdybychom zasadili Robina do 21. století, ale přesto by se příběh jakoby odehrával ve středověku?" Protože takhle to opravdu vypadá. Máme mu vojáky v arabských zemích, kteří fungují jako nějaké americké komando, stráže v Nottinghamu se oblékají skoro jako zásahové jednotky policistů, máme tu moderní kasíno a mohl bych pokračovat. Film jako takový má docela dobré tempo a v mnoha částech i povedenou akci. Co jej ale táhne dolů je scénář, který je chvílemi opravdu debilní, zahlcený klišé a hlavně v druhé polovině filmu je už i ta akce naprosto nesmyslná, především pak dlouhá akční scéna v dolech. Rozhodně to dopadlo lépe než Král Artuš, který se pokoušel jít podobnou cestou, ale pořád se to dalo zpracovat mnohem lépe. 60% ()
Niežeby ma to vyslovene nudilo či sralo... len to proste nie je dobré. Paradoxne mi najmenej vadila tá nehistorická štylizácia. Práve naopak, zasadanie do akéhosi industriálneho postapo-punku je na celom filme to najzaujímavejšie, je to dôsledné a má to akýsi jednotný štýl. Strelecké scény sú efektné. Herci v pohode (asi okrem šušľajúceho Mendelsohna, ale to je aj vina scenára, že musí hovoriť také kruté hlášky, až je to nechcene smiešne). Horšie je to s tými paralelami na dnešný svet, rečami o moslimoch a revolúciami proti pracháčom, to sa fest vymklo z kĺbov a je to iba blbé. Kráľ Artuš bol tiež takto moderne posunutý, ale zároveň perfektne fungoval. Toto nefunguje, nie je to napínavé ani vtipné, romantika nula bodov (sranda, že v celom filme vystupuje iba jedna jediná ženská postava), hudba tiež nič, tempo začne už v polovici viaznuť a potom som si už len prial, aby to čo najskôr skončilo. Ale nie, ešte museli hádzať zápalné fľaše do celkom súčasných policajných štítov. Takto to dopadne, keď chcete klasiku predať mladému publiku, ale to sa vám na to vyserie a navyše naštvete milovníkov klasiky. Zaslúžený prepadák. ()
Galerie (84)
Zajímavosti (9)
- Taron Egerton se učil efektní a rychlé střelbě z luku u dánského umělce a lukostřelce Larse Andersena, který drží světový rekord v rychlostní střelbě. Jeho rekord je vystřelených 10 šípů za 4,9 sekundy i 3 šípy za 0,6 sekund. (Prochy38)
- Natáčení probíhalo od 20. února 2017 do 20. května 2017 v Dubrovníku (Chorvatsko), Ture a Budapěšti (Maďarsko). (ČSFD)
- Neúspešnými uchádzačmi o hlavnú úlohu boli aj herci Jack Huston, Jack Reynor, Dylan O'Brien či Nicholas Hoult. (MikaelSVK)
Reklama